• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.379.780 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Bayern was 25 tegen Arsenal. Barcelona 27 tegen City.

Maar Martino en Guardiola noemen hun elftallen geen veulens.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Bayern dan wel erg jong dan inderdaad. Ook achterin hebben ze (relatieve) jonkies rondlopen en de routiniers als Schweini en Lahm zijn nog altijd geen dertigers. Daar verkijk je je dan op.

Kai wrote:

Maar Martino en Guardiola noemen hun elftallen geen veulens.

Even ter verduidelijking: de titelstrijd in Engeland werd en wordt een 'three horse race' genoemd (tussen Chelsea, Arsenal en Man City) waarop Mourinho zei dat zijn team een 'little horse' was dat in de ontwikkeling nog achter lag op de andere twee (en voor Man City is dat zeker het geval).

Ik heb daar persoonlijk veulens van gemaakt, want dat bekt zo lekker

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Animosh wrote:

(quote)

Da's niet helemaal waar. Ja, Chelsea heeft een aantal veteranen, maar ten eerste zijn een aantal daarvan voorbij hun piek (vooral Lampard, maar ook Terry, al heeft die dit seizoen een zeer goed jaar) en aan vervanging toe en ten tweede zijn hun vervangers (Van Ginkel en Luiz / Zouma (volgend seizoen)) nog wel jong. En daar komt nog bij dat de aanval van Chelsea (de vleugelspelers en aanvallende middenvelders) wel erg jong is (en Matic ook) - en de spitsen zijn matig. Dus Chelsea is in zekere mate welzeker een team in ontwikkeling. Nee, het zijn niet alleen jonge veulens, maar het is wel een team dat pas over een aantal jaar op hun sterkst zal zijn, wanneer de veteranen vervangen en de jonge spelers ontwikkeld zijn.

Dan is Chelsea dus eerder een oude knol dan een jong veulen.

Luiz is overigens al 26 jaar.

Om dan Barcelona er even te pakken, Xavi en Puyol zijn ook over hun top en Neymar is ook nog jong.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

otherfool wrote:

(quote)

Even ter verduidelijking: de titelstrijd in Engeland werd en wordt een 'three horse race' genoemd (tussen Chelsea, Arsenal en Man City) waarop Mourinho zei dat zijn team een 'little horse' was dat in de ontwikkeling nog achter lag op de andere twee (en voor Man City is dat zeker het geval).

Leuk, maar je gebruikt het ook in de context van de Champions League. Kai heeft hier een prima punt. Jij noemt het ´de veulens´, ik noem het indekken.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

otherfool wrote:

Ah dat wist ik dan weer niet.

Maar de selectie van City is iets jonger dan Chelsea en sowieso minder ervaren. Bovendien zijn daar ook jongens als Navas, Fernandinho en Negredo ingepast.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Hmm, ik denk dat het basisteam van City gemiddeld wel iets ouder dan Chelsea is hoor maar afijn het zal ook niet al te veel schelen. Toch gaat hun basis nog maar 2 a 3 jaar mee, alleen Aguero is 25 en de rest toch wel 28+ (buiten Hart). De basis van Chelsea staat er daarentegen gewoon de komende pakhembeet 6 seizoenen. En nee, het is geen team met jongens die net komen kijken (op dit niveau ook onmogelijk) maar ik denk wel dat het een team is dat de komende jaren alleen maar sterker kan worden. Zoals Jose Mourinho, the Special One, dan zegt: dit jaar veel melk drinken om een sterk renpaard te worden.

Met dan types als Courtois, Luiz, Van Ginkel, Schurrle en Zouma nog op de achtergrond. En Piazon

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Kai wrote:

Dan is Chelsea dus eerder een oude knol dan een jong veulen.

Maar het gaat niet alleen om de gemiddelde leeftijd. Het gaat vooral om een transitie-periode.

Luiz is overigens al 26 jaar.

Da's voor een centrale verdediger niet zo oud, maar soit, die zou in de zomer toch best kunnen vertrekken.

Om dan Barcelona er even te pakken, Xavi en Puyol zijn ook over hun top en Neymar is ook nog jong.

Barcelona is ook in ontwikkeling. Piqué heeft nog een goede partner nodig, Alves heeft niet lang meer, Xavi is inderdaad voorbij zijn piek en de vleugelspelers (Neymar en Sanchez) zijn inderdaad nog aan de jonge kant. Maar voor Chelsea geldt dat toch nog wel een stuk meer imo. Barcelona is ook nu gewoon een team van wereldklasse, en dat kan Chelsea niet zeggen. Misschien over een paar jaar, maar nu nog niet.

Ik ben het verder wel met je eens dat Mourinho de underdog-(of underhorse zo je wil)retoriek vooral gebruikt om druk weg te nemen, maar hij heeft wel een punt. Hij overdrijft, maar hij liegt niet. Al zijn Arsenal en Liverpool grotere "underhorses" dan Chelsea. Manchester City heeft wel een betere selectie.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gefeliciteerd Joy4Ever, je krijgt er misschien weer een mooi jaar bij!

Contractverlenging is nu bespreekbaar voor De Jong - voetbalzone.nl

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Wat ontzettend ruk van Jese zeg .

Wat betreft die leeftijden. Denk dat een elftal gemiddeld wel 26-28 moet zijn om echt top te zijn. Niet 21 zoals in Nederland bijvoorbeeld.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik zal eerder jou moeten feliciteren . Heb je straks 5 kampioenschappen op een rij, gaat never nooit meer geëvenaard worden. Ik begrijp het gemor van de Ajax fans maar Siem was natuurlijk nog steeds niet topfit. Enerzijds blij als ie blijft, anderzijds niet want dan blijft het weer stil op de Coolsingel .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tot en met 2016-2017 heeft de NOS de Eredivisierechten, maar de CL rechten laten ze helaas schieten na volgend seizoen als hun termijn verloopt, wegens bezuinigingen.

Benieuwd wie die rechten dan krijgt. Ik denk SBS. Ik hoop maar wel dat het naar een openbare tv zender gaat en niet naar een decoderkanaal als Fox buitenland.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2379 votes

Is daar sprake van? Kan me niet voorstellen dat SBS dan het hele pakket koopt. Vast alleen de wedstrijden van NLse ploegen. Lijkt me trouwens prima dat het weggaat bij de publieke omroep. Kan geen maatschappelijk argument bedenken waarom dat perse zou moeten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

Is daar sprake van? Kan me niet voorstellen dat SBS dan het hele pakket koopt. Vast alleen de wedstrijden van NLse ploegen. Lijkt me trouwens prima dat het weggaat bij de publieke omroep. Kan geen maatschappelijk argument bedenken waarom dat perse zou moeten.

SBS en John de Mol willen dolgraag voetbal nu ze Oranje kwijt zijn. Die gaan zeker bieden op de CL. En dan zal het vast alles worden, want de Uefa verkoopt toch alleen complete pakketten? Ik had het graag bij de NOS gehouden, maar ok. Ik heb alleen geen zin om er voor te moeten betalen zoals met live Eredivisie.

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

Opmerkelijke tabel in VI over de kijkcijfers van Fox.

De meest bekeken voetbalwedstrijden van dit seizoen (van Ajax-Feyenoord zijn geen cijfers bekend)

1) Ajax - PSV 545.000

2) PSV - Ajax 446.000

3) Feyenoord - PSV 414.000

4) Ajax - Vitesse 408.000

5) Feyenoord - Ajax 390.000

De klassieker pas op nummer 5.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Goh, ook nog een wedstrijd zonder Ajax. Was zeker een regenachtige zondag.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

otherfool wrote:

Ik snap nog steeds niet dat Liverpool zo weinig genoemd wordt.

Overigens blijft die competitie maar raar. City loopt nu 3 wedstrijden achter op Chelsea.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

chevy93 wrote:

Ik snap nog steeds niet dat Liverpool zo weinig genoemd wordt.

Mourinho deed die uitspraak maanden geleden. Op dat moment nam vrijwel niemand Liverpool nog serieus als een titelkandidaat. Mourinho's laatste uitspraak over Liverpool is juist dat zij in de titelrace een voordeel hebben ten opzichte van Chelsea omdat ze alleen nog wedstrijden hoeven te spelen in de EPL en dus iedere week hun sterkste team kunnen opstellen (Chelsea zit ook nog in de CL uiteraard).

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

chevy93 wrote:

Eerder zonnig!

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Animosh wrote:

(quote)

Mourinho deed die uitspraak maanden geleden. Op dat moment nam vrijwel niemand Liverpool nog serieus als een titelkandidaat. Mourinho's laatste uitspraak over Liverpool is juist dat zij in de titelrace een voordeel hebben ten opzichte van Chelsea omdat ze alleen nog wedstrijden hoeven te spelen in de EPL en dus iedere week hun sterkste team kunnen opstellen (Chelsea zit ook nog in de CL uiteraard).

Steeds meer huilie huilie!

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

SBS en John de Mol willen dolgraag voetbal nu ze Oranje kwijt zijn. Die gaan zeker bieden op de CL. En dan zal het vast alles worden, want de Uefa verkoopt toch alleen complete pakketten? Ik had het graag bij de NOS gehouden, maar ok. Ik heb alleen geen zin om er voor te moeten betalen zoals met live Eredivisie.

Had de NOS niet ooit eens alleen maar 1 wedstrijd in de week? Kan me zoiets vaag herinneren en werd er gezeurd dat het steeds Barca was.

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

The Oceanic Six wrote:

Contractverlenging is nu bespreekbaar voor De Jong - voetbalzone.nl

Begrijp je standpunt maar die smiley verdiend ie natuurlijk niet!

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

chevy93 wrote:

En maar afvragen waar die bijnaam mooi-weer supporters vandaan komt;)

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Animosh wrote:

Ik had het overigens niet specifiek over Mourinho. Ik merk dat men het vaker over City en Chelsea heeft en dat Arsenal langzaamaan soort van afgehaakt is. Aankomend weekend wordt het erop of eronder voor Arsenal.

In januari noemde ik Liverpool al. Met name omdat zij veruit het makkelijkste programma hebben van de bovenste 4. Gezien de huidige vorm* en resterende programma is Liverpool misschien wel de belangrijkste titelkandidaat. Ik zou het ze gunnen overigens.

*) Liverpool won de laatste 5 wedstrijden, Man City en Chelsea haalden 10 punten en Arsenal 7.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

depri83 wrote:

Opmerkelijke tabel in VI over de kijkcijfers van Fox.

De meest bekeken voetbalwedstrijden van dit seizoen (van Ajax-Feyenoord zijn geen cijfers bekend)

1) Ajax - PSV 545.000

2) PSV - Ajax 446.000

3) Feyenoord - PSV 414.000

4) Ajax - Vitesse 408.000

5) Feyenoord - Ajax 390.000

De klassieker pas op nummer 5.

De Klassieker leeft, maar sportief gezien zijn de duels tussen Ajax en PSV natuurlijk wel belangrijker. Die 2 ploegen zijn de laatste 15 jaar het meeste 1e en 2e geëindigd. Opvallend trouwens dat Ajax-Vitesse zo hoog staat. Ajax-PSV scheelt natuurlijk ook omdat ze direct na de winter speelden. Half voetbal-liefhebbend Nederland snakte toen naar de herstart.

mjk87 (moderator films)

• 14540 messages
  • 4522 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Opvallend trouwens dat Ajax-Vitesse zo hoog staat.

Was wel op zaterdagavond, kan meespelen natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Was wel op zaterdagavond, kan meespelen natuurlijk.

Goed punt. De andere duels waren op de zondag. En dan scheelt het ook of het 12.30 is of 14.30 of 16.30. Des te later, des te meer kijkers denk ik. Genoeg kijkers die eerst een boswandeling maken, bij het amateurvoetbal actief zijn of langs familie gaan.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

chevy93 wrote:

Gezien de huidige vorm* en resterende programma is Liverpool misschien wel de belangrijkste titelkandidaat.

Ik gok nog steeds op Manchester City. Maar Chelsea en Liverpool maken ook een zeer goede kans imo. Van Arsenal verwacht ik niet dat ze het gaan redden, maar wie weet. De top vier zit enorm dicht bij elkaar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Voorlopig zeg ik ook Man City, zeker nu ze vrij van Europees programma zijn waardoor hun enorm brede selectie nog sterker zal zijn. Maar ze moeten wel 3 wedstrijden inhalen, eerst die maar afwachten. Mocht City het niet worden, dan denk ik Chelsea. Daarna Liverpool (daar hoop ik trouwens wel op, dat LP kampioen wordt). Daarna eeuwige nr 4 Arsenal.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Krijgen we Leo Oldenburger zeker weer als commentator.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De dood of de gladiolen voor Man Utd. Laatste kans om het seizoen al niet begin maart te beëindigen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.