- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Als het zoals bij F1 gaat, krijg je op den duur een omslagpunt waarop één iemand het voortouw neemt en voortaan iedereen mee moet. Daar was het Schumacher die als eerste aan de gewichten ging hangen. Niet veel later was het uitgesloten dat je het niet deed.
Nu zit er natuurlijk nogal een verschil in die sporten, maar ik ben het wel met Nummer 2 eens.
The Oceanic Six
-
- 60513 messages
- 4107 votes
MvG woog 132 kilo toen hij 15 was: 'Heb nu schijt aan iedereen' | Sportnieuws
Goeie kliniek blijkbaar...
Bijzonder verhaal, kende het niet. Dan heeft die periode tot zijn 17e hem goed gedaan. Al is hij nu ook gewoon 110 tot 120 kg denk ik. Al is hij ook geen kleine jongen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
MVG zal nooit presteren wat Taylor gedaan heeft. Taylor is en blijft de beste aller tijden. MVG is de beste van de afgelopen paar jaar. Pas over 20 jaar kun je zeggen of MVG beter is dan Taylor.
The Oceanic Six
-
- 60513 messages
- 4107 votes
MVG zal nooit presteren wat Taylor gedaan heeft. Taylor is en blijft de beste aller tijden. MVG is de beste van de afgelopen paar jaar. Pas over 20 jaar kun je zeggen of MVG beter is dan Taylor.
Maar nogmaals, Taylor was de koning in hele andere tijden. Met nauwelijks concurrentie. Nu er heden wel darters zijn die echt getraind en professioneel zijn zie je meteen gemiddeldes waar Taylor maar weinig aan kwam. De dominantie van van Gerwen uit zich nog niet in x-aantal WK's, wel in gemiddelden waar je de hik van krijgt. Al twijfel ik er niet aan dat van Gerwen nog wel een paar keer het WK wint. Hij wil er overigens rond zijn veertigste mee stoppen, dus Taylor zal sowieso door hem niet voorbij gestreefd worden in titels.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Maar nogmaals, Taylor was de koning in hele andere tijden. Met nauwelijks concurrentie. Nu er heden wel darters zijn die echt getraind en professioneel zijn zie je meteen gemiddeldes waar Taylor maar weinig aan kwam. De dominantie van van Gerwen uit zich nog niet in x-aantal WK's, wel in gemiddelden waar je de hik van krijgt. Al twijfel ik er niet aan dat van Gerwen nog wel een paar keer het WK wint. Hij wil er overigens rond zijn veertigste mee stoppen, dus Taylor zal sowieso door hem niet voorbij gestreefd worden in titels.
Je reinste onzin. Taylor heeft in 2013 de titel nog gepakt (tegen van Gerwen), stond in 2015 nog in de finale. En was van 2008 tot 2014 ongenaakbaar op de World Matchplay. Dat noem ik niet zo lang geleden. En in de lijst met hoogste gemiddelden (https://en.wikipedia.org/wiki/High_dart_average) zie ik de naam van Taylor vaker voorkomen dan MVG. Daar zie je ook dat hij in de jaren 90 al boven de 110 gooide. Maar goed, deze discussie win ik toch niet.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12903 votes
Van Gerwen is de Messi, Jordan, Tiger Woods, Djokovic, Schumacher, Ali van zijn eigen sport. Iemand die zover boven de rest staat dat het krankzinnig wordt.
Wat dat rijtje kenmerkt is niet zozeer dat ze de beste zijn in hun sport, wel dat ze hun sport overstegen hebben en een plaatsje in het collectief geheugen hebben veroverd. Ook mensen die niet geïnteresseerd zijn in hun sport (of sport in het algemeen zelfs) weten wie ze zijn.
Daar hoort een dartskoning gewoon (nog) niet bij.
The Oceanic Six
-
- 60513 messages
- 4107 votes
Je reinste onzin. Taylor heeft in 2013 de titel nog gepakt (tegen van Gerwen), stond in 2015 nog in de finale. En was van 2008 tot 2014 ongenaakbaar op de World Matchplay. Dat noem ik niet zo lang geleden. En in de lijst met hoogste gemiddelden (https://en.wikipedia.org/wiki/High_dart_average) zie ik de naam van Taylor vaker voorkomen dan MVG. Daar zie je ook dat hij in de jaren 90 al boven de 110 gooide. Maar goed, deze discussie win ik toch niet.
Ik zeg ook nergens dat Taylor er niks van kon he. Heb geen zin alles uit te pluizen, maar is er ook een statt met de gemiddelden van Taylor op zijn 25 WK's? Haalde hij daar ook dat niveau van MvG nu?
The Oceanic Six
-
- 60513 messages
- 4107 votes
Wat dat rijtje kenmerkt is niet zozeer dat ze de beste zijn in hun sport, wel dat ze hun sport overstegen hebben en een plaatsje in het collectief geheugen hebben veroverd. Ook mensen die niet geïnteresseerd zijn in hun sport (of sport in het algemeen zelfs) weten wie ze zijn.
Daar hoort een dartskoning gewoon (nog) niet bij.
Ik doelde op de aller aller beste zijn. Maar als je jouw versie pakt, ik denk dat bijna iedereen in de wereld die een beetje sport of nieuws volgt de naam van Gerwen toch ook wel kent? Wel minder dan de bovengenoemde namen, maar toch. Ik volg ook tig sporten niet, maar ik kan van heel veel fatsoenlijke sporten wel een/de topnaam noemen.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Niemand buiten GB en Nederland kent natuurlijk de naam Michael van Gerwen.
The Oceanic Six
-
- 60513 messages
- 4107 votes
Niemand buiten GB en Nederland kent natuurlijk de naam Michael van Gerwen.
Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de populariteit van darts. Het heeft niet de aandacht van voetbal, tennis of F1, maar het is bepaald geen kleine sport.
Zouden de mensen buiten Nederland, Noorwegen en wat andere landjes dan Sven Kramer ook niet kennen? Om jouw stokpaardje er ook eens bij te nemen.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
Denk het niet. Al is Sventastic meervoudig Olympisch kampioen, dat helpt qua naamsbekendheid. Maar het zegt genoeg dat zelfs de Grootste Sporter Aller Tijden door de NBC werd gevraagd of hij zichzelf nog even voor kon stellen voor het Amerikaanse publiek.
En Darts is natuurlijk een minispelletje, wordt amper in een paar landjes gespeeld. Ik durf ook wel te beweren dat als er geen goede NL darters waren geweest jij nog nooit van ene Phil Taylor had gehoord. Net zoals je de wereldkampioen pakhembeet kleiduivenschieten niet kent.
The Oceanic Six
-
- 60513 messages
- 4107 votes
Denk het niet. Al is Sventastic meervoudig Olympisch kampioen, dat helpt qua naamsbekendheid. Maar het zegt genoeg dat zelfs de Grootste Sporter Aller Tijden door de NBC werd gevraagd of hij zichzelf nog even voor kon stellen voor het Amerikaanse publiek.
En Darts is natuurlijk een minispelletje, wordt amper in een paar landjes gespeeld. Ik durf ook wel te beweren dat als er geen goede NL darters waren geweest jij nog nooit van ene Phil Taylor had gehoord. Net zoals je de wereldkampioen pakhembeet kleiduivenschieten niet kent.
Tsja, ik kijk al een jaartje of 20 darts. Kan er niks aan doen dat Taylor er in die tijd al was dus geen idee of je gelijk hebt. Het zal meespelen dat er Nederlanders goed zijn, zeker.
Maar ik vind paardensport geen hol aan, ken wel bekende ruiters. Ik vind judo niks, boksen niks, volleybal niks, schaatsen niks. Ken wel zat bekende namen. Die kom je als je een beetje algemeen de boel volgt toch gewoon tegen.
En Amerika tsja. Die hebben alleen hun eigen sporten, de rest boeit ze daar sowieso niet. Zoals het niemand in de wereld gemiddeld gezien een kloot boeit wat zij met American Football of baseball doen.
happie
-
- 6254 messages
- 426 votes
Ik zeg ook nergens dat Taylor er niks van kon he. Heb geen zin alles uit te pluizen, maar is er ook een statt met de gemiddelden van Taylor op zijn 25 WK's? Haalde hij daar ook dat niveau van MvG nu?
Taylor heeft zo'n 7 a 8 finales boven de 100 gemiddeld gewonnen. Dus die gemiddeldes haalde hij toen ook wel, want die behaalde hij o.a. ook al in de jaren 90. Ook in de wedstrijden voor de finale haalde hij regelmatig 100+.
Vind de vergelijking MvG - Taylor ook nog te vroeg. MvG staat nog aan het begin en taylor heeft al een lange carrière erop zitten. Pas over 15 jaar kun je pas echt een mooie vergelijking maken.
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
De Superbowl en de World League worden wereldwijd uitgezonden dus dat klopt alvast niet.
En noem eens wat bekende judoka's dan? Of ruiters? Niemand kent ze (ook al is het Olympisch). Of hooguit als het concurrenten zijn van Nederlanders (zoals Werth) en daarom nog wel eens worden genoemd.
Maar van de top 32 van het darts komen er 23 uit het VK, 5 uit Nederland en dan nog 4 verdwaalde tropische opvullertjes voor het toernooi. Dat wordt echt nergens uitgezonden verder, want dat is niet interessant om te volgen zonder eigen favoriet. Echt, dat darts boeit helemaal niemand in de wereld.
happie
-
- 6254 messages
- 426 votes
En Amerika tsja. Die hebben alleen hun eigen sporten, de rest boeit ze daar sowieso niet. Zoals het niemand in de wereld gemiddeld gezien een kloot boeit wat zij met American Football of baseball doen.
Tennis is ook een vrij favoriete sport in de VS en dat is toch ook een aardige mondiale sport. Sowieso veel sporten die ook Olympisch zijn hebben ze veel interesse in.
happie
-
- 6254 messages
- 426 votes
Maar van de top 32 van het darts komen er 23 uit het VK, 5 uit Nederland en dan nog 4 verdwaalde tropische opvullertjes voor het toernooi. Dat wordt echt nergens uitgezonden verder, want dat is niet interessant om te volgen zonder eigen favoriet. Echt, dat darts boeit helemaal niemand in de wereld.
Ze zijn de laatste jaren wel wat internationaler aan de weg aan het timmeren met toernooien in Australië, Singapore, Dubai en Nieuw Zeeland, maar het heeft wel flink aan populariteit te winnen in de wereld. In Azië schijnt het wel flink te stijgen mede ook dankzij het softtip darten.
Graaf Machine
-
- 9911 messages
- 1438 votes
Wat interesseert het nou of darts in de wereld populair is? We wonen hier in Nederland.
Basketbal is hier ook geen grote sport toch? Het gaat er om wat er in ons deel van de wereld populair is.
Voor Nederland is dat voetbal, schaatsen, wielrennen en, ja sorry hoor, ook darts. Check de kijkcijfers maar. En daar moet je van uitgaan.
En dan mag je darts geen reet aan vinden, maar dat is dan je eigen probleem. Darts is populair, dus telt het mee.
de grunt
-
- 4338 messages
- 1577 votes
Echt, dat darts boeit helemaal niemand in de wereld.
Wat een arrogante en domme opmerking
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
In de wereld buiten het VK en NL dan, uiteraard.
Wat interesseert het nou of darts in de wereld populair is? We wonen hier in Nederland.
Precies. Dat interesseert ook niet. Ik vind het ook een hartstikke grappig spelletje, daar gaat het ook niet om. Het is voor tv ook nog erg interessant, met snel opeenvolgende beslissende momenten en veel mogelijkheden om wedstrijden te doen keren (waardoor het vrijwel altijd spannend is).
Maar als het op darts aankomt moet er altijd net worden gedaan alsof het een echte sport is (een denksport zelfs!) en dat het hartstikke groot is internationaal en dat Van Gerwen op de voorpagina van alle wereldbladen staat en net zo bekend als Michael Jordan is en sportman van het jaar moet worden en dat soort ongein.
Accepteer het gewoon voor wat het is: een kroegspelletje dat voor 90% in het VK wordt gespeeld en waar NL dankzij een paar wereldtoppers ook massaal interesse in heeft. Hartstikke mooi toch?
Zuko
-
- 135 messages
- 0 votes
De discussie sport of spel blijft lastig. Hoewel ik darten niet iets minderwaardigs vind, zou ik als ik moest kiezen het in de categorie spel doen, ook al sta je mede ook lang op je benen om maar wat te noemen (fysiek/uithoudingsvermogen). Biljarten en kaarten ook......trouwens, bij kaarten hoor je helemaal toch niet kaartsport, of vergis ik me....
Graaf Machine
-
- 9911 messages
- 1438 votes
De discussie sport of spel blijft lastig. Hoewel ik darten niet iets minderwaardigs vind, zou ik als ik moest kiezen het in de categorie spel doen, ook al sta je mede ook lang op je benen om maar wat te noemen (fysiek/uithoudingsvermogen). Biljarten en kaarten ook......trouwens, bij kaarten hoor je helemaal toch niet kaartsport, of vergis ik me....
Je vergist je inderdaad. Bridge is gewoon een sport. Darten overigens ook. Dat sommige mensen een wat beperkte visie op sport hebben doet daar natuurlijk niets aan af.
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Je vergist je inderdaad. Bridge is gewoon een sport. Darten overigens ook. Dat sommige mensen een wat beperkte visie op sport hebben doet daar natuurlijk niets aan af.
Centrale punt is natuurlijk: wanneer gaat een spel over in een sport?
(of vooral: wat is jouw 'ruime' visie op sport?)
Graaf Machine
-
- 9911 messages
- 1438 votes
Centrale punt is natuurlijk: wanneer gaat een spel over in een sport?
(of vooral: wat is jouw 'ruime' visie op sport?)
Gaat niet om mijn visie, die is net zo van nul en generlei waarde als de visie van anderen hier in dit topic. Meningen maken iets geen sport, feiten wel.
Feit is dat bijvoorbeeld de bridgebond aangesloten is bij NOC-NSF.
Feit is dat ditzelfde geld voor de dartbond.
Feit is dat voetbal net zo goed een spelletje genoemd kan worden als dat darten een spelletje genoemd kan worden.
Feit is dat Raymond van Barneveld in 1999 wel bij de genomineerden voor sportman van het jaar zat.
Kijk gewoon naar de feiten, en als sommige sporten dan voor jouzelf niet als 'sport' gelden, zoek dan de beperking bij jezelf. Doe ik ook. Jurysporten als paarddansen, ijsdansen synchroondansen in een waterbad of dat soort flauwekul kan ik ook niet serieus nemen. Maar sporten zijn het wel, je kunt er zelfs olympisch kampioen in worden.
Hier, ter lering ende vermaak: NOC*NSF - Ieder zijn Olympische droom - nocnsf.nl
Zuko
-
- 135 messages
- 0 votes
......nee hoor, Bridgen is een elitair spelletje voor mensen boven de 60....
.
Overigens vind ik darten dan meer een sporttitel waardig dan kaarten......dat is gewoon een (denk)spelletje .... 
Apollinisch
-
- 21300 messages
- 0 votes
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Gaat niet om mijn visie, die is net zo van nul en generlei waarde als de visie van anderen hier in dit topic. Meningen maken iets geen sport, feiten wel.
Feit is dat bijvoorbeeld de bridgebond aangesloten is bij NOC-NSF.
Feit is dat ditzelfde geld voor de dartbond.
Feit is dat voetbal net zo goed een spelletje genoemd kan worden als dat darten een spelletje genoemd kan worden.
Feit is dat Raymond van Barneveld in 1999 wel bij de genomineerden voor sportman van het jaar zat.
Kijk gewoon naar de feiten, en als sommige sporten dan voor jouzelf niet als 'sport' gelden, zoek dan de beperking bij jezelf. Doe ik ook. Jurysporten als paarddansen, ijsdansen synchroondansen in een waterbad of dat soort flauwekul kan ik ook niet serieus nemen. Maar sporten zijn het wel, je kunt er zelfs olympisch kampioen in worden.
Hier, ter lering ende vermaak: NOC*NSF - Ieder zijn Olympische droom - nocnsf.nl
Gaat de definitie-kwestie niet juist vooraf aan al die feiten?
The Oceanic Six
-
- 60513 messages
- 4107 votes
Djokovic nu. Federer alltime inderdaad. Had beter hem kunnen noemen inderdaad.
Overigens wordt van Gerwen vader, heeft zijn pijl ook prive in de bull geprikt 
de grunt
-
- 4338 messages
- 1577 votes
heeft zijn pijl ook prive in de bull geprikt
Die ga ik onthouden
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
De kijk van het almachtige BBC
. Over darten als sport (en bridge).
otherfool
-
- 18537 messages
- 3404 votes
BAM
Een ontploffende Noor in Thialf, schietpartijen op de parkeerplaats, Blokhuijsen flirt met diskwalificatie...
En Sventastic?
2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2013, 2015, 2016, 2017 = 9 hartjes

Dat afsprinten op de 10K, om te janken zo mooi...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.