• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.014 actors
  • 9.371.607 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Gallow

• 28 messages
  • 194 votes

Die laddie 10 staat ook nog op mijn wishlist De G&G heeft hem niet eens liggen en een desbetreffende verkoper heeft me zelfs eens geprobeerd wijs te maken dat hij niet bestaat (maar ik heb dan ook wel vaker ruzie met g&g verkopers...)

yoghurt is overigens mijn geheime wapen tegen katers, maar doorgaans drink ik niet zo frequent meer. Ik weet de wetenschap er niet achter maar ik was eens zo dronken dat ik een heel pak yoghurt leegelurkt had terwijl ik de sinasappelsap zocht en nu zweer ik erbij.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Q Jones wrote:

Een banaan eten, een gebakken ei, en seks hebben. Dat is het beste middel tegen een kater

Wij hadden vroeger één remedie en een hele goeie, namelijk datzelfde drinken dan waar je de vorige avond mee gestopt bent. Helpt zeer goed, maar wel meteen stoppen of je bent opnieuw dronken voor de rest van de dag.

Gallow

• 28 messages
  • 194 votes

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Lekker he Speedy, sochtends beginnen met pils?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Mijn aanwinsten van vandaag:

Glenfiddich 21 jaar Gran Reserva. Erg, erg lekker, het heeft een fijne hint van rum, zoals de donkere Havana Club die heeft:

(afbeelding)

Glenfiddich 15 jaar. Ook een heerlijke, voor wanneer ik zin heb in iets scherpers:

(afbeelding)

Cardhu 15 jaar, heeft een smaak waar ik aan moet wennen. Niet vervelend in elk geval. Het ruikt erg fris, lijkend op citrus, maar het smaakt meer hout-/muskus-achtig. Het was een gok: even wennen misschien, maar het heeft me nog niet volledig overtuigd.

(afbeelding)

En een Dalwhinnie, één van de eerste whisky's die ik heb gedronken en nog graag een glaasje van lust.

(afbeelding)

En als laatste, het vriendje van Glenfiddich 21 . Havana Club 7 Años :

(afbeelding)

Ik ben klaar voor de winter, laar maar komen die koude, gure dagen!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Potver. Wanneer zal ik langskomen?

Antonev

• 1804 messages
  • 1186 votes

Niet echt een liefhebber van de 'zwaardere' biertjes, maar ik probeer wel graag biertjes van over de grens.

(afbeelding)

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Antonev wrote:

Niet echt een liefhebber van de 'zwaardere' biertjes, maar ik probeer wel graag biertjes van over de grens.

Die Karlovačko ziet er interessant uit Heb je deze letterlijk over de grens gekocht of via een speciaalzaak?

Ik hoor graag je mening, proost!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

kos wrote:

Potver. Wanneer zal ik langskomen?

Euhm, wanneer je dorst hebt? Neem dan een slaapzak mee, rijden mag niet meer van oom agent.

Antonev

• 1804 messages
  • 1186 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Die Karlovačko ziet er interessant uit Heb je deze letterlijk over de grens gekocht of via een speciaalzaak?

Ik hoor graag je mening, proost!

Karlovačko dronk ik voor de eerste keer tijdens een vakantie in Kroatië, het is daar een van de bekendere merken. In Nederland is het helaas vrij moeilijk te vinden. In mijn woonplaats zit een slijter die het op verzoek kan bestellen (mits de bestelling groot genoeg is), het nadeel daarvan is wel dat het vrij prijzig is.

Daarnaast steken wij zo nu en dan de grens over om in Duitsland bier te gaan halen (scheelt bijvoorbeeld met Erdinger aardig in de prijs). Daar wordt Karlovačko wél in de grotere drankhandel verkocht. Als je een keer in de buurt van de grens komt is het zeker de moeite om eens een kijkje te gaan nemen!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Hoe beschrijf jij de smaak van Karlovačko ? Zacht of juist bitter, zoetig of juist helemaal niet? Ben zelf meer voor de hoppige en dus bittere biertjes te vinden.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

In Overigen > Algemeen > Het grote "smakelijk eten" topic:

JacoBaco wrote:

Een litertje of 8 was niks hoor.

8 liter per weekend op per avond? haha. Per weekend is nog best wat natuurlijk maar ook weer niet gekkelijk veel, zit ik ook wel makkelijk aan.
JacoBaco wrote:

Maar gecontroleerd drinken is toch wel een aanrader.

Klopt, maar ik voel me nog jong( ben ik natuurlijk ook nog ) Maar vind het voor me zelf op dit moment geen probleem zo Ik ben er trouwens mee begonnen op 17 dus ook al weer 5 jaar.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Tjee, dat kan toch niet goed zijn, een heel krat op een avond?

Ik heb aan enkele drankjes wel genoeg (3 a 4) en dan niet eens elke week..

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Mescaline wrote:

(quote)
8 liter per weekend op per avond? haha. Per weekend is nog best wat natuurlijk maar ook weer niet gekkelijk veel, zit ik ook wel makkelijk aan.
(quote)

Klopt, maar ik voel me nog jong( ben ik natuurlijk ook nog ) Maar vind het voor me zelf op dit moment geen probleem zo Ik ben er trouwens mee begonnen op 17 dus ook al weer 5 jaar.

8 liter op een zateravond/nacht. Maar gewoon lekker genieten in elk geval!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

JacoBaco wrote:

8 liter op een zateravond/nacht. Maar gewoon lekker genieten in elk geval!

Haha je hebt zeker dubbel geteld?

Maar inderdaad, genieten staat boven aan. Maar goed voor de lijn is het niet

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Mescaline wrote:

Haha je hebt zeker dubbel geteld?

Dat zal het zijn.

Mescaline wrote:

Maar inderdaad, genieten staat boven aan. Maar goed voor de lijn is het niet

In bier zitten kcal, maar echt een dikmaker is het niet. Het gaat vaak fout wanneer mensen tijdens het bierdrinken ook lekker aan de bitterballen en de frikandellen gaan. Maar goed, je kunt het volgende ook opvatten als 'Wij van WC-eend adviseren WC-eend'

Bij de gedachte aan bier drinken zie je flinke Duitsers voor je, met grote pullen. Of darters, meestal ook niet de slanksten. Volgens een Britse vereniging echter word je helemaal niet dik van bier. Deze BBPA (British Beer and Pub Association; ofwel Britse Bier en Pub Vereniging) is een campagne begonnen om bier van zijn dikmakende imago af te helpen.

Ze noemen hun campagne ‘Beautiful Beer’ (mooi bier), op het eerste gezicht niet echt een logische woordcombinatie. Als je zo maar een café binnen loopt en om je heen kijkt naar de stevige drinkers aan de bar, is ‘mooi’ zelden het eerste woord wat je te binnen schiet.

Bierbrouwers hopen vooral meer vrouwen aan te spreken. Op dit moment drinkt slechts 14% van de engelse vrouwen bier in pubs, 36% drinkt wijn. Om deze doelgroep beter te bereiken willen ze bier gaan serveren in kleinere glazen. Maar eerst gaan ze het geloof onderuithalen dat je van bier sneller dik wordt dan van wijn. Sterker nog: bier bevat zelfs minder calorieën dan melk en vruchtensap.

De reden dat bierdrinkers vaak te dik zijn, is volgens de BBPA dan ook niet het bier. Het ligt vooral aan de leefstijl van de drinkers, en aan de vette snacks (pinda’s, borrelnootjes) die ook in de bar te vinden zijn. “Er bestaat niet zoiets als een ‘bierbuik’,” zegt George Philliskirk, van de Bier Academie. “Maar bier stimuleert wel de zin in eten. De echte boosdoeners zijn de friet en hamburgers, of de chips en borrelnootjes die het avondje uit compleet maken.”

Misschien dat de BBPA het model Caprice Bourret kunnen inhuren voor hun bier-promotie-tour want zij lust wel een goudgele rakker. Hier likt ze haar lippen erbij af na een pintje tijdens de MTV Music Awards.

Martin Bobak, een epidemioloog bij University College London heeft nog een andere theorie, tevens gebaseerd op leefstijl. In West-Europa is het zo dat hoe beter men geschoold is, hoe kleiner de kans is om te dik te worden. Laag geschoolde mensen drinken gemiddeld gezien meer bier, hooggeschoolde gemiddeld meer wijn. Het verschil in gewicht wordt echter niet veroorzaakt door het bier, maar door een andere factor – die een gevolg is van het opleidingsniveau.

Sceptici zullen nu zeggen dat bier misschien wel minder calorieën bevat, maar dat je er alsnog dikker van wordt omdat het in grotere glazen komt. Volgens mr. Phillistick wordt het verschil in formaat tussen bier en wijnglazen de laatste jaren echter steeds minder. Een wat sterker bier zou men uit een hoog glas kunnen drinken alsof het wijn is. Stijlvol, elegant, en je blijft er slanker bij dan als je wijn drinkt.

Een bierbuik bestaat niet ? Kennislink

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

JacoBaco wrote:

In bier zitten kcal, maar echt een dikmaker is het niet.

Dat al dan niet dikker worden is wel het minste probleem waar je aan moet denken als je alcohol drinkt.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Verder zijn er alleen maar voordelen hoor.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Nomak wrote:

Dat al dan niet dikker worden is wel het minste probleem waar je aan moet denken als je alcohol drinkt.

Een beetje lever moet wel een paar biertjes aan kunnen hoor? en er zijn normaal gesproken ook genoeg hersencellen

Maar van bier kan je denk ik wel iets aankomen, maar het snacken bij je biertje is inderdaad een grotere boosdoener. Maarja, waarom is het dan ook zo lekkere combinatie

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Korsakov, atherosclerose, Levercirrose,...

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Nomak wrote:

(quote)

Weet ik , maar dat had ik ook al aangegeven in een eerder bericht. Daar doelde ik al op gezondheid. Nu had ik het even over de lijn omdat Mescaline zei: Het is niet goed voor de lijn. Maar verder vooral veel voordelen ja.

Maar even serieus weer. Ik denk dat ze de gevaren van alcohol heel erg aandikken. Ben wel voorstander van ervoor waarschuwen, maar er zijn miljoenen alcoholisten in de wereld en komen er vaak wanneer ze er mee stoppen nog goed vanaf ook. Natuurlijk moeten we er niet vanuit gaan dat we er allemaal goed vanaf komen en de klachten komen vooral op latere leeftijd, maar het lichaam kan best wel tegen een stootje. Al heb je natuurlijk helemaal gelijk wat betreft Korsakov, atherosclerose, Levercirrose en noem alles maar op.

Verantwoord drinken. Wat is dan verantwoord drinken? De norm die meestal gehanteerd wordt is voor vrouwen is max. 1 drankje per dag en voor mannen max. 2 drankjes per dag en sla eens een dag over. Als je alleen in het weekend drinkt is de norm voor vrouwen niet meer dan 4 drankjes en voor mannen niet meer dan 5 drankjes. En tja, als je nauwelijks drinkt kan je jezelf wel eens een keer laten gaan, maar dan gaat het sowieso al sneller.

Gevolgen van (te veel) alcohol | Mens en Gezondheid: Ziekten - mens-en-gezondheid.infonu.nl

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Nomak wrote:

Korsakov, atherosclerose, Levercirrose,...

Haha, dan moet je wel echt je stinkende best doen met alleen bier hoor Ik zeg niet dat het niet kan maar dan moet je toch wel iedere dag behoorlijk stevig drinken.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

JacoBaco wrote:

Maar even serieus weer. Ik denk dat ze de gevaren van alcohol heel erg aandikken. Ben wel voorstander van ervoor waarschuwen, maar er zijn miljoenen alcoholisten in de wereld en komen er vaak wanneer ze er mee stoppen nog goed vanaf ook. Natuurlijk moeten we er niet vanuit gaan dat we er allemaal goed vanaf komen en de klachten komen vooral op latere leeftijd, maar het lichaam kan best wel tegen een stootje.

Het wordt zeker wel aangedikt en ik snap de achterliggende reden ook wel natuurlijk, het is niet gezond daar zijn we het allemaal over eens maar je tekent er niet gelijk je doodvonnis mee.

JacoBaco wrote:

Verantwoord drinken. Wat is dan verantwoord drinken?

Volgens mij is dit ook wel per mens verschillend, volgens die algemene testen ben ik en volgens mij meer dan de helft van nederland zwaar alcoholist.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, het ene uiterste is drinken aanmoedigen en het andere uiterste is doen alsof het zoutzuur is wat je drinkt. Ze dikken het heel erg aan om zo te voorkomen dat wij er niet te makkelijk over gaan denken, maar de realiteit is dat je in het weekend gewoon (zoals ze dat noemen) lekker los kunt gaan met een pulletje of 6-8.

En bovendien is de stofwisselingssnelheid (afbraak van alcohol) bepalend voor het effect.

Mensen met een trage stofwisseling zullen langer blootgesteld zijn aan het effect van alcohol dan mensen met een snelle stofwisseling. Een tip is dus, eet wat vaker per dag (wel verantwoord en niet te veel) en doe aan sport. Deze dingen bevorderen je stofwisseling. Wanneer je meer spieren hebt, is je stofwisseling automatisch beter/sneller. Ik doe aan krachttraining, maar ik hoef het podium niet op, dus ik blijf wel gewoon mn biertjes drinken en ik bouw langzaam steeds iets meer spiermassa op. Kijk, en dat is verantwoord drinken.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Bedenk wel dat je je lichaam op de proef stelt. Of hoe gelukkig ben je eigenlijk dat je hier mag leven?

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Erwinner wrote:

Of hoe gelukkig ben je eigenlijk dat je hier mag leven?

Haha, dus mensen die graag van een borrel houden zouden niet zo gelukkig zijn om op deze aardbol rond te lopen.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Hehe! Jij snapt 'm!

Gewoon met mate nemen. Als je met kotsen, braken, koppijn te maken hebt ben je natuurlijk te ver gegaan. Je lichaam geeft ook een mooie indicatie als je teveel drinkt, je wordt in het begin heel licht aangeschoten. Dat betekent heel simpel genoeg

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Maar ik ken mensen die doordeweeks geen alcohol drinken, maar op vrijdag beginnen en dan meteen ook liters en zij hebben dus geen katers. Laatst nog. Er was een feestje en iemand van een jaar of 32 tikte ze lekker door. Biertje of 15-18. Iemand zei, je moet zo om 9:00 wel tennissen hè en het was inmiddels al 2:30 ofzo. Geen probleen, die gast stond om 9:00 de sterren van de hemel te tennissen. En dat schijnt hij dus wel vaker te doen. En tja, en zo ken ik er HELAAS wel meer (van mijn leeftijd) waarbij dat zo goedgaat.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Maar als die gast 45 is raakt ie geen bal meer. Dan zal hij zeggen: Vroeger kon ik dit en deed ik dat...

Toen speelde ik met de bal, nu denk ik, wat was ik toch een Bal.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

JacoBaco wrote:

Mensen met een trage stofwisseling zullen langer blootgesteld zijn aan het effect van alcohol dan mensen met een snelle stofwisseling. Een tip is dus, eet wat vaker per dag (wel verantwoord en niet te veel) en doe aan sport. Deze dingen bevorderen je stofwisseling.

Helaas heb ik wel een trage stofwisseling en jammer genoeg ook aanleg, maar ben sinds 6 weken wel weer gestart met doordeweeks een paar uurtjes goed sporten. Jammer genoeg is sporten geen hobby voor me maar helemaal niks doen voel ik me ook niet lekker bij.

Erwinner wrote:

Je lichaam geeft ook een mooie indicatie aan als je teveel drinkt, je wordt in het begin heel licht aangeschoten. Dat betekent heel simpel genoeg

Genieten van het leven gaat nou eenmaal voortreffelijk samen met een lekker groot glas bier en helaas, als ik en een groot deel van de drinkers licht aangeschoten worden willen we juist door gaan.

JacoBaco wrote:

en zo ken ik er HELAAS wel meer (van mijn leeftijd) waarbij dat zo goedgaat.

Speur ik daar enige vorm van jalozie? haha. Ik kan er tot zover ook nog aardig tegen, maar sochtends zo vroeg weer aan de sport gaat hem niet worden..

Erwinner wrote:

Maar als die gast 45 is raakt ie geen bal meer. Dan zal hij zeggen: Vroeger kon ik dit en deed ik dat...

Toen speelde ik met de bal, nu denk ik, wat was ik toch een bal.

En dat heeft enkel en alleen met alcohol te maken? denk dat het ouder worden ook wel een tol eist he Nogmaals gezond is het niet maar overdrijven is ook een vak natuurlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.