- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Cabaretiers
Cabaretiers
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ja het spelletje van Teeuwen blijft gewoon om overal en altijd kaarsrecht tegen alle verwachtingen van het publiek en conventies van het cabaret in te gaan.
Ik persoonlijk vind het geweldig
.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Precies. Als ontwetende is zijn show erg onvoorspelbaar. Je weet nooit wat er gebeurd. Vandaar dat het zo interessant blijft.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Vannochtend Duidelijk Zo!? van Robert Long en Leen Jongewaard gezien. Heel bijzonder cabaret, schitterende teksten en wat is die Jongewaard een artiest.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ja het spelletje van Teeuwen blijft gewoon om overal en altijd kaarsrecht tegen alle verwachtingen van het publiek en conventies van het cabaret in te gaan.
Ik persoonlijk vind het geweldig
.
Ik vond vooral z´n eerste theatershows en filmpjes van hansteeuwen.tv geslaagd. Misschien was hij wel op het best met Poelmo. Hierin gaat hij overal nog tegenin maar z´n trucjes zijn dan nog fris. Vind z´n laatste theatershows veel minder met die in London toch wel als een dieptepunt (maar goed die was dan ook eigenlijk niet voor ons bedoeld).
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Toch waren ze redelijk lyrisch in London. Ik heb een stuk gezien en vond het prachtig. Bijna net zo goed als in het Nederlands.
Dat komt natuurlijk ook omdat wij onderhand wel weten wat we kunnen verwachten van Teeuwen. Die Engelsen (nog) niet. Maar omdat de helft van zijn materiaal al te zien was in zijn NL shows, trekken wij automatisch een vergelijking, iets van de Engelsen niet kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik hoef niet zozeer te vergelijken. Vond het stuk dat ik gezien heb erg geslaagd. Vloeiend Engels, spreekt die Teeuwen. Ik was bang dat hij iets aan kwaliteit zo inleveren als hij in een andere taal spreekt in een land waar toch - over het algemeen - andere humor is dan in Nederland (vergelijk ik toch weer...).
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Ik denk dat die Britten ook wel even aan zijn directe en botte absurdisme moesten wennen, maar sommige stukjes zijn onweerstaanbaar.. net zoals ze dat voor ons waren. En een land met Monty Python en Young Ones schrikt ook niet van wat bizariteiten in humor 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Merkte je ook wel in het eerste kwartier aan de zaal dat ze duidelijk nog niet wisten wat er de bedoeling van was.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Engelsen kijken op tegen Nederlanders, en dan vooral vanwege onze lompigheid t.o.v. bepaalde zaken.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
We zijn wat directer inderdaad.. neemt niet weg dat ons gevoel voor absurdisme ook goed zit (wat mij betreft de hogere vorm van humor) met Jiskefet, Teeuwen en Draadstaal. Dat is juist wat ons kenmerkt van de humorloze naties zoals Duitsland of Frankrijk.. De Belgen zijn betwistbaar nog wel wat beter in het absurdisme.. maar ik ken geen Belg die het in Engeland heeft proberen te maken.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Belgen kunnen er ook wat van, maar zij zitten niet echt op 1 lijn met de rest.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Net De Vliegende Panters op tv gezien met "De Vliegende Panters: Ebbinge, Vrijdag en De Bekker". Niet zo briljant als Seks en Hype, maar zeker weer een goede show.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Beetje hetzelfde wat ik wel vaker met ze heb, op momenten werkelijk geniaal, andere momenten doet het me erg weinig. Overall leuk in ieder geval.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik heb niks met DVP, hoewel die serie Daar Vliegende Panters van een aantal jaar geleden op de VPRO wel leuk was.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Die was geweldig, met name de Vaders en Backpackers, daar schoten ze middenin de roos! VMBO was trouwens een prima musicale bijdrage.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
En nog steeds actueel, getuige deze feestelijke carnavalskraker:
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Had drie van mijn vier favoriete cabaretiers al eens live mogen zien en gisteravond was het eindelijk tijd voor die laatste en meteen ook mijn all-time favoriet. HERMAN FINKERS.
Na De Pauze is een geweldige voorstelling van een inmiddels snorloze cabaretier na een pauze van maar liefst zeven jaar. De show is een schitterende combinatie van sterke liedjes en mooie odes, heerlijke puberale ongein, gortdroge woordspelingen, krachtig geschreven versjes en gedichten en (uiteraard) bijzonder veel dubbelzinnige teksten. Prachtig hoe het soms tijden kan duren voor een tekst echt goed tot je doordringt.
Na De Pauze is persoonlijker, gevoeliger en een stuk serieuzer van opzet (en tevens sinds tijden een show zonder broer Wilfried), maar de flauwekul ontbreekt desondanks niet. Het is bijna een gewaagde combinatie, maar Finkers lukt het als geen ander om het te laten werken. Prachtige en hilarische verhalen en teksten met een schitterende boodschap volgen elkaar op. Hoop dat Finkers na zijn pauze nog lang door mag gaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nice! Ben jaloers op je want ik vind Finkers ook een geweldig mens en een heerlijke caberatier. Hoop ooit van hem ook eens een show te mogen zien in het echt.
Zijn flauwe en soms wat voorspelbare humor is juist zijn grote kracht. Ik kan echt om hem lachen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
En nog steeds actueel, getuige deze feestelijke carnavalskraker:
(embed)
Deze is al oud, maar nog steeds grappig inderdaad. 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Net De Vliegende Panters op tv gezien met "De Vliegende Panters: Ebbinge, Vrijdag en De Bekker". Niet zo briljant als Seks en Hype, maar zeker weer een goede show.
Ik had die show live gezien. Ik stond perplex toen Remko Vrijdag ineens met zijn snikkel buitenboord stond. Ik vind de Vliegende Panters bij vlagen hilarisch en zo nu en dan redelijk saai.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Ben niet zo thuis in het cabaret maar heb natuurlijk wel eens wat shows gezien en weet dan in kleine maten ook wel een beetje wie de grote namen zijn of zijn geweest hier.
Ik vind Theo Maassen een briljant figuur die wat mijn betreft ook wel op eenzame hoogte aan de top staat. Zijn humor is vaak keihard en gaat soms wel wat ver maar ik vind dat hij zijn grappen altijd geweldig opbouwd en met goede sociale onderwerpen aan komt zetten en daarnaast lijkt het me in de verte ook best een sympathieke man. Hans Teeuwen vind ik wat overschat, zijn grappen zijn leuk inderdaad maar liggen over het algemeen niet helemaal in mijn straatje, maar goed dat heb ik enkel afgeleid uit kleine youtube stukjes, heb hier al een geruime tijd een dvd van hem liggen die ik binnenkort eens zal bekijken, zien om ik dan anders over hem denk. Javier Guzman vind ik niet zo, hij is bij vlagen heel erg goed op dreef maar doet me over het algemeen gewoon teveel aan Maasen denken, maar is minder scherp. Najib Amhali is bij momenten leuk maar vaak momt het uit in vrij flauwe tafarelen. Mischa Wertheim vind ik vrij irritant en is in mijn ogen ook totaal niet grappig. Jochem Myer is eigenlijk enkel leuk om zijn drukke gedrag, iets dat nogal afleiding geeft van zijn niet altijd even geslaagde grappen, hetzelfde geld voor Bert Visser die mogenlijk nog minder leuk is. Dan heb je nog Guido Weijers, die de oudejaars conference van vorig jaar gaf en ook absoluut niet grappig is verder. En ook de oude rotten Youp van t' Hek wiens oude werk ik bijzonder geslaagd en bij vlagen zelfs geniaal vind en Freek de Jonge van wie ik eigenlijk barweinig gezien heb om er verder over te oordelen, zelfde geld voor Herman Finkers.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Herman Finkers en Herman van Veen zijn de Donnen van het Nederlands Cabaret.
gotti
-
- 14075 messages
- 5885 votes
In 1980 misschien wel ja, voordat je onder die steen kroop...
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Toen was Finkers nog lang niet bekend. Iemand mag toch best z'n voorkeur uitspreken zonder dat hij direct Plato-trekjes krijgt?
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
En Herman van Veen is momenteel de top.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Je hebt helemaal gelijk. Tegenwoordig zijn ze natuurlijk de Godfathers.
Hey maar gottie, welke cabaratiers vind jij goed?