• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Jesper187 wrote:

en wanneer je uitgaat zorgen dat je veel waardeloos kleingeld bij je hebt, zodat je dat - tijdens het bestellen van een biertje - alvast in zo'n fooienpotje gooit (uiteraard wanneer een van de bedienden kijkt), want ze vragen daar namelijk bij ieder drankje: "may I have this for tip", wanneer ze je wisselgeld pakken. En waag 't eens om 't te weigeren.

Als je weigert , wat doen ze dan eigenlijk?

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Dan beginnen ze allemaal lijp en/of moeilijk te doen. Althans, dat was onze ervaring in de discotheek Karlovy Lázně. Maar goed, dat is inmiddels wel dik vier jaar geleden, dus het kan zijn dat er veel veranderd is. *

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Haha, ja, daar noem je ook een tent..

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Blijft mijn favoriet;

(afbeelding)

Van de Blended Whisky's prefereer ik nog altijd Jameson of J&B.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Glenlivet is best een aardige SM ja.

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Heeft er iemand ervaring met het combineren van whisky en bier? Zijn er hier liefhebbers van? Persoonlijk nog nooit geprobeerd, maar sommige mensen zweren daar blijkbaar bij.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ook wel eens gehad, pas gekocht bier even in vriezer gezet voor lekker koud biertje en het dan vergeten:

Wie heeft er zin in een ijskoud biertje? « Froot.nl

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Leland Palmer wrote:

Blijft mijn favoriet;

(afbeelding)

heb m toevallig ook weer staan, was erg goedkoop bij de Gall & Gall laatst, kom m niet laten staan

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

kappeuter wrote:

Ook wel eens gehad, pas gekocht bier even in vriezer gezet voor lekker koud biertje en het dan vergeten:

Wie heeft er zin in een ijskoud biertje? « Froot.nl

Dat doe ik zelf regelmatig met D.E. Ice Coffee, heerlijk!!!

Maargoed, dat hoort dan weer niet hier in dit topic thuis...

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

bierbak wrote:

Heeft er iemand ervaring met het combineren van whisky en bier? Zijn er hier liefhebbers van? Persoonlijk nog nooit geprobeerd, maar sommige mensen zweren daar blijkbaar bij.

Regelmatig. Eerst een paar biertjes, daarna een paar glazen whiskey erbij. Heerlijk.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

kos wrote:

(quote)

heb m toevallig ook weer staan, was erg goedkoop bij de Gall & Gall laatst, kom m niet laten staan

Ook vooral niet doen! Zeer betaalbare single malt, vooral in de aanbieding. Heb altijd een fles Glenlivet staan, naast een paar blended (op het moment J&B, Famous, Jameson) en ook nog een fles McClelland's staan trouwens.. ook best een bijzondere single malt.

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Leland Palmer wrote:

Regelmatig. Eerst een paar biertjes, daarna een paar glazen whiskey erbij. Heerlijk.

Haha. Ja op die manier heb ik het ook al 'gecombineerd'. En dan een heerlijke houten kop smorgens.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Nee man, inmiddels al een paar jaar niet meer.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Mescaline wrote:

Heeft iemand hier ervaring met een thuistap? Klopt het dat je die rond de 100 euro al hebt?

Zit te twijfelen om er een keer 1 aan te schaffen, maar ik vroeg me af of het wel even lekker is als een echte tap uit het café? En is het ook niet zo dat de eerste bekers alleen schuim zijn? en je dus minder liter hebt dan op het vatje staat?

Dat is in alle eerlijkheid mijn ervaring wel. Het eerste glas kan je weggooien en het laatste ook. Bovendien is mijn ervaring met de koolzuur dan ook matig want die zit er vaak niet meer in. Heb iemand ooit zo'n heel vaatje Heineken weg zien gooien omdat het bier dood was (nou is de smaak van Heineken mijn inziens net zo dood dus was het geen gemis). Ik persoonlijk begrijp het hele gedoe over getapt bier niet echt ik heb nog nooit het idee gehad dat het lekkerder, frisser of verser is, sterker zelfs, vaak vind ik het minder goed gekoeld en 7 van de 10 keer slaat het dood. Bier vind ik vaak het best uit een gewoon bruin flesje (die groene die nu populair zijn gisten heel anders na) en dan zit je altijd goed met de koolzuur.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Hen zelf een Beertender, dus ik kan niet spreken over bijvoorbeeld een Perfect Draft tap. Vind het wel lekker, maar het 1e en laatste glas kun je inderdaad weggooien.. Zelf geen Heineken fan ook en dat wordt meer en meer een probleem met de Beertender. Die hadden vroeger zelfs een aantal speciaalbieren, maar Heineken heeft alles eruit gegooid, behalve Amstel, Brand en Heineken. (waarbij de Brand vaatjes nog zelden in de supermarkt te vinden zijn).

Ook is het zo dat ik het vaak voor mezelf gebruik en niet met vrienden. Je zal maar met een paar vrienden zitten, dan is je vaatje van 4L natuurlijk zo leeg. Gaat ook een beetje zn doel voorbij zeg maar.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Naomi Watts wrote:

Glenlivet is best een aardige SM ja.

best aardig, vooral ook betaalbaar nu hoeft een goede whisky niet duur te zijn

Laphroaig Quarter Cask is heel betaalbaar en een meesterlijke whisky, als je die eenmaal in de kast hebt staan wil je niet meer "terug" naar de Glenlivet!

... maar juist door naar de Bunnahabhain 18, Talisker 18, Laphroaig 18, Ardbeg Renaissance of Lagavulin Distillers Edition (verschilt wel per jaar, maar altijd goed) die hun geld ook meer dan waard zijn. Qua Glenlivet ben ik wel een groot fan van de 21, maar die is écht veel te duur. Glenlivet Nadurra heeft een heel eigen smaak die ook echt wat toe kan voegen aan je whisky-collectie, zet em in een mooi hoekje bij de Glenmorangie Nectar d'Or en geef em aan mensen die een bijzondere, complexe whisky willen proeven zonder direct naar de zware Islay kanonnen te hoeven stappen

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Leland Palmer wrote:

(quote)
Ook vooral niet doen! Zeer betaalbare single malt, vooral in de aanbieding. Heb altijd een fles Glenlivet staan, naast een paar blended (op het moment J&B, Famous, Jameson) en ook nog een fles McClelland's staan trouwens.. ook best een bijzondere single malt.

Heb normaal gesproken altijd een blend, meestal eentje die toevallig in de aanbieding is, Red Label, J&B, Ballantines, Black & White, zoiets, staan en 1 goede single malt. zo eentje van rond de 50 a 60 euro max.

Om er daarnaast nog anderen bij te zetten wordt me wat te gortig, tenzij er echt een heel leuke deal voorbij komt.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Drs. DAJA wrote:

Dat is in alle eerlijkheid mijn ervaring wel. Het eerste glas kan je weggooien en het laatste ook. Bovendien is mijn ervaring met de koolzuur dan ook matig want die zit er vaak niet meer in.

Hmmm, dat klinkt duidelijk als een no go.

Heineken is inderdaad overrated maar dat vind ik van Jupiler ook wel

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Inland Rabbit wrote:

Voor een goed momentje:

(afbeelding)

meer voor zomaar, hoewel de complexiteit en kracht (45%) ook niet te onderschatten is:

(afbeelding)

HP was mijn eerste whisky Echt heel lekker, enjoy it!

@Harmjan

Oeh, Glenlivet! Moet ik ook eens proberen Een Speysider toch?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

beavis wrote:

(quote)

best aardig, vooral ook betaalbaar nu hoeft een goede whisky niet duur te zijn

Laphroaig Quarter Cask is heel betaalbaar en een meesterlijke whisky, als je die eenmaal in de kast hebt staan wil je niet meer "terug" naar de Glenlivet!

... maar juist door naar de Bunnahabhain 18, Talisker 18, Laphroaig 18, Ardbeg Renaissance of Lagavulin Distillers Edition (verschilt wel per jaar, maar altijd goed) die hun geld ook meer dan waard zijn. Qua Glenlivet ben ik wel een groot fan van de 21, maar die is écht veel te duur. Glenlivet Nadurra heeft een heel eigen smaak die ook echt wat toe kan voegen aan je whisky-collectie, zet em in een mooi hoekje bij de Glenmorangie Nectar d'Or en geef em aan mensen die een bijzondere, complexe whisky willen proeven zonder direct naar de zware Islay kanonnen te hoeven stappen

Klopt en makkelijk te verkrijgen. Laphroaig Quarter Cask is geweldig, heb er daar ook altijd wel één van staan en uiteraard wint ie het met gemak van Glenlivet. Springbank, Ardbeg, Bowmore, Adelphi, Brora, Macallan, Yamazaki en de zeer moeilijk te verkrijgen St. Magdalene zijn zonder twijfel wel mijn favorieten. Wil qua prijsklasse ook nog wel variëren maar is de investering wel waard.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Hmmm, dat klinkt duidelijk als een no go.

Heineken is inderdaad overrated maar dat vind ik van Jupiler ook wel

Jupiler is een nog doorslikbare Pilsner. Als je echt goede pils wilt moet je in Bayern zijn in Duitsland. Das Originale Hofbrauhaus en Augistiner Edelstoff zijn echt goede pils-bieren.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Laphroaig zie ik nog wel zitten en ook Springbank is eens het proberen waard lijkt me. Ben niet zo'n fan van het gladde/zachte karakter van een Speyside, dus een Glenlivet is niet zo voor mij.

Iemand een leuk (liefst) Nederlands adresje om online te kopen? Bestofwhisky.nl is een betrouwbare site, maar de verzending is aan de hoge kant.

Bij Gall&Gall heb ik altijd het idee dat ik teveel voor mijn flessen betaal (behalve aanbiedingen), dus probeer het liefst op een andere manier te verkrijgen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hoe je Laphroig en Glenlivet met elkaar kunt vergelijken is me een raadsel. ben van die eerste absoluut geen fan trouwens, al weet ik niet of ik die 'Quarter Cask' ooit gehad heb.

Overigens koop ik mn whiskys altijd bij Versailles .   Versailles Dranken Nijmegen ~ Home   - versaillesdranken.nl

Al bestel ik nooit online maar ga er altijd langs (is dan ook redelijk om de hoek), maar buiten dat is het veel te leuk om in de winkel te kopen.

Bovendien hebben ze altijd wat te proeven en zo . Ben wel eens licht beschonken op een zaterdagmiddag de deur uit gelopen daar alleen van wat er te proeven viel

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Drs. DAJA wrote:

(quote)

Jupiler is een nog doorslikbare Pilsner. Als je echt goede pils wilt moet je in Bayern zijn in Duitsland. Das Originale Hofbrauhaus en Augistiner Edelstoff zijn echt goede pils-bieren.

Die duitsers weten sowieso wel wat ze doen, Bitburger is ook een smakelijk biertje

Van de nederlandse pilsen ga ik toch wel voor Brand.

en wat jupiler betreft, vind de afdronk te zoetig maar hier in de buurt is het zeer geliefd onder jeugd. Nu ben ik natuurlijk ook nog wel jeugd maar mij maak je er niet blij mee geef me dan liever Palm ( ook al is dat geen pils)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Versailles, ja! Daar ging ik ook altijd heen toen ik Nijmegen woonde. Ik drink eigenlijk vrijwel alleen maar malt en dan ook nog vrijwel altijd Islay of een andere met pit (bijna nooit Spey Side). Mijn huismerk is een eenvoudige Bowmore en meestal een specialiteit erbij.

De beste blend die ik ken is nogal moeilijk vindbaar, al had Versailles hem meen ik ook en ook in Den Haag in de Prinsenstraat is een slijter die hem heeft: BNJ: Bailie Whisky assortiment - online Whiskey winkel - whiskyvanzuylen.nl.

Drank bestel ik nooit online, hier in Utrecht kun je prima terecht bij het station in de Jaarbeurstraverse. Een onogelijk winkeltje met een heel groot assortiment en prima prijzen. Ik hoop dat ze ondanks de voortgaande verbouwing nog wel blijven.

In de zomer prefereer ik overigens een wodka uit het vriesvak en dan eentje die het dichtst in de buurt komt met de voortreffelijke wodka's die je in Moskou op de straathoeken kunt kopen. In Nederland is dat wat mij betreft Moskovskaya.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Kijk daar heb ik wat aan,Utrecht. Ik weet die winkel ook te zitten, maar vond het er inderdaad uitzien alsof ze in die flessen staan te pissen en dan aan de klant verkopen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Die op Utrecht CS is anders behoorlijk duur hoor! Maar een bijzonder assortiment inderdaad, vooral als het gaat om allerhande drankjes/likeuren uit "vreemde landen"

Ik ga er wel eens kijken... maar nie koope

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Weinig winkels waar ik de Yamazaki 1979, Japanese Oak Cask, 119.2. maar daar wel. Dan kost het maar wat meer. Eén van de beste die ik ooit gehad heb en waar ik graag veel voor uitgeef. Heerlijke complexe malt.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

probleem is dat door popular demand whisky's ook steeds duurder worden. Eigenlijk zou je langzaamaan een shitload voorraad moeten aanleggen, zodat je altijd goed geprijsde kwaliteitswhisky in huis hebt en niet veel merkt van prijsverhoging

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.