• 178.141 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.574 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Materny wrote:

De laatste keer dat Feyenoord won in Amsterdam is 11 edities geleden

Daar heb ik volgens mij nog ergens een DVD-tje van liggen.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

schram101 wrote:

(embed)

Auw! Zes tot Negen maand out.

Speler krijgt trouwens eerst geel, maar bij nader inzien geeft de scheids toch rood.

Tja, als ik eerlijk ben, zie je deze overtredingen zo vaak. 99 van de 100 keer gebeurt er niks. Maar dit is dus exact de reden waarom dit soort overtreding gewoon direct rood zouden moeten zijn.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Nani Gazinski en Angela Merkel in De Kuip. Dacht het ook .

Het is algemeen bekend dat knappe dames de Kuip niet in mogen.

Moest toch effe googelen...

https://www.google.nl/search?q=Nani+Gazinski&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=aRG0UoviAsas0QXM1ICIDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1429&bih=673&dpr=0.9

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

ps KUIPJE KUIPJE WE KOMEN ER AAN!!1

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Joy4ever wrote:

(quote)

Daar heb ik volgens mij nog ergens een DVD-tje van liggen.

Mooie loting hoor. Dit mag voor Ajax in eigen huis geen probleem opleveren en het affiche spreekt tenminste aan. Krijgt Lord Vleeshart toch gelijk, weer een makkie voor Ajax

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Materny wrote:

(quote)

Well, eigenlijk heb je gelijk. De laatste keer dat Feyenoord won in Amsterdam is 11 edities geleden, en het lukte ze in totaal twee keer deze eeuw.

11 edities geleden? In 2004/2005.

Verder is het bij lange na niet onmogelijk. Dit jaar en 2 jaar geleden was er veel meer haalbaar. Voor de rest heeft Feyenoord het daar lastig. Net als Ajax in de Kuip, trouwens.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

De laatste twee jaar ging Ajax er ook thuis af in de bekert. Komt helemaal goed

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

De laatste Ajax - Feyenoord in de kwartfinale beker was deze trouwens.

1995: Golden goal Obiku velt Ajax - NOS Sport

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

11 edities geleden? In 2004/2005.

Verder is het bij lange na niet onmogelijk. Dit jaar en 2 jaar geleden was er veel meer haalbaar. Voor de rest heeft Feyenoord het daar lastig. Net als Ajax in de Kuip, trouwens.

Volgens mij was dat 2005-2006, met die 1-2 van Kuijt en Kalou. Dat jaar won Feyenoord 2x, maar won Ajax wel weer van Feyenoord in de play offs.

Verder zijn jullie volslagen kansloos. Begin dit seizoen had je meer kans, toen Ajax nog dramatisch was. Het niveau is daarna flink toegenomen. Nee, met 5-0 komen jullie nog goed weg in januari

Ajax gaat trouwens bijna nooit in de Kuip onderuit. Laatste nederlaag was die 4-2 met Guidetti, daarvoor hadden ze ook al sinds dat seizoen 2005-2006 niet verloren.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Verder zijn jullie volslagen kansloos. Begin dit seizoen had je meer kans, toen Ajax nog dramatisch was. Het niveau is daarna flink toegenomen. Nee, met 5-0 komen jullie nog goed weg in januari

Toen was vooral Feyenoord nog waardeloos.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ajax heeft in de Klassieker dan ook vaker in de Kuip gewonnen dan Feyenoord A&L

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Toen was vooral Feyenoord nog waardeloos.

Volgens mij speelde Feyenoord toen hetzelfde als nu, terwijl Ajax de ploeg volledig overhoop heeft gegooid de afgelopen maanden. Je hebt een Ajax tot aan Celtic thuis en een Ajax vanaf Celtic thuis.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Volgens mij speelde Feyenoord toen hetzelfde als nu, terwijl Ajax de ploeg volledig overhoop heeft gegooid de afgelopen maanden. Je hebt een Ajax tot aan Celtic thuis en een Ajax vanaf Celtic thuis.

Het enige structurele verschil in het team is dat Cillessen op doel staat. Voor de rest is Ajax gewoon beter gaan voetballen, maar het mag duidelijk zijn dat ook Feyenoord niet meer zo zwak is als in de eerste drie competitiewedstrijd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Het enige structurele verschil in het team is dat Cillessen op doel staat. Voor de rest is Ajax gewoon beter gaan voetballen, maar het mag duidelijk zijn dat ook Feyenoord niet meer zo zwak is als in de eerste drie competitiewedstrijd.

Haha ja hoor. Blind op het middenveld is zeker geen enorme wijziging? Veltman die zijn basisplaats pakte zeker geen enorme wijziging? Schone rechtsbuiten zeker geen enorme wijziging?

Ik vind het mooi dat je jezelf moed in wil praten, maar dit Ajax is nauwelijks vergelijkbaar met de ploeg van begin dit seizoen, toen we oa Vermeer, Alderweireld, Eriksen en Poulsen nog in de basis hadden. Het huidige Ajax is weer een vlot combinerende ploeg die snel druk naar voren zet. Het is dat we voorin vaak de kansen niet benutten, anders was Ajax ruim uitgelopen op de rest. Maar ik ben blij dat Ajax niet van 1 speler totaal afhankelijk is.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Haha ja hoor. Blind op het middenveld is zeker geen enorme wijziging? Veltman die zijn basisplaats pakte zeker geen enorme wijziging? Schone rechtsbuiten zeker geen enorme wijziging?

Ik vind het mooi dat je jezelf moed in wil praten, maar dit Ajax is nauwelijks vergelijkbaar met de ploeg van begin dit seizoen, toen we oa Vermeer, Alderweireld, Eriksen en Poulsen nog in de basis hadden. Het huidige Ajax is weer een vlot combinerende ploeg die snel druk naar voren zet. Het is dat we voorin vaak de kansen niet benutten, anders was Ajax ruim uitgelopen op de rest. Maar ik ben blij dat Ajax niet van 1 speler totaal afhankelijk is.

Helemaal niks met moed inpraten te maken. Doen jullie maar lekker overmoedig zou ik zeggen

En Ajax niet totaal afhankelijk van 1 speler? Je moest jullie eens horen toen Blind weer op linksback werd gezet

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

The Oceanic Six wrote:

Verder zijn jullie volslagen kansloos.

Haha, die 1-1 met de rode kaart van Vermeer logischerwijs weer vergeten. Toen had Feyenoord ruim moeten winnen, gezien het spelbeeld.

Ajax gaat trouwens bijna nooit in de Kuip onderuit. Laatste nederlaag was die 4-2 met Guidetti, daarvoor hadden ze ook al sinds dat seizoen 2005-2006 niet verloren.

Ik zei dat Ajax het lastig heeft in de Kuip de laatste jaren. Ajax won ook slechts 1 x in de laatste 6 seizoenen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Toch zou het fijn zijn als Ajax ook nog een exceptionele speler, of in ieder geval iemand die individueel nog iets kan beslissen/forceren, zou hebben. En die ongeveer vier leuke wedstrijdjes staan natuurlijk in schril contrast met de vele vervelende wedstrijden daarvoor.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

rep_robert wrote:

Ajax heeft in de Klassieker dan ook vaker in de Kuip gewonnen dan Feyenoord A&L

Ook niet waar. Ken je Klassiekers.

Winst in de Kuip:

Feyenoord: 31

Ajax: 29

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Helemaal niks met moed inpraten te maken. Doen jullie maar lekker overmoedig zou ik zeggen

En Ajax niet totaal afhankelijk van 1 speler? Je moest jullie eens horen toen Blind weer op linksback werd gezet

Ajax is afhankelijk van goed voetbal. Zonder Blind speelt dit middenveld gewoon minder. Maar we zijn niet van zijn acties afhankelijk of we scoren of niet. Dat waren we wel vaak bij Eriksen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

The Oceanic Six wrote:

Het is dat we voorin vaak de kansen niet benutten, anders was Ajax ruim uitgelopen op de rest.

Meest kansloze opmerking van dit jaar.

Kan die er nog bij, Materny?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Quido wrote:

Toch zou het fijn zijn als Ajax ook nog een exceptionele speler, of in ieder geval iemand die individueel nog iets kan beslissen/forceren, zou hebben. En die ongeveer vier leuke wedstrijdjes staan natuurlijk in schril contrast met de vele vervelende wedstrijden daarvoor.

Misschien moet je even nakijken wanneer de veranderingen ingezet zijn voor je met onzin (4 potjes) komt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Meest kansloze opmerking van dit jaar.

Kan die er nog bij, Materny?

Mag jij vinden. Ik zie al bijna een heel seizoen een Ajax dat beter dan de tegenstander is, maar te weinig de kansen benut heeft. Tel daarbij wat geblunder van Vermeer op en je vele puntverlies is verklaard begin dit seizoen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Mag jij vinden. Ik zie al bijna een heel seizoen een Ajax dat beter dan de tegenstander is, maar te weinig de kansen benut heeft. Tel daarbij wat geblunder van Vermeer op en je vele puntverlies is verklaard begin dit seizoen.

En dat geldt niet voor de overige clubs? Man man.

Feyenoord - AZ, GAE - Feyenoord, Feyenoord - Heracles. Tezamen zo'n 15 grote gemiste kansen van Feyenoord. Om maar wat te noemen. Dat zijn al 7 punten.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Zoals tegen Zwolle? Vitesse? PSV? Cambuur? AZ?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

En dat geldt niet voor de overige clubs? Man man.

Feyenoord - AZ, GAE - Feyenoord, Feyenoord - Heracles. Tezamen zo'n 15 grote gemiste kansen van Feyenoord. Om maar wat te noemen. Dat zijn al 7 punten.

Ik denk dat Ajax op de andere teams wel uitgelopen was ja. Feyenoord speelt namelijk het hele seizoen al matig, qua voetbal. Ik zeg niet dat andere teams ook niet tegenslag hebben gehad toch?

Maar ik heb eigenlijk geen zin om weer Ajax-Feyenoord als discussie te nemen. We zien het in januari wel wie beter is. Ik heb geen twijfels ieder geval.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Zoals tegen Zwolle? Vitesse? PSV? Cambuur? AZ?

Ajax? Tegen Zwolle was het slecht ja. Tegen Vitesse zeker niet, die had je best kunnen winnen. Tegen PSV was een grote fout van Vermeer de reden van instorting. AZ idem. Cambuur uit was weer slecht. Ik zeg nergens dat Ajax elke wedstrijd beter was. Het grootste deel wel. Zelfs in de CL.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

The Oceanic Six wrote:

Feyenoord speelt namelijk het hele seizoen al matig, qua voetbal.

Tuurlijk joh.

The Oceanic Six wrote:

We zien het in januari wel wie beter is. Ik heb geen twijfels ieder geval.

We zien wel wie er beter is op 02-03-14. Ook geen twijfels.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ajax? Tegen Zwolle was het slecht ja. Tegen Vitesse zeker niet, die had je best kunnen winnen. Tegen PSV was een grote fout van Vermeer de reden van instorting. AZ idem. Cambuur uit was weer slecht. Ik zeg nergens dat Ajax elke wedstrijd beter was. Het grootste deel wel. Zelfs in de CL.

Ik noem maar even een rijtje wedstrijden dat Ajax minder was dan de tegenstander, voor de nuance.. Vitesse was veel beter ja, of doel je nu op wedstrijden dat Ajax meer balbezit had? In twee van die wedstrijden lijdt je nota bene geen puntverlies, juist omdat je wat aan de gelukkige kant van de medaille zit.

In de CL was Ajax 4 van de 6 wedstrijden beter, Celtic uit en thuis, Barca thuis (alhoewel, dat was een helftje) en Milan uit.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Tuurlijk joh.

(quote)

We zien wel wie er beter is op 02-03-14. Ook geen twijfels.

Die kritieken op het spel van Feyenoord komen ook gewoon van Feyenoord supporters hoor. Dat hoef je niet perse van een Ajacied te horen.

En mooi dat je je verheugt op de Klassieker in De Kuip. Ieder jaar lees ik dat jullie hem gaan winnen. Valt ieder jaar weer erg tegen.

Montorsi wrote:

(quote)

Ik noem maar even een rijtje wedstrijden dat Ajax minder was dan de tegenstander, voor de nuance.. Vitesse was veel beter ja, of doel je nu op wedstrijden dat Ajax meer balbezit had? In twee van die wedstrijden lijdt je nota bene geen puntverlies, juist omdat je wat aan de gelukkige kant van de medaille zit.

In de CL was Ajax 4 van de 6 wedstrijden beter, Celtic uit en thuis, Barca thuis (alhoewel, dat was een halfje) en Milan uit.

Vitesse was sterk, maar Ajax bij vlagen ook. Ook genoeg kansen om die pot te kunnen winnen gehad. Het kon die avond beide kanten op vallen.

Ajax was in de CL 2 helften prima tegen Barca (uit en thuis), plus 2x Celtic en 1,5 keer Milan. Alleen de 2e helft in Barcelona en de 2e helft Ajax-Milan vond ik matig tot slecht. Maar goed, dit zijn details.

Over het algemeen is Ajax dominanter dan de tegenstander geweest dit seizoen. Niet altijd met goed voetbal (zeker de eerste 2,5 maand niet), maar dat roep ik ook niet. Maar als ik potjes terugkijken uit de eerste maanden, dan valt me wel op dat de meeste potjes gewoon gewonnen hadden moeten worden. Uit bij AZ, Heerenveen en Groningen kom je op 0-1 of zelfs 0-2. Het was in die periode helaas vaak een fout van Vermeer waardoor het mis ging.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

The Oceanic Six wrote:

Die kritieken op het spel van Feyenoord komen ook gewoon van Feyenoord supporters hoor. Dat hoef je niet perse van een Ajacied te horen.

Van mij komt er ook kritiek. Over wedstrijden als afgelopen woensdag en zondag, bijvoorbeeld. Jij hebt het over het hele seizoen.

En mooi dat je je verheugt op de Klassieker in De Kuip. Ieder jaar lees ik dat jullie hem gaan winnen. Valt ieder jaar weer erg tegen.

Ook weer een opmerking uit de lucht gegrepen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.