• 179.450 movies
  • 12.317 shows
  • 34.175 seasons
  • 650.346 actors
  • 9.402.540 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Al jaren denk ik "best wel saai, dat allround schaatsen, elke keer dat Kramer mee doet wint hij". Maar dan daarna denk ik "wat ongelooflijk goed als je elk allroundtoernnooi dat je meedoet ook wint". Nu dus al 17 (zeventien!) keer! Ja, in zijn jonge jaren was hij nog wel eens niet de kampioen, maar Hedrick of Davis of een ander tijdens EK's (geen zin op te zoeken wie).

Wat een ongelooflijk niveau heeft die man. Ja, het is voorspelbaar, en demotiverend voor de rest, maar wat onvoorstelbaar goed is die man toch.

Het komt niet omdat de concurrentie slecht is, maar Kramer is zo bizar goed. En dat dus al een decennium lang. Toch kijk ik wel uit naar het toernooi dat hij eindelijk eens verslagen gaat worden. Maar laat hij het zo ver komen, of stopt hij gewoon met allrounden na dit jaar?

Hopelijk gaat hij nog even door want ik vind het altijd mooier als een groot kampioen pas stopt als de concurrentie hem verslagen heeft, en niet al stopt als hij nog kampioen is.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

nummer2 wrote:

(quote)

Gaat de definitie-kwestie niet juist vooraf aan al die feiten?

Ik denk dat er geen definitie-kwestie is, omdat er geen definitie is. Sport is wat als sport wordt erkend, en dan ga ik liever uit van wat de sportorganisaties als sport erkennen, dan wat als jan-met-de-korte-achternaam als sport erkent. Verder gewoon een zaak van anderen wat gunnen. En verder lekker met je eigen favoriete sport bezig blijven.

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

Al jaren denk ik "best wel saai, dat allround schaatsen, elke keer dat Kramer mee doet wint hij". Maar dan daarna denk ik "wat ongelooflijk goed als je elk allroundtoernnooi dat je meedoet ook wint". Nu dus al 17 (zeventien!) keer! Ja, in zijn jonge jaren was hij nog wel eens niet de kampioen, maar Hedrick of Davis of een ander tijdens EK's (geen zin op te zoeken wie).

Wat een ongelooflijk niveau heeft die man. Ja, het is voorspelbaar, en demotiverend voor de rest, maar wat onvoorstelbaar goed is die man toch.

Het komt niet omdat de concurrentie slecht is, maar Kramer is zo bizar goed. En dat dus al een decennium lang. Toch kijk ik wel uit naar het toernooi dat hij eindelijk eens verslagen gaat worden. Maar laat hij het zo ver komen, of stopt hij gewoon met allrounden na dit jaar?

Hopelijk gaat hij nog even door want ik vind het altijd mooier als een groot kampioen pas stopt als de concurrentie hem verslagen heeft, en niet al stopt als hij nog kampioen is.

Sven Kramer is de Michael van Gerwen van het schaatsen.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Lol wordt het EK allround schaatsen überhaupt ergens anders uitgezonden behalve Nederland? Volgens mij niet.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Ik kan niet alles onthouden, dus ben ik even gaan kijken wie er in die tijd tweede is geworden achter De Sven.

Dat is dan Bokko, Fabris, Blokhuisen, Joeskov, Skobrev, Pedersen, Kuck, V. (Met respect voor Otherfool) en Swings.

Nou, dat zijn geen kleine jongens, en sommige van hen wonnen dan een titel omdat Kramer niet mee deed, maar deed The Big K wel mee, dan won hij. Over 100 jaar praat men nog over hem, denk ik.

Edit: Met zijn leeftijd van 30 jaar en 260 dagen is Kramer de oudste Europees allroundkampioen sinds 1936.

Dat is nog ongeloofelijker dan al die ontelbare titels van hem. Dat er al in 80 jaar nog nooit een schaatser van boven de 31 jaar is geweest die de titel pakte. Maakt de titel van Kramer nog mooier.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Met elk nieuw record blijkt maar weer: Sven is de grootste atleet aller tijden

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Pitakaas wrote:

Lol wordt het EK allround schaatsen überhaupt ergens anders uitgezonden behalve Nederland? Volgens mij niet.

Ik zou het niet weten, maar ik denk dat jou mening in de eerste plaats totaal niet relevant is, en in de tweede plaats totaal niet betrouwbaar is.

Het is voor mij niet mogelijk een link te geven, maar in Tsjechie werd dit dubbele EK uitgezonden. Echt waar

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ik zou het niet weten, maar ik denk dat jou mening in de eerste plaats totaal niet relevant is

Mijn excuses Graaf Machine, gaat u alstublieft weer door met uw almachtige preek voor onze nederige doch nietszeggende Movie meter fanaten over het geweldige sport evenement genaamd EK allround. Ik zal u absoluut niet meer voor de voeten lopen.

Sorry hoor maar dat je jezelf zo op een voetstuk durft te zetten is wel het bewijs van een hele hoop overmoed en narcisme. Orwell had het niet beter kunnen schrijven. Iedereen die zn betoog begint met 'jouw mening is niet relevant' zet zichzelf compleet buitenspel.

PS het feit dat je hebt gezocht in welke landen het allemaal uitgezonden is en alleen anekdotisch bewijs kan leveren dat het in Tsjechië of all places is uitgezonden maakt je hele rede alleen nog maar meer belachelijk haha.

Ik heb zelf ook geschaatst en vind het een fantastische sport, maar let's keep it real mensen. Niemand geeft een fuck om de sport .

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ah, darten is afgelopen? Valt me mee dat er geen livestream van de veegwagen wordt uitgezonden.

AGE-411

• 10343 messages
  • 750 votes

En de Vuelta 2017 is ook gekend.

9 aankomsten berop, met de Angliru op de voorlaatste dag.

Vuelta belooft weer loodzwaar te worden: negen aankomsten be... - Het Nieuwsblad

Quintana, of een outsider zoals in 2013?

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Dit weekend geen sport ? Tips van eventuele 'dat moet je zien' evenementen ?

Knisper

• 13042 messages
  • 1280 votes

Biatlon in Ruhpolding? Op de Duitse televisie en Eurosport!

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Tata vandaag weer begonnen.

Jorden en Bok winnen bij de Challengers.

Giri en Wely remise bij de grote mannen.

Wely moest hard werken tegen Adhiban, waar Giri iets prettiger spel had tegen de verliezend WK-speler Karjakin.

Wereldkampioen Carlsen speelde een saaie draw tegen So. Toch is dat niet verkeerd tegen Wesley, want die is heel goed bezig de laatste maanden. En Magnus is verkouwe.

Verder de enige Nederlander die verloor is Erwin L'Ami, maar dat was dan weer tegen eerder genoemde Jorden van Foreest, dus dat compenseert.

Ik denk dat niemand hier er iets aan vindt, dus laat ik het hierbij, maar het is toch even genoemd.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Sjinkie !

SergioMalick

• 1243 messages
  • 1863 votes

Graaf Machine ga vooral door. Ik heb niks met schaken en snap er al best weinig van, maar voor dit topic zijn je berichten zeker van toegevoegde waarde. Die Carlsen is overigens wel een bijzonder figuur. Die onzekerheid (trillende handen) en dan toch de beste ter wereld kunnen zijn. Ik moet gelijk aan Chris Froome denken..

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Nou, omdat SergioMalick positief is, vandaag een kleine blik op dag twee van Tata.

De wereldkampioen mocht tegen de Pool Wojtaszek. Hij opende als altijd voorzichtig (Carlsen is geen openingswonder, hij probeert te winnen op het moment dat de theorie verlaten is), en Wojtaszek gaf goed tegenspel.

Maar zoals zo vaak wist de tegenstander van Carlsen later in de partij niet elke dreiging op waarde te schatten, en langzaamaan kwam hij onder druk te staan. Uiteindelijk won Carlsen dan ook.

Giri moest tegen de sterke Filipijn, en schaakAmerikaan, So.

Giri, die bekend staat als de koning der remises, wist zijn oneervolle titel eer aan te doen door remise te spelen, maar hij probeerde wel het één en ander. So bleek echter niet onder de indruk.

Van Wely kon heel lang goed tegenspel bieden tegen de sterke Oekraïner Eljanov, maar het verschil in klasse gaf in Loeks tijdnood toch de doorslag. Helaas een nul dus voor 's werelds nummer 9 bij de veertigplussers.

In de B-groep, de challengersgroep, speelde nationaal kampioen Jorden van Foreest een goede partij tegen de jeugdwereldkampioen Jeffery Xiong. Helaas maakte Jorden uiteindelijk een verkeerde beslissing en die was niet meer te herstellen.

De andere twee landgenoten (van Nederlanders dan) konden wel tevreden zijn over hun remises tegen respectievelijk Nils Grandelius (L'Ami) en Hansen (Bok).

Na twee ronden leidt Eljanov in de A-groep, met twee winstpartijen, voor Carlsen en Indiaas nummer 2 Harikrishna. In de B-groep gaat de sterke Oostenrijker Markus Ragger nu met een 100 procent score aan kop.

Morgen gaat mijn aandacht vooral uit naar de partijen:

Karjakin, S. - Van Wely, L.

Wojtaszek, R. - Giri, A.

Andreikin, D. - Carlsen, M.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het nieuws over Bottas (naar Mercedes) en Massa (uitstel pensioen) is nu officieel bevestigd. Hopelijk eindelijk weer het Finse volkslied dit jaar!

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Geen beste dag voor het Nederlands smaldeel in Wijk aan Zee.

In de mastersgroep speelt Giri zijn vertrouwde remise, daar is niets op af te dingen natuurlijk, maar Van Wely laat zien dat bij hem de jaren echt gaan tellen. Hoewel hij wat rating betreft afgelopen jaar weer wat gestegen is, lijkt het spelen tegen de echte top hem steeds moeilijker af te gaan.

Tegen verliezend WK-finalist Karjakin kwam hij er vandaag niet aan te pas.

In de challengersgroep was het al niet beter.

Bok schoot een bok (flauwe naamgrap, maar heel toepasselijk) tegen de zwakkere Dobrov. Hij stond de hele partij beter, leek het punt te gaan incasseren, maar in tijdnood liet hij een vreselijke blunder noteren. Enkele zetten later stond hij gewoon hartstikke mat.

Jorden van Foreest deed het nog slechter tegen de jonge Chinese Tingjie Lei. De hele partij stond hij onder zware druk, en daar bezweek hij dan ook aan. Dat kun je terecht noemen.

Onze laatste landgenoot dan, Erwin l'Ami, wist gelukkig wel positief op te vallen middels een goede remise tegen de jeugdwereldkampioen Jeffery Xiong.

Ook de vrouw van Giri, Sopiko Guramishvili, haakte aan bij de misère van haar echtgenoots landgenoten. Tegen de sympathieke Zweed Grandelius moest ze het onderspit delven.

Verder viel me op dat Carlsen wel heel snel remise maakte tegen de Rus Andreikin. Met nagenoeg het hele bord nog vol stukken berustte hij in een niet noodzakelijke zetherhaling, en was hiermee als eerste klaar. Nou ja, samen met genoemde Andreikin natuurlijk. Niet echt iets voor Carlsen, die toch bekend staat om het (vaak succesvol) langdurig uitmelken van stellingen. Misschien is hij nog steeds wat verkouden, dat kan.

Vermeldenswaardig is voorts het eerste volle punt voor de jonge (17 jaar) Chinees Yi Wei (of Wei Yi, dat weet ik nooit bij die Chinezen). Al enige tijd het grootste talent sinds Carlsen, maar afgelopen jaar leek hij wat te stagneren. Een toernooi als dit, waarin hij enkele echte toppers tegen zich krijgt, is natuurlijk heel goed voor hem. Vandaag legde hij de Rus Nepomniachtchi (nr. 14 van de wereld) over de knie.

Morgen de laatste ronde voor de eerste rustdag. Dan kan er nog even wat energie verspild worden. Hoop ik.

Edit:

Ach, laat ik me eens tot een voorspelling verleiden. Voor morgen gok ik op de volgende uitslagen.

Aronian, L. - Nepomniachtchi, I. 0,5 - 0,5

Carlsen, M. - Wei, Y. 1-0

Giri, A. - Andreikin, D. 0,5 -0,5

Rapport, R. - Wojtaszek, R. 0,5 - 0,5

Van Wely, L. - So, W. 0 - 1

Harikrishna, P. - Karjakin, S. 0,5 - 0,5

Adhiban, B. - Eljanov, P. 0 - 1

Flavio

• 4930 messages
  • 5272 votes

Graaf Machine wrote:

In de mastersgroep speelt Giri zijn vertrouwde remise, daar is niets op af te dingen natuurlijk, maar Van Wely laat zien dat bij hem de jaren echt gaan tellen. Hoewel hij wat rating betreft afgelopen jaar weer wat gestegen is, lijkt het spelen tegen de echte top hem steeds moeilijker af te gaan.

Is er bij schaken, of denksporters in het algemeen, dan net als bij fysieke sporters sprake van een groot verval als ze eenmaal een bepaalde leeftijd hebben bereikt? Ik dacht altijd dat jonge grootmeesters een uitzondering waren en stelde me zo voor dat schakers tot hun eerste grijze haren prima mee kunnen doen met de top.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Bij schaken speelt de leeftijd natuurlijk wel een rol. Zeker topschaken is een uitputtende bezigheid, en het energieniveau neemt natuurlijk af naarmate je ouder wordt.

Doorgaans neemt de speelkracht na je 40ste toch wel duidelijk af, en vaak al eerder. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die het langer volhouden op topniveau (Kortsjnoi was toen hij bijna 50 was nog wereldtop, Anand is ook nog wereltop op zijn 47ste), maar de meesten nog niet. De huidige top 10 van de wereld zal gemiddeld 30 jaar zijn, schat ik. Overigens is het ook niet zo dat je opeens door allerlei amateurs verslagen gaat worden als je tot de wereldtop hoorde.

Daar komt nog bij dat het leven als profschaker ook veel energie kost. Je reist me wat af gedurende het jaar, en je staat voortdurend onder spanning. Niet alleen of je wint of niet, maar ook of je nog wel voldoende inkomsten kunt genereren om je levensstijl vast te houden. Op jongere leeftijd maakt men zich daar doorgaans toch wat minder druk om.

Overigens had ik mijn eerste grijze haren al rond mijn 35ste, dus die laatste zin van je is niet helemaal onjuist. Al heb ik dan nooit in de top gespeeld. Behalve in de top van de plaatselijke dorpsclub dan.

Flavio

• 4930 messages
  • 5272 votes

Aha OK, bedankt, weer wat geleerd. Profvoetballer worden was al kansloos, schaakgrootmeester worden kan ik dus ook al vergeten. Dan toch maar een dartbord aanschaffen.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Geweldige verslagen vind ik het

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Graaf Machine wrote:

Ach, laat ik me eens tot een voorspelling verleiden. Voor morgen gok ik op de volgende uitslagen.

Aronian, L. - Nepomniachtchi, I. 0,5 - 0,5

Carlsen, M. - Wei, Y. 1-0

Giri, A. - Andreikin, D. 0,5 -0,5

Rapport, R. - Wojtaszek, R. 0,5 - 0,5

Van Wely, L. - So, W. 0 - 1

Harikrishna, P. - Karjakin, S. 0,5 - 0,5

Adhiban, B. - Eljanov, P. 0 - 1

Die had ik alle zeven goed.

Het was weer een trieste dag voor de Nederlanders. Van Wely kwam er in de hoofdgroep niet aan te pas tegen So, en Giri dreigde bijna tegen de volle winst op te lopen, maar wist op het nippertje nog zijn vertrouwde thuishaven, Port Remise, binnen te zeilen. Er lijkt een vloek op hem te rusten, hij mag en zal niet winnen.

Carlsen zette het supertalent Yi Wei uiteindelijk toch makkelijk opzij, en Eljanov liet zien een klasse beter te zijn dan Adhiban. Echt moeilijk te voorspellen was het allemaal niet, maar vaak zie je toch wel hier en daar een verrassinkje. Een klein foutje van één of ander, of een onverwachte opening waar de tegenstander even geen goed antwoord op heeft.

Hopelijk gaat dat vanaf morgen weer beter, want een voorspelbaar toernooi is in geen enkele sport echt leuk.

In de b-groep was het al niet beter voor "de onzen". Bok liet weer een gunstige stelling in tijdnood uit zijn handen vallen, en ook Van Foreest incasseerde een vette nul. Erwin l'Ami pakte wel het volle punt, en gaat na zijn nederlaag in de eerste ronde nu toch wel lekker richting subtop.

Mevrouw Giri kon het niveauverschil met de tegenstander wederom niet goed maken. Ze heeft zich door een sterke tienkamp vorig jaar op eigen houtje weten te plaatsen voor de Challengers-groep, maar met een stuk of honderd ratingpunten minder dan de één na laagst geklasseerde wordt het een zware opgave voor haar om meer dan een puntje of 4,5 te scoren.

Ik duim voor haar dat ze mijn verwachting gaat logenstraffen.

Vandaag dus een rustdag, en morgen heb ik wat anders te doen. Vrijdag heb ik weer aandacht voor het schaken.

Edit: Overigens speelt de hoofdgroep morgen niet in Wijk aan Zee, maar in het Feyenoordstadion in Rotterdam. Dus als je tijd en zin hebt om een dagje topschakers te gaan kijken, moet je morgen naar Rotterdam gaan.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Te laat met invullen van de Australian Open op Sportpools, en maar goed ook. Het verlies van Djokovic zou me veel punten hebben gekost. Hoop dat Federer ver kan komen.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Vanochtend een stukje van meegekregen voor werk. Djokovic speelde ook echt (voor zijn doen) dramatisch.

Hoop dat Federer ver gaat komen, maar zijn schema is niet al te lichtzinnig. 3e ronde Berdych, 4e waarschijnlijk Nishikori, kwartifnale Murray en dan de halve finale eventueel Wawrinka. Andere helft van het schema ligt nu volledig open voor Raonic (met Krajicek aan z'n zijde). Alleen Nadal is altijd een lastige opponent, ondanks zijn gebrek aan ritme en zijn altijd onvoorspelbare fysieke gesteldheid.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Ook Murray ligt er uit. Wat was de laatste keer dat zowel de nummer 1 als 2 er zo vroeg uit lagen in een grand slam? De weg ligt in ieder geval open voor Wawrinka en Raonic. Gun die laatste het wel. Of natuurlijk Federer tegen Nadal, maar dat is misschien iets te veel hoop.

mjk87 (moderator films)

• 14611 messages
  • 4561 votes

Roel- wrote:

Ook Murray ligt er uit. Wat was de laatste keer dat zowel de nummer 1 als 2 er zo vroeg uit lagen in een grand slam? De weg ligt in ieder geval open voor Wawrinka en Raonic. Gun die laatste het wel. Of natuurlijk Federer tegen Nadal, maar dat is misschien iets te veel hoop.

Roland Garros 2004 allicht. Federer in 3e ronde, Roddick in de 2e. Gaudio won, ongeplaatst.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Even weer een update over het Tatasteel Chess Tournament.

De afgelopen vier ronden zijn er gelukkig de nodige verrassingen geweest.

Zo is de remisereeks van Anish Giri bruusk verstoort door een winstpartij in de zesde ronde, tegen Nepomniachtchi. Die werd voor Giri gevolgd door een uiterst miraculeuze remiseontsnapping tegen wereldkampioen Carlsen (Carlsen overzag mat – of zware materiaalwinst - in enkele zetten tegen Giri), en een zware domper vandaag tegen Levon Aronian. Zo staat Giri dus uiteindelijk toch weer op zijn vertrouwde 50 procent score.

Dezelfde Carlsen die gisteren in ronde 7 dat mat overzag tegen Giri, overzag vandaag tegen de jonge Hongaar Richard Rapport nog veel meer, en ging gewoon in iets meer dan 30 zetten onderuit.

Eigenlijk een ontluisterend resultaat, maar toch verbaast het mij niet heel erg. Niet deze ene partij, maar al twee jaar is Carlsen niet meer zo overheersend als in 2013, 2014 en 2015. Hij heeft dan met hangen en wurgen zijn wereldtitel geprolongeerd, maar ergens stokt er iets in zijn denkmachine.

Loek van Wely, de tweede Nederlander in de hoofdgroep, leek vandaag eindelijk een winstpunt te pakken tegen, alweer, Nempomniachtchi, maar uiteindelijk wist hij niet de juiste weg te bewandelen en eindigde de partij in remise.

Ook remise werd de partij tussen Sopiko Guramishvili (de vrouw van Giri) en Nederlands kampioen Jorden van Foreest. Veel heb ik niet meegekregen van deze clash, dus bij de uitslag laat ik het.

Dit geldt overigens ook voor de partijen van de andere landgenoten: buiten gisteren, toen ik zelf in Wijk aanwezig was, heb ik weinig van de partijen meegekregen, alleen achteraf wat nagekeken. Maar achteraf kijk je ook bij schaken de koe in de kont, dus ga ik daar verder niets over zeggen. Dat kunnen jullie in elke krant wel lezen.

Algemeen valt te zeggen dat Wesley So, de 23 jarige Amerikaan van Filipijnse afkomst, de beste indruk maakt. Ook een heel prettige man overigens.

Vorig jaar kwam hij nog even het publiek in de commentaarzaal verblijden, met een praatje en wat informatie over zijn laatste partij, en het viel me toen echt op wat een vriendelijke sociale jongen het is - hij haalde zelfs zijn moeder nog even het podium op, heel lief allemaal. Echt iemand die je een overwinning in zo'n groot toernooi als dit zou gunnen, (naast een glas Fanta, natuurlijk).

Nu een jaar later zie ik hem als de belangrijkste opvolger van Carlsen als Wereldkampioen.

Zoals een journalist schreef: So heeft de uitstraling van een zachte lieve jongen, en het karakter van een roofdier.

En so gedraagt hij zich ook dit toernooi. Hup So !

De stand dan na 8 ronden (van de 13)

Hoofdgroep:

1: Wesley So 5,5

2: Pavel Eljanov 5

3: Yi Wei 5

4 t/m 14 de rest

Challengersgroep

1. Markus Ragger 6,0

2. Gawain Jones 6,0

3. Ilia Smirin 5.5

4 en verder: de rest

https://www.mupload.nl/img/ikg1l5ymv1bj9.jpg

Hans Böhm in de commentaarzaal, uitleg gevend bij de partijen van afgelopen zaterdag. Heel fijn, Hans Böhm als commentator. Gepokt en gemazeld als schaker en spreker, gezegend met een schat aan anekdotes en goed inzicht. En als altijd licht cynisch en uiterst aimabel.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Packers compleet afgedroogd. Wow. Jammer want Packers - Patriots had wel een toffe finale geweest.

Maar Patriots tegen de Falcons wordt ook vast leuk, hopelijk veel offense en een dikke score als 30-30 ofzo.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Bernie Ecclestone is niet langer baas

van de Formule 1.Liberty Media,kersvers

eigenaar van de Formule 1,maakte bekend

dat de 86-jarige Brit adviseur wordt.

Afgelopen week werd bekend dat Liberty

Media de koningsklasse van de autosport

had gekocht van CVC Capital.De overname

heeft naar verluidt zeven miljard euro

gekost.Aanvankelijk was het plan dat de

Brit aan zou blijven als directeur,maar

dat blijkt dus anders.Ecclestone leidde

de Formule 1 zo'n veertig jaar.

"Ik ben weg.En dat is officieel",aldus

Ecclestone in het Duitse magazine Auto,

Motor und Sport.De 62-jarige Amerikaan

Chase Carey is vanaf nu de hoogste baas

binnen Formule 1.

Alsof je een kleuter zijn lollie afpakt. Bernie Ecclestone WAS Formule 1.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.