- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Piepkleine geneugten des levens
Piepkleine geneugten des levens
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Als het tijdens de lente al 18 - 22 bijna dagelijkse temperaturen zijn, kan ik me voorstellen hoe komend zomer gaat worden 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Als het tijdens de lente al 18 - 22 bijna dagelijkse temperaturen zijn, kan ik me voorstellen hoe komend zomer gaat worden
Precies! maar het maakt mij weinig uit wat voor weer het zal worden in Nederland , ben straks toch lekker 5 maanden weg door Europa touren (naar plaatsten waar het altijd zonnig is!)
hihi 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Een tour door Europa lijkt me wel een geweldige manier van vakantie houden. 5 maanden is alleen net teveel. Ik snap best dat het een geneugte kan zijn, zeker tof.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Een tour door Europa lijkt me wel een geweldige manier van vakantie houden. 5 maanden is alleen net teveel. Ik snap best dat het een geneugte kan zijn, zeker tof.
Ja tour, eigenlijk ga ik voor een reisorganisatie tenten opbouwen door heel Europa. Voornamelijk de landen; Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Spanje, Slowakije en Portugal. Daarna 2 maanden als chauffeur in Llorret de Mar (Spanje) en als ik daarna nog zin heb in de maanden September en Oktober de tenten weer afbouwen. Tevens zijn dit ideale landen om veel FILMS aan te schaffen, vooral Slowakije en Oostenrijk (de moeilijk verkrijgbare markt)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Oh, dus als het ware werken in het buitenland? Op kosten van het bedrijf, neem ik aan? Lux hoor.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
M-A, is het wel slim om dat hier openbaar te maken wat die "donker-gekleurde"betaling betreft?
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
M-A, is het wel slim om dat hier openbaar te maken wat die "donker-gekleurde"betaling betreft?
In principe willen ze iedereen dit jaar gewoon op de loonlijst zetten ja (inclusief doorlopende reisverzekering), maar voor mij maken ze een uitzondering omdat ik met mijn moeder een eigen Catering bedrijf run en anders problemen krijg met de belastingsdienst. Dus krijg ik het op een andere manier van vergoeden. En moet ik uiteraard zelf een eigen doorlopende reisverzekering afsluiten!
Aangepast. Maar ik hield er al rekening mee, door niet de naam te noemen van de reisorganisatie
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Je weet maar nooit welke "speurneus" er (beroepshalve) mee leest 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vandaag in de Kringloopwinkel 3 filmboeken gevonden:
één over Humphrey Bogart met paginagrote foto's
één over James Dean met paginagrote foto's (van dezelfde editie als dat van Bogie)
één over de historie van de Musical in Hollywood7
En dat allemaal voor 7.5 euro. Ooh, wat hou ik ervan om rommelmarkten en Krinloopwinkels af te lopen en dan iets interessant voor weinig geld te vinden 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Geweldig toch, ik hoop binnenkort wat moeilijk verkrijgbare films te kunnen krijgen als ik in Oostenrijk en Slowakije ben
uiteraard dan wel met engels ondertiteling.
In iedergeval succes met je aanwinst voor een prikkie 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Vandaag in de Kringloopwinkel 3 filmboeken gevonden:
één over Humphrey Bogart met paginagrote foto's
één over James Dean met paginagrote foto's (van dezelfde editie als dat van Bogie)
één over de historie van de Musical in Hollywood7
En dat allemaal voor 7.5 euro. Ooh, wat hou ik ervan om rommelmarkten en Krinloopwinkels af te lopen en dan iets interessant voor weinig geld te vinden
Houd je wel rekening met "overgewicht"wanneer je tijdens je verblijf in het buitenland ook van die vondsten doet 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik zal mijn best doen om geen te zotte kosten te gaan doen, al zal dat erg moeilijk worden 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Wat een groot geneugte had moeten worden liep (helaas)uit op een piepklein geneugte, en is hier dus op zijn plaats.
Ik had mij nogal verheugd op het live optreden van een band die lang geleden mijn grootste bron van inspiratie was om zelf actief met Bluesmuziek te beginnen.
Die band, Cuby & The Blizzards, speelde vanavond in de plaatselijke schouwburg.
Van de rauwe en dynamische stijl die ooit zo kenmerkend was voor de zanger en zijn muzikanten (waaronder ooit ook Herman Brood) was nog maar bitter weinig overgebleven.
Alles klonk gepolijst en was "verfraaid"met jazzy blazers en arrangementen.
De bekwame gitarist kwam nog maar mondjesmaat aan bod.
Eigenlijk ook voer voor het frustratie topic.
De blazerssectie, waarvan de solo van de trombonist mij deed denken aan het getoeter van een loopse olifant, paste absoluut niet bij het muziekgenre waar de band ooit bekend om stond.
Bovendien maakte de keyboardspeler van sommige nummers bijna "symfonische werken".
Wat bleef was zegge en schrijve één enkel nummer waarin de gitarist zijn gang mocht gaan, en de toeteraars niet al te nadrukkelijk aanwezig waren.
Een piepklein geneugte dus, al was het ontmoeten van vele collega's uit de muziekscène achteraf wel een aardige pleister op de wonde.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Ai, da's altijd jammer, als iets dat in jouw beleving ooit zo geweldig was, dan op zo'n manier dan toch tegenvalt!
Maarja, ze worden er ook niet jonger op, toch?
Het haalt wel een beetje je belevingen van vroeger naar beneden denk ik.
De ontmoeting backstage moet toch wel enige voldoening hebben gegeven denk ik? 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ik had ze enkele jaren geleden ook nog eens live gezien, en toen viel het ook bar tegen, vooral door de toegevoegde blazerssectie.
Nu hoopte ik dat die inmiddels verdwenen zou zijn, maar helaas pindakaas.
Een backstage ontmoeting met de leden van de band is er niet geweest hoor.
Ik zou niet weten wat ik had moeten vragen of zeggen na dit tegenvallende optreden
De muzikanten waarover ik het had maakten net als ik deel uit van het publiek.
Maar ik zeg altijd : niets is vergeten.
Wat ooit goed was, dat blijft zo in mijn herinnering, daar doen de minder goede recentere ervaringen geen afbreuk aan.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Jammer dat het concert van Cuby zo tegenviel, Brix. Balen! Hebben ze wel nog 'Window of My Eyes' gespeeld, of viel zelfs dat nummer tegen?
Zelf was ik gisteravond bij een spetterend optreden van Eli 'Paperboy' Reed and the True Loves in de Melkweg. Echt fantastisch hoe die vent kan zingen! De band was ook goed in vorm, dus het was een dijk van een show! Je had dus beter daarheen kunnen gaan, Brix! 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Window of my eyes, ja, maar hoe...
De gitarist, die daarin altijd een belangrijk aandeel heeft gehad vroeger, in de vorm van een kippenvel-solo, ging van het podium af.
Daarvoor in de plaats kwam een van de blazers, die de solo overnam.
De pianist maakte er met een veel te druk arrangement van, en tot slot zong Harry Muskee met weinig gevoel.
Daarbij komt nog dat het "topnummer" (Low Country Blues)van hun nieuwste CD (Cats Lost) een samenraapsel is van ingrediënten uit ' Window of my eyes'.
Zelfs de gitaarsolo lijkt daar sterk op.
Vandaar denkelijk ook dat die solo in' Window' weggelaten werd (dat zou "dubbelop"zijn)
Ik wil hier nu niet heel de band afbreken, al lijkt het daar wel op.
Het is een heel goede band, maar voor mij is de echte Blues eruit, en dat was wat mij zo aantrok.
Wie er ook nog uit is, is de geweldige bassist Herman Deinum, eerder deze week (terecht) nog uitgeroepen tot de beste Bluesbassist van Nederland.
Maar niet meer bij C+B helaas,
Zijn vervanger was ook nog zwaar onder de maat.
Ik blijf het klein geneugte van dat ene mooie nummer ( To blind to see)wel koesteren, als herinnering aan hoe goed het vroeger ooit geweest is.
Verder deed het mij dan toch ook wel plezier dat de zaal zo bomvol publiek zat.
Dat is in deze regio uitzonderlijk.
Misschien ga ik zelf wel een nummer schrijven over de teloorgang van mijn "inspiratiebron". 
(maar dat zou dan wel weer ondankbaarheid ten top zijn)
Fijn om te lezen dat jouw muzikale avond zo goed uitpakte Patrice.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Vandaag. 20 graden + een vrije dag. Ik weet alleen niet wat ik ga doen 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Vandaag. 20 graden + een vrije dag. Ik weet alleen niet wat ik ga doen
Gamen en films kijken 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik heb nog 2 films staan die ik vandaag wil zien, dus dat sowieso. Alleen gamen heb ik al een tijdje niet meer gedaan, niet echt een behoefte naar gehad.
Eerst nog even eten en dan even kijken of er mensen zijn die zin hebben om ergens naartoe te gaan ofzo, heb zin om buiten te wezen.
jirachi03
-
- 393 messages
- 0 votes
Een lekker drankje en/of hapje tussendoor en dan lekker bourgondisch genieten.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Thuiskomen na een lange dag, je kleren en schoenen uittrekken en dan zien hoe lekker bruin je bent geworden. Zelfs de witte strepen van de 'riempjes' van mijn schoenen storen me niet, dat kleuren we morgen wel bij.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Inmiddels lekker bruin geworden, leuk die complimentjes van bekenden: Goh je ziet er goed uit man!
:)
(met andere woorden, als ik geen bruin kleurtje had zag ik er niet goed uit?)
Nah we gaan maar van het positieve uit! 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Vandaag heerlijk school skippen en op een terras wat koude biertjes naar binnen werpen. Mjummm, kon het iedere dag maar
Meteen in de mood om lekker uit te gaan, worden laaaange nachten dit (5 daagse) weekend
. Ook nog eens 2 bookings staan, dus krijg er nog voor betaald om te drinken en te draaien... win/win 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Jaaaahh, ik had er net 1. Ik was bij de supermarkt en ik liep met mn handen vol richting mn auto. Ik had o.a. een sixpack met flesjes sparood en die zette ik even op het dak van mn auto om eerst de rest erin te zetten, maar toen werd ik gebeld en vergat ik dat die flesjes nog op het dak stonden. Vervolgens reed ik weg en voor mij waren 2 mannen op scooters en zij begonnen allerlei gebaren te maken en dat zag er werkelijk fantastisch uit. Na 5 min had ik door wat ze bedoelde en ik stapte uit. Oja, er staan nog flesjes sparood op het dak van mn auto. 
P.S. Met bier had me dit waarschijnlijk nooit overkomen !!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lekker in de tuin liggen met een drankje, tijdschriftje en iPod in de oren! 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Same here, balkonbakken klaar, drankje, folders doorneuzen en mensen kijken vanaf het balkonnetje.