• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.663 votes
Profile

Cabaretiers

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Drs. DAJA wrote:

Ik moest ooit een DVD van haar recenseren... En dan denk je dat een depressie het ergste is wat je kan overkomen.

Is het zo erg, kan me niet voorstellen.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

606 wrote:

(quote)

Ga jij ook maar je grote mond spoelen dan.

Waarom zou dat toch moeten opknopen,

Zij verzind teminste alles zelf en heeft kei goede humor.

Zij bedenkt alles zelf? het eerste wat me te binnen schiet is "Bep Lachebek" uit "Spiksplinternieuw" waarin ze achtereenvolgens allemaal tragisch oude grappen opsomt (Harry Stotter, Stukje bij beetje naar buiten smokkelen, advocaat...)

Er zijn wel meer komieken (want een cabaretier kun je haar niet noemen) en cabaretiers die eens een grapje lenen, maar Van Schouten leent op vrij regelmatige basis van de meest voor de hand liggende straathumor.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

stephan73 wrote:

Nou, Sara Kroos was voor mij wel de beste van de Lama's! Kwam vaak zeer grappig uit de hoek. Hoe zij is met een solo-show, weet ik niet!

Ongekend dat meningen zó kunnen verschillen. De Lama's zijn allemaal bij vlagen flauw, maar bij Sara Kroos had ik altijd plaatsvervangende schaamte. Niemand moest ook om haar lachen in in het publiek. Ze is dan ook totaal niet grappig. En dat is met haar shows exact hetzelfde. Hoewel, ik heb zelf maar een stukje van één van haar shows gezien en dat was pijnlijk. Maar van anderen niets anders gehoord.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Drs. DAJA wrote:

(quote)

Zij bedenkt alles zelf? het eerste wat me te binnen schiet is "Bep Lachebek" uit "Spiksplinternieuw" waarin ze achtereenvolgens allemaal tragisch oude grappen opsomt (Harry Stotter, Stukje bij beetje naar buiten smokkelen, advocaat...)

Er zijn wel meer komieken (want een cabaretier kun je haar niet noemen) en cabaretiers die eens een grapje lenen, maar Van Schouten leent op vrij regelmatige basis van de meest voor de hand liggende straathumor.

Tineke Schouten is gewoon de André van Duin onder de vrouwen. Leuk voor kinderen en ouderen, net als van Duin. Toen ik klein was, vond ik van Duin fantastisch. Ik moet wel zeggen dat van Duin vroeger een stuk beter was dan nu. Laat Tineke Schouten gewoon doen waar ze goed in is. Er zijn genoeg mensen die het prachtig vinden. En ze heeft heus wel de kwaliteiten om kinderen en ouderen te vermaken met haar typetjes.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

doodah wrote:

Nederlandse komiekers ken ik niet echt. Maar van de Belgische vind ik de opkomende Fhilip Geubels schitterend. Bij echt elke "grap" lig ik echt strijk.

Kijk hier maar eens.

YouTube - Philippe Geubels

of dit:

YouTube - Philip Geubels , gedicht in Man Bijt Hond

Philip Geubels is fantastisch! Lag helemaal strijk met zijn deelname in de Pappenheimers en in De Slimste Mens

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Nicolage Rico wrote:

Er zijn genoeg mensen die het prachtig vinden. En ze heeft heus wel de kwaliteiten om kinderen en ouderen te vermaken met haar typetjes.

Uhm ja dan ben ik of een kind of erg oud.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

606 wrote:

(quote)

Uhm ja dan ben ik of een kind of erg oud.

Uiteraard is daar tussenin ook nog een groep die ervan kan genieten.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Metalfist wrote:

Philip Geubels is fantastisch! Lag helemaal strijk met zijn deelname in de Pappenheimers en in De Slimste Mens

Die heb ik beide ook gezien en je hebt gelijk, hij was inderdaad weer hilarisch.

Die man is gewoon zo, die hoeft daar geen show voor in elkaar te steken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Nicolage Rico wrote:

Ih gelukkig maar

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Wim Helsen is geweldig alleen jammer dat alles tot aan Juni in Nederland en Belgie uitverkocht is.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Ik heb wel eens een fragmentje gezien van zijn tv-show en die vond ik echt niet grappig. Zijn shows zelf blijken ook nogal "raar" te zijn.

Geef mij, zoals ik al eerder heb gezegd, maar Philip Geubels.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Van zijn TV optredens ben ik ook niet de grootste fan (van wat ik dan gezien heb), maar in z'n zaalshows is Helsen gewoon koning. Geniale performance en grappiger, gevatter en sterk dan eender welke concurrentie.

Inderdaad jammer dat alles uitverkocht is.

Geubels vind ik ook best grappig maar veel makkelijk en een stuk minder uniek.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Linn wrote:

Wim Helsen is geweldig alleen jammer dat alles tot aan Juni in Nederland en Belgie uitverkocht is.

Niet om je te plagen hoor, maar ik heb kaartjes!

18 maart in Purmerend!

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

Linn wrote:

Wim Helsen is wel leuk inderdaad. Vorig jaar bij een optreden van hem geweest en erg gelachen.

Wel grappig, mijn nichtje kent hem persoonlijk en helpt hem regelmatig met optredens e.d.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

BenicioDelToro wrote:

(quote)

Niet om je te plagen hoor, maar ik heb kaartjes!

18 maart in Purmerend!

Damn!! Nou veel plezier in ieder geval! Laat me maar weten hoe het was

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Precies, die noemen we TV-Oranjers...

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Tineke Schouten is gewoon de André van Duin onder de vrouwen.

Van Duin valt dan ook niet te categoriseren als cabaretier.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Drs. DAJA wrote:

(quote)

Van Duin valt dan ook niet te categoriseren als cabaretier.

Tineke Schouten ook niet.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Ik vind het jammer dat Herman van Veen zo ondergewaardeerd wordt - ook al noemt hij zichzelf geen cabaretier.

In België en andere landen kan hij niet normaal over straat. Hij brengt zoveel passie in zijn spel, ongekend. Tekstueel top, veel beter heb je ze niet in Nederland. En komisch. Erg komisch. Zaterdag heb ik 'm gezien in de nieuwe Luxor en dat één van de beste shows die ik zag.

Ik weet zeker dat veel mensen een positievere mening over Herman krijgen als ze er geweest zijn.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Een andere mening dan jou bedoel je, Rico?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Don Dijk wrote:

Een andere mening dan jou bedoel je, Rico?

Wat bedoel je, Don?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Haha. Oh, je hebt de zin iets aangepast. Hierdoor is het allemaal wat duidelijker. Bedankt daarvoor!

PS: Herman van Veen is de grootste ''entertainer'' van Nederland, ben ik helemaal met je eens. Alle bovengenoemde namen mogen niet eens zijn clownschoenen poetsen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik kom net van een show van Micha Wertheim vandaan en het was echt geweldig, de paljas!

"Trots op Micha!"

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ik ben de laatste tijd veel van Russell Brand aan het kijken. Geweldige gast!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Bij dat Apollo Live-programma komen ook wel eens wat lolbroeken voorbij. Pas zo'n dikkig homo'tje. Kwam verrassend komisch uit de hoek.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Hans Teeuwen in London...

Mijn god, die arme Britten weten niet wat ze overkomt.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Vond het niet echt spetterend eerlijk gezegd. Een hoop gekke bekken en recycled materiaal dat in het Nederlands (getuige zijn shows) veel beter uit de verf komt.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Toch waren ze redelijk lyrisch in London. Ik heb een stuk gezien en vond het prachtig. Bijna net zo goed als in het Nederlands.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Ook maar een stukje gezien. Veel heeft hij niet hoeven vertalen, de helft van de show bestaat toch uit lawaai, gebrabbel en meer lawaai. Kreeg een beetje plaatsvervangende schaamte tijdens het kijken. Meer nog dan tijdens het songfestival.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Was ook niet onder de indruk van Teeuwen in London.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.