- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Mozilla Firefox
Mozilla Firefox
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Nee, dat hielp niet omdat Firefox iemands profiel-informatie onthoudt, terwijl het juist mijn profiel was dat kapot bleek te zijn. De oplossing was gewoon het aanmaken van een nieuw profiel, bookmarks daarheen halen en de extensies opnieuw installeren. Volgens de mensen van MozBrowser was de oorzaak waarschijnlijk een fout in een extensie.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Net Adblocks geinstaleerd maar iedere keer als ik nu naar op een link klik hier, dan staan die ads er weer. Weet iemand hoe je dat voor de hele site insteld?
*Laat maar, is reeds gelukt*
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Wat ging er fout?
Wellicht handig voor anderen die dit probleem tegen komen.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Als je wilt dat hij op heel Moviemeter alle ads blokt (dus bij iedere film of forumtopic) dan moet je bij de Adblock-preferences op Adblock options klikken en dan Check Parent Links ook aangevinkt hebben staan. en toen deed hij het ineens 
REGENCY
-
- 73 messages
- 339 votes
Firefox ‘in de picture’ bij diverse overheden
Het succes van Mozilla’s Firefox lijkt geen grenzen te kennen. Als eerste slaagde de open-source applicatie erin om de gebruikerspercentages van Internet Explorer te doen dalen. Nu de thuismarkt schoorvoetend Firefox heeft leren waarderen, meent Mozilla dat het tijd is voor het grote werk. De open-source-browser heeft daarom de pijlen gericht op het bedrijfsleven. Volgens een woordvoerder van Mozilla Europa moet Firefox het komende jaar een plek gaan verwerven als standaard browser bij bedrijven en overheidsdiensten. Volgens Mozilla heeft de praktijk inmiddels wel uitgewezen dat de applicatie voldoende kwaliteit en stabiliteit in huis heeft om ook in grotere bedrijfsmatige omgevingen ingezet te kunnen worden. Om bedrijven en overheden over de streep te trekken, werkt Mozilla aan de ontwikkeling van programma's die het beheren en distribueren van Firefox moeten vereenvoudigen. Ook is de foundation in onderhandeling met een commerciële partner die bedrijven en overheidsdiensten (tegen betaling) technische ondersteuning kan bieden. Goed nieuws van het overheidsfront is er in elk geval vanuit Frankrijk. Het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken evalueert momenteel de browser voor toepassing binnen de lokale overheidsdiensten. Het verleden heeft aangetoond dat toepassing van software door overheidsdiensten standaardisering enorm in de hand werkt.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Als je wilt dat hij op heel Moviemeter alle ads blokt (dus bij iedere film of forumtopic) dan moet je bij de Adblock-preferences op Adblock options klikken en dan Check Parent Links ook aangevinkt hebben staan. en toen deed hij het ineens 
Dat heb ik dus gedaan, maar zie die stomme ads nog steeds 
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Keertje je browser opnieuw opstarten en een paar keer vernieuwen ofzo. Tenminste, dat werkte bij mij.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb je wel filters geplaatst? Die adblock werkt (volgens mij nog steeds) niet vanzelf.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Dat was idd het probleem Jordy 
Sinds ik dit toevoegde:
http://pagead2.googlesyndicati...
ben ik geen ad meer tegen gekomen.
Vreemd, hij zet automatisch de url om in een link.
Zijn er nog meer van die waardevolle extensies volgens jullie?
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ik weet niet hoe ik het precies moet benoemen, maar het volgende probleem is me al twee keer overkomen:
Een tijdje nadat ik Firefox had geïnstalleerd (en mijn bookmarks e.d. al had ingedeeld), zei hij opeens dat het profiel (of zoiets) voor 'deze gebruiker' nog niet was aangemaakt (?) en dat ik dat dus moest doen. Dit terwijl ik het al erg vaak gewoon had gebruikt.
Maar goed, ik deed wat er gevraagd werd (ik moest op een usernaam -defaultuser- klikken) en maakte een profiel (?) aan, maar tot mijn grote ergernis waren toen al mijn instellingen (bookmarks e.d.) verdwenen. Dus moest ik helemaal opnieuw beginnen.
Zo gezegd zo gedaan, ik stelde alles opnieuw in en downloadde zelfs een mooie skin waardoor mijn nieuwe 'profiel' mooier werd dan het oude. Maar na dit een tijdje gebruikt te hebben, kreeg ik opeens weer dezelfde melding en moest ik weer op een usernaam klikken. En hoppa: hij ging weer over op mijn oude profiel, waardoor mijn nieuw aangemaakte instellingen weer eens verloren gingen.
Erg slordig verhaal misschien, maar zoals ik al zei: ik kan het probleem niet echt benoemen (mede doordat ik niet goed heb gelezen wat er precies stond op die meldingen die ik kreeg.
Iemand enig idee? Is er misschien een manier om te switchen tussen de profielen?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik heb eigenlijk nog steeds het probleem dat ik firefox 0.8 niet kan verwijderen terwijl ik 1.0 draai
.
best vervelend, snap er ook helemaal niks van.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Overigens zijn er de laatste tijd regelmatig pop-ups onder Firefox, wat ik eerst nooit had. Iemand anders ook last van?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Zo heel erg ontzettend af en toe zie ik er ook een verschijnen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Overigens zijn er de laatste tijd regelmatig pop-ups onder Firefox, wat ik eerst nooit had. Iemand anders ook last van?
Nog nooit last van gehad. Komt waarschijnlijk doordat 99% van al de door mij bezochte internetpagina's onder het domein MovieMeter staan. 
Heb gisteren Firefox (1.0) opnieuw geïnstalleerd. Raar genoeg bleven al mijn bookmarks, downloads en internethistorie nog gewoon staan, terwijl de map Firefox verwijderd was.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Heb gisteren Firefox (1.0) opnieuw geïnstalleerd. Raar genoeg bleven al mijn bookmarks, downloads en internethistorie nog gewoon staan, terwijl de map Firefox verwijderd was.
Niet raar hoor. Je instellingen worden bewaard in een andere map.
C:/ Documents and Settings/ administrator-name (je eigen naam dus) /Application Data/ Mozilla/ Firefox/ Profiles/ default.pt1
Dus als iemand problemen met zijn profiel heeft moet ook daar gezocht worden. Zie ook C:/ Documents and Settings/ administrator-name (je eigen naam dus) /Application Data/ Mozilla/ Firefox/ Profiles.ini
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Aah, weer een stukje FF geleerd. Bedankt John.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Het valt me trouwens nu pas op dat het prachtige logo van Firefox een vos rondom een aardbol moet voorstellen. (Ik zag 'm nu pas vergroot.)
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Zo'n t-shirt met dat logo erop is uitermate cool. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik ondekte vandaag dat de zoekfunctie (Ctrl-F) in versie 1.0 netjes zit ingebouwd bovenaan de statusbalk. Erg handig; geen gekut met sleepvensters enzo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Firefox 1.0.1 is uit!
Pas op dat niet automatisch de versie met Nederlandse taal wordt geinstalleerd. Dat gebeurde bij mij namelijk.
Zoek anders meteen de juiste versie uit:
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Pas op dat niet automatisch de versie met Nederlandse taal wordt geinstalleerd. Dat gebeurde bij mij namelijk.
Die is er ook nog niet zo te zien.
Maar we houden t in de gaten, bedankt!
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Damn... Heb net sinds een paar dagen 1.0 geïnstalleerd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Binnen 5 minuutjes gepiept toch?
En je instellingen blijven gewoon intact. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Here's what's new in Firefox 1.0.1:
* Improved stability
* International Domain Names are now displayed as punycode. (To show International Domain Names in Unicode, set the "network.IDN_show_punycode" preference to false.)
* Several security fixes.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik hoop het van harte, want 1.0 klapt me er toch vaak uit....
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Heb net 1.0.1 geïnstalleerd en het werkt volgens mij prima, alleen Moviemeter.nl niet. 
Als ik naar Moviemeter.nl ga, gaat ie automatisch naar www.moviemeter.nl/?dologout en ik krijg vervolgens geen beeld. Iemand die weet hoe dit te verhelpen is ?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Misschien door in de cookies map handmatig de moviemeter cookie te verwijderen.