• 178.145 movies
  • 12.219 shows
  • 33.991 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.705 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ajax en Benfica zijn officieel weer in gesprek over Ola John. Gezegd wordt dat ze hem willen huren. Optie tot koop wordt ook genoemd, maar geen idee of dit klopt. Ajax kennende zetten ze liever in de zomer op eigen jeugd in. Maar het is wel nodig dat er een buitenspeler bij komt. Fischer raakt geen pepernoot en Schone voldoet wel, maar blijft een middenvelder. Met John zou Ajax meteen een stuk gevaarlijker en creatiever worden. Eigenlijk bizar hoe matig de voorhoede van Ajax al jaren is, maar dan toch steeds kampioen worden. Fischer, Sulejmani, Sigthorsson, Ozbiliz, Ebecilio, Schone, Krkic, Boerrigter, Bulykin, Cuenca, el Hamdaoui en Siem onder andere. Alleen die laatste voldoet echt. De rest was of is wisselvallig tot soms gewoon lange tijd heel slecht. Anderzijds passen jongens als Sigthorsson en Schone wel weer goed in de Boer zijn visie van meeverdedigen en tactisch weten wat ze moeten doen. Maar ik zou iets meer explosiviteit en dreiging voorin wel toejuichen.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Toch zie ik Schöne wel graag spelen vanwege zijn trap, ik denk de beste van de hele selectie op dit moment?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ben een fan van Schone. Zeer ondergewaardeerd, altijd nuttig en ook eens iemand met rendement. Heeft bijna altijd wel een goal, assist of belangrijke vooractie. Maar hij is natuurlijk geen rechtsbuiten. Maar zijn periode bij Ajax mag je wel succesvol noemen. Kwam gratis binnen en heeft denk ik in zeker 80% van de wedstrijden meegespeeld. Met wat goede maanden die volgen wordt hij misschien ook 2x op rij kampioen.

Ik heb echt zin in de rest van dit seizoen. Met wat geloof in eigen kunnen kan je zomaar in de kwartfinale van de EL komen. En dan is het afwachten wat je loot, maar Ajax kan een hoop ploegen daar wel aan. En ik hoop ook zo enorm op de 4e titel op rij. Dat is Ajax nog nooit gebeurd. En dan heb je volgend jaar weer de kans om een nationaal record neer te zetten voor 5 op rij. Dat deed nog geen enkele ploeg nationaal. Al moeten we eerst maar eens de vierde pakken. Vitesse afschudden wordt lastig zat.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

%%%%%% wrote:

De directie zou er wel naar hebben geïnformeerd, maar Martens heeft laten weten uit te zijn gekeken op de Eredivisie. Kortom ; hij is zelf echt toe aan een andere competitie.

Ik begrijp hem wat dat betreft wel. Alleen hij mag wel eens wat duels aangaan, want anders zal hij in iedere (top)competitie worden overlopen (wat zelfs al in de Eredivisie bij vlagen is).

Zou zonde zijn, maar zoals je al zegt hij valt tegen dit seizoen (behalve de eerste paar wedstrijden). Daarnaast wil hij zijn contract niet verlengen. Als je hem verkoopt ben je zijn salaris kwijt (laatste grootverdiener uit de tijd van held Dirk) en krijg je er nog zeven ton bij. En de jeugd krijgt ook een kans.

Blijft wel een ontzettende topper natuurlijk.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Prima speler die Schone inderdaad. Die volg ik nog steeds een beetje met een jaloerse blik. Had destijds het idee dat Feyenoord hem wel op kon pikken maar helaas kwam Ajax tussendoor.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

schram101 wrote:

Prima speler die Schone inderdaad. Die volg ik nog steeds een beetje met een jaloerse blik. Had destijds het idee dat Feyenoord hem wel op kon pikken maar helaas kwam Ajax tussendoor.

Ik moet wel zeggen, zulke spelers zijn alleen interessant als ze transfervrij zijn. Ajax had nooit 3 miljoen voor Schone neergelegd bijvoorbeeld. Soms heb je wat aan zulke jongens, maar genoeg transfervrije spelers die flink matig zijn. Ik moet zeggen dat ze bij Ajax de laatste jaren wel gelukkig zijn geweest met zulke gasten. Ooijer, Poulsen, Schone. Zulke gasten hebben echt wel waarde gehad voor het team. De ene op het veld, de andere daarbuiten. kos zat vaak op Schone te zeuren, maar Schone doet het voorlopig bij zijn nieuwe club prima.

Ik zit ook nu het boek ''Tussen Godenzonen'' te lezen, van auteur Auke Kok. Die liep vorig seizoen een jaar mee met Ajax. Erg interessant, zo lees je nog eens dingen die nooit uit zouden lekken. Maar oa Schone wordt erg geprezen in dat boek. (en bv Boerrigter blijkt weer helemaal uit de toon te vallen)

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Schöne is prima als rechtsbuiten, zet ook goed druk en is verdedigend ook overal te vinden. Als VM vind ik hem ronduit matig en als rechtermiddenvelder ook een stuk minder.

Vind het overigens raar dat je Sightorsson noemt als een speler die in de 'visie' van De Boer past, want hij heeft juist alles niet wat daarvoor gewenst is. Storen of druk zetten doet ie niet - hij sjokt alleen maar wat mee - en als aanspeelpunt is ie ook dramatisch.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Van te voren denk je dat kan niet veel worden, WHU-WBA, maar het was weer zo'n typisch Engelse pot. Hoog tempo, veel kracht, veel fouten, 6 doelpunten en ontzettend leuk om te zien.

Anelka die na 2,5 jaar weer eens scoort in de PL.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Quido wrote:

Schöne is prima als rechtsbuiten, zet ook goed druk en is verdedigend ook overal te vinden. Als VM vind ik hem ronduit matig en als rechtermiddenvelder ook een stuk minder.

Vind het overigens raar dat je Sightorsson noemt als een speler die in de 'visie' van De Boer past, want hij heeft juist alles niet wat daarvoor gewenst is. Storen of druk zetten doet ie niet - hij sjokt alleen maar wat mee - en als aanspeelpunt is ie ook dramatisch.

De laatste weken niet, maar op zich is Sigthorsson juist het type dat de Boer graag ziet. Harde werker, geen zeur, iemand die jaagt en zich op kan offeren voor het teambelang. Dat hij er niks van bakt is weer een ander verhaal.

Na de winter graag John, Siem en Schone voorin. Mocht John komen uiteraard. De rest van de ploeg staat goed. Van de zomer zou Ajax wel eens mogen kijken of ze kunnen doorselecteren. Sigthorsson weg, Fischer moet zich ook af gaan vragen wat hij toe voegt dit seizoen. Is echt hopeloos bezig, al moet je hem natuurlijk wel behouden. Maar spelers a la Blind, Veltman, Klaassen...dat moet de minimale ondergrens worden. Altijd een 6,5.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Frank gaat dadelijk gewoon koning Siem in de punt zetten (meester in druk zetten, en kan makkelijker mee in het voorin rouleren wat constant plaats vindt), en Kolbeinn op de bank of sporadisch op links. Ik blijf erbij dat Sigi geen slechte spits is, mits hij speelt in een systeem waar je acht bruikbare voorzetten per wedstrijd krijgt.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

De laatste weken niet, maar op zich is Sigthorsson juist het type dat de Boer graag ziet. Harde werker, geen zeur, iemand die jaagt en zich op kan offeren voor het teambelang. Dat hij er niks van bakt is weer een ander verhaal.

Type Dirk Kuyt?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Qua niveau dit seizoen wel ja. Voorheen was hij veel beter.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Veel beter? Wat heeft die allemaal bereikt dan? Even serieus blijven he.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

United heel matig, te weinig en te matig aanvallende krachtenop het veld.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

schram101 wrote:

Veel beter? Wat heeft die allemaal bereikt dan? Even serieus blijven he.

Ik heb het over zijn spel. Dat was vorig seizoen vrij goed toen hij terugkeerde uit zijn langdurige blessure. Maar overall is zijn periode bij Ajax onvoldoende.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

depri83 wrote:

Anelka die na 2,5 jaar weer eens scoort in de PL.

En volgens Geenstijl een of andere vreemde anti-Jodengroet gedaan?

http://www.geenstijl.nl/archives/images/anelkanazi.jpg

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

(quote)

En volgens Geenstijl een of andere vreemde anti-Jodengroet gedaan?

(afbeelding)

Even de twitter van Frits Barend in de gaten houden maar

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Kende het niet maar schijnt uit Frankrijk te komen dat teken.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Soort van ''Tweede woord, eerste lettergreep''

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

City zal 't nu toch niet gaan verpesten tegen Crystal Palace in eigen huis hè...

Zou werkelijk schandalig zijn.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Moeten we vaker zeggen. Dzeko, 1-0.

Respect trouwens voor dat Hull City, tiende en alweer 4-0 voor tegen Fulham.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Ik wilde 'm net posten. Inmiddels gewoon al 5-0. Lekker voor Meulensteen zeg.

En da's nummer 6.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Ondertussen pakt Davids weer een rode kaart in de Conference division.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Lekker. 3 punten weer voor City.

Morgen Chelsea - Liverpool, doe maar een gelijkspel.

Davids.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Man Utd wint opnieuw. Langzaamaan klimmen ze terug in de top 4. Ik verwacht nog wel dat ze met een fitte selectie misschien nog wel weer in de buurt van de eerste 2 plekken gaan komen. Ze hebben wel dringend een spelmaker in de winter nodig. Creatief gezien is het een armoedige ploeg, maar zo'n enorm ervaren kern komt altijd uit hun dal. Arsenal heeft denk ik te vroeg dit seizoen gepiekt, United gaat dit nog doen.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Sneijder weer met een goaltje. Zou wat zijn, als die nog komend halfjaar in Engeland kan spelen bij pakweg United, al blijft hij in Turkije wellicht wat frisser met het oog op het WK.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

mjk87 wrote:

Sneijder weer met een goaltje. Zou wat zijn, als die nog komend halfjaar in Engeland kan spelen bij pakweg United, al blijft hij in Turkije wellicht wat frisser met het oog op het WK.

Dan zal hij wel wat kosten, want hoe slecht die jongen ook speelt, zijn marktwaarde blijft kennelijk zo hoog dat ze hem in Engeland daar te duur vinden. Maar zoals wij in Zwolle zeggen: ''Een goed peerd is aver weerd''.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

depri83 wrote:

Kende het niet maar schijnt uit Frankrijk te komen dat teken.

Het heeft te maken met de komiek Dieudonné wiens shows in Frankrijk worden verboden, nou ja, de Franse regering probeert het in ieder geval, vanwege racisme en het aanzetten tot haat. Anelka steunt dus de Franse komiek.

City nipt gewonnen zonder goed te spelen. Ze kwamen wel geen enkel moment echt in de problemen. Gewoon een routineuze overwinning. Silva en Navas (werkpaard) waren voor mij de uitblinkers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.