• 179.448 movies
  • 12.317 shows
  • 34.175 seasons
  • 650.342 actors
  • 9.402.492 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

de grunt wrote:

Ik vind The New York Times wel treffend:

"He’s the Michael Jordan of Darts "

Qua sprongkracht?

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

The Michael Jordan of... - WSJ.com - graphics.wsj.com

Er staan hele leuke tussen

Layla Smith is the Michael Jordan of the Times-Delta and Advance-Register's Halloween Mask Decorating Contest. Ik bedoel maar!

de grunt

• 4338 messages
  • 1577 votes

Zwolle84 wrote:

Qua sprongkracht?

Qua de beste zijn in je vak

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Maar dat ontkent ook niemand.

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Adams? Die is al een decennia lang gewend aan dat Jupiler League niveau van zijn dartsbond. Die kan nooit meer mee. Misschien enkele grote talenten daar, maar dan moeten ze wel op jonge leeftijd a la Jelle Klaasen overstappen. Als je het PDC WK hebt gevolgd dan kan ik me ook niet voorstellen dat je nog het BDO toernooi wil kijken. Alsof je van Barcelona-Real naar NAC-Emmen gaat zappen ja. De Lakeside was begin van de eeuw nog wel top, tot PDC echt alles en iedereen dat kon darten heeft overgenomen.

Adams was de afgelopen GSoD niet goed door zijn ziekte, maar de editie daarvoor noteerde hij ook 100+ en ook bij de BDO haalde hij dat nog regelmatig. Een Durrant doet momenteel zeker niet onder voor een aantal spelers, die nou aan het WK mee deden en dat is geen hele jonge speler. Juist de jonge spelers die overstappen hebben meer tijd nodig en dat terwijl meer ervarener spelers zoals Norris en Wilson zich sneller aanpassen.

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

happie wrote:

(quote)

Adams was de afgelopen GSoD niet goed door zijn ziekte, maar de editie daarvoor noteerde hij ook 100+ en ook bij de BDO haalde hij dat nog regelmatig. Een Durrant doet momenteel zeker niet onder voor een aantal spelers, die nou aan het WK mee deden en dat is geen hele jonge speler. Juist de jonge spelers die overstappen hebben meer tijd nodig en dat terwijl meer ervarener spelers zoals Norris en Wilson zich sneller aanpassen.

Klaassen heeft in de jaren voor zijn schandaal maar 1 goed jaar gehad en ook van Gerwen hadden jaren nodig.

de grunt

• 4338 messages
  • 1577 votes

otherfool wrote:

Maar dat ontkent ook niemand.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Zwolle84 wrote:

Ik vind de omschrijving van de Volkskrant vandaag wel treffend: darts is het songfestival van de sport.

Ja, want bij het PDC WK stuurt elk land een gekozen deelnemer en de winnaar wordt vervolgens door een (publieks)jury bepaald... Treffender kan de vergelijking niet zijn.

happie

• 6254 messages
  • 426 votes

Een idiotere vergelijking kan er inderdaad niet zijn, maar de vergelijking "the Michael Jordan of darts" slaat eveneens als een tang op een varken. Die vergelijkingen zijn in de NBA al doelloos. Laat staan met andere sporten. Net als de nieuwe Messi, de nieuwe Phelps en de nieuwe Merckx.

Het is voor iedereen persoonlijk wat hij of zij een leuke of interessante sport vind. Alleen vind ik wel, dat darten, golf, dammen, biljarten, autoracen en boogschieten allemaal net zo goed een sport zijn, als voetbal, basketbal, schaatsen etc.

De discussie of hij een nominatie moet krijgen voor sportman van het jaar is ook net zo nutteloos als testbeeld. Dat zijn prijzen waar een sportman maar weinig waarde aan moet hechten. Voor mij is de prijs, die ze hebben behaald in hun tak van sport vele malen bewonderenswaardiger.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

NBA is de mooiste sport van tegenwoordig, allemaal freaks of nature. Echt gigantisch sportief, superzwaar schema, en elke dag een wereldprestatie.

Dat vergelijken met darten? The fuck?

Over NBA gesproken, wat een seizoen. Westbrook, Harden etc laat zulke bizarre dingen zien. Genieten.

Zuko

• 135 messages
  • 0 votes

Nouoe.......het is makkelijker om van 2 tot 3 meter die bal in dat netje te krijgen dan een dart in de bullseye...

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Pitakaas wrote:

NBA is de mooiste sport van tegenwoordig, allemaal freaks of nature. Echt gigantisch sportief, superzwaar schema, en elke dag een wereldprestatie.

Dat vergelijken met darten? The fuck?.

Is het nu echt zo lastig de vergelijking te snappen? Niemand vergelijkt de sporten, wel de impact van een topdarter op zijn sport vergeleken met een voormalige top NBA-er op zijn sport. Wat gewoon volledig klopt. Van Gerwen is de Messi, Jordan, Tiger Woods, Djokovic, Schumacher, Ali van zijn eigen sport. Iemand die zover boven de rest staat dat het krankzinnig wordt.

Maar het dartsvirus kan weer even de ijskast in. Wordt pas weer voor mij in februari een beetje interessant als de Premier League of darts begint.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

happie wrote:

Een idiotere vergelijking kan er inderdaad niet zijn, maar de vergelijking "the Michael Jordan of darts" slaat eveneens als een tang op een varken. Die vergelijkingen zijn in de NBA al doelloos. Laat staan met andere sporten. Net als de nieuwe Messi, de nieuwe Phelps en de nieuwe Merckx.

Het vergelijken van darten met een fysieke teamsport als basketbal is inderdaad flauwekul, zeker als je een individuele darter met een teamspeler uit het basketbal vergelijkt.

Als je een darter met een andere sporter wilt vergelijken moet dat met een andere sporter uit een individuele sport zijn. En dan niet met een sporter die een fysieke sport beoefend, maar met een speler die, net als bij darts, een coördinatiesport beoefent. Zoiets als pistoolschieten, boogschieten, bowlen of golf.

Misschien is dat laatste nog wel een goede houvast. Als Michael van Gerwen het prestatieniveau van afgelopen anderhalf jaar nog even vasthoudt, is een vergelijking met Tiger Woods nog niet zo gek. Natuurlijk moet je bij golf ook wel wat spierkracht hebben, maar de crux zit hem in de coördinatie. Zelfs dikke rokende alcoholici als John Daly konden goed golfen, dus dat mag allemaal geen probleem zijn.

Michael van Gerwen is de Tiger Woods van het darten zou dus nog zo’n gekke vergelijking niet zijn.

Maar beter kun je MvG gewoon vergelijken met andere darters, en dan zijn de enige echt opties Phil Taylor, of Eric Bristow. De rest lijkt me een niveau lager. Overigens is Phil Taylor volgens mij nog steeds een maat groter.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het lijkt allemaal zo vreselijk overdreven vanaf de zijlijn. Die man heeft toch "maar" twee wereldtitels? Knap hoor, maar om nou te zeggen dat dat zo uniek is...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Zuko wrote:

Nouoe.......het is makkelijker om van 2 tot 3 meter die bal in dat netje te krijgen dan een dart in de bullseye...

Alleen staat er bij darten doorgaans geen 2.10 m lange reus tussen jou en het bord.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Zwolle84 wrote:

Het lijkt allemaal zo vreselijk overdreven vanaf de zijlijn. Die man heeft toch "maar" twee wereldtitels? Knap hoor, maar om nou te zeggen dat dat zo uniek is...

En in één seizoen werkelijk alles dat er toe deed gewonnen. Dat is niet overdreven, dat is *wel* uniek.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Graaf Machine wrote:

Natuurlijk moet je bij golf ook wel wat spierkracht hebben, maar de crux zit hem in de coördinatie. Zelfs dikke rokende alcoholici als John Daly konden goed golfen, dus dat mag allemaal geen probleem zijn.

Tijden veranderen, de topgolfers van nu zijn (bijna) allemaal topfit (eigenlijk vanaf de generatie Woods). Zo'n Rory is het krachthonk niet uit te slaan en Day, Stenson, Spiesje en Johnson zijn ook allemaal topfit. Dan heb je de top 5 van de wereld bij elkaar te pakken. Ze passen met zijn allen in één gemiddelde darter.

Dat is overigens iets wat ik echt niet snap: vrijwel al die jonge darters zijn ook al (morbide) obees, al zijn ze pas een jaar of 25. Ze doen er werkelijk álles aan om het spelletje ongezond te laten lijken.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

En in één seizoen werkelijk alles dat er toe deed gewonnen. Dat is niet overdreven, dat is *wel* uniek.

Mwah, gebeurt wel vaker toch als je sport-breed kijkt? Laat hem dat eerst eens een jaar of vijf op rij doen.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

otherfool wrote:

(quote)

Tijden veranderen, de topgolfers van nu zijn (bijna) allemaal topfit (eigenlijk vanaf de generatie Woods).

Reden te meer om darters ook alleen maar met darters te vergelijken.

Elke sport kent zijn eigen onderscheidingspunten en ontwikkeling.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Mwah, gebeurt wel vaker toch als je sport-breed kijkt? Laat hem dat eerst eens een jaar of vijf op rij doen.

Precies de reden dat ik Phil Taylor nog een maat groter acht. Die beheerste de sport anderhalf decennium.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Precies de reden dat ik Phil Taylor nog een maat groter acht. Die beheerste de sport anderhalf decennium.

Dat vind ik dan ook knapper inderdaad. Een seizoen domineren kan snel gaan. In de rush van je successen stijg je al snel tot grotere hoogten. Moet je die prestaties vervolgens het jaar erop verdedigen, dan wordt het een ander verhaal. Dan heb je opeens alles te verliezen.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Dat vind ik dan ook knapper inderdaad. Een seizoen domineren kan snel gaan. In de rush van je successen stijg je al snel tot grotere hoogten. Moet je die prestaties vervolgens het jaar erop verdedigen, dan wordt het een ander verhaal. Dan heb je opeens alles te verliezen.

Ja, dat is zo. Precies de reden dat ik Phil Taylor nog een maat groter acht. Die beheerste de sport anderhalf decennium.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

Graaf Machine wrote:

Elke sport kent zijn eigen onderscheidingspunten en ontwikkeling.

Het vreemde aan darten is natuurlijk dat ze elk decennium weer hogere gemiddeldes gooien met vrijwel hetzelfde materiaal (al zijn de ijzerdraadjes op het bord wel wat dunner).

Ik lees trouwens net dat Van Gerwen al 132 kilo woog toen-ie 15 was. Dat is wel sneu voor hem, dan is het niet (alleen) door het dartwereldje gekomen.

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Wel in een tijdperk zonder echte concurrentie, omdat Taylor speelde in een periode dat het veelal semiprofs waren van een heel ander niveau. De gemiddeldes van MvG heeft hij maar weinig gegooid. Niettemin de grootste darter ooit, maar je moet het in perspectief zien. Van Gerwen speelt in een tijdperk dat er wel een stuk of 10 echt van belachelijk goed niveau zijn.

The Oceanic Six

• 60513 messages
  • 4107 votes

otherfool wrote:

Ik lees trouwens net dat Van Gerwen al 132 kilo woog toen-ie 15 was. Dat is wel sneu voor hem, dan is het niet (alleen) door het dartwereldje gekomen.

NINE-DARTER! | 17-Year-Old Michael van Gerwen Hits First TV Nine-Darter! - YouTube

Kan het me nauwelijks voorstellen dat gewicht, op 17 jaar zag hij er nog gewoon normaal uit.

Ben het wel met je eens hoor, het overgewicht geeft de sport een wat slechter imago, maar anderzijds is het ook geen sport waarbij je fysiek afgetraind hoeft te zijn, dus het is ook niet echt een probleem.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

otherfool wrote:

(quote)

Het vreemde aan darten is natuurlijk dat ze elk decennium weer hogere gemiddeldes gooien met vrijwel hetzelfde materiaal (al zijn de ijzerdraadjes op het bord wel wat dunner).

132 kilo? Hier een filmpje van MvG op zijn 17e. Hij zegt zelf al dik te zijn, en het is niet makkelijk te zien, maar 132 kilo? Het kan hoor, maar liever even een bron. Michael van Gerwen als 17-jarige (met haar!): 'Ik ben nu al te dik' - businessinsider.nl

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

Toch heb ik altijd het idee gehad dat wanneer je een jaar lang iedere dag flink gaat fitnessen en veel dart speelt, je uiteindelijk iedereen eruit gooit. Het mag dan geen sport zijn die echt om fysieke kracht draait, toch heb ik het idee dat een goed uithoudingsvermogen ervoor kan zorgen dat je constanter gooit en je je beter kan concentreren....jezelf simpelweg fit voelen draagt toch bij vrijwel elke activiteit bij aan de prestatie?

Maargoed, dat geen 1 darter tot nu toe die noodzaak heeft ingezien bewijst misschien m'n tegendeel...

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Wel in een tijdperk zonder echte concurrentie, omdat Taylor speelde in een periode dat het veelal semiprofs waren van een heel ander niveau. De gemiddeldes van MvG heeft hij maar weinig gegooid. Niettemin de grootste darter ooit, maar je moet het in perspectief zien. Van Gerwen speelt in een tijdperk dat er wel een stuk of 10 echt van belachelijk goed niveau zijn.

Ik zie het heel goed in perspectief. Ik denk dan ook dat MvG de grootste ooit gaat worden. Maar hij moet het nog wel doen.

Graaf Machine

• 9911 messages
  • 1438 votes

nummer2 wrote:

Toch heb ik altijd het idee gehad dat wanneer je een jaar lang iedere dag flink gaat fitnessen en veel dart speelt, je uiteindelijk iedereen eruit gooit. Het mag dan geen sport zijn die echt om fysieke kracht draait, heb ik toch het idee dat een goed uithoudingsvermogen ervoor kan zorgen dat je constanter gooit en je je beter kan concentreren....jezelf simpelweg fit voelen draagt toch bij vrijwel elke activiteit bij aan de prestatie?

Maargoed, dat geen 1 darter tot nu toe die noodzaak heeft ingezien bewijst misschien m'n tegendeel...

Darten gaat tegenwoordig toch om redelijk groot geld. Voor mijn doen zelfs om extreem groot geld. Als het zo belangrijk zou zijn, dan zou er toch wel een getalenteerde darter zijn die dat pad kiest. Overigens zijn er wel magerder darters hoor. In elk geval zijn ze er geweest. Zo'n Co Stompé of Roland Scholten zijn gewoon iel en dun. Niet dat dat ze beter dan anderen maakte overigens. Denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.