- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Moet ik het dan cru zeggen? Bij ons is het een manier om te zeggen dat het 'zeikbier' is.
En Jupiler is samen met Maes nog altijd één van de beste Belgische pilsbieren, met 100% zekerheid.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Dat je Heineken zo noemt kan ik nog heel goed inkomen, maar een lekkere Brand is toch niks mis mee? lekker veel hop erin voor nederlandse pilsbegrippen dan 
Maes vind ik dan beter te drinken dan Jupiler, maar ik vind er ook niks aparts aan of zo.
België vind ik dan toch beter met de speciaalbieren en voor mij in het bijzonder de blonde en natuurlijk witbier zoals Hoegaarden.
(Dacht even dat je met een logica kwam die verklaarde waarom je van Jupiler minder moest *zeiken*
)
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Net een Rochefort 10 gedronken. Erg lekker biertje. 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Stella Artois? Das toch ook Belgisch pils? Doet het in ieder geval erg goed in andere landen (vooral USA lopen ze ermee weg), kan me herinneren dat t niet heel slecht was.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Maar naast veel whisky ook superduur en onvriendelijk personeel. Ga die winkel in Utrecht geen seconde missen (kwam er overigens al tijden niet meer). Stond daar niet ook al iets van drie jaar een Laphroaig 10 in de aanbieding? Van 40,- voor 35,- ofzo? Lol.
Vond het best meevallen, en of ze onvriendelijk zijn interesseert me niet echt
Ben niet in een restaurant.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Stella Artois? Das toch ook Belgisch pils? Doet het in ieder geval erg goed in andere landen (vooral USA lopen ze ermee weg), kan me herinneren dat t niet heel slecht was.
Dat vind ik inderdaad ook erg smakelijk, maar het smaakt eerder Duits dan typisch Belgisch..
Bitburger is nog steeds mijn nummer 1 pils.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dat ze in de States mee weg kunnen met Stella is normaal, net zoals met de Jupiler daar. Onlangs heeft InBev de grootste Amerikaanse topbrouwer Anheuser-Busch opgekocht, wat meteen de markt voor Belgische bieren enorm vergrootte. Ook werden zij eigenaar van o.a. Hertog Jan en Dommelsch en het Duitse Beck's bier. .
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
aaah ok.
Mescaline: Aangezien export bier vaak anders is, nog verschil tussen de Bittburger uit Duitsland en die bij de Lidl in NL? Goed pilsje inderdaad, ook de NL versie.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vroeger hadden de kroegen die eigendom waren van onze plaatselijke brouwerij, ook de Duitse Bittburger in hun assortiment. Heel lekker bier dat vlotjes naar binnen gaat. 'Bitte, ein bitt', stond toen op de glazen geloof ik. 
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik woon zo'n 3 km van de grens van België en Duitsland af , dus voor mij aanbod genoeg.
Dus ook een heerlijke koude (Duitse versie?)Bittburger van het vat drink ik wel eens. Gaat inderdaad makkelijk naar binnen en smaakt lekker fris naar mijn mening. Ideaal bier voor vooral warme dagen(of altijd als je in een restaurant zit).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bittburger
. Betere pils is er niet te vinden idd.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Toevallig is Jupiler, van het vat natuurlijk, één van de beste pilsbieren in de lage landen.
Of het moet zijn dat je graag uren gaat plassen, dan drink je beter de pils van Heineken, Amstel, Bavaria of Brand. En dan wordt het nog geschonken in een limonadeglaasje.
Jupiler een kwaliteitsmerk noemen boven Heineken?
Da's alsof je zegt dat McDonalds beter is dan de Quick 
InBev = Één pot nat!
Ik drink al 2 jaar (nieuwjaarsvoornemen 2011) geen InBucht meer. Tot dan toe dronk ik vooral Hoegaarden.
Tegenwoordig is mijn vast bier een Duvel. (Of Vedett, als het gezelschap wat luchtiger is, en er verschillende liters bier gedronken moeten worden).
In beter gezelschap in de betere kroeg probeer ik steeds wat nieuws te nemen, of iets wat al lang geleden is (Hoe smaakte dat nu ook alweer?).
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Mescaline: Aangezien export bier vaak anders is, nog verschil tussen de Bittburger uit Duitsland en die bij de Lidl in NL? Goed pilsje inderdaad, ook de NL versie.
Heb zowel Bitburger in duitsland gekocht en gedronken als in nederland bij inderdaad de Lidl of de grotere versie van de Jumbo die het in flesjes verkoopt, maar ik kan niet echt merken dat het anders smaakt of zo? De hop blijf ik in alle versies toch wel even sterk proeven enzo, echt een heerlijk pils en ik moet nog iets vinden wat daar tegen op kan haha.
Heel lekker bier dat vlotjes naar binnen gaat. 'Bitte, ein bitt', stond toen op de glazen geloof ik.
Zijn we het gelukkig daar wel helemaal over eens. Bitburger is gewoon zoals een goed pils hoort te zijn, lekker fris en bitter. 
Bittburger
Precies! 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Bittburger
Vind Gulpener nog steeds de betere onder de pilsen. Maar eerlijk, hoe meer specialbier ik drink, hoe minder trek ik krijg in pils.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
De twee meest geniale stouts die bestaan:

Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Gulpener is ook een lekker pils, maar vind Brand persoonlijk een tikkeltje beter dan. Net wat meer hoppiger. 
Maar als je veel speciaalbier drinkt ben je inderdaad ook wel meer smaak gewend, ik drink het ook graag maar kan ook nog erg genieten van pils.
Ziet er goed uit dutchtuga! Vooral bij de Choklat Stout loopt het water al in me mond haha. Waar zijn deze te koop?
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Het is vooral een wereld waar ik enorm veel ontdek. Vooral die Amerikanen zijn hard op weg om bierland nummer één te worden. Wat een genot komt daarvandaan zeg. Vooral die twee hierboven geplaatst.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ziet er goed uit dutchtuga! Vooral bij de Choklat Stout loopt het water al in me mond haha. Waar zijn deze te koop?
Die Choklat is echt hemels haha. Ik kon 'm toen drinken in Amerkaans biercafé The Beer Temple aan de Nieuwezijds Voorburgwal, van de tap, zo ook de Yeti. Met een beetje geluk koop je ze nog in de Bierkoning ertegenover, maar ze zijn érg moeilijk te verkrijgen hier in NL.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes

Dit is tot zover de enige Chocolate Porter die ik op heb en heb kunnen bestellen, maar is wel erg lekker zeg! Toen ik de fles open maakte kwam er al gelijk zo sterke chocolade lucht van af, mmmm! 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Waar heb je die kunnen bestellen?
De Double Chocolate Stout van Rogue is overigens ook een aanrader. Die kent een afdronk van jewelste.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Meantime Chocolate Porter - Biercadeau's Bierpakketten Speciaalbier - speciaalbierpakket.nl Bij deze zaak.
Hier bestel ik inmiddels al 2 jaar en heb er stuk of 10 bestellingen gedaan.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik zal er ook even een bestelling plaatsen. Dank!
Edit: 6,5% is best weinig voor een goede stout. Meestal zit het bij de goede rond de 10%. Maar ik zal de Meantime zeker eens proberen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Ik zal er ook even een bestelling plaatsen. Dank!
Ben wel benieuwd wat je besteld dan, of wordt het alleen deze?
haha. Let me know.
Ja klopt, maar dat vond ik geen punt. Dronk wel heerlijk weg haha.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ben wel benieuwd wat je besteld dan, of wordt het alleen deze?
haha. Let me know.
Ja klopt, maar dat vond ik geen punt. Dronk wel heerlijk weg haha.
Dit zijn ze geworden.
Meantime Chocolate Porter
Flying Dog Road Dog
Troubadour Imperial Stout
Flying Dog Snake Dog
Leidsch Aaipiejee 33cl.
Zevende Hemel Hopla
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Snel gedaan dan, ik ben er meestal wel een tijd aan het rond snuffelen haha.
Toevallig bijna allemaal biertjes die ik nog niet heb geprobeerd, maar Zevende Hemel Hopla vond ik zalig! Ben erg benieuwd hoe je die en natuurlijk de porter gaat vinden.
Proost! en ik hoor het wel. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind Gulpener nog steeds de betere onder de pilsen. Maar eerlijk, hoe meer specialbier ik drink, hoe minder trek ik krijg in pils.
Eens. Aan kwaliteit wen je snel al zit er voor mij een totaal andere mood in of ik ga voor pils of speciaalbier.
Fijne tips ook wat betreft Stouts, heb die nooit gehad, ik ga er eens achteraan. Zal volgend weekend weer eens even langs de drankgigant gaan.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Altijd wel benieuwd naar die eerste ervaringen met stouts. De meesten vinden zo'n chocoladesmaak in een bier maar raar. Ik vind het geweldig om lekker lang te genieten van zo'n zwaar en complex biertje dat lang blijft nasidderen. De afdronk van die Rogue bijvoorbeeld is echt abnormaal goed.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Eens. Aan kwaliteit wen je snel al zit er voor mij een totaal andere mood in of ik ga voor pils of speciaalbier.
Klopt. Je kan het enkel combineren als je begint met pils en dan overgaat op speciaalbier. Andersom is een ramp.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
De meesten vinden zo'n chocoladesmaak in een bier maar raar.
Voor dat ik het proefde kon ik me er ook moeilijk een voorstelling bij doen en vond ik het best vreemd klinken, maar nu ik het eenmaal heb geproefd ben ik er wel aan verkocht haha.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Klopt. Je kan het enkel combineren als je begint met pils en dan overgaat op speciaalbier. Andersom is een ramp.
Het helpt trouwens ook wel als je switcht tussen bieren om even wat te eten.
Dat maakt de overgang vaak minder groot.