- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
ik at ook altijd heel erg goed van te voren en dat is allemaal van invloed.
Ook wist ik vaak nog donders goed wat ik allemaal gezegd en gedaan hebt. Met sterkte drank gaat bij mij wel het licht uit en dan zijn er echt zwarte gaten de volgende dag, maar ik hield het ook alleen bij bier.
Same here, geen voorstander van sterke drank omdat ik dan mijn grenzen een stuk minder voel aankomen. Met bier is dat een ander verhaal en het drinkt natuurlijk een stuk lekkerder weg ook.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het is toch niet zo gek dat mensen, waaronder ik, echt het nut er niet van inzien? Vertel me eens wat de toegevoegde waarde er van is. Smaakt 8 liter bier daadwerkelijk beter dan 3 liter? Wanneer dit eens een keer voorkomt, prima. Flink doorzakken, a la. Maar mensen die elk weekend zuipen tot ze kruipen.. ik snap de beweegredenen erachter niet goed. Jij blijkbaar wel.
Vrouwen die dwangmatig elk weekend moeten shoppen begrijp ik overigens ook niet.
Maar ik zie het nut er niet van in om je zo negatief uit te laten over veel drinken. De toegevoegde waarde? Sowieso hoef ik mij tegenover jou niet te verantwoorden, maar ik had het al gezegd hoor. Het is de euforie. Normaal ben ik al vrij vrolijk en vrij los. Drinken maakt het allemaal nog leuker en dat is gezellig en fijn. Zonder bier leuk, maar met nog veel en veel en veel leuker. Ik heb het geluk dat ik een goede dronk heb, dus ik ben andere mensen niet tot last. Mensen zijn geneigd om veel drinken altijd in verband te brengen met de eventuele negatieve gevolgen. Zo kunnen we overal wel over gaan zeuren. Veel roken, veel shoppen, 3x per week naar de snackbar, te veel films kijken, te veel videogames spelen en zo kun je een hele lijst maken. Er vaak wordt gezegd, zolang ik er geen last van heb, mag jij lekker doen en laten wat je wilt. Alcohol wordt o.a. gedronken tijdens het uitgaan en dan gebeurd het wat sneller dat mensen in aanraking komen met mannen die erg vervelend zijn vanwege de alcohol en dan krijgt alcohol al snel een slechte reputatie voor jezelf en wordt er erg negatief over gedaan. Dan lijkt het mij (kan het mis hebben) dat dit dus vooral te maken heeft met persoonlijke vervelende ervaringen met dronken mensen, want roken is ook ongezond, maar daar wordt dan weer niet zo overdreven moeilijk over gedaan zoals nu bij alcohol? Mijn moeder zou ook kunnen zeggen tegen mij: Lieve Jaco schat, zo vaak films kijken is echt niet gezond, je doet mij er veel verdriet mee! .. Lieve mama, leven en laten leven!
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Mensen die er vervelend van worden kunnen gewoon duidelijk niet goed tegen alcohol,en ik ga ook niet met dat soort mensen om.
De irritante vervelende mensen geven alcohol een slechtere naam. Maar het heeft ook een hele hoop te maken met iemands karakter op zich, aangezien alcohol ook het onderbewuste naar boven haalt bij mensen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
16 pullen in 5,5 uur vind ik zelfs heftig.
Hoelang deed je over de eerste 3 en hoelang over de laatste 3?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
En hoogstwaarschijnlijk at je ook nog het 1 en ander toen je aan het drinken was? Dat kan ook een hoop schelen.
Laat ik het zo zeggen. Ik had vaak in de zomermaanden een BBQ en dat begon dan om 16:00 en dan werd er al stevig gedronken ja en natuurlijk gegeten. Zo'n BBQ duurt dan 3 uur en vervolgens ga je daarna nog naar de kroeg ook en drink je vrolijk verder. Of op een verjaardag, dan wordt er om het uur even gefrituurd en dan eet tijdens het drinken inderdaad.
Same here, geen voorstander van sterke drank omdat ik dan mijn grenzen een stuk minder voel aankomen. Met bier is dat een ander verhaal en het drinkt natuurlijk een stuk lekkerder weg ook.
Yep, veel sterkte drank gaat fout, dus doe ik verstandig en doe ik het met mate.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
16 pullen in 5,5 uur vind ik zelfs heftig.
Hoelang deed je over de eerste 3 en hoelang over de laatste 3?
Dat weet ik natuurlijk nog precies.
Meestal kwam ik enigszins langzaam op gang, maar daarna was zo'n pul vaak na een kwartier al leeg en werden het er 4 per uur. Een gemiddelde van 3 per uur lijkt mij wel op zijn plaats.
Dat was in mijn pul periode.
Ik weet niet of mensen het net zo ervaren, maar wanneer ik op vrijdagavond al aardig wat drink, dan kan ik er zaterdagavond/nacht nog beter tegen en kan ik nog meer drinken in hoog tempo en duurt het langer eer ik op het punt van laveloos kom. Meestal fietste ik ook nog vaak naar huis met iemand achterop. Nog nooit gevallen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Maar het moge duidelijk zijn dat hier wat mensen overduidelijk een zware antipathie tegen stevige drinkers hebben. Natuurlijk neem ik die vrijheid om dat te zeggen niet van ze af, maar het blijft raar. Want niet iedereen hoeft zich te verantwoorden waarom hij iets met exces (in de zin van overdaad) doet. En of dit nou heel vaak film kijken is of videogames spelen, sporten, roken, drinken, shoppen, naar de snackbar, enz. enz.., je hoeft je niet altijd te verantwoorden. Wanneer iemand zelf nooit of nauwelijks drinkt, is het makkelijk om je onbegrip te laten blijken tegenover drinkers.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Maar het moge duidelijk zijn dat hier wat mensen overduidelijk een zware antipathie tegen stevige drinkers hebben. Natuurlijk neem ik die vrijheid om dat te zeggen niet van ze af, maar het blijft raar. Want niet iedereen hoeft zich te verantwoorden waarom hij iets met exces (in de zin van overdaad) doet. En of dit nou heel vaak film kijken is of videogames spelen, sporten, roken, drinken, shoppen, naar de snackbar, enz. enz.. Wanneer iemand zelf nooit of nauwelijks drinkt, is het makkelijk je onbegrip te laten blijken tegenover drinkers.
Mensen vallen elkaar sowieso aan over *slechte gewoontes*. Als of drinkers zelf niet weten dat het slecht kan zijn? Gelukkig heeft iedereen zelf nog de keuze om iets te doen of te laten en ik zou er geen eens over na willen denken dat ik het zou moeten laten. Waarschijnlijk krijg ik dan reacties dat als je het niet laten kan( in het weekend wel te verstaan) dat het dan gelijk een verslaving is, nou dan is het dat maar. 
Zelfde geld toch voor wiet rokers? Toen ik er zelf nog niet mee in aanraking was gekomen had ik er ook grotendeels door de media bepaalde vooroordelen over.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Wiet roken is zelfs een stuk verantwoorder dan het drinken van alcohol. En inderdaad, dan ben ik toch maar verslaafd. Alleen de laatste 2-3 maanden drink ik bijna niet meer. Soms een uitschietertje. Maar het is nu beduidend minder omdat ik nu vind dat het mooi is geweest. Als ik daadwerkelijk zo verslaafd was, dan had mij dit niet zo makkelijk gelukt. En Randy, waar we het al over eens zijn, geniet er gewoon lekker van op jouw manier. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Klopt helemaal, alleen het verbranden ervan is schadelijk wiet zelf valt mee.
Is toch netjes? Je bent 31 zag ik en uit je verhalen te lezen heb je toch heel wat jaren alcohol plezier gehad. En soms een keertje doorzakken op een verjaardag of iets dergelijks moet kunnen toch.
Daar zijn we het zeker over eens ja haha, laat mensen gewoon genieten op hun eigen manier. Sommige nemen liever een reep chocola andere nemen liever een pilsje of 12. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Ik zie dat er hier wat getwijfeld wordt over veel drinken. Die cijfers van dat instituut lijken me ook wat overdreven. Bovendien verschilt de drinkcapaciteit van persoon tot persoon en treedt er natuurlijk ook gewenning op als je wat meer 'getraind' bent.
Ikzelf heb er nooit meer dan een 15-tal genuttigd (vooral wegens een teveel opborrelende maag dus meestal zelfs niet meer dan 10) maar mijn iets steviger gebouwde vrienden gingen daar vaak met gemak over. Bij de laatste kroegentocht gingen we 34 cafés af en in elk café nuttigde hij een biertje (makkelijk bij te houden dus qua telling). Wel verspreid over een uur of 10-11.
Merk dat ik nu ook véél minder kan drinken dan toen (studententijd) zonder dronken (of aangeschoten) te worden of een kater te hebben.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
zozo, zowaar een grote discussie.
Heftig weekendje achter de rug in een Ierse pub. Gekke is dat ik Jaco's mening wel deel: Over het algemeen lkan ik meer drinken als ik de avond ervoor ook al gedronken heb. Dat gaat dan niet over moeten, dat gaat dan meer over het feit dat je op het eind van de avond niet aan de cola moet. Dat is altijd zo'n tegenvaller, bah.
Echter, na een stevige vrijdagavond (menig Guiness en afgesloten met Jameson), viel dat zaterdag toch tegen. Energie zal een belangrijke factor geweest zijn, maar opeens was daar duizeligheid. Toen zijn we maar de kebab gaan opzoeken (wat zeker hielp) en de taxi.
Persoonlijk probeer ik zeker te minderen met drinken, want het wordt zo'n gewoonte. "Ach, even een biertje" . Daar is wel weer whisky voor terug gekomen, maar daar ben je veel bewuster en rustiger mee bezig.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Maar begrijp me niet verkeerd hoor. Voor mijn portemonnee is het alleen maar goed als mensen teveel drinken. Dat is voor mij alleen maar extra werkverschaffing (bijvoorbeeld: overmatig alcoholgebruik - agressie - werk voor de reclassering) waardoor ik niet bang hoef te zijn dat ik mijn baan verlies.
Dus ga vooral zo door. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Haha, als of we allemaal vervelend en agressief worden van overmatig alcohol gebruik.
Ik word er juist rustiger van in me kop want ben nuchter nogal een denker en twijfelaar.
Met alcohol ben ik natuurlijk nog wel een denker maar heel anders, veel rustiger en relaxter en ja het helpt natuurlijk ook mee als je al in een leuke gezellige sfeer zit.
Maar agressief tegen over andere mensen ben ik er nooit van geworden, dat zit gewoon echt helemaal niet in me dronken of nuchter.
Bytheway, die Porky achtige films zijn onder invloed wel degelijk verdraaglijker en leuker. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het is heerlijk!! Maar bijvoorbeeld veel roken is zonder in details te treden en te nuanceren net zo ongezond als veel drinken, maar omdat je normaal van roken niet echt vervelend en agressief wordt, is roken het probleem niet. Alcohol wordt bijna automatisch in verband gebracht met problemen. Ik ga al minstens 12 jaar uit en ging soms wel 3x per week, maar weinig agressie ervaren. Ok, vrouwen hebben wat eerder last van dronken mannen die een hele aanstootgevende versierpoging doen en dat kan erg vervelend zijn ja, lijkt mij. En wanneer het fout gaat met alcohol is de impact ook meteen groter en blijft vooral de negatieve ervaring hangen. En lastiggevallen worden door vervelende dronken mannen... Tja, als dat het ergste is... Oja, het ging ook over onze gezondheid. Ook dit valt mee. Het wordt flink aangedikt, ons lichaam kan tegen een stootje en sommige niet drinkers roken weer veel, dus er zo'n drama van maken, is ernstig overdreven.

Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Nou Jaco met alle respect hoor, maar voor dat kind lijkt het me geen goed idee 
Hij trekt er ook zo gezicht bij van, jammie!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Jammer dat er een datum opstaat, anders had ik nog kunnen verzinnen dat ik dat kind ben. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
kinderen in Ierland kregen vroeger soms Guiness mee naar school als ik me niet vergis. Volgens mij was daar wa info over in het Guiness museum in Dublin...
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Ik ga al minstens 12 jaar uit en ging soms wel 3x per week, maar weinig agressie ervaren.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het ligt (denk ik) heel erg aan een bepaalt slag mensen. Sommige worden nou eenmaal vrijwel altijd agressief van drank. En is het vaak de combinatie van waardoor het een gevolg van wordt. Ik woon in een dorp, maar wij hebben 2 vrij grote voetbalclubs en als ze tegenelkaar hebben gespeeld dan kun je er vergif op innemen dat er 's avonds geknokt wordt. Wanneer er regelmatig gevochten wordt in een kroeg/club/café, dan zal dat ook weer mensen aantrekken die wel van een potje knokken houden.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Dacht vandaag in de Mitra; maar 's ff wat nieuws proberen. Had deze 'Smokehead' nog nooit gehad. Ben zeer benieuwd. De verkoper raadde me deze fles whisky van harte aan;

Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Nogal peaty, als je daarvan houdt zit je wel goed. Kan me er eigenlijk weinig van herinneren, maar vond hem wel goed. Lijkt misschien een beetje op JW Double Black, maar dat is meer een graaf in mn herinnering, dan dat ik t met zekerheid kan zeggen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik heb hem ook gehad, hij is behoorlijk peaty, maar niet overdreven vond ik als je het met Tallisker of Laphroaig vergelijkt. Ik vond hem lekker, maar heb hem niet weer gekocht.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Best wel benieuwd naar deze 3 bieren:

Heb er meer besteld maar deze 3 maken mij wel erg benieuwd 
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Het is toch niet zo gek dat mensen, waaronder ik, echt het nut er niet van inzien? Vertel me eens wat de toegevoegde waarde er van is. Smaakt 8 liter bier daadwerkelijk beter dan 3 liter? Wanneer dit eens een keer voorkomt, prima. Flink doorzakken, a la. Maar mensen die elk weekend zuipen tot ze kruipen.. ik snap de beweegredenen erachter niet goed. Jij blijkbaar wel.
Soms is het gewoon eens lekker om helemaal naar de klote te gaan... Dat tweede gedeelte ben ik met je eens, om het elk weekend te doen vind ik een beetje zielig.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Gaan we die discussie weer oprakelen? Live and let live please...
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Idem dito. Als ik uitga wil ik alleen maar bier hebben. Dan weet ik tenminste wat ik binnen krijg en gaat de mate van dronkenheid met gelijke stapjes omhoog. Sterke drank drink ik alleen als ik weet dat ik niet ga stappen.
Mensen vallen elkaar sowieso aan over *slechte gewoontes*. Als of drinkers zelf niet weten dat het slecht kan zijn? Gelukkig heeft iedereen zelf nog de keuze om iets te doen of te laten en ik zou er geen eens over na willen denken dat ik het zou moeten laten. Waarschijnlijk krijg ik dan reacties dat als je het niet laten kan( in het weekend wel te verstaan) dat het dan gelijk een verslaving is, nou dan is het dat maar.
Zelfde geld toch voor wiet rokers? Toen ik er zelf nog niet mee in aanraking was gekomen had ik er ook grotendeels door de media bepaalde vooroordelen over.
Mee eens. Zelf rook ik aardig wat wiet en ik merk dat, vooral ouderen (waaronder mijn ouders), denken dat het één of andere harddrugs is waarvan je met bomen gaat praten en levensgevaarlijk is. Heb aardig wat alcohol- en wietervaring en wat mij betreft is alcohol een stuk gevaarlijker dan wiet.
Voor de rest leid ik een heel normaal en gezond leven. Ik eet zelden fastfood, eens in de twee maanden ofzo haal ik een Turkse pizza met kebab, laatste keer McDonald's was na Vitesse-AZ (vorig seizoen). Waar ik nou bijvoorbeeld niet tegen kan is dat als ik langs de McDonald's fiets ik allemaal dikke vrouwen zie zitten die het liefst nog hun met mayonaise bedekte vingers aflikken. Dan denk ik, hoor jij niet te fietsen en ik daarbinnen te zitten? Zo heeft iedereen wat...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Zo... nu zou ik wel een biertje lusten.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Wiet is inderdaad nog steeds een groot taboe, alcohol is dat in sommige gevallen ook nog wel maar wel in mindere mate.
Hasj klinkt toch ook heftiger als wiet? terwijl de meeste wietrokers hasj juist een te kort durend effect vinden geven. 
Maar goed, laten we niet teveel off topic gaan.