• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.940 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

'Ajax had het al moeilijk tegen Cambuur, Salzburg is wel een maatje groter' - voetbalzone.nl

Ik snap zulke manieren van denken overigens ook echt niet. Ajax had moeite met Cambuur en daarom kon het wel eens erg moeilijk tegen Salzburg worden.

Moeten we dan ook zeggen dat Ajax fantastisch was tegen Barcelona en daarom ook meteen makkelijk de hele Europese top aan kan?

Sommige bekende mensen uit de voetbalwereld kunnen gewoon beter niks zeggen.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

schram101 wrote:

Gourmetten met Kerst. Brrr. Heb die Frank altijd al een goochem gevonden.

Even serieus, vraag me af wat sneuer is, gourmetten of de libelle lezen..

Gourmetten is idd. behoorlijk pauper met de kerst. Met kerst hoor je een diner te hebben, geen veredelde binnen BBQ. Maar voor de meeste mensen is een een diner waarschijnlijk a.) teveel werk en b.) men lust niet veel meer dan patat en vlees(hapjes).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Gourmetten is idd. behoorlijk pauper met de kerst. Met kerst hoor je een diner te hebben, geen veredelde binnen BBQ. Maar voor de meeste mensen is een een diner waarschijnlijk a.) teveel werk en b.) men lust niet veel meer dan patat en vlees(hapjes).

Geef mij eens die regel waarin staat dat je met kerst een diner mag hebben en dat gourmetten pauper is?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

kos wrote:

Die Kerstreportage over de familie Frank de Boer in de Libelle ;-( . Wat een saaie gozer.

Tja, dat had ik je zonder de Libelle ook wel kunnen vertellen. De saaiste man van Nederland (samen met de onafscheidelijke Cocu dan natuurlijk).

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart die in elke filmgame op het "elitaire clubje" zit af te geven maar ondertussen zelf de grootste snob van het forum is.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

Geef mij eens die regel waarin staat dat je met kerst een diner mag hebben en dat gourmetten pauper is?

Ooit van een kerstdiner gehoord? Gourmetten doe je het hele jaar door en heeft niets met kerst te maken. Ieder z'n ding natuurlijk, maar het komt eerder voort uit onwetendheid en gemakzucht, dan uit stijl of creativiteit.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

The Oceanic Six wrote:

'Ajax had het al moeilijk tegen Cambuur, Salzburg is wel een maatje groter' - voetbalzone.nl

Ik snap zulke manieren van denken overigens ook echt niet. Ajax had moeite met Cambuur en daarom kon het wel eens erg moeilijk tegen Salzburg worden.

Moeten we dan ook zeggen dat Ajax fantastisch was tegen Barcelona en daarom ook meteen makkelijk de hele Europese top aan kan?

Sommige bekende mensen uit de voetbalwereld kunnen gewoon beter niks zeggen.

Om 'm nou een bekende in de voetbalwereld te noemen gaat ook wat ver.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Lord Flashheart wrote:

Maar voor de meeste mensen is een een diner waarschijnlijk a.) teveel werk en b.) men lust niet veel meer dan patat en vlees(hapjes).

Ja, want al je gasten zelf hun diner klaar laten maken, is minder werk dan één persoon één grote kalkoen te laten maken die het gros van de tijd in de oven zit en er dus geen werk in zit.

P.S. Jullie gourmetten alleen met patat en vlees? Wie is hier nou de pauper.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Apollinisch wrote:

Lord Flashheart die in elke filmgame op het "elitaire clubje" zit af te geven maar ondertussen zelf de grootste snob van het forum is.

Vroeger was gezond eten heel normaal en haalde men het niet in z'n hoofd om met zoiets als gourmetten met Kerst aan te komen. Heeft niets met snobisme te maken, want van hoog tot laag werd kerst gevierd. Nu is het een ordinair vreetfeest geworden, waar het niet meer uitmaakt wát je eet, maar om hoeveel je (vr)eet. Pure normvervaging als je het mij vraagt, net als straattaal, aanstootgevende kledij en algemene ongemanierdheid.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

chevy93 wrote:

Ja, want al je gasten zelf hun diner klaar laten maken, is minder werk dan één persoon één grote kalkoen te laten maken die het gros van de tijd in de oven zit en er dus geen werk in zit. P.S. Jullie gourmetten alleen met patat en vlees? Wie is hier nou de pauper.

Een diner bestaat uit meer dan één kalkoen, slimpie. En gourmetten doe ik zelden en zeker niet met de kerst. Maar je geeft toe dat je gourmet met de kerst, dus je bent een echte Ajacied zoals Frank.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Een diner bestaat uit meer dan één kalkoen, slimpie. En gourmetten doe ik zelden en zeker niet met de kerst. Maar je geeft toe dat je gourmet met de kerst, dus je bent een echte Ajacied zoals Frank.

Je bent wel vrij sneu zeg. Gefrustreerd over voetbal en zo te merken ook over de gemiddelde Nederlander. Nouja, je mag het zijn hoor, maar het heeft iets tragisch.

Of mensen nu een kalkoen maken, gourmetten, friet eten of een boterham met kaas met kerst, I don't care. Het zegt genoeg dat jij je daar wel druk om kan maken.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik gourmet ook op één van de kerstdagen dit jaar! #wzawzdb enzo.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

Je bent wel vrij sneu zeg. Gefrustreerd over voetbal en zo te merken ook over de gemiddelde Nederlander. Nouja, je mag het zijn hoor, maar het heeft iets tragisch.

Het heeft inderdaad iets tragisch als iedereen voor Ajax is en iedereen gaat gourmetten. Lekker origineel.

Of mensen nu een kalkoen maken, gourmetten, friet eten of een boterham met kaas met kerst, I don't care. Het zegt genoeg dat jij je daar wel druk om kan maken.
Hoe kom jij er nu weer bij dat ik me er druk over maak? Ik haakte in op een aantal posts van schram en kos. Ik zei toch direct dat iedereen het zelf moet weten? Maar ik vind het niet origineel, niet feestelijk en daarom past het goed bij Frank.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik hoop dat je ooit van je Ajax trauma's af gaat komen. Ik vind het wel zielig voor je dat je zo geobsedeerd door ze bent. Sterkte!

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Nu is het een ordinair vreetfeest geworden, waar het niet meer uitmaakt wát je eet, maar om hoeveel je (vr)eet. Pure normvervaging als je het mij vraagt, net als straattaal, aanstootgevende kledij en algemene ongemanierdheid.

Terug naar de roots dus, want kerstmis is een van oorsprong heidens feest waar een christelijk feest (lees; de geboorte van Christus) overheen is geplaatst om de heidenen makkelijker over te hevelen naar het christendom. Moet ik je vertellen hoe men destijds zich vol stouwde met vreten tot aan het belachelijke toe? Lees maar eens de 'Satyricon' van Petronius. Jij noemt het normvervaging, terwijl de oorspronkelijke norm toch echt dichter bij het gourmetten ligt dan bij jou snobistische kerstmaal.

Tevens vind ik het allemaal wel meevallen, en is het zoeken naar confrontatie wat je nu doet.

BTW: normvervaging hoeft niet altijd negatief te zijn.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik hoop dat je ooit van je Ajax trauma's af gaat komen. Ik vind het wel zielig voor je dat je zo geobsedeerd door ze bent. Sterkte!

Zodra Vitesse kampioen wordt hoor je me niet meer, verander ik mijn avatar en word ik de grootste gloryhunter van het forum. Dus even geduld nog.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Alleen in Amsterdam ( )

Ajacied krijgt dag van zijn...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Zodra Vitesse kampioen wordt hoor je me niet meer, verander ik mijn avatar en word ik de grootste gloryhunter van het forum. Dus even geduld nog.

Mooi, hebben we de komende 100 jaar dus geen last van je

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

The Oceanic Six wrote:

Mooi, hebben we de komende 100 jaar dus geen last van je

100 titels op rij voor Vitesse lijkt me wat hoog gegrepen, maar ik zou dik tevreden zijn met eens per 2 jaar. Beetje het gemiddelde van Ajax dus.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ahja, ik las verkeerd.

Overigens, als mensen lijstjes willen sturen met mooiste duels, goals of weet ik wat van 2013, ik lees ze hier graag. Zal er zelf ook eens wat aan doen deze week. Eind 2013 moeten we toch terugblikken

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Ik ben wel klaar met 2013.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4515 votes

kos wrote:

Die Kerstreportage over de familie Frank de Boer in de Libelle ;-( . Wat een saaie gozer.

'Wij blijven thuis' 'lekker gourmetten' 'lekker rommelen in huis' zucht.

Veel erger zijn die lui die per se bij de ouders en schoonouders langs moeten op beide dagen.

@ A&L; die lijstjes komen, heb geduld.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

depri83 wrote:

Ik ben wel klaar met 2013.

Alle begrip voor

Geen idee hoelang je PSV al volgt, maar dit moet ongetwijfeld je allerberoerdste jaar zijn. Zelden gezien dat een club zoveel slechts overkomt zeg.

Maar goed, ik zie met interesse lijstjes. Altijd leuk. Beste wedstrijden, slechtste wedstrijden, mooiste momenten, slechtste momenten....of wat jullie in een lijstje willen proppen. Verras elkaar

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Mondiaal voetballer van het jaar: Arjen Robben

Nederlander van het jaar: Kevin Strootman

Coach van het jaar: Jupp Heynckes

Eredivisie coach van het jaar: Peter Bosz

Goal van het jaar: Arsenal - Norwich (de mooiste die ik ooit zag)

Nationale wedstrijd van het jaar: Roda JC - Sparta

Internationale wedstrijd van het jaar: Ajax - Barcelona

Zoiets.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Speler: CR7

Coach: Der Jupp

Kool: die van Arsenal idd

Wedstrijd: Bayern - Barca

Interland: Zweden - Portugal

Moment: Chelsea - Man City 2-1

Calimero: Dickie Terug

Kwal: Linke Lowie

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

De 'O-wat-zijn-we-tevreden-met-onszelf' trofee: L van Gaal

Liefdesbeet van het jaar: Luis Suarez

Gifbeker: PSV (PSV-Vitesse)

Carrièrereddende goal van het jaar: Arjen Robben (CL-finale)

Goal van het jaar: Zlatan (vs Engeland)

Beste wedstrijd: Bayern - Barcelona

Stormachtige ontwikkeling van het jaar: Memphis Depay

Geen woorden meer voor: Sjef Blatter

Kippenvelmoment van het jaar: Het minutenlang toezingen van Mark van Bommel (PSV-Groningen)

Die hadden we een beter afscheid gegund: Eveneens Mark van Bommel

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Alle begrip voor

Geen idee hoelang je PSV al volgt, maar dit moet ongetwijfeld je allerberoerdste jaar zijn. Zelden gezien dat een club zoveel slechts overkomt zeg.

Iets met jubileumjaren en "topclubs" dacht ik maar zo. Niks verassends..

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Ooit van een kerstdiner gehoord? Gourmetten doe je het hele jaar door en heeft niets met kerst te maken. Ieder z'n ding natuurlijk, maar het komt eerder voort uit onwetendheid en gemakzucht, dan uit stijl of creativiteit.
.

Ik ga wel gourmetten in de zomer. Zet mn bbq wel buiten met kerst. Lekker jong

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4515 votes

depri83 wrote:

Goal van het jaar: Zlatan (vs Engeland)

2012 was die toch?

Sterker nog, die heb je vorig jaar al genomineerd : Overigen >> Algemeen >> Het grote voetbaltopic #5

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Ach ja. Dan sluit ik me maar aan bij de anderen, Arsenal.

Edit: Haha

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.