- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Piepkleine geneugten des levens
Piepkleine geneugten des levens
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarom zeg je dat nou, zo vlak voor het slapen gaan?
Je weet dat je in een mensenleven gemiddeld ruim 10 spinnen opeet in je slaap? 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Is toch gezellig, al dat leven in huis
Maar serieus, hoe denk je dat een gemiddeld huis eruit zou zien zonder die 1000+ spinnen? Waar denk je dat die allemaal van leven?
Slaap rustig met de gedachte dat de spinnen in huis je vriendjes en vriendinnetjes zijn in de strijd tegen ongedierte 
Dat van die spinnen eten is een dik belegde boterham Gorilla btw.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Haha, volgens mij bevat een gemiddeld huis al meer dan 1000 spinnen! Succes met vangen Rianneke
Nou zeg
Zolang ik ze niet zie ga ik me er ook niet druk om maken, maar als ik eenmaal weet dat er ergens een zit dan moet ik die weg hebben. En helaas moet ik dat vaak zelf doen want NW is er ook geen held in 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Meer mensen niet... Echt gebeurt, kwam een paar jaar geleden op m'n werk 's ochtends vroeg via de ingang van de Spoedeisende Hulp staan daar 2 verpleegsters, en een breegeschouderde kerel van de bewaking met een papiertje in z'n hand naar zo'n zwarte harige Huisspin te staren die zich lekker op de drempel heeft genesteld. Geen idee wat ze moeten doen... Bijt ie niet?
Iig ik pak dat beestje, met blote handen jawel, op en zet hem weer buiten in de tuin onder toeziend oog van bewonderde blikken... Maar goed ik vang dan ook al al spinnen vanaf de kleuterschool om de meisjes bang mee te maken 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Mijn broer deed dat ook altijd, dan pakte hij de spin en rende hij achter me aan. Nou ik werd dan echt hysterisch, gillen, huilen. Ik ben er echt bang voor. Dus ik vind het erg knap dat jij ze gewoon zo oppakt. En het stomme is dat je bij mij wel een slang in mijn handen kan duwen, doet me niks
(ligt er wel aan wat voor slang natuurlijk)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Heel herkenbaar, alleen heeft mijn zusje twee broers dus die was/is ook niet bang van spinnen meer te krijgen... Wij moesten echt altijd op zoek naar onze slachtoffers 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Iig ik pak dat beestje, met blote handen jawel, op en zet hem weer buiten in de tuin onder toeziend oog van bewonderde blikken...
Hulde 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Trouwens, dit was mijn trouwe huisvriend op Bali, die heb ik lekker laten zitten (ongeveer zo groot als mijn hand) zelfs voor mij zijn er grenzen 

Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Zo hallo ik had gelijk het eerste vliegtuig weer naar huis gepakt.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dacht dat jij bang was voor vliegen/vliegtuigen? 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja dat is ook zo haha, zulk soort spinnen zal ik dan ook niet snel tegenkomen gelukkig 
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Toevallig deze week bij mijn ouders de welbekende 'huisspin' over de vloer zien lopen. Wat een dikke krengen zijn dat zeg
Verwacht je niet 1,2,3 in Nederland. Ik niet althans.

FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Oh die had ik ook een keer in de woonkamer lopen. Kon hem niet pletten omdat ik niks had om mee te slaan. Zette dus de stoelpoot erop, maar liep gewoon bijna met de stoel weg joh... 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Die ja, krengen zijn echt razendsnel als je ze wilt vangen. Ik veeg ze altijd in m'n hand en maak dan meteen een dicht kommetje (uit een klein gaatje weten ze al te ontsnappen) en daarna zet ik ze in de tuin ofzo van waaruit ze waarschijnlijk weer gewoon vrolijk naar binnen kruipen!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Die heb ik ook een keer in huis gehad. Toen zat ik met de hele familie een film te kijken, kwam ie ineens onder de bank vandaan rennen. Ik gillen en als een idioot op de bank gaan staan. Toen zat hij op een gegeven moment in het midden van de kamer. Mijn pa heeft toen een groot boek gepakt, er bovenop gegooid en erop gesprongen. Misschien niet lief voor de spin, maar zijn dood was snel en pijnloos 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
@boozebelly...
Daar ben je mooi klaar mee, haha.
Zo'n eentje zat er precies een week terug in m'n plastic tas... Wilde net naar huis gaan en toen ik m'n papieren in de tas deed, zag ik 'm zitten. Heb de tas een meter of drie weggegooid en heb met gedurfde bewegingen alles eruit geschud en net zo lang gespit met een stok totdat ik 'm weg kon laten lopen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Die ja, krengen zijn echt razendsnel als je ze wilt vangen. Ik veeg ze altijd in m'n hand en maak dan meteen en dicht kommetje (uit een klein gaatje weten ze al te ontsnappen)
Ben je nooit bang dat ze uit dat kommetje ontsnappen en door je mouw lopen? 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Kruisspinnen, hooiwagen spinnen en zulk soort spinnen, maar dan pikzwart en kamperen bij elk klein gaatje (tussen een duur en betongaten zeg maar) met een soort 'webdeken'.
Gelukkig woon ik (en anderen neem ik aan) niet in Australië, waar spinnen in een kamer een doodnormale gezicht is.
Dit lijken me de typen 'huisspin' die ze daar hebben.

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja de plasticzakspin kan zeer gevaarlijk zijn.
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Wij hebben hem maar in de stofzuiger gezogen. Je hoorde hem gewoon door de slang heen kletteren met dat dikke lijf... Nu heb ik wel eens verhalen gehoord dat ze daar gewoon weer uit kruipen zodra je de stofzuiger weg zet, maar dat is het probleem van mijn ouders 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Op de link klikken en dan de pagina vernieuwen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Eline heeft nu ook haar eigen huisje, met haar eigen huisspin 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ieewww, ik zie de foto nu. Nee, ik ga nooit naar Australië. Getver!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Done.
Bij zulke foto's of filmpjes krijg ik altijd de behoefte om onder m'n bureau/bed te kijken en alle hoeken van de kamer te controleren 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Eline heeft nu ook haar eigen huisje, met haar eigen huisspin
Nouja zeg!
Jij gemeen, gemeen meisje!

Edit: Iew, ik krijg er jeuk van. Jouw schuld!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Oh bah ik zag die foto ook niet en nu wel
Mijn wens was altijd om down under te gaan, maar nu weet ik het niet zeker meer.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb vrij regelmatig van die bewuste momenten waar m'n geest precies tussen wakker zijn en slapen zit en ik een ilussie zie. Dat is dus meestal een grote spin die van z'n draad recht naar beneden op m'n gezicht af komt... Wellicht herkenbaar bij sommigen?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik krijg ook altijd jeuk overal als ik van die spinnen zie! Blegh.