• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.879 actors
  • 9.369.694 votes
Profile

Cabaretiers

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Zoeken op Jim Jeffries levert in dit topic nog niks op. Schandalig. Daarom:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=17c5gWcoEcE[/embed]

Gaat dat zien:

- Contraband (2008)

- I swear to God (2009)

- Alchoholocaust (2010)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Mark Gungor, een huwelijksexpert, praat over de hersenen van mannen en vrouwen. Veel waarheid en feiten in, gestopt in een leuk jasje. Geweldig show, waar je hoofdknikkend en lachend naar kijkt.

WardT

• 274 messages
  • 3106 votes

Ik hou vooral van Britse comedians, zoals Stewart Lee, David Mitchell (al doet hij geen stand-up), Ricky Gervais.

Andere favoriet (die ik in dit topic nog niet ben tegen gekomen) is Frank Skinner:

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Mijn afleiding van vanavond. Prachtige show:

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

Weet iemand hier of de Jeff Dunham show genaamd Controlled Chaos dezelfde is als Identity Crisis? Ik ben vorig jaar naar het Antwerps Sportpaleis naar zijn show gaan kijken, maar de poster ziet er nogal hetzelfde uit.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Afgelopen vrijdag naar de nieuwe show van Javier Guzman geweest. Oorverdovend genaamd. Aardig. paar keer prima kunnen lachen. Maar Guzman zeurt te veel. En dan over dingen waar iedereen over zeurt, dus heeft dat weinig nieuws te bieden. Zijn vorige show die ik in het theater zag, Pour Dios, vond ik een stuk beter.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Voor wie van droge humor houdt:

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Maarten van Rossem Eindejaarsconference 2010 - Youtube: 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Moest er plots aan denken, zo ik net de eindejaarsconference van 2011 binnen heb.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Bill Hicks

Beetje in lijn daarmee,qua type humor, heb ik net Tig Notaro's set "Live" (als in leven, niet als in optreden) afgeluisterd, Emotioneel als geslagen met een hamer was toch wel een tijdje mijn reactie en ik ben er nog steeds niet helemaal overheen.

Ze opent de 31 minuten durende (audio) set met "Hello, good evening, I have cancer. Hello, how are you?" en je hoort dat het publiek niet weet hoe te reageren. Lachen, huilen? Lachen toch, want komedie?

Grote lichtpuntjes kent de set nergens, maar Notaro heeft een vreemd soort relativering, waarbij ze zelfs het idee heeft dat haar publiek het moeilijker heeft me de situatie als zij.

Met een stem die emotioneel kapot is brengt ze uit "What if I just transitioned into, just, silly jokes right now?” waarop een man roept "This is fucking amazing!". Haar antwoord “Now I feel bad that I don’t have more tragedy to share.” is tekenend. Scherp als een mes, maar zelfbewust van het zware materiaal in haar set.

Dikke aanrader deze set. Probeer hem op te zoeken of anders te kopen via louisck.net (wat previews en interview staan op npr.org). Opbrengsten gaan een beetje naar Louis, maar het meest naar Tig en naar een kankerfonds. Echter je moet de show niet opzoeken vanwege het steunen van goede doelen, maar gewoon omdat dit zo'n bijzondere set is.

Observator

• 18281 messages
  • 3578 votes

Ik heb de set gedownload van Louis CK's site. Dank voor de tip.

Een tragisch verhaal, maar bijzonder verteld. "Yay cancer."

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Observator

• 18281 messages
  • 3578 votes

Geslaagde nieuwe show van Micha Wertheim: Voor De Zoveelste Keer.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Eens, slim geschreven ook. Leuk om zo met je publiek te spelen haha

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Was inderdaad erg leuk. Had nog nooit een hele show van hem gezien, maar ga nu zeker achter de rest aan.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Heb deze show in het theater gezien. Door "de mindfuck" ga je na afloop echt een beetje verward de zaal uit. Ik had ook kaartjes voor de try-out van zijn nieuwe show op 4 oktober van dit jaar, maar kon er niet heen, omdat ik de dag ervoor onverwacht te vroeg moeder werd. Ben wel erg benieuwd. Zijn eerdere shows bevielen mij ook erg goed trouwens.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik had nog nooit wat van ze gezien, maar ik ben nu de show van Het Monica da Silva trio (Arjen Lubach en Tim Kamps) aan het kijken op Ned. 3 en dat is zeker een aanrader!

mjk87 (moderator films)

• 14512 messages
  • 4509 votes

Lubach vind ik prima, Kamps niks. Ben weleens bij Rooijakker, Kamps en Kamps geweest. Was pijnlijk niet grappig dat.

(verwijderd)

• 720 messages
  • 0 votes

In Overigen > Televisie > Theo Maassen - Met alle respect:

Theo Maassen maakt de PVV en daarbij ook doorgedraaid moralisme, op briljante wijze belachelijk.

Dit is wellicht het enige geëngageerde cabaretprogramma dat ik daadwerkelijk goed vind. Cookies op Nederland 1 - nederland1.nl

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Net binnen de lijntjes gezien van Ronald Goedemondt, wat een geweldige gast is dat toch! Stijgt echt ver uit boven het gemiddelde niveau op dit moment, incluis de Maassens en Teeuwens van vandaag de dag.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Net op Canvas 'het uur van de prutser', van Wim Helsen gezien. Had deze al eens gezien, maar wat blijft die man toch geniaal!

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

orbit wrote:

Net binnen de lijntjes gezien van Ronald Goedemondt, wat een geweldige gast is dat toch! Stijgt echt ver uit boven het gemiddelde niveau op dit moment, incluis de Maassens en Teeuwens van vandaag de dag.

Vind Goedemondt best goed, maar hij houdt het niveau nooit langdurig vast. Gaat van infantiel naar erg grappig en weer terug.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Vond Goedemondt eindelijk weer eens een leuke Nederlandse comedian. Zeldzaam wat mij betreft.

Jammer dat Chappelle (al even) gestopt is.

vanlok

• 40 messages
  • 608 votes

Ontzettend vreemd dat George Carlin zo onbekend is in Nederland terwijl hij in het buitenland wordt gezien als één van de beste comedians ooit.

Nog nooit wat van m op de Nederlandse tv gezien, nog nooit op een site voorbij zien komen en ook op MM lijkt vrijwel niemand hem te kennen.

Wat een baas was dat zeg.

En hier een filmpje hoe die een irritante gast HE-LE-MAAL afmaakt.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Carlin

mjk87 (moderator films)

• 14512 messages
  • 4509 votes

Eric van Sauers

vanlok

• 40 messages
  • 608 votes

Ik ben geloof ik de enige die Eric van Sauers niet mag, bleh met z'n enge kop, totaal niet grappig.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Bleef even hangen na DWDD. Liep even weg, kwam weer terug, zit ik ineens een cabaretvoorstelling van Ali B op Ned. 3 te kijken...

Maar wat is dat fuck-ing slecht zeg, te gênant voor woorden! Zo slecht zie je het zelden.

Zappen maar!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.