- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Beide keepers zijn daar simpelweg te goed voor. Dan maar iemand in de EPL, om te kijken hoe hij zich in Engeland staande houdt. Al verwacht ik niet veel problemen bij dat laatste.
Hij speelt momenteel bij een ploeg die outsider is voor de Spaanse titel en de CL. Het verhuren aan een WBA of Everton is een stap achteruit. Chelsea en de speler hebben daar niets aan. Je moet een keuze maken als club.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Hij speelt momenteel bij een ploeg die outsider is voor de Spaanse titel en de CL. Het verhuren aan een WBA of Everton is een stap achteruit. Chelsea en de speler hebben daar niets aan. Je moet een keuze maken als club.
Qua niveau van club is het misschien een stap achteruit, maar om een jaar bij een iets lager aangeslagen team in de EPL uit te komen is an sich niet zo problematisch. Alleen al om het feit dat hij waarschijnlijk meer ballen te verwerken krijgt. Nu zal de druk minder hoog zijn, maar het typische Engelse spel zal hem dan wel komen te liggen. Zoals De Gea het eerst jaar liep te klungelen bij United heb je als Chelsea zijnde ook geen zak aan, zeker als je iemand als Cech hebt (met het gevolg dat Courtois kan gaan banken). Daarnaast worden bijvoorbeeld een Krul en Vorm niet voor niets hoog aangeschreven, ook al spelen ze bij de Engelse subtop/middenmoot. Ben overigens wel van mening dat een verhuur in de EPL niet langer dan een jaar moet zijn.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Qua niveau van club is het misschien een stap achteruit, maar om een jaar bij een iets lager aangeslagen team in de EPL uit te komen is an sich niet zo problematisch. Alleen al om het feit dat hij waarschijnlijk meer ballen te verwerken krijgt. Nu zal de druk minder hoog zijn, maar het typische Engelse spel zal hem dan wel komen te liggen. Zoals De Gea het eerst jaar liep te klungelen bij United heb je als Chelsea zijnde ook geen zak aan, zeker als je iemand als Cech hebt (met het gevolg dat Courtois kan gaan banken). Daarnaast worden bijvoorbeeld een Krul en Vorm niet voor niets hoog aangeschreven, ook al spelen ze bij de Engelse subtop/middenmoot. Ben overigens wel van mening dat een verhuur in de EPL niet langer dan een jaar moet zijn.
Mooi betoog maar ik ben het er niet mee eens.
Ten eerste zie ik het nut van in een schietkraam te staan voor Courtois niet in. Hij heeft het al bewezen, hij beschikt over fenomenale reflexen en kan zijn lichaam heel groot maken in de één op één. Zijn minpunten zijn verwaarloosbaar, toch op die leeftijd, maar als er dan toch iets is waaraan hij zou moeten werken is het zijn concentratie. Hij kan soms, als hij niets te doen heeft, al eens een foutje maken. Dat zijn werkpunten. Werkpunten waar hij niets aan kan doen als hij in een schietkraam komt te staan. Verder vind ik de vergelijking met de andere keepers, met alle respect, niet relevant. Het zijn goede keepers maar het niveau van Courtois, neen, niet echt.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Havenaar 4 duels aan de kant.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Ik heb de tackle gezien en 4 duels is niet zwaar. Als je een tackle zo inzet en je hebt zelfs de bal, vraag ik me in hemelsnaam af wat je er mee zou doen. Helemaal niet logisch. Een beetje hetzelfde als de tackle op Carcela dit weekend.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
En Schaars zegt ook nog dit:
Schaars: 'Havenaar hoeft achteraf niet geschorst te worden, in de wedstrijd moet ertegen opgetreden worden'.
Hier kan je alleen maar respect voor hebben.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
@VI_nl 5m
NAC-aanvaller Alex Schalk vertrekt in de winterstop mogelijk naar PSV. De Eindhovenaren hebben belangstelling om de spits te huren
@VI_nl 4m
Schalk heeft vanmiddag al een oriënterend gesprek bij PSV. 'Ik hoor dan wel wat de bedoeling is', aldus de 21-jarige spits
Dieper kunnen we echt niet zinken...
Ah, het gaat gelukkig om Jong PSV. Ze willen bij NAC dat die aan speeltijd toe komt.
Maar dan snap ik er nog niets van aangezien Vloet 't goed doet bij Jong PSV...
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
En Schaars zegt ook nog dit:
Schaars: 'Havenaar hoeft achteraf niet geschorst te worden, in de wedstrijd moet ertegen opgetreden worden'.
Hier kan je alleen maar respect voor hebben.
Huh? Waarom? Hij doelt gewoon op een rode kaart in de wedstrijd.
Een van de engste spelers in de Eredivisie, die Schaars. 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Daar heeft die toch volkomen gelijk in of niet dan?
In de wedstrijd moet 't bestraft worden, niet achteraf.
Bovendien naait die Havenaar geen schorsing aan maar wil 't onbestraft laten, als ze 't in de wedstrijd maar eens bestraffen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Dat is wat anders, dat hij gelijk heeft. Maar waarvoor zou hij respect moeten krijgen??
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Toon voor mij ook maar eens wat respect dan!

Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
@VI_nl 5m
NAC-aanvaller Alex Schalk vertrekt in de winterstop mogelijk naar PSV. De Eindhovenaren hebben belangstelling om de spits te huren
@VI_nl 4m
Schalk heeft vanmiddag al een oriënterend gesprek bij PSV. 'Ik hoor dan wel wat de bedoeling is', aldus de 21-jarige spits
Dieper kunnen we echt niet zinken...
Ah, het gaat gelukkig om Jong PSV. Ze willen bij NAC dat die aan speeltijd toe komt.
Maar dan snap ik er nog niets van aangezien Vloet 't goed doet bij Jong PSV...
Wat boeit het dan uberhaupt voor Jong PSV?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Schalk wil speelminuten maken.
Jong PSV heeft Vloet en Bentancourt als spitsen.
Bentancourt wil vertrekken in de winterstop. Antonio is al eerder ontslagen, was ook een spits.
Vloet kan misschien weer op 10.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Ik bedoel; wat is de meerwaarde voor PSV hem te huren?
Het enige nut aan het beloftenteams is dat spelers er beter kunnen worden en om spelritme te houden. Dan ga je er toch geen spelers in planten die dan vervolgens na een half jaar weer vertrekken?
Zou me niet verbazen als ze gewoon een extra back up voor Matavz zoeken maar de buitenwacht niet nog verder willen opjutten. Krijg er in ieder geval een sterk "Johnny van de Beukering"-gevoel bij.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Misschien kan Vloet bij PSV 1 in de spits gaan spelen? Veel slechter dan Bakkali en Jozefzoon in de spits kan hij niet zijn en aangezien Hare Koninklijke Hoogheid Ola Toyboy niet in de spits wil spelen heb je voorlopig alleen Locadia. En die bakt er dan weer helemaal niets van.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Ik bedoel; wat is de meerwaarde voor PSV hem te huren?
Het enige nut aan het beloftenteams is dat spelers er beter kunnen worden en om spelritme te houden. Dan ga je er toch geen spelers in planten die dan vervolgens na een half jaar weer vertrekken?
Zou me niet verbazen als ze gewoon een extra back up voor Matavz zoeken maar de buitenwacht niet nog verder willen opjutten. Krijg er in ieder geval een sterk "Johnny van de Beukering"-gevoel bij.
Kan alleen maar bedenken dat ze een extra spits zoeken bij Jong PSV aangezien Betancourt wil vertrekken in de winterstop en Antonio die al ontslagen is.
Misschien met een optie tot koop dat als die zich goed ontwikkelt het nog toekomstig PSV 1 materiaal is.
Ik vond 't eerst altijd wel een leuk spelertje, maar heeft nu al in geen tijden gespeeld.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Hij is veel te klein voor een spits.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Hij is veel te klein voor een spits.
Messi is inderdaad een reus.
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Edit : het filmpje is inderdaad al eerder gepost.
Ze zouden ook bij Cambuur en Willem 2 zijn geweest. Het is echt schrijnend hoe de bestuurders van deze club op de investeerders geilen. Ik zou als ik supporter was geweest van Den Bosch behoorlijk genaaid voelen.
Mannen en vrouwen ingang en gescheiden op de tribunes zetten 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Deze week zelfs buiten Milan-Ajax een echt interessant CL affiche bij de NOS vanavond: Galatasaray-Juventus. Winnen de Turken, dan overwinteren ze in de Cl. Zo niet, dan Juventus.
Sneijder misschien toch inzetbaar. Voor ons kijkers zou dat leuk zijn.
En nog maar 1 dag tot Milan-Ajax. De zenuwen gieren af en toe door mijn keel als ik aan die wedstrijd denk. Wat zou het legendarisch zijn als ze Milan in eigen huis wederom slaag geven.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Sanders zegt niet dat we Europees moeten laten lopen maar dat het in het hypothetische geval het beste is voor een jonge ploeg om elke dag te kunnen trainen ipv wedstrijd naar wedstrijd te leven.
Zulke uitspraken moet je nooit in de mond nemen. Zelfs hypothetisch gezien is het een enge gedachte waar je snel afstand van moet nemen. Genoeg PSV-coryfeeën die zich ook ergeren aan zulke gedachtegangen. Wat bijvoorbeeld van Raaij ook terecht zegt, zulke uitspraken vallen niet lekker bij sponsors die al op het randje staan van terugtrekking. Europese exposure van bepaalde sponsors is waar het velen om te doen is.
Goh, wat een gekke uitspraken!
Inderdaad ja! Topclub onwaardig gekakel.
Begin dit seizoen is een nieuw traject ingezet (dat niks met de individuele zaak Toivonen te maken heeft), om daar nu kritiek op te hebben als 'inconsistent' is onzin.
Edit: En waar de telegraf op uit was is alleen al te zien aan de kop boven het betreffende artikel.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Deze week zelfs buiten Milan-Ajax een echt interessant CL affiche bij de NOS vanavond: Galatasaray-Juventus. Winnen de Turken, dan overwinteren ze in de Cl. Zo niet, dan Juventus.
Sneijder misschien toch inzetbaar. Voor ons kijkers zou dat leuk zijn.
En nog maar 1 dag tot Milan-Ajax. De zenuwen gieren af en toe door mijn keel als ik aan die wedstrijd denk. Wat zou het legendarisch zijn als ze Milan in eigen huis wederom slaag geven.
De NOS heeft er inderdaad een handje van om zaadwedstrijden uit te zenden (buiten de Nederlandse clubs om). Wat dat betreft blij dat ik Sport 1 nog heb, kan ik zelf kiezen.
Hier begint de spanning ook te stijgen. Met een grote groep vrienden onder het genot van een biertje kijken, al zal ik waarschijnlijk te gespannen zijn om daadwerkelijk te kunnen genieten tot het laatste fluitsignaal 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Hier begint de spanning ook te stijgen. Met een grote groep vrienden onder het genot van een biertje kijken, al zal ik waarschijnlijk te gespannen zijn om daadwerkelijk te kunnen genieten tot het laatste fluitsignaal
Dat werkt voor mij dus niet he. Of in het stadion, of thuis alleen achter de laptop/tv. Wanneer ik in gezelschap ben mis ik altijd de helft, en daar kan ik me dus echt aan storen. Kijk dan ook nooit, nooit, maar dan ook nooit in een café bijvoorbeeld.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Als je zijn uitspraak niet wil snappen...
PSV is nu toch al Europees voetbal aan het spelen met (wisselende resultaten) maar wel veelal het beste team. Als Sanders zijn uitspraken enigszins met de realiteit van de dag van doen hadden, hadden ze dat natuurlijk nooit gedaan. Wat hij alleen zegt is dat een ideale situatie is dat een jong team veel trainingsdagen moet draaien.
En het liefst zie ik dat de bestuurders van PSV helemaal geen interviews meer doen, maar als ze dan toch vragen stellen kun je ze maar beter beantwoorden. Een dag daarvoor trouwens in een interview met het ED zei Brands dit:
#Brands stelde gisteren tegen het #ED dat hij verwacht dat #PSV fors hoger eindigt dan plek tien.
Het beleid van de vorige jaren heeft niet gewerkt dat is duidelijk en daarom had ik Brands ook het liefste zien gaan eind vorig seizoen. Maar PSV heeft zijn vertrouwen in hem uitgesproken door met hem dat nieuwe traject aan te gaan. Geef hem daar dan ook de tijd voor en begin niet na een half jaar met mindere resultaten weer terug te vallen op oude koeien.
De zaak Toivonen, heb ik al eerder gezegd, is niet goed aangepakt maar staat volledig los van de nieuwe richting die is ingeslagen.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Dat werkt voor mij dus niet he. Of in het stadion, of thuis alleen achter de laptop/tv. Wanneer ik in gezelschap ben mis ik altijd de helft, en daar kan ik me dus echt aan storen. Kijk dan ook nooit, nooit, maar dan ook nooit in een café bijvoorbeeld.
Hmm, heb ik niet zoveel last van
. Mis het juist dat ik nooit meer in het stadion zit met alle gasten erbij en elkaar in de armen vliegen bij ieder doelpunt. Als Ajax wint brengt het zo'n extra euforische stemming met zich mee die ik toch mis als ik alleen zit te kijken.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ik snap het prima. En het is de absolute waarheid wat hij zegt. Maar sommige dingen moet je gewoon niet zeggen of suggereren in de media.
PSV is nu toch al Europees voetbal aan het spelen met (wisselende resultaten) maar wel veelal het beste team. Als Sanders zijn uitspraken enigszins met de realiteit van de dag van doen hadden, hadden ze dat natuurlijk nooit gedaan. Wat hij alleen zegt is dat een ideale situatie is dat een jong team veel trainingsdagen moet draaien.
En het liefst zie ik dat de bestuurders van PSV helemaal geen interviews meer doen, maar als ze dan toch vragen stellen kun je ze maar beter beantwoorden. Een dag daarvoor trouwens in een interview met het ED zei Brands dit:
Het beleid van de vorige jaren heeft niet gewerkt dat is duidelijk en daarom had ik Brands ook het liefste zien gaan eind vorig seizoen. Maar PSV heeft zijn vertrouwen in hem uitgesproken door met hem dat nieuwe traject aan te gaan. Geef hem daar dan ook de tijd voor en begin niet na een half jaar met mindere resultaten weer terug te vallen op oude koeien.
De zaak Toivonen, heb ik al eerder gezegd, is niet goed aangepakt maar staat volledig los van de nieuwe richting die is ingeslagen.
Dat laatste erkende ik ook, maar is gewoon inconsistent. Net zoals veel andere dingen in Eindhoven naar mijn mening. Laten we het daar maar bij houden dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.