- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
2 fatsoenlijke commentatoren oké, maar mensen als Geert den Ouden en John van Loen...
Net als die verschrikkelijke Kieft altijd bij Sierd de Vos...
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes

nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik hoor die oud-voetballers wel liever dan de gebruikelijke commentatoren. Vond dat Bruggink ook meer te melden had dan Oldenburger; die kon alleen maar zeggen wie de bal had.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Man man wat was het een abominabel niveau vanavond, collectief een puinhoop. Duarte en Denswil waren rampzalig, maar Vermeer wedermaal de grootste clown van allemaal. Weer een doelpunt omdat hij onnodig uitkomt, wanneer leert die man het eens.
Laatste 25 minuten leek het er al meer op trouwens. Zonde van de 'bommen op Rotterdam', zowel tijdens als voor de wedstrijd. Weer nergens voor nodig.
Nu naar bed.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Sorry, maar die is iig niet door 410 gezongen tijdens de wedstrijd. F-side/andere vakken kan ik niet over oordelen, maar hij is iig niet massaal gegaan 
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Zijn de gloryhuntertjes alweer een beetje bijgekomen van hun "knappe" overwinning gisteravond? Hier is de reden waarom Ajax de komende jaren zowat alles binnen Nederland zal blijven winnen. Ik verbaas me ook over de anti-Real Madrid houding van sommigen. Ajax is toch gewoon het Real Madrid van Nederland? Alles draait immers om de poen!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Wanneer verlost iemand hem eens uit z'n lijden..
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Al klaar met janken?
Wanneer verlost iemand hem eens uit z'n lijden..
Lastig hè, als ik met keiharde cijfers kom?
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Piep piep hoi! Dit soort reacties is de kers op de inmiddels heerlijk verorberde taart van gisteren. More please!
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Piep piep hoi! Dit soort reacties is de kers op de inmiddels heerlijk verorberde taart van gisteren. More please!
Overigens de wedstrijd gisteren niet gekeken. Heeft toch geen zin als de uitslag van te voren al vast staat.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ophef over 'schandalig' spandoek overleden Feyenoord-fan - AD.nl - m.ad.nl
Kut wat mis ik die ene smiley zeg..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Makkelijke zege van Ajax, na een heel slecht half uur waarin Feyenoord meer kansen had. Maar Feyenoords tactiek was laf en flauwtjes, dus ik was eigenlijk al bij 0-1 niet bang voor uitschakeling. Als je zo tegen Ajax speelt ga je er bijna altijd aan. Ik was zondag een beetje wel onder de indruk van Feyenoord, snap niet dat ze niet met meer lef gister speelden. Ajax kreeg constant de bal en toen ze wat zorgvuldiger gingen passen kwam het al snel goed. Na 1-1 was het wachten op 2-1 en meer. Dat kwam ook. Blind en Bojan top, Vermeer was een helft lang dramatisch. Die mist ritme en vertrouwen.
Clasie viel ook weer hard door de mand in een topwedstrijd. Mag aannemen dat Blind absoluut boven hem wordt verkozen van de zomer.
En Ajax toont maar weer eens aan beter te zijn op technisch en tactisch vlak dan Feyenoord met hun boerenkoolvoetbal. De Boer heeft de zaken weer prima voor elkaar.
Wel een kutloting voor de halve finale zeg. Voor deze Klassieker had ik geen angst, maar AZ uit is vervelend. Sowieso zijn we de laatste 2 jaar door AZ uit de beker gekegeld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ophef over 'schandalig' spandoek overleden Feyenoord-fan - AD.nl - m.ad.nl
Kut wat mis ik die ene smiley zeg..
Heel laag inderdaad, daar schaam ik me voor. Maar kanker-spandoeken in de ArenA...hmm. Iemand het JHK spandoek nog in gedachten? Joden Hebben Kanker dus, de volle term.
http://pbs.twimg.com/media/BBI3lG5CEAEbSIE.jpg:large
Het is elke keer actie-reactie op elkaar. Beter stoppen beide groepen eens met deze misselijkmakende zaken. Op deze manier krijg je er nooit meer uitfans bij.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zijn de gloryhuntertjes alweer een beetje bijgekomen van hun "knappe" overwinning gisteravond? Hier is de reden waarom Ajax de komende jaren zowat alles binnen Nederland zal blijven winnen. Ik verbaas me ook over de anti-Real Madrid houding van sommigen. Ajax is toch gewoon het Real Madrid van Nederland? Alles draait immers om de poen!
Iep, iep, Aio.
Altijd mooi als de verzuurde meneer Vleeshart na een potje van Ajax uit komt huilen. Wat Materny al zei, de kers op de taart. More please!
PS: Kos, gefeliciteerd met de halve finale. NCLO ook, maar daar hadden we het van verwacht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sorry, maar die is iig niet door 410 gezongen tijdens de wedstrijd. F-side/andere vakken kan ik niet over oordelen, maar hij is iig niet massaal gegaan
Ik wou zeggen ja. Ik heb het werkelijk niet 1x gehoord gister, heb toch goed geluisterd. Ik zat ook in de buurt van 410. Benieuwd hoe Materny het dan wel heeft vernomen. Er werd eigenlijk niks over Feyenoord gezongen, alleen kort Helemaal niets in Rotterdam na 3-1.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Makkelijke zege van Ajax, na een heel slecht half uur waarin Feyenoord meer kansen had. Maar Feyenoords tactiek was laf en flauwtjes, dus ik was eigenlijk al bij 0-1 niet bang voor uitschakeling. Als je zo tegen Ajax speelt ga je er bijna altijd aan. Ik was zondag een beetje wel onder de indruk van Feyenoord, snap niet dat ze niet met meer lef gister speelden. Ajax kreeg constant de bal en toen ze wat zorgvuldiger gingen passen kwam het al snel goed. Na 1-1 was het wachten op 2-1 en meer. Dat kwam ook. Blind en Bojan top, Vermeer was een helft lang dramatisch. Die mist ritme en vertrouwen.
Clasie viel ook weer hard door de mand in een topwedstrijd. Mag aannemen dat Blind absoluut boven hem wordt verkozen van de zomer.
En Ajax toont maar weer eens aan beter te zijn op technisch en tactisch vlak dan Feyenoord met hun boerenkoolvoetbal. De Boer heeft de zaken weer prima voor elkaar.
Wel een kutloting voor de halve finale zeg. Voor deze Klassieker had ik geen angst, maar AZ uit is vervelend. Sowieso zijn we de laatste 2 jaar door AZ uit de beker gekegeld.
Bij Ajax ging het ook echt heel moeizaam, tot de laatste 25 minuten (en een paar minuutjes in de eerste helft). Geen pass kwam aan bij de Ajacieden. Blind goed? Wat hij af en toe met een bal deed, dat zie je op de amateurvelden niet eens. Clasie was inderdaad nog zwakker gisteren. Maar Blind in Oranje op het middenveld - ik moet er toch niet aan denken. Clasie op dit moment ook nog niet.
Het was ook geen gemakkelijke zege voor Ajax. Ze hadden de grootste moeite om kansen te creëren. De 1-1 was het eerste schot op doel van de Amsterdammers. In de 35e (?) minuut ofzo. Ook nog eens door een grote fout van Mathijsen. Daarna kregen ze nog een grote kans en toen was het weer lang wachten op een nieuwe kans (de 2-1).
Het is dat Feyenoord weer eens erg slordig met de kansen omging...
Bojan was ook verre van goed, trouwens.
De tactiek van Feyenoord was ook niet lafjes. Ze zetten goed druk, Ajax kwam er niet aan te pas in die fase. Alleen was het na de 2-1 compleet weg.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bij Ajax ging het ook echt heel moeizaam, tot de laatste 25 minuten (en een paar minuutjes in de eerste helft). Geen pass kwam aan bij de Ajacieden. Blind goed? Wat hij af en toe met een bal deed, dat zie je op de amateurvelden niet eens. Clasie was inderdaad nog zwakker gisteren. Maar Blind in Oranje op het middenveld - ik moet er toch niet aan denken. Clasie op dit moment ook nog niet.
Het was ook geen gemakkelijke zege voor Ajax. Ze hadden de grootste moeite om kansen te creëren. De 1-1 was het eerste schot op doel van de Amsterdammers. In de 35e (?) minuut ofzo. Ook nog eens door een grote fout van Mathijsen. Daarna kregen ze nog een grote kans en toen was het weer lang wachten op een nieuwe kans (de 2-1).
Het is dat Feyenoord weer eens erg slordig met de kansen omging...
Bojan was ook verre van goed, trouwens.
De tactiek van Feyenoord was ook niet lafjes. Ze zetten goed druk, Ajax kwam er niet aan te pas in die fase. Alleen was het na de 2-1 compleet weg.
Blind heerste. Blind gaf een wereldassist bij 1-1. Blind was super. Samen met Bojan de grote uitblinker.
Het eerste half uur was heel slecht van Ajax, maar daarbuiten ging het prima. Na de rust heeft Feyenoord sowieso niks meer te melden gehad. Het duurde alleen nog een tijdje voordat Ajax het besliste. En Feyenoord niet laf? Ik keek even op jullie Feyenoord Netwerk vanmorgen, ook daar hadden ze flink de pest in de laffe tactiek van Koeman. Iedereen weet nu toch wel dat je Ajax alleen pakt als je druk zet en zelf het initiatief neemt?
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Nu begrijp ik wel waarom je die Ajacieden altijd zo goed vindt spelen. Blind was dramatisch in de 1e helft. Bojan niet gezien. Alleen in de 2e helft kregen ze wat ruimte en speelden ze beiden redelijk.
Feyenoord had ook na rust grote kansen. Schaken moet die bal gewoon maken, natuurlijk.
Pas na de 2-1 was het laf. Middenvelders wisselen voor middenvelders. Maar het kaarsje was toen uit. Grootste zwakte van Feyenoord is dat ze weinig spelers van toegevoegde waarde op de bank hebben - vooral voor Schaken en Boëtius niet.
Die 3-1 viel doordat Feyenoord in de laatste minuten alles of niets voetbal speelde - een geflatteerde uitslag ook.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Blind speelde de bal af en toe kansloos vanuit het niets over de zijlijn idd. Het was niet best de eerste helft.....
Maar Ajax herstelde zich in de eerste helft al goed.
Fc alle ballen op pelle heb ik echter na minuut 25 totaal niet meer gezien. Wat een misselijk reactie voetbal ploegje zeg. Het leek na dat half uur eigenlijk nergens meer op. Met die wissels in de tweede helft besefte ik me eigenlijk ook pas dat we ons totaal geen druk meer hoefden te maken. Goossens, Armenteros en Nelom.... Daar word je als alle ballen op pelle fan niet vrolijk van neem ik aan?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kom zeg, de hele tactiek was vanaf minuut 1 laf. Massaal achterin hangen en hopen op een flits van Schaken of Boetius. Dan heb ik meer respect hoe PSV zondag bij Ajax speelde. Zij speelden een helft met lef en druk naar voren toe.
De 3-1 eindstand was verre van geflatteerd. Maar 2-1 was ook prima hoor. Ik neem aan dat ook jij de zege voor Ajax verdiend zal vinden, al wil je dat niet zeggen. Beter veldspel, meer druk naar voren en uiteindelijk 3 goals gemaakt. Feyenoord speelde in de slotfase alles of niets, maar het leek nergens op. Ik had na de 1-1 al niet meer het gevoel dat het nog mis zou gaan.
Blind was verder gewoon prima. Eerste helft was het een half uur matig, daarna was hij uitstekend. Die jongen speelt zo intelligent, maar is fysiek ook bijna iedereen de baas. 2 jaar terug nooit gedacht dat hij nu de meest onmisbare Ajacied zou zijn.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Fc alle ballen op pelle
Goed is-ie hè! 
Heerlijk om een goede spits in je team te hebben...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou. Je pakt er ook zoveel prijzen mee, met je eenmansleger.
Doe mij maar de goals verdelen over het hele elftal. Ene keer maakt een IJslander de winnende, de andere keer een Catalaan. Of een 17 jarige debutant.
Maar mijn respect voor Pelle is er wel. Hij is verantwoordelijk voor alle dreiging van Feyenoord normaal gesproken, maakt het ook bijna elke wedstrijd wel waar.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Hij is goed, maar het maakt het ook erg voorspelbaar. In het begin was het effectief, maar gaandeweg de wedstrijd zat ie compleet in de pocket van de verdedigers. Feyenoord is door een ploeg dat boven de middelmaat uitsteekt op zo'n manier ook makkelijk te verdedigen. Een echte spitsenkans/mogelijkheid heeft hij ook niet gekregen gisteren. Alleen twee afstandschoten
Bojan vond ik eigenlijk twee klassen beter gisteren. Hield continu 3 verdedigers bezig en kwam er vaak ook nog voorbij.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Mooie post op Ajax Netwerk 
Feyenoord
dat is zo zwart-wit televisie, zo cassettebandje, zo vorige eeuw, zo matje in de nek, zo trainingspak, zo Calimero, zo vlassnorretje, zo verleden tijd, zo zij wel en wij niet, zo ongeschoold, zo John de Wolf-hempie, zo klein als Moulijn, zo Willempie, zo voltooid verleden tijd, zo zielig, zo uitlaatklep, zo trauma, zo snakkend.
En altijd maar opkijken tegen het Grote Ajax!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En altijd maar opkijken tegen het Grote Ajax!
Haha.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vergeet ook allemaal niet de dvd te bestellen!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/994727_631558056891295_690373846_n.jpg
Oke, beetje flauw...
PS: @ NR
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Nou. Je pakt er ook zoveel prijzen mee, met je eenmansleger.
Doe mij maar de goals verdelen over het hele elftal. Ene keer maakt een IJslander de winnende, de andere keer een Catalaan. Of een 17 jarige debutant.
Maar mijn respect voor Pelle is er wel. Hij is verantwoordelijk voor alle dreiging van Feyenoord normaal gesproken, maakt het ook bijna elke wedstrijd wel waar.
De dreiging komt juist vaak van Boetius en
in mindere mate Schaken. Pellè maakt het vaak af. Maar is ook enorm balvast. Gisteren ook weer. Van hem genoten giateren, in de eerste helft.
De prijzen worden op het laatst pas verdeeld...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.