• 178.060 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.747 votes
Profile

Piepkleine geneugten des levens

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Brix wrote:

(quote)

Dankjewel.

Nu krijg ik ook nog wroeging, omdat ik die twee gescheiden heb

Je hebt vast het vrouwtje buitengezet die net daarvoor het mannetje heeft opgegeten. Gebeurt toch bij sommige spinnen na het paren?

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

melvddonk wrote:

Ik wist niet eens dat zoiets in Nederland ook leefde eigenlijk. 'De roodrugspin (Latrodectus hasselti) is een giftige spin die van nature in Australië voorkomt'

Dat klopt, maar spinnen reizen makkelijk mee tussen groente, fruit, kleding enz...

moviemafketel wrote:

(quote)

Je hebt vast het vrouwtje buitengezet die net daarvoor het mannetje heeft opgegeten. Gebeurt toch bij sommige spinnen na het paren?

Niet bij deze. Deze zijn lief voor elkaar . De Zwarte Weduwe daarentegen.. (vandaar de naam).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik zie het al voor me, jij druk springend op een doos spinazie.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

spin(azie)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Ik zie het al voor me, jij druk springend op een doos spinazie.

Hij kraakte goed. Ik vind dat altijd vies om met mijn schoenen te doen. Aangezien ik pumps aan had en ik ook altijd bang ben dat de spin ontsnapt en mijn broek in kruipt ofzo, had ik hem maar even in een doos spinazie gedaan! Ik denk dat als iemand binnen gekeken had en me gezien had, het ook heel raar gevonden had. Maar goed, af en toe ben ik ook een beetje raar.

Je had me vandaag eens moeten zien zitten bij de tandarts, dan ben ik net een klein kindje. Mama zit mijn handje vast te houden en ik ben aan het huilen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ach gossie! Dat is ook echt vervelend hoor, zeker bij de tandarts! Wel fijn dat je mams er bij was, altijd prettig als iemand bij je is om je te knuffelen en te zeggen dat alles wel goed komt. En jij gaat tenminste! Ik heb al 2 weken oorontsteking, antibiotica is op, heb weinig pijn meer maar mijn oor zit nu wel al 2 weken dicht, en ik vertik het om mijn trommelvlies open te laten prikken. Dan maar liever aan één oor doof, of wachten totdat het zelf open floept.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Een vriend van mij had vroeger een week een vlieg in zijn oor. Hij werd helemaal gek. Je kon hem gewoon horen zoemen. Hij heeft geprobeerd door zijn oor heel lang onder water te houden om de vlieg te doden, maar hij ging maar niet dood. Dan wordt je ook wel waus denk ik haha.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Haha. Ik was ook al een hele tijd niet meer geweest, maar heb vannacht geen oog dichtgedaan van de pijn, terwijl ik helemaal onder de pijnstillers zat (van die zakjes ibuprofen van de kaakchirurg, die werken meestal wel goed). Dan wordt het voor mij toch echt wel tijd om te gaan. De tandarts had echt zoiets van: 'En jij loopt hier al een paar dagen mee rond?!'

Het bleek dat de wortel van een kies (die er nu uit is) zo ontstoken was geweest dat hij helemaal slap was geworden. De tand zat ook helemaal los.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

moviemafketel wrote:

Een vriend van mij had vroeger een week een vlieg in zijn oor. Hij werd helemaal gek. Je kon hem gewoon horen zoemen. Hij heeft geprobeerd door zijn oor heel lang onder water te houden om de vlieg te doden, maar hij ging maar niet dood. Dan wordt je ook wel waus denk ik haha.

Waaaa, dan zou ik echt gek worden denk ik! Hoe is die vlieg eruit gekomen dan?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

moviemafketel wrote:

Frank, dude. Je maakt me bang! Eerst dat praatje over die walgelijke spinnen, nu dit. Even wegblijven uit dit topic maar, dit is geen geneugte meer!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Hij had het wel gezien in zijn oor en ging weer andere oorden verkennen.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Doet me denken aan films. Bug, met die 'beestjes' en ik heb nog zo'n film gezien waar allemaal vliegen/bijen/of andere vliegende beestjes uit iemand's mond(?)/oor(?) kruipen. Blegh. Volgens mij een vrij recente film. Die gast waarbij het gebeurd staat geloof ik in de badkamer.

---

Hahaha.

Ik word net gebeld op mijn zakelijke mobiel, dus ik neem op en was even vergeten dat mijn verdoving nog niet uitgewerkt is. De vrouw aan de andere kant van de lijn: 'Mevrouw, ik kan u heel moeilijk verstaan.'

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Dat heb ik eens met een wesp gehad, was niet zo fijn. Uiteindelijk gewoon helemaal kapot gedrukt in mn oor omdat ie er niet uit kwam. Nou ja, uiteindelijk wel, in 1000 stukjes.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Wespen, bijen en hommels verkennen iemand toch altijd als ze hem/haar tegenkomen? Die vliegen dan helemaal om je heen om een open plek te vinden om in te kruipen ofzo iets? Echt irritant...

Mijn geneugte vandaag: 10 minuten gewerkt en voor de rest vrij

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

moviemafketel wrote:

Ging een keer de kelder van mijn ex opknappen. Nou dat leek dus echt die spinnenfilm he? Uit alle hoeken en gaten kwamen allemaal van die dikke zwarte spinnen.

Precies hetzelfde beleefd, ook in kelder van mijn ex.

Ik heb die spinnen (van allerlei afmetingen) allemaal in een glazen potje gevangen, en één - voor één naar boven-en buiten gebracht.

Zeker een stuk of twintig, ik heb ze niet echt geteld.

Mijn ex wilde ze niet eens bekijken in dat potje.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Goh, wat gek. Ik zou die kelder niet eens ingaan als er zoveel spinnen zaten. ''Schat, haal jij alle beesten maar weg en roep me dan maar als je klaar bent, dan ga ik even Oprah kijken. ''

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

En dan ook nog je hoofd stoten tegen een balk, omdat je schrikt he.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Brix wrote:

(quote)

Precies hetzelfde beleefd, ook in kelder van mijn ex.

Ik heb die spinnen (van allerlei afmetingen) allemaal in een glazen potje gevangen, en één - voor één naar boven-en buiten gebracht.

Zeker een stuk of twintig, ik heb ze niet echt geteld.

Mijn ex wilde ze niet eens bekijken in dat potje.

Van een dierenvriend had ik ook niet anders verwacht. Maar je bent er vast wel een tijdje mee zoet geweest, of niet? Spinnen zijn best nuttig in huis hoor, jammer alleen dat ze er zo creepy uitzien.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Haha, nee dat viel wel mee.

Als je eenmaal de slag te pakken hebt van spinnen in een potje te vangen gaat het heel vlotjes.

(behalve die jarenlange ongewenste grote huisgenoot dan, die niet alleen erg snel was maar ook een meester in het verstoppen)

Die trappen op- en af was veel enerverender.

Kleintjes vind ik wel grappig eigenlijk, en ik ben er altijd héél voorzichtig mee als ik ze vang, om de pootjes niet te beschadigen.

Tja, nu zullen de meesten hier mij wel voor kierewiet verklaren (als ze dat inmiddels al niet gedaan hadden )

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ik maak liever ook geen insecten dood (vroeger was het een soort van hobby te noemen). Maar het is verdomd lastig om ze op een voorzichtige manier te vangen en buiten los te laten. Spinnen vallen mee, want je kan ze makkelijk bij een poot met een doekje pakken. Maar vliegen zijn lastig en snel. Ik probeer ze meestal heelhuids te vangen en anders laat ik het zitten of gewoon naar een open raam jagen zodat ze wegvliegen.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

Brix wrote:

Tja, nu zullen de meesten hier mij wel voor kierewiet verklaren (als ze dat inmiddels al niet gedaan hadden )

Helemaal niet, ik voel me ineens heel verwant met jou . Ik kan nog geen mug doodslaan. Dan maar een muggenbult. Het beestje moet ook eten .

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ik ben alleen vergeten te melden dat ik niet elk insect spaar. Muggen (zoals bovenstaand genoemd) zijn toch echter van die rotvliegjes die ik graag doodmaak of tegen het eerste en beste spinneweb dat ik thuis tegenkom te gooien. Liever dat dan een jeukend rode plek.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Hele prestatie om een mug tegen een spinnenweb te gooien trouwens.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Ik heb wel al een paar keer (levende) vliegen die in een spinnenweb gevangen zaten eruit gehaald

Voelde als een klein geneugte, ook voor de vlieg denk ik.

(De reactie van de spin mag naar het frustratie topic )

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Wel zielig voor de spin ja... Ik heb ooit tijdens een stage vogelspinnen gevoerd met krekels. Kleine geneugte vooral voor de spin denk ik (en een grote, maar wel de laatste, frustratie van de krekel).

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Brix wrote:

Zojuist heb ik eindelijk die enorme grote en dikke zwarte spin gevangen die al jaren ongrijpbaar in mijn woning rondzwierf.

Doodslaan was altijd een optie, maar daar ben ik helemaal tegen, dus...

Doodslaan van spinnen begrijp ik ook nooit zo. Ben zelf als de dood voor grote zwarte spinnen, maar ik probeer ze altijd weg te halen als ik ze zie.

Half jaar geleden ben ik nog een half uur bezig geweest met een king size zwarte spin. Met tape had ik een whiskeyglas aan een stok vastgemaakt om die op veilige afstand op de spin te zetten. Samen met m'n zuster hadden we m'n toen met een dikke laag karton en tijdschriften buiten gezet. Stok omhoog en dan hard wegrennen. Heerlijk om af en toe lekker bang te zijn voor zoiets.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik denk dan wel eens dat er wezens zouden bestaan die de mens gewoon platstampen onder hun voeten. Wel snelle dood, maar ik laat ze meestal ook wel gaan. Ik woon alleen op 3 hoog, dus weet niet of ze dan op hun pootjes terecht komen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Als ik spinnen zie begin ik al te gillen dus die moeten van mij dan ook echt dood. Ik kan niet slapen voordat ik zeker weet dat ze weg zijn. Ben echt bang dat ze anders in mijn mond of oor kruipen, bah!

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Haha, volgens mij bevat een gemiddeld huis al meer dan 1000 spinnen! Succes met vangen Rianneke

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Waarom zeg je dat nou, zo vlak voor het slapen gaan?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.