- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Nu al vier jaar achter elkaar Parijs - Roubaix naar Nederland. Straks gaan we nog roepen, net als in de jaren '80 met Alpe d'Huez, dat Parijs - Roubaix de 'Nederlandse Klassieker' is.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Nu al vier jaar achter elkaar Parijs - Roubaix naar Nederland. Straks gaan we nog roepen, net als in de jaren '80 met Alpe d'Huez, dat Parijs - Roubaix de 'Nederlandse Klassieker' is.
Mwa, het lijkt me vooral een typische vder Poel klassieker.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het is ook niet eens meer een beetje interessant om de prestaties van de groene speelbal nog te noemen. Jammer dat hij niets meer voor elkaar krijgt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het is ook niet eens meer een beetje interessant om de prestaties van de groene speelbal nog te noemen. Jammer dat hij niets meer voor elkaar krijgt.
Gek genoeg stond hij wel in de WK finale begin januari.
Maar hij is totaal niet meer constant, heeft geregeld blessures (schouder, gebit) en misschien is de focus ook wel een beetje weg met een jong gezin. Jammer, hij was zo allemachtig goed een jaar of vijf zonder dat iemand in zijn buurt kwam. Wel te weinig wereldtitels, slechts 3 voor iemand die al 10, 15 jaar zoveel heeft bereikt.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Maar hij is totaal niet meer constant, heeft geregeld blessures (schouder, gebit) en misschien is de focus ook wel een beetje weg met een jong gezin. Jammer, hij was zo allemachtig goed een jaar of vijf zonder dat iemand in zijn buurt kwam. Wel te weinig wereldtitels, slechts 3 voor iemand die al 10, 15 jaar zoveel heeft bereikt.
Ja, die WK finale. Dat gaf toch weer hoop. Dat hij die van Littler verloor is niet eens zo belangrijk, Littler is gewoon top. Maar het blijft verder aanmodderen. Ondertussen staat Van Gerwen nog steeds derde in de Order of Merit, maar dat zal toch ook wel eens voorbij zijn. Hoewel de spelers onder hem ook allemaal vaak steken laten vallen. Het zijn de beide Luke's die de dienst uit maken.
Ben wel benieuwd hoe Gian van Veen zich gaat ontwikkelen. Niet iedereen heeft zo'n steile prestatiecurve als Littler, dus er mag nog verwacht worden dat hij de absolute top gaat halen. Nu is hij 22 jaar en staat op de 24ste plek van de ranglijst. Dat is niet slecht.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Het niveau is ook wel gegroeid in de breedte en hij is wat minder inderdaad. 3 wereldtitels is niet veel nee, maar op zich heeft hij het ook weinig echt laten liggen. Vaak ook wel echt spelers, die fantastisch tegen hem speelden en ook dat jaar een ongekend niveau haalden (Barney, Cross, Wright, Smith bijvoorbeeld), Anderson was twee jaar grandioos natuurlijk, dan is hij nog een keer eruit gegaan met Covid en heeft hij 1x verloren van een fenomenale Chisnall een keer. Alleen in 2024 was het een zware tegenvaller tegen Scott Williams.
Overigens vind ik het wel mooi, als die arrogante kop iedere keer word uitgeschakeld. Weinig darters zijn zo onsympathiek als hij uitgeschakeld word zoals hem en bij een overwinning maar leuk doen.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Ja, die WK finale. Dat gaf toch weer hoop. Dat hij die van Littler verloor is niet eens zo belangrijk, Littler is gewoon top. Maar het blijft verder aanmodderen. Ondertussen staat Van Gerwen nog steeds derde in de Order of Merit, maar dat zal toch ook wel eens voorbij zijn. Hoewel de spelers onder hem ook allemaal vaak steken laten vallen. Het zijn de beide Luke's die de dienst uit maken.
Ben wel benieuwd hoe Gian van Veen zich gaat ontwikkelen. Niet iedereen heeft zo'n steile prestatiecurve als Littler, dus er mag nog verwacht worden dat hij de absolute top gaat halen. Nu is hij 22 jaar en staat op de 24ste plek van de ranglijst. Dat is niet slecht.
Luke en Luke staan er inmiddels ruim boven inderdaad. MvG zakt steeds verder in die wisselvallige groep daaronder. Het valt ook wel mee aan geld wat hij kwijtraakt nu. Alleen de Players Championsship verliest hij een finale plaats en daar doet hij straks misschien niet eens aan mee, als hij zo doorgaat op de vloer.
Van Veen maakt ook stappen inderdaad ja. Nu ook dit jaar met zijn eerste PDC overwinning op de vloer heeft hij weer een nieuwe stap gemaakt. Benieuwd of hij op de majors ook een grote prestatie kan neerzetten met een halve of finaleplaats.
Nijman zie ik ook nog wel ver komen de komende jaren.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Van Gerwen had natuurlijk ook wel godsgruwelijk veel geluk met de loting. Met alle respect naar De Zwaan en Rydz, maar daar moet je gewoon van winnen. Dobey was wel knap, hoewel die met 94, 77 gemiddeld natuurlijk geen beste partij speelde. De twee Luke's aan de andere kant van het schema, net zoals Bunting, Aspinall, Cross.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Van Gerwen had natuurlijk ook wel godsgruwelijk veel geluk met de loting. Met alle respect naar De Zwaan en Rydz, maar daar moet je gewoon van winnen. Dobey was wel knap, hoewel die met 94, 77 gemiddeld natuurlijk geen beste partij speelde. De twee Luke's aan de andere kant van het schema, net zoals Bunting, Aspinall, Cross.
De loting is leuk, maar je moet wel gewoon zelf de finale behalen. Je zegt 'met alle respect' maar dat blijkt niet uit je tekst. Als je stelt dat Van Gerwen "gewoon moet winnen" van De Zwaan en Rydz (waarom eigenlijk, dat zijn ook geen koekebakkers), stel je dat Van Gerwen een absolute topper is, maar gelijk schrijf je dat Dobey niet op zijn best was, en de Luke's aan de andere kant van het schema stonden. Je presenteert van Gerwen als een absolute topper, die maar wat geluk heeft gehad met het behalen van de finale. Beetje krom.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
De loting is leuk, maar je moet wel gewoon zelf de finale behalen. Je zegt 'met alle respect' maar dat blijkt niet uit je tekst. Als je stelt dat Van Gerwen "gewoon moet winnen" van De Zwaan en Rydz (waarom eigenlijk, dat zijn ook geen koekebakkers), stel je dat Van Gerwen een absolute topper is, maar gelijk schrijf je dat Dobey niet op zijn best was, en de Luke's aan de andere kant van het schema stonden. Je presenteert van Gerwen als een absolute topper, die maar wat geluk heeft gehad met het behalen van de finale. Beetje krom.
Als je kijkt naar Van Gerwen's gemiddelde iedere wedstrijd dan heeft hij zeker een top WK gespeeld. En iedere wedstrijd terecht gewonnen. Maar hij is tot aan de halve finale geen geplaatste tegenstander tegengekomen, en dan nog de nummer 15 van de wereld. Van de nummer 2 van de wereld mag je dan wel verwachten dat hij de finale haalt. Hetzelfde geldt trouwens voor Littler hoor aan de andere kant van het schema.
Als Djokovic en Nadal in hun goede jaren tot aan de halve finale geen geplaatste speler tegen waren gekomen op een Grand Slam, dan mag je toch ook wel verwachten dat beide de finale halen?
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Als je kijkt naar Van Gerwen's gemiddelde iedere wedstrijd dan heeft hij zeker een top WK gespeeld. En iedere wedstrijd terecht gewonnen. Maar hij is tot aan de halve finale geen geplaatste tegenstander tegengekomen, en dan nog de nummer 15 van de wereld. Van de nummer 2 van de wereld mag je dan wel verwachten dat hij de finale haalt. Hetzelfde geldt trouwens voor Littler hoor aan de andere kant van het schema.
Als Djokovic en Nadal in hun goede jaren tot aan de halve finale geen geplaatste speler tegen waren gekomen op een Grand Slam, dan mag je toch ook wel verwachten dat beide de finale halen?
Je hebt ook wel gelijk.
Maar ik heb ook gelijk. 
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Rydz maakt alleen naam met zijn kapsel.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Helemaal mee eens. Dat nonchalante had hij ook wel in zijn topjaren (een beetje als Federer bij het tennis), maar hij was zo goed dat hij iedereen van het bord blies. Zeker als hij boos was kon hij echt die verbeten blik laten zien. Maar nu lijkt het soms alsof hij het heilige vuur mist. Plus blessures inderdaad.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Helemaal mee eens. Dat nonchalante had hij ook wel in zijn topjaren (een beetje als Federer bij het tennis), maar hij was zo goed dat hij iedereen van het bord blies.
Dat nonchalante inderdaad. Zelf heb ik dat wel eens vergeleken met de wielrenner Peter Sagan. Die had wel twee keer zoveel koersen kunnen winnen als hij er altijd vol voor was gegaan.
Denk ik dan, want misschien hebben dergelijke sporters juist dat nonchalante nodig om gretig te blijven en niet te snel uit te blussen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dat nonchalante inderdaad. Zelf heb ik dat wel eens vergeleken met de wielrenner Peter Sagan. Die had wel twee keer zoveel koersen kunnen winnen als hij er altijd vol voor was gegaan.
Denk ik dan, want misschien hebben dergelijke sporters juist dat nonchalante nodig om gretig te blijven en niet te snel uit te blussen.
Misschien wel inderdaad. Hoewel Van Gerwen en Federer wel echt leven/leefde voor hun sport. Sagan was wel een flierefluiter ook buiten het wielrennen om had ik zo het idee. Voor z'n dertigste ook al helemaal opgebrand.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Misschien wel inderdaad. Hoewel Van Gerwen en Federer wel echt leven/leefde voor hun sport. Sagan was wel een flierefluiter ook buiten het wielrennen om had ik zo het idee. Voor z'n dertigste ook al helemaal opgebrand.
Vind dat niet te vergelijken. Sagan is vergeleken met van gerwen topfit. Nou weet ik wel dat fysieke gestledheid er niet toe doet bij darts, echter pijlen naar een bord gooien vs lange duurtrainingen, krachttraining en letten op je voeding..... Het een vergt meer mentaliteit en wilskracht dan het ander.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Rydz tegen van Gerwen was wel echt een goede pot. Dat toernooi was Rydz wel echt in bloedvorm. Daar speelde MvG wel echt zijn sterkste wedstrijd dat WK.
Hij had wel geluk dat vrijwel alle toppers met een mindere vorm aan zijn kant zaten.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
OK dan. Een ninedarter is altijd goed, tegen wie je ook speelt. Je moet dat helemaal zelf doen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Voor de mensen die wielrennen volgen: Dit is wel een heel grote naam, maar ook al van heel lang geleden. Ik verbaas me een beetje dat hij nog leefde, nee, niet een beetje, het is bizar dat hij nog leefde.
Nog ver van Joop en Jan en Gerrie en Hennie. Hij was nog van de jaren '60.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Voor de mensen die wielrennen volgen: Dit is wel een heel grote naam, maar ook al van heel lang geleden. Ik verbaas me een beetje dat hij nog leefde, nee, niet een beetje, het is bizar dat hij nog leefde.
Nog ver van Joop en Jan en Gerrie en Hennie. Hij was nog van de jaren '60.
Hij was vooral ook de ploegleider van de ploeg waarmee Jan Janssen.de tour won. Zelf waa hij in 1962 vijfde in de tour en in 1960 winnaar van Luik bastenaken Luik. Hij was de oudste gele trui drager die nog in leven was.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Hij was vooral ook de ploegleider van de ploeg waarmee Jan Janssen.de tour won. Zelf waa hij in 1962 vijfde in de tour en in 1960 winnaar van Luik bastenaken Luik. Hij was de oudste gele trui drager die nog in leven was.
Hij had wellicht meer als rijder kunnen bereiken maar hij liet zich, indertijd heel terecht, goed betalen om superknecht van Anquetil te zijn.
Maar vooral de naam. Ab Geldermans. Die naam kende ik ongeveer al sinds ik begin jaren '80 (of eind jaren '70, ik weet het niet eens meer) het wielrennen ging volgen. Altijd was daar om de zoveel tijd weer "Ab Geldermans".
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Hij vond zichzelf te weinig een boefje heeft hij ooit gezegd en stopte ook vij jong met fietsen. Kwam.ook over als te bescheiden voor een veelwinnaar.maar toch een aantal zeer bijzondere prestaties. LBL was toen nog nooit door een Nederlander gewonnen en ook nu zijn het er maar 4. Rooks, papa van der Poel en Poels zijn de anderen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Hij vond zichzelf te weinig een boefje heeft hij ooit gezegd en stopte ook vij jong met fietsen. Kwam.ook over als te bescheiden voor een veelwinnaar.maar toch een aantal zeer bijzondere prestaties. LBL was toen nog nooit door een Nederlander gewonnen en ook nu zijn het er maar 4. Rooks, papa van der Poel en Poels zijn de anderen.
Ja, LBL, dat is wel een uitdaging voor Nederlanders. Hopelijk gaat MvdP nadat hij genoeg heeft van de kasseienklassiekers weer eens die kant op werken. Het moet hem volgens mij wel kunnen liggen, maar niet in één seizoen met RvL en PR.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
We zijn weer een sprintland blijkbaar. Vandaag Nederland op 1 2 en 3 in de Giro. Debutant van Uden wint gewoon totaal onverwacht.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De slotrit van de Tour wordt interessanter dan in andere jaren dat die op de Champs Elyssee eindigde. De organisatie heeft besloten de kasseien op het Montmartre er in op te nemen. Zie: kasseien in slotrit.
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Na gisteren wel weer actueel. Best knap om zoveel top 10's te halen. Hopen dat hij ergens een punt kan vinden om toch die overwinning te halen
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Die zag ik even niet aankomen, en niemand zag dat denk ik.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Nee, erg goede, soms ondergewaardeerde renner. Maar winst had ik niet verwacht.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Waar denkt Roglic een minuut goed te maken op Ayuso? Ik wist dat Roglic er weer zou in slagen om op een lompe manier tijd te verliezen. Voor mij was hij niet de topfavoriet die anderen er van maakten.
En vorige week zagen we dat hij niet oppermachtig was in de bergen. Ik zie Bernal zelfs nog beter eindigen dan Roglic.