- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Iemand trouwens gehoord van Duvel drinkwedstrijden in België? Waar je 6 duvel in een uur moet drinken met grote geldprijzen?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
6 Duvel in een uur?! Woow.. dan ben je behoorlijk van de kaart 
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Het is vooral de kunst om het binnen te houden met zoveel gisting. Zo'n Belg zat daarover te praten toen ik een Duvel aan het drinken was maar geloof het eigenlijk niet.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Het is vooral de kunst om het binnen te houden met zoveel gisting. Zo'n Belg zat daarover te praten toen ik een Duvel aan het drinken was maar geloof het eigenlijk niet.
Nog nooit van gehoord.
6 duvels uitdrinken, tot daar aan toe.
Maar op 1 uur? no way!
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Dan heb ik het nog geen eens over de gisting maar over de 8,5% alcohol! Zelfs 6 gewone flesjes pils in 1 uur tijd is nog een hele opgave.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Een Duvel is bovendien 33cl.
6 x 33 cl = 2l
2l vocht drinken op een uur? Dat lukt me zelfs niet met water.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Beetje drinker moet dat kunnen maar die gisting is bijna onmogelijk om binnen te houden.
leek me wel een fancy evenement om bij te wonen of om mee te doen en een professioneel Duvel drinker te worden 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ik noem mij zelf best een aardige drinker maar 2 liter vocht in 1 uur? Kijk als je nu 2 uur had gezegd dan was het best mogelijk geweest maar 1? damn!
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Daarom is het ook een wedstrijd. Je eet ook geen 50 hotdogs in een uur maar er zijn ook hotdog eet wedstrijden.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Lijkt me gewoon een verspilling van Duvel.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Daarom is het ook een wedstrijd. Je eet ook geen 50 hotdogs in een uur maar er zijn ook hotdog eet wedstrijden.
Nee zover was ik ook nog wel, maar het is erg knap als je 6 Duvels in 1 uur kan op krijgen. Een aanslag voor zowel je maag als je lever haha!
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Nee zover was ik ook nog wel, maar het is erg knap als je 6 Duvels in 1 uur kan op krijgen. Een aanslag voor zowel je maag als je lever haha!
En na de wedstrijd een aanslag op de toiletten zeker? 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
En na de wedstrijd een aanslag op de toiletten zeker?
Sowieso! 
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Heb ook ooit al eens horen spreken over zo'n wedstrijd. De regel was dan dat je de Duvels minstens twee uur moest binnen houden. Ik heb zelf eens een sixpack Duvel gedronken op een uurtje of drie (give or take) en een Duvel of drie in een dik uur en ging nog vrij redelijk. Ik denk dus dat het wel mogelijk is voor een echte geoefende drinker. Net zoals er mensen zijn die op een kwartier 65 hotdogs kunnen eten. Idd wel een beetje zonde van het bier dan.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Zucht.. het bier tijdperk is alweer over zie ik.. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ze waren ook vandaag weer lekker bij de bbq! Toch wel mijn ontdekking van deze zomer, met dank aan Mescaline!
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Wie heeft zich al ingeschreven voor de Duvel Distilled? Duvel Distilled | Duvel
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
39 euro voor zo'n fles en alleen voor Belgische adressen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ze waren ook vandaag weer lekker bij de bbq! Toch wel mijn ontdekking van deze zomer, met dank aan Mescaline!
Haha graag gedaan!
Wel eens een Dunkel-Weizen geprobeerd? Jammer genoeg in Nederland moeilijk te vinden( ik koop ze wel eens bij een online slijterij)
Jeeej!

Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Dat is toch reden om te juichen of niet?
Bedankt uiteraard nog voor de tip Mescaline 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Zeker! & graag gedaan, vind bier een leuke bezigheid
( Niet op een alcoholische manier bedoeld )
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Bij mijn bezoek aan Texel gisteren alleen dit bier gedronken.

En het smaakte prima. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Haha graag gedaan!
Wel eens een Dunkel-Weizen geprobeerd? Jammer genoeg in Nederland moeilijk te vinden( ik koop ze wel eens bij een online slijterij)
Nope, ken ik niet. Ik zal de naam onthouden voor als ik die eens tegenkom.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
39 euro voor zo'n fles en alleen voor Belgische adressen.
Ah, dat laatste had ik nog niet gelezen.
Jammer voor jullie. Maar wie hem echt wil: voor een veelvoud van de prijs is ie wellicht op Ebay te vinden. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
De Sint-Bernardus 8?
De 12 is stukken beter 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Het verschil ligt hem in het alcoholpercentage. Die moet voor mij liggen tussen 6,5 en 9,0%. Althans voor dit soort bieren. 10,0% vind ik te sterk, vandaar dat ik de voorkeur geef aan de Prior boven de Abt. Maar ja, ik ben dan ook geen Belg hè. Verschil moet er wezen. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Het verschil ligt hem in het alcoholpercentage. Die moet voor mij liggen tussen 6,5 en 9,0%. Althans voor dit soort bieren. 10,0% vind ik te sterk, vandaar dat ik de voorkeur geef aan de Prior boven de Abt. Maar ja, ik ben dan ook geen Belg hè. Verschil moet er wezen.
Als je een beetje terug leest zie je dat ik dat bij La Trappe ook zo vind. De Quadrupel is net iets te veel overkill met z'n 10%.
Bij St. Bernardus had ik daar geen last van.
Het proefde zelf niet eens 'zwaar'.