• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, op papier kan iets kwaliteitsbier zijn, maar de smaak vind ik zelf niet altijd naar (mijn) wens en dan drink ik liever iets wat ik lekker vind en dat het bekend staat als troep, vind ik dan niet zo belangrijk. En die kater krijg ik sowieso ongeacht hoe slecht of goed het is.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Ja, ieder zijn ding he..

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Even voor de fans dan.

(afbeelding)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik ben onlangs 56 geworden en heb gisteren de beste witte wijn uit mijn gehele leven gedronken. En het was dan nog een Vlaamse ook. En in heb veel verschillende wijnen geproefd.

Gelukkig (of spijtig genoeg) heb ik nog twee flessen liggen.

Domein Pietershof Pinot Blanc-Auxerrois 2010.

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Nog gefeliciteerd speedy Je weet wat ze zeggen he, 56 is het nieuwe 36 of zo iets

Maar ik kom een glaasje drinken hoor!

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Gefeliciteerd!

Net binnen voor een prikkie:

(afbeelding)

maar ik voel me licht genaaid, aangezien ik in de veronderstelling was dat deze whhisky @ 45% zat, maar nu blijk ik een 40% versie te hebben. dat zal toch wat betekenen voor de body van het geheel? Flauw van een distillery om zoiets te doen. Binnekort maar eens een Wild Turkey 101 proberen, dan krijg je tenminste een beetje power voor je geld.......

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Die paar procent zal voor zo'n bourbon niet veel uitmaken. Kan zijn dat dit een nieuwe batch of nieuw recept is ofzo, en dat ze hun marketing er niet op hebben aangepast? Heb overigens zelf een Wild Turkey Rare Breed staan en zo'n cask strength geeft wel iets extra's, maar overheersend blijft wel die zoetige smaak die bourbons typeert.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Das prima, hou ik op zich wel van. Gek op Elijah Craig 12 yr. en Four Roses Small Batch. Mcafee's Benchmark (Buffalo Trace disttery) kan er ook goed mee door, als je nagaat dat je daar maar 13 euro voor dokt. Knob Creek ben ik ook nog wel benieuwd naar trouwens, ken ik nog niet.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

De Woodford Reserve is ook best een aanrader. Zo'n bourbon scheelt trouwens sowieso vaak een slok op een borrel (hihi).

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Mescaline wrote:

Je weet wat ze zeggen he, 56 is het nieuwe 36 of zo iets

Was het maar waar.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ik ben vooral een whisky (liefst single malt) liefhebber, naast het feit dat ik graag een wijntje (wit, droog) of biertje (niet te kieskeuring; Hertog Jan, Grolsch, Heineken, Warsteiner, etc.) drink, maar ben onlangs ook begonnen met het drinken van Cognac. Bevalt uitstekend! Heeft iemand nog wat goede tips?

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Een van de lekkerste biertjes die ik ooit heb gedronken, samen met St Bernardus Abt 12.

(afbeelding)

Andere liefhebbers van IPA-bier hier?

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

En hoe smaakt het IPA-bier ?(zoet , zuur , bitter , noten ?) Misschien koop ik ook eens eentje. Altijd leuk om iets vreemds uit te proberen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Als ik de kleur zo bekijk, misschien een beetje een amber bier, qua smaak ook?

Over mn Buffalo Trace 40%:

Bezig met mn 1e tasting, 2e glas nu. Wat me als 1e te binnen schoot is Mcafee's Benchmark, wat logisch is, want dezelfde distillery. Iets meer citrus dan Mcafee's en iets scherper in het begin. Finish is aardig, maar vooral veel limoenschil. Drinkt verder wel fijn weg en is zeker niet slecht.

Vraag me af wat de meerwaarde moet zijn van deze Trace versie tegenover Benchmark, die denk ik zelfs wat meer smaakbalans heeft en veel goedkoper is. Toch nog benieuwd naar de 45% versie, maar alles wat ik kan vinden is een fles van 175 ml die duur is en een miniatuur.

Cijfer: 7.6 (dat ga ik maar vaker doen denk ik hier, heb ook een database waarin ik dat opsla) voor toekomstige referentie)

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

De beste IPA die ik ooit heb gedronken:

(afbeelding)

Sowieso is Southern Tier een brouwerij die topper na topper levert, niet normaal. Hun Choklat is ook al zo'n hemels biertje.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

LimeLou wrote:

samen met St Bernardus Abt 12.

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

En hoe smaakt het IPA-bier ?(zoet , zuur , bitter , noten ?) Misschien koop ik ook eens eentje. Altijd leuk om iets vreemds uit te proberen.

Als ik de kleur zo bekijk, misschien een beetje een amber bier, qua smaak ook?

Denk maar aan een pale ale (zwaar blond biertje) maar dan met kruiden, fruitigheid en veel meer hoppigheid. Dan heb je een IPA. Ze zijn lastig te krijgen in Nederland, maar er zijn vast wel een paar bij speciaalzaken voor bier.

Sowieso is Southern Tier een brouwerij die topper na topper levert, niet normaal. Hun Choklat is ook al zo'n hemels biertje.

Southern Tier? Man oh man, moet nog wat meer van Mikkeller, De Molen, Handbryggeriet en wat Amerikaanse bieren proberen voor dat ik me daar aan ga wagen, maar het lijkt me een interessante brouwerij

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Lekker een IPA op zijn tijd.. Hou wel van bittere afdronken!

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

Mescaline wrote:

Best wel benieuwd naar deze 3 bieren:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Heb er meer besteld maar deze 3 maken mij wel erg benieuwd

Al opgedronken? Herinner me Hobgoblin nog goed, heerlijk zoet. Raging Bitch is een beetje ontoegankelijk maar... zeer bijzonder Een beetje love-it or hate-it.

P.S.: Voor de mensen die in Utrecht wonen: De slijterij bij het centraal station is out of business sinds 1 januari. Jammer.. want ze hadden een leuke selectie van whisky's en meer 't is ook de enige slijterij die mede verkocht zover ik weet.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Maar naast veel whisky ook superduur en onvriendelijk personeel. Ga die winkel in Utrecht geen seconde missen (kwam er overigens al tijden niet meer). Stond daar niet ook al iets van drie jaar een Laphroaig 10 in de aanbieding? Van 40,- voor 35,- ofzo? Lol.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Die zijn allang op haha, Hobgoblin was inderdaad wel een lekkere weg drinker maar om nou te zeggen bijzonder? nee dat niet.

Raging Bitch was wel apart, dronk wel gevaarlijk goed weg met ik dacht 8,5%..

Maar nog niet Emelisse Blond geproeft? is eigenlijk ook gewoon een IPA met heerlijke duidelijke tonen van grape-fruit

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

In de VS nogal wat IPA's gedronken. (daar ontkom je er niet aan). Kan niet zeggen dat ik er enorm voor warmloop.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Heiligschennis! Mijn moeder heeft net 2 Rocheforts in de stoverij gegoten.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Neh, dat zie je wel vaker eigenlijk. Zoet bier en stoofvlees is een lekkere combinatie. Bok zou ook kunnen

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Maar toch geen bier van 5€/fles ?

Normaal kapt ze er Grimbergen of Ename in. (Bier dat niets waard is)

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Rochefort kost hier geen 5 euro (33 cl is 1,80 dacht ik)in de supermarkt, of bedoel je een grotere fles?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

AGE-411 wrote:

Normaal kapt ze er Grimbergen of Ename in. (Bier dat niets waard is)

Niets waard??? Heiligschennis.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Als je iets zoekt wat niks waard is, pak dan Jupiler ofzo.. Maarja dat smaakt natuurlijk weer voor geen meter?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Toevallig is Jupiler, van het vat natuurlijk, één van de beste pilsbieren in de lage landen.

Of het moet zijn dat je graag uren gaat plassen, dan drink je beter de pils van Heineken, Amstel, Bavaria of Brand. En dan wordt het nog geschonken in een limonadeglaasje.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Plas je meer van andere pils als van Jupiler? Sorry maar deze zogenaamde logica geloof ik helemaal niks van.

En België heeft erg goede bieren, maar Jupiler is zelfs als een dood normaal pils geen kwaliteitsbier(pils) te noemen.

Wil trouwens wel even een verklaring waarom de andere merken die je opnoemde die overigens ook allemaal heel anders in smaak zijn je vaker naar de wc laten gaan?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.