- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Blue Label, als je dan Blended neemt is JW Blue (King George V
) een uitstekende keus.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Heb 'm gekregen van m'n broertje. 
Die King George V (mooie fles ook) wil ik ook nog eens.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Jameson is idd niet veel.
Blended zijn Johnny Walker, Ballantines, Teachers, Grants of J&B wel favo.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Net een eigen mojito gemaakt met de traditionele ingrediënten. 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Blue Label, als je dan Blended neemt is JW Blue (King George V
) een uitstekende keus.
absoluut heerlijk, maar veel te duur idd, ik neem hem alleen op WFNN, wanneer je hem voor 10 euro per dram kan proeven.
ik drink trouwens geen blends (ondanks dat er best goede zijn, zoals die king George V), ben echte single malt fan. 9-17 euro segment wat op vorige pagina genoemd werd is vaak wel echt bòcht hoor, een enkele uitzondering daargelaten. Highland Bird, White lion en met name Glentalloch (GATverdamme) is misschien ok voor door de cola, maar meer ook niet....
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Een Buffalo Trace praat je toch nog over 25 euro, of he jij heel goedkope adresjes? Is dat jou budget keus?
Voor dat geld heb ik op bourbon gebied trouwens ook een Elijah Craig 12yo, toch net ietsje beter, vind ik.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
onder 25 is McClellands mijn favoriet, die Elijah Craig ken ik niet....
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Mijn whiskyslijter laat gelukkig zijn eigen blends maken in Schotland. Die zijn tikkie duurder. Zeg maar de prijs voor 0,7 l die je normaal voor 1 liter betaalt. Maar vergeleken bij standaard blends bijna een single malt smaak.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Dat neerbuigende gedoe over bourbons van sommige personen
word ik hier ook zat haha. Ja, het is vaak wat zoeter, maar niet perse minder complex? Of je moet echt baseline hebben natuurlijk.
Voor wat makkelijks heb ik toch vaak een flesje Bourbon staan; Four Roses Small Batch/Single Barrel, Elijah Craig 12yo, Buffalo Trace, Mcafee's Benchmark, Makers Mark (in mindere mate). Toch allemaal prima spul, de Jack moet je inderdaad gewoon laten staan.
@kos: bezorgd ie ook? Dat klinkt wel interessant.
Gallow
-
- 28 messages
- 194 votes
Mja 20-25 euro is toch wel mijn laagste budget voor whisky, met uitzondering van teacher's en vat69. Anders vind ik het de moeite niet echt en haal ik liever een mooie fles wijn. Ik ken ook DH17, een zelfstandige drankenketen die hun eigen vaten uit schotland koopt en dan cask strength en ongefilterd bottled.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
@kos: bezorgd ie ook? Dat klinkt wel interessant.
Vast wel. Versailles Dranken Nijmegen ~ Home - versaillesdranken.nl
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Nu in huis:

nog niet open. ben benieuwd.

werkelijk geweldig, maar moet je zeker de tijd voor nemen. Heftig.

Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Geen enkele van de drie (ooit) gehad, maar ben al een tijdje benieuwd naar de Laphroaig.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
laphroaig is heerlijk als je een beetje van turfige whisky's houdt....
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Bruichladdich voor me neus. non-chill filtered, 46% en wat gekker is voor een Islay: unpeated.
Lijkt in eerste instantie een moeilijke whisky, maar wat water en ongeveer een kwartier laten staan doet wonderen. Wat begint als een krudige, medicinale malt, ontvouwt zich aardig zoet, kruidig en zacht. Zou toch ook zweren dat ik wat peat proefde.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Bruichladdich kon ik ook goed waarderen, ze hebben overigens ook een peat variant, ik weet niet meer welke ik nu gehad heb, maybe both.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Van bier en andere alcoholische dranken kun je een kater krijgen.
'Nooit meer een kater door pleister'
De hele dag in bed liggen met een enorme kater is er vanaf binnenkort misschien wel helemaal niet meer nodig. Sinds vandaag is er in Engeland namelijk een pleister te koop die een kater moet wegnemen. Dat schrijft The Daily Mail.
De pleister zou vitamines en zuren bevatten die je bij het drinken van alcohol verliest. Het plakkertje, dat op een nicotinepleister lijkt, moet drie kwartier voor de consumptie van alcohol opgeplakt worden en mag pas negen uur na het laatste glas verwijderd worden.
Interesse? De pleister is al voor 13 pond in een pakje van vijf te koop aan de andere kant van de Noordzee.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Klinkt goed maar geloof er weinig van
Oorzaak nummer 1 van een kater is vochttekort 
En als je het inderdaad kan voorkomen met vitamines, kan je ook paar pilletjes slikken voor het drinken gaan? haha.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik ben al 10 jaar mijn katers aan het bestrijden en nog steeds geen resultaten.
Vochttekort is sowieso de grootste oorzaak ja. Maar dat is niet het enige. Als ik vrijdagavond voldoende drink voor een kater en zaterdagavond ga ik vervolgens net zoveel als vrijdagavond drinken, dan heb ik zondag geen kater. Zo gaat het echt altijd.
En er bestaan zelfs best veel mensen die nooit een kater hebben na het drinken van heel veel alcohol.
Ik heb veel uitgeprobeerd. Steeds na 1-2 biertjes een glas water. Na het drinken en voor het slapen 2-3 glazen water. En zelfs ook nog 2-3 glazen water + 3 paracetamol. Voor ik ga drinken lekker vet eten, maar ook na het drinken nog iets eten + water. Maar het mocht allemaal niet baten, die kater blijft gewoon komen. Het blijft voor mij een misterie.
Misschien nu maar wat pilletjes proberen dan.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Als ik vrijdagavond voldoende drink voor een kater en zaterdagavond ga ik vervolgens net zoveel als vrijdagavond drinken, dan heb ik zondag geen kater. Zo gaat het echt altijd.
Beste manier om een kater tegen te gaan is om gewoon nooit te stoppen met drinken.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het is een mooie manier om je drinkgedrag te rechtvaardigen. Je doet het alleen omdat het zo lekker is en het is meteen preventief tegen de kater. Dat maakt drinken dubbel zo leuk. 
Een enzym is een eiwit dat cellen helpt om een bepaalde stof om te zetten in een andere stof.
Door dagelijks te drinken wordt de alcohol beter afgebroken door de lever en krijg je geen kater meer. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik heb veel uitgeprobeerd. Steeds na 1-2 biertjes een glas water. Na het drinken en voor het slapen 2-3 glazen water. En zelfs ook nog 2-3 glazen water + 3 paracetamol. Voor ik ga drinken lekker vet eten, maar ook na het drinken nog iets eten + water. Maar het mocht allemaal niet baten, die kater blijft gewoon komen. Het blijft voor mij een misterie.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Je hebt gelijk, maar dat wist ik al.
Lees nog maar is terug.
Vochttekort is sowieso de grootste oorzaak ja. Maar dat is niet het enige.
Ik vind het alleen een beetje gek dat juist wanneer je meer drinkt, je geen kater meer krijgt, terwijl je zou verwachten dat je dus nog meer vocht verliest. De pijn is volgens mij letterlijk het krimpen en afsterven van je hersencellen. Maar dat verhaal over enzymen is ook wel van invloed wanneer je vaker drinkt.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Een banaan eten, een gebakken ei, en seks hebben. Dat is het beste middel tegen een kater
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Een banaan eten en seks hebben, now thats confusing....
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Ja eerst de banaan eten en vervolgens seks hebben