• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.024 actors
  • 9.371.610 votes
Profile

Piepkleine geneugten des levens

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Rianneke_Dan wrote:

En helaas moet ik dat vaak zelf doen want NW is er ook geen held in

Ik ben geen grotere held wat betreft spinnen dan Ichabod nee .

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

U-96 wrote:

Ben je nooit bang dat ze uit dat kommetje ontsnappen en door je mouw lopen?

Nee daar houden ze niet van, ze hebben hele gevoelige pootjes en over een mensenhuid lopen is net zoiets als voor ons om op een zomerse dag blootvoets over het asfalt te moeten lopen (liever niet dus).

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Spinnen Vorige week bij Echte Meisjes, die bak met spinnen. Toen ze er één vol vastpakte, rillingen over m'n lijf... held

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dacht eerst dat het schimmel was. Meeeeeeeen, ik ga voor ik ga poepen weer onder me kijken hoor.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Ik ben geen grotere held wat betreft spinnen dan Ichabod nee .

Haha en jij trekt dan ook precies zo'n hoofd als Depp in Sleepy Hollow

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

@ U-96

Ik slaap op m'n zij, dus ik kan het niet bevestigen.

Serieus: nee, gelukkig nooit gehad. Wel af en toe een soort van kruipend gevoel bij m'n benen of handen, maar dat zullen wel m'n haren zijn. Anders krijg ik hetzelfde lot als deze arme man (film Arachnophobia). Vanaf 3:40 kijken.

Ps. wat toch een geneugte is (als het je ding is), zo'n neppe spin (want daar gaat het al 4 pagina's over) bovenop de deur op een kiertje te plaatsen. Nog nooit in het echt gedaan, maar de resultaat zal wel leuk zijn. Tenzij diegene een slechte hart heeft. Het zou zelfs te ver kunnen gaan.

Voorbeeld van een redelijk echt stukje (vanaf 4:00 kijken anders duurt het te lang):

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Minotaures wrote:

@ U-96

Serieus: nee, gelukkig nooit gehad. Wel af en toe een soort van kruipend gevoel bij m'n benen of handen, maar dat zullen wel m'n haren zijn. Anders krijg ik hetzelfde lot als deze arme man (film Arachnophobia). Vanaf 3:40 kijken.

Een link naar Arachnophobia zat er uiteraard aan te komen. Briljante film trouwens!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Brrr, wat een akelige discussie.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Madecineman wrote:

(quote)

Nee daar houden ze niet van, ze hebben hele gevoelige pootjes en over een mensenhuid lopen is net zoiets als voor ons om op een zomerse dag blootvoets over het asfalt te moeten lopen (liever niet dus).

Heb je een linkje met meer informatie?

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Apollinisch wrote:

Heb je een linkje met meer informatie?

Internet staat er vol mee. Kijk HIER maar eens.

Een mens heeft een spin niks te bieden, behalve hun huis.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het vieste dat ik ooit met een spin heb meegemaakt was toen ik mijn schoen aandeed en ik voelde dat er iets hard in zat. Ik haal mijn voet er terug uit en pak hem op en ineens kroop daar een grote spin uit. Nu verschiet ik niet snel maar toen ben ik toch een halve meter in de lucht gevlogen! Ik ben ook maar op de spin blijven slagen omdat ik zo hard was verschoten...

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Wat een stelletje bangebroeken hier. Zo'n klein beest is banger voor jullie.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

U-96 wrote:

(quote)

Doodslaan van spinnen begrijp ik ook nooit zo. Ben zelf als de dood voor grote zwarte spinnen, maar ik probeer ze altijd weg te halen als ik ze zie.

Half jaar geleden ben ik nog een half uur bezig geweest met een king size zwarte spin. Met tape had ik een whiskeyglas aan een stok vastgemaakt om die op veilige afstand op de spin te zetten. Samen met m'n zuster hadden we m'n toen met een dikke laag karton en tijdschriften buiten gezet. Stok omhoog en dan hard wegrennen. Heerlijk om af en toe lekker bang te zijn voor zoiets.

Wow, wat inventief! Zou ik nooit kunnen bedenken, zo'n constructie. Spinnen laat ik meestal lekker zitten (hele grote probeer ik te vangen in een potje om ze daarna buiten te zetten), maar muggen vind ik echt irritant. Ik kan niet slapen voordat die mijn kamer uit zijn. Het gaat me nog niet eens om het feit dat ze steken, maar vooral dat irritante gezoem rond je oren. Of ik slaap heel licht, of ze komen zo dicht bij mijn oren, maar ik word er altijd wakker van.

Zie trouwens ook steeds vaker torretjes in huis, wie heeft daar nog meer last van?

Onze katten vinden ze meestal... dat is voor het torretje niet zo leuk want die gaan ermee aan de haal en gebruiken ze als speelgoed. Of nog erger, ze eten ze op!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Madecineman wrote:

Trouwens, dit was mijn trouwe huisvriend op Bali, die heb ik lekker laten zitten (ongeveer zo groot als mijn hand) zelfs voor mij zijn er grenzen

(afbeelding)

Zo groot als je hand?? Denk maar niet dat ik een oog dicht had gedaan met zo'n ding in mn huis.

Gevalletje spuitbus, aansteker > Kill it with Fire.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

BenicioDelToro wrote:

muggen vind ik echt irritant. Ik kan niet slapen voordat die mijn kamer uit zijn. Het gaat me nog niet eens om het feit dat ze steken, maar vooral dat irritante gezoem rond je oren. Of ik slaap heel licht, of ze komen zo dicht bij mijn oren, maar ik word er altijd wakker van.

Idem hier

En bovendien werden mijn "bedgenotes" helemaal gek van mijn gejaag op die zoemers.

Vandaar dat ik sinds jaren onder een klamboe slaap tijdens de zomermaanden.

Zo'n ding is echt wel een geneugte.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

Bij mij kwam er een keer een spin uit een sok lopen die ik net aan wou doen. Ondanks dat ik niet echt bang voor spinnen ben schrok ik me kapot. Ik denk dat het meer komt omdat je niet weet wat er ineens uitkomt of zo. Toen ik zag dat het een spin was heb ik 'm buiten gezet.

Spinnen kunnen altijd wel heel goed ineens vanuit je ooghoek tevoorschijn komen en zo. Dat je schrikt, omdat je niet weet wat er loopt. Met hun enge pootjes. Jakkie. Maar doodmaken? Nee, al ben ik altijd wel bang dat ze uit de beker komen (als ik ze gevangen heb) en in m'n mouw kruipen.

Als m'n katjes een spin zien heeft het beestje minder geluk. Die vreten ze ook op .

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@ _Se7en_: (al ben ik altijd wel bang dat ze uit de beker komen (als ik ze gevangen heb) en in m'n mouw kruipen.)

Ik vrees dat ik inmiddels van "cowboy" gedegradeerd ben naar "spiderman"

Dit is dan ook mijn laatste berichtje over het erg uit de hand gelopen onderwerp spinnen, haha.

Maar wat het ontsnappen van zo'n beestje betreft na het vangen in een beker, of potje:

ik plaats dat potje over het beestje heen, en schuif er dan voorzichtig een postkaart onder, en houd die erop wanneer ik het potje omdraai.

Zo kan ie niet meer ontsnappen.

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Is er trouwens niet ergens een insecten-topic?

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Een spin is geen insect.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

Brix wrote:

Maar wat het ontsnappen van zo'n beestje betreft na het vangen in een beker, of potje:

ik plaats dat potje over het beestje heen, en schuif er dan voorzichtig een postkaart onder, en houd die erop wanneer ik het potje omdraai.

Zo kan ie niet meer ontsnappen.

Dat doe ik ook altijd, maar toch ben ik bang dat ik het niet goed vast heb en dat die spin in m'n nek kruipt.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Een bloedneus hebben onder de douche, dat ziet er echt vet uit

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Skycrawler wrote:

Een spin is geen insect.

Zeikstraal...

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

MoFeDu wrote:

Een bloedneus hebben onder de douche, dat ziet er echt vet uit

Ik had het een keer tijdens het afdrogen...

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Iets waar er bloed uitkomt zie ik niet echt als een geneugte, maarja zo zie ik het.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

Iets waar er bloed uitkomt zie ik niet echt als een geneugte, maarja zo zie ik het.

Niet echt dat ik er van genoten heb inderdaad, maar het zag er wel grappig uit. Zou het iedereen aanraden

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

18+ graden natuurlijk! Van mij mag het nu ff naar de 25 ofzo.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik vond het echt heerlijk vanmiddag, dat lekkere weer. Ik heb heel de middag op het terras gezeten en ben zelfs heel erg verkleurd. Dat terwijl ik normaal niet snel bruin wordt. Enige minpuntje is dat als ik mijn zonnebril afzet, het nogsteeds lijkt alsof ik hem nog op heb!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Over zonnen gesproken; het is altijd leuk, een weggetje achter een rij huizen met open tuinen waar dames lekker in bikini aan het zonnen zijn. Ik heb dan altijd zin om gewoon te stoppen en eventjes ervan geniet, maarja dat kan ik niet maken dus gewoon toeteren en vrolijk zwaaien Lang leve de zomer! (I know, het is lente)

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

De hete zomerdagen moeten nog komen:D

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.