- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Iemand dit toevallig gezien?
Iemand dit toevallig gezien?
movie acteurs
-
- 3086 messages
- 3244 votes
Inderdaad Nederland in een notendop tegenwoordig. We zijn niet veel gewend en allemaal bange poeperds geworden.
Gewoon zelf optreden is er bijna niet meer bij. We laten het liever aan anderen over. Komen de vuilnismannen niet ophalen dan zullen wij zelf ook de poten niet uit de mouwen steken.
wat een lapzwansenvolk zijn we geworden na die WOII. Toen durfden we tenminste nog wat.
En dat vieren we nu zo 
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Precies. Dit stond trouwens op telegraaf.nl:
Volgens ooggetuigen was een grote groep mensen van schrik in beweging gekomen nadat iemand in het publiek begon te schreeuwen. "Dat was een orthodox-Joods uitziende man, zo'n type met krullen, die eerst liep te bellen, en daarop werd aangesproken. Toen begon de man als een dolle te schreeuwen, ter hoogte van Madame Tussauds. Een andere omstander sloeg de man, waarschijnlijk om hem stil te krijgen, waarna de schreeuwende man meteen door de politie werd afgevoerd. En toen ontstond pas de paniek,'' aldus een Amsterdamse die vlak naast de oorzaak van het rumoer stond. De paniek leidde uiteindelijk tot het omvallen van dranghekken en gewonden.
Gelukkig viel het allemaal mee. Ik trok helemaal wit weg. 
Smaling
-
- 76 messages
- 1291 votes
De 39-jarige man, die wegens de verstoring van de dodenherdenking op de Dam werd aangehouden, is de Amsterdamse zwerver Adam.
Volgens werknemers van horecagelegenheden op het Spui houdt hij van shockeren. "Hij geniet ervan als hij anderen daarmee op de kast krijgt."
Adam is sinds anderhalf jaar vaste bewoner van het Spui en zit bijna altijd wel verlegen om een praatje. Hij heeft zelfs zijn 'eigen' bankje voor makelaarskantoor Dokter. Altijd draagt hij hetzelfde zwarte pak, een wit overhemd en een hoed. Volgens iemand van de Coffee Company heeft hij geen pijpenkrullen. Hij draagt joods uitziende kleren om er naar eigen zeggen niet meer modieus bij de hoeven lopen.
De zwerver is trots op zijn Friese afkomst en vertelt tegen voorbijgangers dat hij een kind heeft in Leeuwarden, weet een personeelslid van café Luxembourg.
Smaling
-
- 76 messages
- 1291 votes
Wij zijn zo gemaakt door de overheid i.s.w.m. de media de laatste jaren. Hoe lang loopt de overheid nu niet te roepen dat we moeten uitkijken, dat ook wij een keer aan de beurt zijn. Iedereen heeft Apeldoorn nog in zijn kop zitten, de Twintowers, mislukte bomaanslagen in vliegtuigen, Times Squere enz enz enz. Als er dan een of andere malloot gaat lopen schreeuwen bom, bom, rennen snap ik best dat de mensen in paniek raken. Wij als het nuchtere volkje laten ons nu bang maken door wat een Harry Potter look al like maar baselt in de kamer. Tis ook een aktie reactie, reactie van mensen. Wat denk je dat jij had gedaan.? Ook jij was met de menigte mee gaan lopen / rennen als je er precies tussen had gestaan. Tis makkelijk praten achter een beeldscherm, maar op het moment van ben ik benieuwd hoe stoer alle "zeikerds" hier zijn.
Smaling
-
- 76 messages
- 1291 votes
Inderdaad Nederland in een notendop tegenwoordig. We zijn niet veel gewend en allemaal bange poeperds geworden.
Gewoon zelf optreden is er bijna niet meer bij. We laten het liever aan anderen over. Komen de vuilnismannen niet ophalen dan zullen wij zelf ook de poten niet uit de mouwen steken.
wat een lapzwansenvolk zijn we geworden na die WOII. Toen durfden we tenminste nog wat.
En dat vieren we nu zo
Dus jij bent naar 1 van de steden geweest waar de vuilnismannen staakten om de troep op te gaan ruimen.? Damm man je verdiendt een lintje!
Wat durfden we precies dan allemaal in de 2e wereldoorlog en na die tijd niet meer.?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Heeft iemand toevallig op BBC Three het programma Great Movie Mistakes gezien? Vele, vele fouten in films in een 3 uur duurend programma. Op een gegeven moment is de lol er wel vanaf, maar het is wel leuk om een keer gezien te hebben.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
En dat vieren we nu zo
Ik vind het nog veel erger dat sommige mensen niet eens meer weten wat we vieren en bar weinig weten van de vaderlandse geschiedenis. Ik kan het verkeerd verstaan hebben maar op de vraag wanneer de Duitsers Nederland binnenvielen antwoordt er één 1948. 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Sorry maar dat zijn gewoon domme mensen en 90% van de mensen(denk wel meer) weet wel het goede jaartal 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik heb een vraag?
Vroeger kwam er op tv een kinderprogramma voor de leeftijd van 10 tot 15 denk ik. Het ging over een leeuw, en een stad die in puin lag. Het was een science fiction serie. Waarin ook veel in de tijd werd gereisd. Het werd een tijd uitgezonden op Nickelodeon. Ben al flink aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden.
Hoop dat iemand van jullie het weet. 
Alvast bedankt,
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ah, zo heb ik dr ook nog een!
Vroeger kwam op Fox Kids altijd een programma vóór of na Kippevel (Je weet wel, van R.L. Stine). Het ging over een jongetje in een dorp, die samen met zn beste vriend allemaal rare dingen meemaakte. Vampieren, zombies, geesten etc. Soortgelijk aan kippevel, maar dan telkens hetzelfde jongetje met zijn vriend. Hoofdpersonage leek een beetje op een 12 jarige Ashton Kutcher, as far as I remember...
Hoe heette deze serie?
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Zou het zo niet weten was nooit zo van die geesten serie's toen ik klein was
Maar ik zal eens kijken of ik wat kan vinden. Was het animatie of speelfilm?
Ik heb mijn serie dan eindelijk gevonden. Zoektocht hervat en na een forum afgestruind te zijn.
ARGAI 
Magische serie Argai, het kwam altijd snachts op tv, en ik was erdoor betoverd 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Aaaaaah ik heb 'm zelf al!
DEZE serie was 't!
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Lekker hoor 
Kom er achter dat Argai niet op DVD verkrijgbaar is, zelfs nooit uitgebracht. Nickelodeon zend het niet meer uit. En zegt zelfs de afleveringen niet meer te hebben 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Gisteren het einde van de Bob Saget Roast meegepakt. Hoewel behoorlijk aantal inkoppers, toch hard gelachen om Gilbert Gottfried en vooral om de afsluiter van Saget zelf. Wat een held is hij eigenlijk! Uitgekotst door de halve wereld besluit hij met "You can all suck on my 100 million dollar cock" 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dit is boeiend:
Portret van de KGB-premier van Rusland met tal van kritische experts. Schetst ook geen al te positief beeld van de Nederlandse opstelling jegens deze man.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Net gekeken.
En inderdaad Nederland word even aangehaald en niet op een positieve manier.
Maar Nederland is gewoon bang. Wij weten allemaal dat politiek Rusland van geen kant deugt. Maar weinig mensen die hoge posities in de wereld bekleden durven hun eerlijke mening hierover te geven. Het is jammer maar het is nu eenmaal zo. En als ik Koningin Beatrix dan vrolijk een glas champagne zie drinken met Poetin, dan schaam ik me.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Vond het wel sterk van Kasparov dat hij benadrukt dat deze opstelling de positie van Poetin binnen Rusland alleen maar verder versterkt. Hij gebruikt deze vriendschappen als argument tegen de oppositie.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Hey, ik zag net het einde van de korte film The Gasstation, op Nederland 2. Ik heb net gezocht op youtube en google maar nergens staat de film zelf.
Hij is geregisseerd door Jos Stelling en duurt 26 minuten.
Iemand een idee waar ik de film kan vinden? Ik zou 'm graag helemaal willen zien.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Het begint echt groteske vormen aan te nemen:

Ouch!
Ook:
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Het begint echt groteske vormen aan te nemen:
(afbeelding)
Luguber is nu die 'shake-hands' op 18:12u.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Is er nog iemand die momenteel de docu van Joran vd Sloot op heeft staan?
wenna89
-
- 186 messages
- 46 votes
Nee, ik wist niet dat ie aan was, vind ik wel jammer want had em wel graag willen zien
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik heb stukken bekeken en vind het prima dat hij een lange straf krijgt, maar vind het wel een beetje belachelijk dat werkelijk alles in dat land uitlekt. Politierapporten, verhoren, camerabeelden etc.
Maar goed, veel plezier met je nieuwe vriendjes Joran. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Iemand dit gezien?
Gisteren op NL2, de 50 minuten durende Deense documentaire uit 2009 The Believers (Voetbal is God) van Ole Bendtzen waarin een aantal fans van Boca Juniors wordt gevolgd.
Heel leuke docu. Maar dat het zo ver gaat dat er supporters zijn die in hun clubliefde zo ver gaan dat ze er voor bij de psychiater moeten heb ik nog nooit gezien. 
Synopsis: De Argentijnse voetbalclub Boca Juniors en het stadion Estadio Alberto J. Armando in Buenos Aires zijn niet weg te denken uit het leven van de fans. Een echte Bocafan wil dat zijn as wordt uitgestrooid op de voetbalmat. Diego Maradona debuteerde als 12-jarige bij Boca Juniors. Om hem te aanbidden hebben de fans van de club zelfs de eerste Maradonakerk, ook wel bekend als ’De hand van God kerk’ opgericht. Deze documentaire volgt een aantal markante fans van Boca Juniors.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ook daar heb ik een stukje van gezien ja. Dat ging wel erg ver.
Boca voor je familie stellen. Soort maffia bijna.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Lennon Naked (2010) TV film.
Woensdagavond op BBC4 gezien.
Indrukwekkende (maar helaas veel te oude) Christopher Eccleston (bekend o.a. van Doctor Who) als John Lennon.
Lennon's minder fraaie kanten komen uitvoerig aan het licht.
Een echte S.O.B. bij tijd en wijle.
Naoko Mori (van Torchwood) is Yoko Ono (maar ziet er beter uit dan de echte)
Een lachertje is Andrew Scott in de rol van Paul McCartney.
Geen enkele gelijkenis in uiterlijk of stem.
Toch wel een behoorlijk indruk makende film (90 minuten)
Wordt nog herhaald op BBC 4.
Artemis
-
- 3868 messages
- 2396 votes
Sherlock (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Iemand hier die de nieuwe moderne Sherlock serie op BBC aan het volgen is? In totaal zijn er 3 afleveringen van 90min waarvan vandaag de 2e te zien was.
Er is ook een 60 min Pilot episode die voor een heel seizoen zou gaan dienen maar die is voor onbekende redenen in de kast gezet om plaats te maken voor 3x90 min. Deze aflevering zal nu dus dan ook op DVD verschijnen en de kans is groot dat er in de toekomst wel een volledig seizoen op tv gaat komen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Een aflevering gezien, bij toeval.
Maar ik heb niet de drang om er nóg een te bekijken.
Een Sherlock Holmes up-date lijkt mij voor niets nodig.
Er lopen al meer dan genoeg 'moderne' detectives rond.
Laat Sherlock maar lekker in het Victoriaanse tijdperk zijn ding doen.
Die sfeer past bij hem, en is een van de sterke punten van de verhalen.