• 178.073 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.830 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Die Meantime krijgt trouwens geen al te hoge rating op ratebeer:

Meantime Chocolate Porter (5.5% draught version) - 43 at RateBeer

Ik merk het zelf binnenkort.

Edit: volgens mij is dit toch een andere gezien het alcoholpercentage en het feit dat er 'retired' achter staat.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Hier wel Chocolate - Meantime Brewing Company Limited - London, United Kingdom (England) - BeerAdvocate

Ik was overgehaald na het zien van deze review. Vind hem 1 van de betere reviewers op Youtube.

YouTube - Meantime Chocolate Porter | Meantime Brewing / Brewery | Craft Beer Review

Trouwens, de link die je stuurde is Draught Version dus anders?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ja klopt. Je links stellen me weer gerust

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Beetje vertrouwen! haha

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

dutchtuga wrote:

Waar heb je die kunnen bestellen?

De Double Chocolate Stout van Rogue is overigens ook een aanrader. Die kent een afdronk van jewelste.

(afbeelding)

Waar heb je die gevonden? Eigenlijk moeten we speciaal bier meenemen naar de filmavond...

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Beer Temple!

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Vanavond gaan we rustig aan de Amsteltjes. Ik denk dat ik het voor de verandering is uit een glas ga drinken. Doe ik er toch altijd net even wat langer mee.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Drink het altijd uit een glas, heb eerder het idee dat ik die eerder leeg heb dan een blikje? haha.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ik drink nooit bier uit een blikje.. vind ik echt niks aan. Geef mij maar een flesje, of glas.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aan dat metaal lurken doe ik ook niet graag. Verpest heel veel aan de smaak.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Klopt, aan een blikje lurken is ook niet een ideaal voorme..

Maar vind blikjes makkelijker met kopen, al dat statiegeld en ja ik ben best lui..

Geen last van metaalsmaak zodra het in een glas zit in ieder geval.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, bedoelde ook rechtstreeks uit een blik drinken . Ik ben echt een flessenman, maar snap wel dat het met kopen wel ideaal is.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Uit een fles is inderdaad zonder twijfel het lekkerste, maar de jeugd van tegenwoordig waar ik ook nog net bij hoor zijn gewoon heel erg lui.. haha

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ik drink bier echt graaaaag uit een blik. Geen statiegeld, zo de prullenbak in, en vind het ook gewoon lekkerder drinken.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Maar vanavond schenk je het in een glas, dus het gaat helemaal goed komen met jou! haha, nee joh iedereen zijn eigen manier van drinken..

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Al die stouts/porters!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

dutchtuga wrote:

Die Meantime krijgt trouwens geen al te hoge rating op ratebeer:

Meantime Chocolate Porter (5.5% draught version) - 43 at RateBeer

Ik merk het zelf binnenkort.

Edit: volgens mij is dit toch een andere gezien het alcoholpercentage en het feit dat er 'retired' achter staat.

lol! goeie site!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

(quote)

lol! goeie site!

Misschien eens bij Jordy aankloppen om een Nederlandstalige variant te maken?

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

BierMeter Hell yeah!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

dutchtuga wrote:

Dit zijn ze geworden.

Meantime Chocolate Porter

Flying Dog Road Dog

Troubadour Imperial Stout

Flying Dog Snake Dog

Leidsch Aaipiejee 33cl.

Zevende Hemel Hopla

Al iets geprobeerd? Ik neem aan dat ze inmiddels binnen zijn?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

(afbeelding)

Elke whiskydrinker kent het wel, maar toch nog even wat aandacht. Naar mijn mening is dit namelijk de meest wisselvallige whisky in batch productie van Blends. Begin vorig jaar had ik namelijk een fles die zo waterig, scherp en licht van smaak was, dat ik m maar als mixdrank heb gebruikt. Deze week koop ik een fles die vol zit met Islay rook, citrus-, appel- en Vanillesmaak. Dus als je deze koopt, wees er op voorbereidt dat de kans bestaat dat je een slechte fles treft. Zo niet, veel genot in ieder geval, want dan heb je veel waarde voor je klein beetje geld.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Al iets geprobeerd? Ik neem aan dat ze inmiddels binnen zijn?

Ja, maar door ziekte even uitgesteld. Wil er namelijk goed van genieten Van de week ga ik ze proeven.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Inland Rabbit wrote:

Elke whiskydrinker kent het wel, maar toch nog even wat aandacht. Naar mijn mening is dit namelijk de meest wisselvallige whisky in batch productie van Blends. Begin vorig jaar had ik namelijk een fles die zo waterig, scherp en licht van smaak was, dat ik m maar als mixdrank heb gebruikt. Deze week koop ik een fles die vol zit met Islay rook, citrus-, appel- en Vanillesmaak. Dus als je deze koopt, wees er op voorbereidt dat de kans bestaat dat je een slechte fles treft. Zo niet, veel genot in ieder geval, want dan heb je veel waarde voor je klein beetje geld.

Dat is toch wel erg slecht als de fabrikant je geen garantie van kwaliteit kan geven.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Teacher's heb ik sowieso nog nooit ervaren als een echt fantastische whisky...

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Heb het niet over fantastisch, meer over "Goed in verhouding met de prijs", hoewel ik deze fles van nu wel aardig fijn vind. Dan heb je in de prijsklasse ook wel Black Bottle of White Horse ofzo, maar naar het schijnt zijn die ook heel erg achteruit gegaan. Ken ze beide niet.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Ik ben bezig voor mijn eindexamen een profielwerkstuk te maken over wodka.

Ik heb wel slechte deelvragen naar mijn mening ,maar de theorie die ik behandeld heb , zit wel goed denk ik zo.

Ik heb het er erg druk mee en zit nu op zo'n 20 pagina's (en 4076 woorden) .

Daarnaast doe ik ook zelf wodka brouwen op school in mijn tussenuren . Dit houdt in aardappelen prakken en mengen met gist en zelfgemalen mout. Daarnaast filteren en Norit-zuivering uitvoeren. Als laatste(morgen) eens lekker twee uur destilleren .

Ik ga nu verder met het werkstuk. Hopelijk krijg ik het af voor vrijdag. Ik moet gehele natuurlijke proces van gisting verklaren , wodkageschiedenis in grote lijnen zetten, een hele deelvraag behandelen etc. Ik ben nu bezig met het ontstaan van methanol en de gevolgen ervan (die weleens zichtbaar zijn in Rusland , Polen etc.)

Gelukkig vind ik het wel een interessant onderwerp.

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Veel succes, man. Leuk dat je wat doet met destilleren en brouwen bij je profielwerkstuk. Mijn profielwerkstuk is al klaar sinds een maand.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Danke.

En goed nieuws voor me : ik krijg extra tijd van mijn scheikundedocent.

Oja , weet jij toevallig hoe het gehele proces van methanolgisting of het ontstaan ervan in elkaar zit?(als het al überhaupt in mijn drank zit ,maar dat zie ik wel met een chromatograaf als ik in dat apparaat het eerste destillaat duw. )

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Nee, was altijd slecht met schei- en natuurkunde. Vind het ook best knap dat mensen zo'n complex proces kunnen uitvoeren en zulke geweldige (gedestilleerde) dranken kunnen creëren.

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

(afbeelding)

Had gisteren een Hopus op, heerlijk hoppig bier met een soort stro-achtige geur. Erg lekker wegdrinkertje vergeleken met andere strong ales uit België. Ook had ik voor de eerste keer een high-end jenever op: Ketel 1. Zeer goed gemaakt, een heel bijzondere mix tussen granen en een haast vanille-achtige smaak.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.