• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.015 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Is toch in de meeste filialen van Albert Heijn wel te koop? Erg lekker biertje overigens.

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

(afbeelding)

Ik raak steeds meer overtuigd van het vakmanschap van Weihenstephaner (ook al heb ik nog niet eens hun geliefde en bekende weissbier geproeft). Heerlijk mondgevoel met tarwe en een geur van (nog meer!) tarwe (no shit!) en een soort aangename zuurheid (citrus?) bij deze Weihenstephaner Vitus. Ben erg benieuwd naar meer van deze brouwerij

Daarnaast heb ik ook mezelf geïnteresseerd in (jonge) jenever de laatste tijd, zodat ik met goedkope en toegankelijke gestookte drank kon beginnen om gedestilleerde drank meer te kunnen waarderen. Daarbij heb ik 'Jonge Wees' van stokerij 'De Ooievaar' uit Amsterdam kunnen proeven:

(afbeelding)

Veel beter dan de ruwe, jonge en de behoorlijk industriële Bokma, omdat Jonge Wees door de moutwijn -gemaakt van maïs, rogge, haver en tarwe- een verwarmende, interessante smaak heeft. Simpel, maar oh zo smaakvol.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Interessant. Zou zelf niet zo snel een fles in huis halen, maar (uiteraard) rechtstreeks uit de vriezer is dat goed te drinken, zo'n Ketel1 bijvoorbeeld.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Mescaline wrote:

Paulaner is inderdaad 1 van de beste maar Erdinger is toch ook redelijk flauwtjes? Is deze nog flauwer dan Erdinger dan?

Haha, oei, laat het ze niet horen in Munchen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Haha, juist wel in Munchen toch? Juist niet in Erding?

Minken

• 668 messages
  • 494 votes

Mescaline wrote:

Je hebt zeker smaak Minken, Paulaner & Weihenstephaner zijn inderdaad wel de betere soorten.

Wel eens Dunkel-Weizen op? ook erg lekker!

Die heb ik nooit op, maar zou eens aan me vader vragen of hij die een keer meeneemt uit Duitsland

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Minken wrote:

Die heb ik nooit op, maar zou eens aan me vader vragen of hij die een keer meeneemt uit Duitsland

Ben benieuwd wat je er van vind, Dunkels zijn ook het beste van Weihenstephaner en Paulaner trouwens

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ook even mijn listje, bij Bert's bierhuis, alles x2:

(afbeelding)

Bush Amber

(afbeelding)

Duits en Lauret Winterstout

(afbeelding)

Brugse Zot

(afbeelding)

Liberty Ale

(afbeelding)

Butcher's Tears Green Cap

Gooische Bertus

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Liberty Ale! Heerlijke dorstlesser!

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Inland Rabbit wrote:

Interessant. Zou zelf niet zo snel een fles in huis halen, maar (uiteraard) rechtstreeks uit de vriezer is dat goed te drinken, zo'n Ketel1 bijvoorbeeld.

Lijkt me zonde! Heb nooit jenever in de vriezer gedaan, maar lijkt me toch onnodig als het al goed smaakt op kamertemperatuur. Misschien eens proberen. En ja, Ketel 1 is tot nu toe de lekkerste die ik geproefd heb (van alle 4 )

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Het staat er toch om bekend dat Jenever uit de vriezer word opgediend, maakt het juist lekker. Had eens lauwe Ketel, maar dat drink ik echt niet meer.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Iemand van jullie enig idee waar ik Little Creatures Pale Ale kan krijgen? Behalve in Oz zelf natuurlijk. Beste bier dat ik ooit heb gehad.

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

De site waar ik bestel heeft al eens eerder een bier voor mij in hun assortiment opgenomen: Online Bierwinkel Speciaalbierpakket.nl  - Bierwinkel Biercadeau's Bierpakket Speciaalbier

Wel prijzig maar als je gelijk veel besteld scheelt het veel in de verzendkosten.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Zal 'ns kijken. En dan wel Foster's verkopen. Bocht voor de export.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Haha heb ik nooit op, maar ze hebben inderdaad veel ongeacht kwaliteit..

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Fosters is inderdaad niet echt geliefd onder Australiers zelf, maar vraag me af wat ze dan WEL drinken?

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Inland Rabbit wrote:

Het staat er toch om bekend dat Jenever uit de vriezer word opgediend, maakt het juist lekker. Had eens lauwe Ketel, maar dat drink ik echt niet meer.

... Oh

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Gisteren gedronken:

(afbeelding)

(Uit de stripreeks 'Urbanus')

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Inland Rabbit wrote:

Fosters is inderdaad niet echt geliefd onder Australiers zelf, maar vraag me af wat ze dan WEL drinken?

James Boag's van Tasmania (een aussie strandtent in Zandvoort heeft het ook), Little Creature's, Tooheys, XXXX (al is dat wel een goedkopere variant), Carlton, Coopers. VB (staat ook wel voor vies bier), Pure Blonde.

LC, JB en PB waren wel de betere.

Meeste soorten wel geproefd daar, al is het vooral in de supermarkt reteduur. Ook nog twee brouwerijen bezocht, dat blijft mooi.

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

(afbeelding)

Sinds kort een van de lekkerste bieren die ik heb mogen proeven Ook een van de weinige koffiebieren die ik op heb. Heel bitter en met een lekker mondgevoel Alsof je een lekkere espresso drinkt.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Is Kopi Loewak niet wat Jack Nicholson dronk in Bucket List. Die koffie waar kattenpoep in bleek te zitten?

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Hé, sinds wanneer heeft De Molen plaatjes op de labels?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

De Molen moet ik nog steeds iets van uitproberen, leuk al die (stijgende populariteit voor) kleine brouwerijen opeens in NL.

Vandaag bij Db's te Utrecht een bier van de nieuwe brouwerij Maximus op de tap, namelijk de IPA genaamd High Hops. Lichtgekleurd biertje, fruitig, een flinke scheut hop maar goed doordrinkbaar.

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Maximus is ook fijn ja en Kopi Loewak is inderdaad 'poepkoffie', maar het echte proces is veel ingewikkelder. Ze gebruiken alleen de niet verteerde zaadjes voor bij de koffie (die in de ontlasting zitten van bepaalde dieren).

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Iemand die wat tips kan geven over een goedkope instap-Single Malt Whisky? Prijscategorie max. tot een euro of 25 ongeveer. Heb wel al eens een Jack Daniels en William Lawson gedronken maar dat vond ik eigenlijk niet zo speciaal (omdat het blends zijn of zijn er ook goede blended whisky's?).

Ben wat in de supermarkten gaan rondneuzen en vind daar bv. Glenlivet, Glen Grant, Glen Deveron, Glenfiddich, Singleton of Dufftown,... Iemand daar ervaringen mee? Of bv. de Ben Bracken van de Lidl?

Verder nog een vraag waarom de Bourbon Whisky's een pak goedkoper lijken te zijn? Heb wel al eens rondgeneusd in dit topic maar als leek kan ik best nog wat tips/extra info gebruiken. Voorlopig was ik meer van het bier-proeven. Vooral door Mad Men werd ik steeds benieuwder naar whisky...

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Jameson, al is dat een whiskey (met e), neem aan dat dat niet voor je uitmaakt? Daar begon ik mee, jaren terug in de Ierse pub (al mocht je er toen nog sigaren bij roken).

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Jameson, Glenlivet en Glenfiddich 12, highland Park 12 (al is dat al weer complexer). Veel Iers is trouwens het zachtst.

Een blend als Vat 69, Teacher's of Grants is ook nog wel de moeite. William Lawson is wat rauw, geen fan van zelf ook.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Jameson had ik inderdaad ook al gespot maar is dat ook geen blend (maar dus wel een goede blijkbaar?)?

Dank voor de tips.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gewoon gaan instappen met Laphroaig of Ardbeg. Bedank me later maar .

Maar goed, je vroeg om die prijsklasse. Glenlivet blijft toch echt een topper voor een aardig prijsje en zo makkelijk te verkrijgen. Ik ben ook wel een liefhebber van Macallan, zijn ook - met een beetje geluk - voor ee nzacht prijsje te krijgen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.