• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.183 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Jawaddedadde wrote:

Finale Real - Atletico zou mooi zijn

Gaat natuurlijk nooit gebeuren Chelsea - Bayern, kans van 80%. Of 81%.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

horizons wrote:

Jawel hoor, Courtois mag keepen. Is al geregeld.

Waar baseer je dat op?

Best een mooie loting. Real en Atletico ontwijken elkaar, en beide wedstrijden zijn zeer interessant. Real Madrid zal de bus niet parkeren tegen Bayern, wat waarschijnlijk een relatief open en aanvallende wedstrijd zal opleveren, en Atletico en Chelsea lijken veel op elkaar waardoor ook die wedstrijd erg open en fascinerend is. Het is jammer van Courtois (als hij inderdaad niet zal spelen), maar ook zonder Courtois moet een overwinning van Atletico mogelijk zijn, al zal het dan inderdaad wel een stuk moeilijker zijn.

Jawaddedadde wrote:

Op Canvas kan je de wedstrijden zien.

Hebben die een online-stream die beschikbaar is in Nederland? Ik heb geen "analoge" televisie namelijk. En worden de wedstrijden niet op RTL 7 uitgezonden? Of doen ze dat alleen bij Nederlandse clubs?

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Juist'em.

UEFA: Courtois kan 'gewoon' spelen - NOS Sport

Half uur geleden, 12:38 update.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heerlijke loting. Als Courtois kan spelen is dit de ideale loting voor zowel Chelsea als Atletico. Kans op CL winst ook. Zeer gunstig.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

horizons wrote:

Juist'em.

UEFA: Courtois kan 'gewoon' spelen - NOS Sport

Half uur geleden, 12:38 update.

Mooi zo! Zo hoort het ook gewoon.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Animosh wrote:

(quote)

Hebben die een online-stream die beschikbaar is in Nederland? Ik heb geen "analoge" televisie namelijk. En worden de wedstrijden niet op RTL 7 uitgezonden? Of doen ze dat alleen bij Nederlandse clubs?

Ah, dat wist ik niet. Nee, dan vrees ik ervoor.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Joy4ever wrote:

Als straks Real aan Atletico wordt gekoppeld dan is het weer helder, geen Spaanse finale gewenst door de UEFA.

Daar gaat je complottheorie. Volgens mij wordt Spanje met deze loting in de EL trouwens alleen maar bevoordeeld. Als ze Benfica en Juventus geloot zouden hebben was de kans op de finale vrij klein.

Maar goed, puur op basis van kwaliteit is Juventus favoriet.

Zoveel maken ze elkaar toch niet? Juventus heeft een betere selectie, maar Benfica is in geweldige vorm en doet het de laatste jaren beter in Europa. Juventus zal de finale zeer graag willen bereiken omdat die thuis gespeeld zal worden, maar Benfica zal zich willen wreken voor hun verloren finale van vorig jaar. Juventus is misschien licht de favoriet, maar de teams maken elkaar niet veel imo. Benfica kan dit ook winnen.

Jawaddedadde wrote:

Nee, dan vrees ik ervoor.

Ik kan me herinneren dat Chelsea - Benfica vorig jaar werd uitgezonden op RTL7, dus ik houd nog hoop.

@ horizons: maar ik las hierboven ook dat de overeenkomst tussen Chelsea en Atletico nageleefd zal worden wat de UEFA er ook van vindt. Ik hoop dat Courtois zal spelen, maar totdat Chelsea en Atletico van zich laten horen zullen we geen zekerheid hebben denk ik.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Sevilla - Juventus en Real Madrid - Atletico Madrid, dat moeten de finales worden!

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Animosh wrote:

(quote)

Daar gaat je complottheorie. Volgens mij wordt Spanje met deze loting in de EL trouwens alleen maar bevoordeeld. Als ze Benfica en Juventus geloot zouden hebben was de kans op de finale vrij klein.

(quote)

Zoveel maken ze elkaar toch niet? Juventus heeft een betere selectie, maar Benfica is in geweldige vorm en doet het de laatste jaren beter in Europa. Juventus zal de finale zeer graag willen bereiken omdat die thuis gespeeld zal worden, maar Benfica zal zich willen wreken voor hun verloren finale van vorig jaar. Juventus is misschien licht de favoriet, maar de teams maken elkaar niet veel imo. Benfica kan dit ook winnen.

(quote)

Ik kan me herinneren dat Chelsea - Benfica vorig jaar werd uitgezonden op RTL7, dus ik houd nog hoop.

@ horizons: maar ik las hierboven ook dat de overeenkomst tussen Chelsea en Atletico nageleefd zal worden wat de UEFA er ook van vindt. Ik hoop dat Courtois zal spelen, maar totdat Chelsea en Atletico van zich laten horen zullen we geen zekerheid hebben denk ik.

Nadat Ajax werd uitgeschakeld werd er gewoon nog uitgezonden hoor. De finale tussen Benfica en Chelsea, de halve finale tussen Fenerbahce en Benfica, de kwartfinale tussen Benfica en Newcastle United en de achtste finale tussen Tottenham en Inter meen ik.

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Animosh wrote:

Benfica kan dit ook winnen.

Natuurlijk kan dat. Benfica is meer in vorm. Ik schat echter, mede door finale in eigen stadion en return in Turijn, de verhouding op 55:45 in voordeel van Juve. Maar het zal sowieso een heerlijke krachtmeting worden. Qua affiches hebben we niet te klagen in ieder geval. Ik hoop met J0enne ook op finale tegen Sevilla. Qua CL is het me om het even, ik vind het alle vier mooie clubs.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4695 votes

Ik hoop op Valencia-Benfica als finale. De 2 ploegen uit die landen waar ik voor supporter. Zou dan in de finale toch kiezen voor Valencia.

In de CL heb ik liever Real of Atletico als winnaar dus dat mag de finale wel worden. Liever zeker niet opnieuw Bayern-Chelsea eigenlijk...

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Bah, finale Real - Atletico lijkt me niets. Dat doet me eens temeer terugverlangen naar de Europacup I toen Champions nog echt Champions waren. En eveneens de EuropaCup II.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

horizons wrote:

@ Montorsi,

Jawel hoor, Courtois mag keepen. Is al geregeld.

Oke? Niks over gelezen. Alleen dat het Atleti 3 miljoen per wedstrijd zou kosten... mag dus idd wel, maarja..

Edit: zie je link nu pas.. Maargoed dit lijkt me nog niet zeker dus. De UEFA kan dit wel zeggen, maar Atletico heeft die clausule gewoon getekend..

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Oke? Niks over gelezen. Alleen dat het Atleti 3 miljoen per wedstrijd zou kosten... mag dus idd wel, maarja..

Nieuws staat er best vol mee dat UEFA de clausule verbied.

Vraag is of Chelsea daarmee instemt. Als Chelsea slim is wel.

Of Chelsea maakt een nieuw contract met Courtois - Atletico op óf Chelsea maakt deal om Costa deze zomer te kopen, prijs minus 6 miljoen.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Geruchten gaan nu dat als ze Courtois opstellen Chelsea hem volgend jaar sowieso niet meer aan hen uitleent. Ander gerucht zegt dat Courtois mag spelen als hij bijtekent bij Chelsea ... maar vooral geruchten dus.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

j0enne wrote:

Nadat Ajax werd uitgeschakeld werd er gewoon nog uitgezonden hoor.

Ah, mooi. Dank voor de info!

Joy4ever wrote:

Ik schat echter, mede door finale in eigen stadion en return in Turijn, de verhouding op 55:45 in voordeel van Juve.

Het hangt er een beetje vanaf welk Juventus op komt dagen: het Juventus dat goed speelde tegen Real Madrid en op ruime voorsprong staat in de Serie A, of het Juventus dat gelijkspeelde en verloor tegen Galatasaray. Juventus heeft een betere selectie dan Benfica, maar wat betreft motivatie zullen ze elkaar niet veel maken denk ik. Juventus zal de thuisfinale willen winnen, maar Benfica zal zich willen wreken voor de verloren finale van vorig jaar (zoals ik al zei). En Benfica is in betere vorm (zoals je zelf ook toegeeft). De teams maken elkaar mijns inziens zo weinig dat het beide kanten op kan. 50/50 voor mij.

Sevilla is tegen Valencia vanwege hun superieure selectie wel de lichte favoriet imo (maar over twee wedstrijden maken ze elkaar zeer weinig), maar in de halve finales van de CL zijn er geen duidelijke favorieten imo. Real Madrid heeft dit seizoen weinig indruk weten te maken in de grote wedstrijden, mist Ronaldo mogelijk in de eerste leg (en anders is hij op zijn minst niet 100%) en komt uit tegen een trainer (Guardiola) die ze zeer goed kent, maar Real Madrid is wel uiterst vaardig in counteren, en dat is precies waar Bayern kwetsbaar is. Atletico schat ik (met Courtois) iets hoger in dan Chelsea, maar Chelsea is ook een taaie ploeg die resultaten weet te behalen, dus ook die wedstrijden zijn moeilijk te voorspellen.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

horizons wrote:

Dat doet me eens temeer terugverlangen naar de Europacup I toen Champions nog echt Champions waren.

Tja, Atletico en Madrid staan niet voor niks bovenaan

Die kampioenen van een seizoen geleden heb je ook niet veel aan.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

horizons wrote:

Dat doet me eens temeer terugverlangen naar de Europacup I toen Champions nog echt Champions waren.

Nee, dank je: de huidige Champions League is véél competitiever. Met de oude vorm zouden drie van de huidige vier finalisten niet eens aan de Champions League hebben meegedaan. En daar komt nog bij dat een goede nationale vorm niet altijd vertaalt in een goede Europese vorm en vice versa.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Tijd voor revanche tegen die Duitsers!

Twee Spaanse ploegen in de finale! Maar doe mij maar Real - Chelsea. Ook vanwege Mourinho.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

In het verleden heeft de UEFA zich trouwens juist afzijdig gehouden van overeenkomsten tussen clubs over het niet laten uitkomen van spelers tegen de clubs die ze verhuren: UEFA's statement on Courtois changes course from previous stance.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Animosh wrote:

(quote)

Nee, dank je: de huidige Champions League is véél competitiever. Met de oude vorm zouden drie van de huidige vier finalisten niet eens aan de Champions League hebben meegedaan. En daar komt nog bij dat een goede nationale vorm niet altijd vertaalt in een goede Europese vorm en vice versa.

De Champions League heeft het effect rijke club-arme club in de hand gewerkt. De variatie van landen die het nu ver schoppen is redelijk saai te noemen. Spanje-Duitsland-Engeland. En dan mag er af en toe nog iets uit een ander land aanschuiven.

Bij de oude situatie was dit veel diverser. Ook het van begin tot eind knock out systeem vond ik persoonlijk leuker.

Maar ik snap wel dat je gezien de €€€€€€'s die er nu omgaan geen verandering terug meer zal plaatsvinden. Maar ach, laat me toch terugdenken aan die tijd die oude tijd.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Joy4ever wrote:

Als straks Real aan Atletico wordt gekoppeld dan is het weer helder, geen Spaanse finale gewenst door de UEFA.

Benfica is prima. Eerst uit. Juventus helaas niet super in vorm de laatste tijd dus een zekerheidje wordt deze tweestrijd niet uiteraard. Maar goed, puur op basis van kwaliteit is Juventus favoriet. Kein keloel.

Voor Benfica wellicht maar beter zo, wordt hen iig een verloren finale bespaard.

Real - Bayern

Atletico - Chelsea

TOP !!!!!!!

Mocht Benfica winnen, dan haalt Portugal Italië in op de UEFA-coëfficientenlijst.

EDIT: Zal dan gelukkig van korte duur zijn: bij de start van volgend seizoen zal Italië weer boven Portugal staan. Maar alsnog: go, Juventus! Finale in eigen stadion is helemaal fantastisch, natuurlijk.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

CEO Chelsea: "Het is zonneklaar: Courtois kan gewoon spelen"

Thibaut Courtois treft Chelsea in de Champions League - sporza.be

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

horizons wrote:

De variatie van landen die het nu ver schoppen is redelijk saai te noemen.

Dat is zo, maar dat maakt mij niet uit. De Champions League is voor mij het toernooi waar de beste clubs van Europa elkaar ontmoeten. Als die clubs slechts uit een paar landen komen, dan zij dat zo.

@ Onderhond: goed nieuws. Het werd tijd dat de clubs zelf zich zouden gaan uitspreken.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Al die fuzz over Courtois wel of niet. Lach me de ballen uit de broek wanneer hij straks in de laatste minuut fataal onder de bal door duikt. Hoop het uiteraard niet; finale Bayern - Atletico zou fijn zijn.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Materny wrote:

finale Bayern - Atletico zou fijn zijn

Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit. Al maakt het me niet heel veel uit. De beste mogen doorgaan.

Dat gedoe over Courtois is trouwens toch niet zo gek? Courtois is een geweldige keeper, en Atletico heeft geen goede vervanger voor handen. Courtois verliezen zou een serieuze aderlating zijn.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Huh, de CEO zegt:

Hij mag spelen, we houden ons aan de huurovereenkomst opgesteld aan het begin van het seizoen, we kijken later naar de uitspraken van de UEFA.

Daar klopt iets niet?

Is dat van die clausule later toegevoegd ofzo?

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Ik hoop op Atleti als uiteindelijke winnaar omdat ze het mooiste tenue hebben.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Materny wrote:

Al die fuzz over Courtois wel of niet. Lach me de ballen uit de broek wanneer hij straks in de laatste minuut fataal onder de bal door duikt. Hoop het uiteraard niet; finale Bayern - Atletico zou fijn zijn.

Of penalty/rood in minuut 5 ofzo

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Animosh wrote:

(quote)

Courtois verliezen zou een serieuze aderlating zijn.

En competitie vervalsing tot en met.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.