• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Zo'n 2 jaar geleden heb ik bij een benefiet een pint gevraagd. Wat de gewone pilsbieren betreft proef ik niet meteen verschil tussen een Jupiler, Stella of Primus. Vooral omdat ze de ene keer uit de fles komen, dan weer uit een vat. Waarbij de spoeling van de leidingen ook de smaak kan beïnvloeden. Maes ben ik geen voorstander van, maar is uiteindelijk ook te drinken. Om terug te komen op die pint van 2 jaar geleden, vond ik dat de pint nogal flets smaakte en ik dacht eerlijk gezegd eerst dat er iets mis was met mijn bier. Tot het bleek dat ze daar Heineken serveerde. Terwijl ik totaal niet wist welk merk ze daar als pilsbier tapte. Heineken zakte dus dat moment door de blinde test. Ben meteen overgeschakeld naar een bekender merk, ik dacht een Koninck.

Als ik een pils drink - als het dan echt moet - zal het eerder Maes zijn. Vind ik toch net iets beter.

Ooit heb ik in Italië een goede pils gedronken:

(afbeelding)

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Ik denk wel dat Heineken zo ongeveer het bekendste merk ter wereld is (maar ik begrijp wat je bedoelt. Overigens is Jupiler echt bocht eerste klas, nog erger dan Bavaria of Oranjeboom.

Wat weet een Nederlander nu van bier.

Heineken heeft in elk geval een sterk promotieteam mee, wat de verklaring is dat het zo goed verkoopt. Het verovert dan wel de wereld, in België haalt het zelfs de top 10 niet volgens mij.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Wat weet een Nederlander nu van bier.

Heineken heeft in elk geval een sterk promotieteam mee, wat de verklaring is dat het zo goed verkoopt. Het verovert dan wel de wereld, in België haalt het zelfs de top 10 niet volgens mij.

Ik heb het hier eigenlijk nog nooit echt te koop gezien. Zelfs niet bij die grote drankencentrale hier in het dorp. (Waar ze veel bier hebben).

Als je het echt wil vinden kan je het wel halen in een nachtwinkel, of uit zo'n Coca-Cola-frigo van een duistere pittabar in de stad.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Ik denk wel dat Heineken zo ongeveer het bekendste merk ter wereld is (maar ik begrijp wat je bedoelt. Overigens is Jupiler echt bocht eerste klas, nog erger dan Bavaria of Oranjeboom.

Wat is er mis met Jupiler? Prima te drinken juist.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

mjk87 wrote:

Is dat een serieuze vraag clockwork72? Sterker, in elk land waar ik kom wil ik minstens een Heineken hebben gehad, gewoon als verzameling. En het smaakt overal net een tikje anders.

Nee het was geen serieuze vraag idd

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

riesma wrote:

Over smaak gesproken, van het weekend heb ik die Ayinger van Mescaline eens gesprobeerd. De AH bij mij had helaas geen Franziskaner, wel die Ayinger en op de gok ook König Ludwig Weissbiertjes meegenomen. De Ayinger is lekker fris en zoetig, de Ludwig smaakte ook erg lekker met een licht bittertje.

Ik ben trots op je! Welke vond je beter? Mijn voorkeur gaat met gemak uit naar de Ayinger. Konig Ludwig is niet slecht maar vond ik toen ik het dronk ook nergens in uitblinken.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

clockwork72 wrote:

Als je niet echt van pils houd is Jupiler goed te doen ja, ik vind Jupiler namelijk niet een typische pils daar vind ik hem allereerst al te zoetig voor.

Dan liever Meas als het over Belgische pils gaat.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Ik ben trots op je! Welke vond je beter? Mijn voorkeur gaat met gemak uit naar de Ayinger. Konig Ludwig is niet slecht maar vond ik toen ik het dronk ook nergens in uitblinken.

Datzelfde had ik dus ook. Ludwig is lekker, maar zo 'gewoon'. Ayinger daarentegen... super! Eentje die vanavond weer open gaat.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Viespeuk.

Maar niet zoals na asperges gegeten te hebben.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

riesma wrote:

Datzelfde had ik dus ook. Ludwig is lekker, maar zo 'gewoon'. Ayinger daarentegen... super! Eentje die vanavond weer open gaat.

Proost!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

clockwork72 wrote:

(quote)

Waarom Jupiler drinken als er zoveel beters op de markt is?

Ik heb het al jaren niet meer gedronken, en kan me de smaak amper herinneren. Maar ik vond het destijds vrij slecht, en ben dus snel over geschakeld op andere bieren.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

AGE-411 wrote:

Waarom Jupiler drinken als er zoveel beters op de markt is?

Omdat Jupiler een beetje voor de onwetende zijn, of voor mensen die sowieso al niet zo van de bittere smaak van pils houden..

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik ben 3 jaar geleden aan een InBev-boycot begonnen. Ik drink geen bier meer van deze multinational.

Concreet worden biertjes van de volgende brouwerijen uitgesloten:

* De Kluis (Hoegaarden)

- Hoegaarden

- Hougaerdse Das

- Julius

- Verboden vrucht

* Brouwerij Piedbœuf (Jupille-Sur-Meuse)

- Jupiler

- Piedbœuf

* Brouwerij Artois (Leuven)

- Stella Artois

- Safir

- Vieux Temps

- Leffe

- Sainte-Etienne

- Basse Pale Ale

- Bergenbräu

- Campbells

- Eiken Artois

- Loburg

- Peeterman Artois

- Sernia

* Brouwerij Belle Vue

- Belle Vue

- De Neve

Maar ook (internationaal):

Budweiser

Beck's

Dommelsch

Hertog Jan

Oranjeboom

Royal Dutch

Wertha

Sainsbury

Pirate

Phoenix

Molenbier

Goldstein

Drie Hoefijzers

Classe Royale

Breda

Atlas

Whitebread

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

AGE-411 wrote:

- Hoegaarden

- Leffe

Beck's

Dommelsch

Hertog Jan

Dit zijn toch best lekkere biertjes? Dommelsch is in prijs/kwaliteit gezien gewoon goed en Hertog Jan is ook een heel aardig pilsje.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Dit zijn toch best lekkere biertjes? Dommelsch is in prijs/kwaliteit gezien gewoon goed en Hertog Jan is ook een heel aardig pilsje.

Kan allemaal best zijn, maar ze zijn van InBev.

En eigenlijk vind ik zowel Hoegaarden als Leffe niet bijzonder.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

AGE-411 wrote:

Kan allemaal best zijn, maar ze zijn van InBev.

En eigenlijk vind ik zowel Hoegaarden als Leffe niet bijzonder.

Haha standvastig hoor! Hoegaarden & Leffe zijn inderdaad niet super speciaal maar wel gewoon aangenaam.

Bytheway die Peroni die je eerder opnoemde was laatst bij mijn appie te koop!

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Im Schwarzwald genoten van Krombacher. Ooit eens begonnen met Warsteiner, doorgepakt naar Bitburger, eventjes Löwenbrau, laatste wapenfeit Jever, maar uiteindelijk smaakt Krombacher mij

het best qua Duits bier. De Radler van Krombacher is ook een aanrader (voor de liefhebber).

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Krombacher is inderdaad aangenaam maar ik vind Bitburger beter omdat ik zelf meer van de bittere hop smaak hou.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

(afbeelding)

Mijn absolute favoriet. De smaak, de glas en de houder allemaal bij elkaar maakt dit het beste biertje voor mij. Welk stevig hoor zo'n kwak.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Fortune wrote:

(afbeelding)

Mijn absolute favoriet. De smaak, de glas en de houder allemaal bij elkaar maakt dit het beste biertje voor mij. Welk stevig hoor zo'n kwak.

Brouwerij Bosteels brouwt nog een beter bier: Tripel Karmeliet.

(afbeelding)

Het zijn zulke dorpsbrouwerij'tjes die Vlaanderen kleur geven als bierland. En niet die multinationals zoals InBucht.

Bosteels zit wel met een groot probleem: Ze kunnen de massale vraag naar hun bieren niet aan.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Snap het, Karmeliet staat zelfs in Nederland in de supermarkt, dus trok inderdaad al de conclusie dat deze te populair werd. Goed biertje trouwens, maar voor trapisten pak ik toch liever een Chimay Blue of Rochefort 8.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Is Kwak alleen maar lekker uit zo glas? Heb het wel eens in de winkel gezien maar zo glas is erg duur in de aanschaf..

Karmeliet is inderdaad een lekkere tripel, al moet ik wel zeggen dat ik niet een grote tripel fan ben voor de rest.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik wist niet de Karmeliet zo gemakkelijk te verkrijgen was in Nederland.

Is Kwak ook zo gemakkelijk te verkrijgen?

BTW, Hebben jullie het ook altijd zo moeilijk om Kwak te drinken zoals het hoort? Ik durf het glas eigenlijk nooit los te laten

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Ik heb het alleen uit zo'n glas gedronken, maakt het wel een stuk leuker inderdaad. Ik zou het niet uit een koffiemok drinken in ieder geval Op het einde bij die bolling kwakt ie ook zo lekker naar binnen.

Wist niet dat je kwak in de supermarkt kan kopen. Zijn ook maar weinig kroegen die kwak hebben bij mij in de buurt.

Tripel Karmeliet zal ik een keer proberen op het terras.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Bij de wat grotere winkels is Kwak wel te vinden ja, heb het alleen (door bovenstaande reden) nog nooit gedronken.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Fortune wrote:

I

Wist niet dat je kwak in de supermarkt kan kopen. Zijn ook maar weinig kroegen die kwak hebben bij mij in de buurt.

Geen idee of je het in de supermarkt kunt kopen. Heb er nog nooit bier gekocht.

Ik koop mijn bier meestal hier:

Drankencentrale Likovin

Hebben een heel groot aanbod aan verschillende bieren.

En ook de wijnliefhebbers komen er aan hun trekken: er is een grote wijnkelder met honderden soorten wijnen.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

En is daar ook een speciefieke reden voor, wrm je die bieren allemaal laat links liggen? En als iemand je een pintje van de tap trakteert (de helft van de vlaamse cafés hebben jupiler of stella op de tap) weiger je dat dan ook resoluut?

Als ik het rijtje zo bekijk drink ik eigenlijk ook zelden van InBev, maar dat is dan meer vanwege het feit dat ik de meesten weinig bijzonder vind dan dat ik ze echt resoluut weiger

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mat_ wrote:

(quote)

En is daar ook een speciefieke reden voor, wrm je die bieren allemaal laat links liggen? En als iemand je een pintje van de tap trakteert (de helft van de vlaamse cafés hebben jupiler of stella op de tap) weiger je dat dan ook resoluut?

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons wordt er doorgaans gevraagd wat men drinkt, wanneer je trakteert.

Heb het eigenlijk nog nooit voor gehad dat iemand zomaar 'iets' aan bood, zonder eerst te vragen of ik nog iets moest hebben.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Ik ben ook gewoon Belg hoor . En het gebeurt toch wel eens dat je op het einde van een avondje bij een groepje mensen terecht komt en dat iemand out of the blue een rondje pintjes gaat halen. Of als er eens een gratis vat wordt gegeven? Of als je eens op een bbq bent onder vrienden en er enkel jupiler voor handen is? Gebeurt niet zo uitzonderlijk vaak, maar dat zal voor mij toch ongeveer voor 90% van mijn jupiler-verbruik gelden

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mat_ wrote:

Ik ben ook gewoon Belg hoor . En het gebeurt toch wel eens dat je op het einde van een avondje bij een groepje mensen terecht komt en dat iemand out of the blue een rondje pintjes gaat halen.

Nog nooit voor gehad.

Mat_ wrote:

Of als er eens een gratis vat wordt gegeven?

Doe ik nooit aan mee.

Bovendien kom ik zelden op plaatsen waar dat gedaan wordt.

Mat_ wrote:

Of als je eens op een bbq bent onder vrienden en er enkel jupiler voor handen is? Gebeurt niet zo uitzonderlijk vaak, maar dat zal voor mij toch ongeveer voor 90% van mijn jupiler-verbruik gelden

Bij BBQ's in onze buurt wordt doorgaans ROMY (Brouwerij Roman) of CONTRAPILS (Brouwerij Contreras) gedronken.

2 weken geleden nog naar zo'n BBQ geweest: Jaarlijkse BBQ van de scoutsgroep in het dorp.

Alles (de tent, de muziekinstallatie, de drank, ...) werd afgeleverd door brouwerij Roman.

Ik zal zelfs dan pils proberen te vermijden. Liever een Sloeber als het bier door Roman geleverd wordt (Vooral gekend van Balthazar Boma in FC de Kampioenen), of een Tonneke als Contreras de leverancier is.

En bij een privéBBQ bij mij thuis (of bij een vriend thuis) zal ook vooral Duvel gedronken worden.

Al kan ik me wel een voorval herinneren: Toen we eens bij een oom van mijn moeder langs gingen had die man enkel Jupiler en Hoegaarden...

Heb toen maar Cola genomen (Cola van Ginstberg. De enige natuurlijk opwellende bron van Vlaanderen waar water gebotteld wordt!)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.