- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Duur is nogal een rekbaar begrip en vind Whisky nou juist heel veel waard. Dat het misschien ergens anders voor minder te krijgen is is voor mij ook geen punt. masterofmalt.com bevalt me perfect. grootschalig bestellen is wel verstandig ja.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Die op Utrecht CS is anders behoorlijk duur hoor!
Valt wel mee in vergelijking met de meeste slijters, maar ze hebben vooral af en toe goede aanbiedingen. Dat is het meer.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
De beste blend die ik ken is nogal moeilijk vindbaar, al had Versailles hem meen ik ook en ook in Den Haag in de Prinsenstraat is een slijter die hem heeft: BNJ: Bailie Whisky assortiment - online Whiskey winkel - whiskyvanzuylen.nl.
Ja, dat verwondert me niks dat die lekker is als ik dat zo lees
Zal er eens naar op zoek gaan, al geef ik voor dat geld net zo lief een tientje extra uit voor een malt, maar goed.
Overigens is Versailles nu ook een venture aangegaan met een Schotse bekende distilleerderij (even vergeten welke) en ze maken hun eigen blends. Dat is qua prijs wel interessant en die zijn onwijs lekker
.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
De malt die ik nu overigens heb (ook speciaal samengesteld door Versailles en een distilleerderij) is maar liefst 46% alcoholpercentage. Best heftig.
-edit- deze dus: Versailles Dranken Nijmegen ~ Home - versaillesdranken.nl (scroll down)
uit de Helen Arthur collectie, de Inchgower. Die is echt briljant.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
46% is nog geen casket strength hoor, valt dus nog best mee. overigens ken ik whisky's van normale sterkte die keihard kunnen binnen komen en casket strength malts waarvan je niet eens merkt dat het alcohol is zo smooth, dus verkijk je niet te veel op die percentages zou ik zeggen...
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Wat vinden jullie eigenlijk van de Glenfiddich? Vind het zelf een bijzonder fijne Single Malt. En heeft iemand ervaring met AnCnoc? Hoor er zeer positieve verhalen over;

LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Yes! Eindelijk mijn 4e klas geslaagd!
Dat moet gevierd worden met een typische, lekker hoppige biertje uit de Scheldebrouwerij!

@HarmJan
Glenfiddich 12 Y.O. is een lekker fruitige Speysider, zover ik me kan herrineren.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes

Dit is pas echt lekker Bier, Heinz Pilsener! Wat ze eerst deden met tomaten doen ze nu met granen 
Heb dit maar gewoon uit verveling in elkaar gezet, ben helemaal verre weg van een expert en heb er niet gek vaak mee geoefend. With that in mind denk ik dat het *aardig* gelukt is 
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes

Man wat was dit een smaakbeleving
Heerlijk fruitig en een beetje bitterheid 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Deze opgepikt:

Ondanks de lelijke fles, toch veel vertrouwen in. Veel goeie verhalen over gehoord en ik verwacht aardig rokerig en krachtig spul.
Edit:
Hij is lekker. Beetje honing, de zee,zwarte peper. achterin de keel wat citrus, rooksmaakje. Nose is harder dan hij uiteindelijk smaakt. Een paar druppeltjes water doet m wel goed, vind ik, maar dat is persoonlijk. Als je de volle rooksmaak wilt behouden, verdun je hem niet, maar is ie wel minder complex dan MET water.
Veel kenners beweren dat een 6 jaar oude Ardbeg is, met een andere naam. Echter dat is niet zeker.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Vanavond deze 2 proberen :
Estrella Damm Inedit

Flying Dog In-Heat Wheat

De eerste Wit de andere een Hefeweizen, wel zo lekker met dit weer 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Wat vinden jullie eigenlijk van de Glenfiddich? Vind het zelf een bijzonder fijne Single Malt. En heeft iemand ervaring met AnCnoc? Hoor er zeer positieve verhalen over;
Ik heb hem meerdere keren gehad, erg fijne prijs/kwaliteit verhouding. De Mitra pushed hem al jaren bij hun stand bij Whisky Festival Noord Nederland. Maar hij kan (zoals te verwachten valt) niet op tegen de duurdere whisky's. Maar hij is voor zijn prijs net erg lekker, alleen niet zo complex. Glefiddich neem ik eigenlijk nooit meer, is wel lekker maar in dat prijssegment heb ik liever een Aberlour. Wat ik zelf een heerlijke vind en die ik tijdens de whiskyvierdaagse of als hij in de aanbieding is graag koop is deze fles:

P.s. voor wie in het noorden woont of het het tripje waar vind (and it is!), ik kan dat WFNN echt heel warm aanbevolen, hele A-kerk in groningen vol met whiskystandjes. zie http://www.wfnn.nl/
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ziet er goed uit, maar ik ben nochtans 1 van de weinige whisky drinkers in mn vriendenkring, dus zo'n festival bezoeken zit er nog niet in.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
heb er wel een paar in Leiden meegepikt zo in de loop der jaren, de perfecte manier om je smaak te verkennen en te verbreden... en de sfeer is inderdaad altijd gezellig!
Oban is overigens inderdaad een heel aardige keuze, prijs/kwaliteit gewijs. Geen échte favoriet van me, maar zeker lekker.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ziet er goed uit, maar ik ben nochtans 1 van de weinige whisky drinkers in mn vriendenkring, dus zo'n festival bezoeken zit er nog niet in.
Zonde, want zoals Beavis zegt, zo leer je wel echt nieuwe whisky's kennen en whisly's van een paar honderd per fles kun je je daar goedkoop proeven. iedere stand heeft zelfs een hoop gratis whisky's.
Dus als je dat graag een keer wilt meemaken, you're welcome to tag along. mijn Broertje (nou... tje, tje... hij is ook van '85) komt ook ieder jaar vanuit Utrecht speciaal naar Groningen daarvoor. 
Demoniac
-
- 413 messages
- 1458 votes
Afgelopen week vakantie gevierd in San Remo. Ik verbaasde me er over dat de standaardinhoud van bierflessen 0,66 liter is. Peroni is het meest verkochte bier in Italië en ik moet zeggen dat ze wel erg gemakkelijk wegdronken. Een licht biertje met een zachte, onuitgesproken smaak.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Echt een lekker donker biertje gehad in Praag genaamd Ufleku. Gedronken in het gezellige café met dezelfde naam.
Het biertje was wel duur voor Praagse begrippen .
http://en.wikipedia.org/wik...
Daarnaast nog in de vakantie Stiegl , Kaiser , Hacklberg en Urquell gehad. 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Echt een lekker donker biertje gehad in Praag genaamd Ufleku. Gedronken in het gezellige café met dezelfde naam.
Het biertje was wel duur voor Praagse begrippen .
http://en.wikipedia.org/wik...
Daarnaast nog in de vakantie Stiegl , Kaiser , Hacklberg en Urquell gehad.
Niks mis met Peroni, wel erg licht, beetje waterig misschien zelfs. Niet bitter genoeg naar mijn smaak. Urquell komt dichter in de buurt. Die uflefku ken ik niet maar ik ben wel op 'bedevaart' geweest naar Plzen en Budvar 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ben voor mijn moeder aan het uitzoeken waar ze De korenaer bessenjenever online kan bestellen maar vind nog weinig goeds.
Jullie misschien tips over goede en betrouwbare online drankenzaken?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
ik heb drank nooit online gekocht, maar ik verwacht dat het meeste wel betrouwbaar is eigenlijk, je kunt altijd kijken naar thuiswinkel waarborg of dat keurmerk ook al weer heet...
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Prima (Zuid-) Afrikaans biertje die me twee maanden vergezeld heeft, ik verbleef dan wel in Malawi en niet in Zuid-Afrika, deze Carlsberg is overal verkrijgbaar in dit continent in de vorm green, special en white! 

En een keer geprobeerd, lokaal mais-bier ''shake shake beer'', het smaakt hetzelfde als hoe het eruit ziet:
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Dacht dat Carlsberg Deens was. Maargoed, ze kunnen ook wel speciaal bieren voor de Afrikaanse markt hebben natuurlijk.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Misschien het bedrijf, wat ik me best kan voorstellen. Het wordt in ieder geval gekocht uit Zuid-Afrika, en volgensmij daar ook gemaakt 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
op dit plaatje staat Copenhagen - Denmark...
Maar het kan heel goed zijn dat ze daar eigen brouwerijen hebben hoor! De Deense Carlsberg is ok, maar nogal waterig van smaak en structuur. Daardoor is het een lekker 'opdrinkbiertje', maar ik heb liever wat meer hop erin!
Dat lokale maisbier ziet eruit als opgekotste Brinta....
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Ik heb hem uit beleefdheid opgedronken, 1 liter!
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Dat shake shake beer is volgens mij nog maar op het begin van het brouw proces, ze hadden zeker niet het geduld nog weken lang te moeten wachten? lol
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Zal me niks verbazen, je moet in ieder geval wel goed schudden (duh) want anders is het echt niet te zuipen, het heeft trouwens ook klonten en stukjes maïs erin. Echt, heerlijk!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Dit weekend voor het eerst m'n fles Johnny Walker Blue Label geopend en 2 glaasjes gehad. Puur genieten. Ik ben absoluut geen fan van JW, red is bocht, en ook Black en Green vind ik te scherp en hun geld niet waard. Deze Blue Label maakt echter het verschil, in tegenstelling tot de andere JW's is deze superzacht en heerlijk. Eén van de beste whisky's die ik heb gehad. Misschien wel de beste.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet zo fan van blue, prefereer dan Gold en Double Black. Als ik dan een JW neem, maar zeker geen top 10.