• 178.048 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.727 votes
Profile

Mozilla Firefox

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Twee-pagina-advertentie voor Firefox in de New York Times, volledig betaald met donaties van tevreden Firefox-gebruikers. Meer hier.

Wat een geweldige stunt weer.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Hadden ze ook gedaan in de Frankfurter Algemeine.

Cool dit soort stunts.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Aan de ene kant mooi. Maar aan de andere kant vind ik het ook ongelovelijk arrogant klinken. Bijna sektarisch gedoe.

Hoe goed die browser ook is, het is slechts een f**king browser.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Met alle respect, maar zonder die f**king browser zat je hier niet. Overigens is het wel goed dat er eens een keer een echte concurrent van de IE opstaat.

Verder passen "open source" en arrogantie niet zo bijelkaar, dus die arrogantie valt wel mee.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het gaat me om het toontje dat verkeerd valt bij mij. En de mensen die zo'n browser bezitten die zich als gelovigen gaan gedragen. Gewoon even een kanttekeningetje.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Geen arrogantere scene dan de open source scene toch ? Veel high & mighty haantjesgedrag. Het nobele idee achter die concepten is dikwijls maar een schild waar velen zich achter verschuilen.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Arrogant of niet, ik vind dat ze niet hard genoeg kunnen schreeuwen om de mensen die niet beter weten dan 'internet == IE' eens wakker te schudden. Niet dat iedereen aan de Firefox moet, maar wel dat alle klagers over IE eens weten dat er een alternatief is. Dat ze dat met twee pagina's in een door miljoenen gelezen krant doen, geweldig juist.

En Onderhond: van jouw post begrijp ik echt niks. Waar zie jij haantjesgedrag?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Veel wizzkids die zichzelf het beste vinden wat de community waartoe ze behoren ooit overkomen is, en zich graag denigrerend uitdrukken over anderen, al helemaal mensen die niet HUN tool gebruiken. In die communities zitten veel pubers met misplaatst eergevoel, en dat leidt wel eens tot nogal beschamende taferelen.

Da's mijn ervaring met open source projecten iig.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Het gaat me om het toontje dat verkeerd valt bij mij. En de mensen die zo'n browser bezitten die zich als gelovigen gaan gedragen. Gewoon even een kanttekeningetje.

De zendingsdrang is inderdaad af toe iets té groot Maar het toontje waar je het over hebt zie ik in deze actie niet zo terug.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

Geen arrogantere scene dan de open source scene toch ?

Jawel hoor, de scene rond een (bijna) monopolist.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

De ad van NY Times heeft alvast tot een zeer positief artikel in diezelfde krant geleid (inloggegevens op Bugmenot.com). Ik kwam er overigens pas zojuist achter dat het Firefox-logo op de linkerpagina van de advertentie is opgebouwd uit de namen van de supporters. Daar vond ik ook nog twee bekenden tussen.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Zeg mensen, er is me net iets raars overkomen.

Toen ik Mozilla opende, vroeg hij mij opeens of ik een profiel wilde aanmaken (user 1, user 2 etc.). Ik moest dit wel doen, anders kon ik Firefox niet openen.

Maar nu zijn al mijn instellingen verdwenen (bookmarks e.d.), omdat ik een nieuw profiel heb aangemaakt. Het oude profiel kan ik niet meer terugvinden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik de situatie herstellen?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

Ik heb toen op het forum iets gevonden.

Delete alles van Program/Files/Firefox, ga dan naar

C:/Documents and Settings/ (own user)/ Application Data/ Phoenix.

En delete de data die in Phoenix staat. Had te maken met een profile dat werd aangemaakt en gedelete diende te worden. Daarna FireFox opnieuw installeren en toen werkte alles weer.

Misschien helpt dit ?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Vraagje: hoe kan je bij Firefox van user wisselen? Die kutbrowser liep weer eens vast en toen starte hij op met de default user.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Nog een vraag:

In de oudere versies van FF zat een extentie dat ervoor zorgde dat de openstaande tabs gesaved werden bij het afsluiten van FF. Waar is die ext. gebleven? Of bestaat die niet meer?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Bij mij werkt dat nog wel in 1.0

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Oh? Zit die functie dan ergens in de opties verstopt?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Geen idee, het werkte gewoon na de update...

Misschien moet je hiervoor wel een extension insatalleren.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Voor degenen die nog twijfelen, en voor degenen die nog niet gebruik maken van de totale functionaliteit:

bondige, heldere Cursus FireFox

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

En als dat niet genoeg is.... Dan is er ook nog een NL-talig Mozilla-forum waar je met vragen en problemen naartoe kan.

boordappel,anatolia en anderen

ook ik ben geen meester in deze computerwereld dus deze stappen zal je zeer zeker kunnen en dan vind je al je oude bookmarks terug tenminste als het verdwijnen ervan verlopen is zoals je gezegd hebt

uitvoeren

firefox.exe -profilemanager

en enter

een van de profielen die er dan staan is het gene met je bookmarks in

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Naast problemen met en/of crashen tijdens de installatie is, kan Firefox dus ook van de ene op de andere dag spontaan stukgaan. Het enige dat ik zie ik een groot leeg venster met de menubalk erboven, en geen enkele knop werkt meer. Leuk hoor.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Mijn FireFox opent zich de laatste dagen niet meer in een maximaal venster, maar met handmatig grootte.

Als ik zie dat hij weer met handmatige grootte start, maximaliseer ik het meteen, en start het opnieuw op. Dat doet hij het wel normaal, maar bij de volgende keer is het weer met handmatige grootte.

Echt een ramp is het niet, maar het is wel irritant, vooral als je echt niet weet waardoor dit komt... ?

als ik bv. een film zoek in de toplijsten, moet ik vaak een eind naar beneden scrollen om de film te vinden die ik zoek. Maar als ik dan, nadat ik op de desbetreffende filmpagina heb gekeken, op de ''back'' knop druk, springt de film-indexpagina weet terug naar boven, dan in plaats van op de zelfde ''hoogte'' te blijven hangen waar ik al was.... Dit vind ik soms best wel ergelijk. Kan ik dit op de een of andere manier configureren, of niet?

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

In MovieMeter zelf kun je in je profiel de links laten openen in een nieuw venster. In Firefox vind ik dit niet zo een, twee, drie.

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

Bij Firefox moet je op het scroll-wieltje klikken, zodat er een nieuw tabblad geopend word.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Werkt bij mij anders niet

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Is er nog iemand bij wie Firefox niet meer werkt? Thuis is er niks aan de hand, maar hier op mijn werk kan ik hem alleen nog runnen in de safe mode. Als ik hem 'gewoon' start zie ik dit en werkt er helemaal niks behalve wat onzin zoals het Google-icoon (juist: als ik op het icoon rechts klik verschijnt er links een menu) en het groene updates-pijltje. Voor de rest: niks. En bij mijn collega is Firefox nu op precies dezelfde manier stukgegaan.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Oh, 't is al opgelost. Fjew!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Even opnieuw geinstalleerd?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.