• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Breaking Bad

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Wat een geweldige aflevering, kippenvel all over. Dat stukje met Walt aan de telefoon is toch geniaal.. Geweldig die intonatie en gezichtsuitdrukkingen.. Helemaal gek geworden

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Shocking aflevering. Hank dood, Skyler en Walter die vechten, Walter die de baby steelt, Walt jr die achter alles komt en Walter die zelf doorgedraaid is tijdens dat telefoongesprek met Skyler. Zeer boeiende aflevering, misschien wel de beste ooit. Dat worden nog 2 hele gave afleveringen.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Walt is juist niet doorgedraaid. Hij laat niet voor niets Holly bij de brandweerkazerne achter. Wat hij aan de telefoon deed is gepland. Hij weet wel degelijk dat zijn familie niet alleen zou zijn: Flint belt met 911 waardoor hij in eerste instantie wegloopt.
Wat hij aan de telefoon doet is zijn familie redden. Hij neemt alle schuld op zich en brengt de politie (waarvan hij weet dat ze meeluisteren, hij breekt zijn mobiel na het gesprek) in de waan dat hij zijn familie onder dwang heeft laten meewerken, in de hoop dat zij onschuldig bevonden zullen worden. Ook zal het voor Skyler, Flint en Marie makkelijker worden om afstand van hem te nemen, om te accepteren dat hij de kwade spil is, waardoor zij weer nader tot elkaar kunnen komen
.

De wapens in de eerste aflevering zijn denk ik voor Todd en co bedoeld. Hij zal Jesse gaan redden, zoals hij hem altijd al heeft gered. Waarom weet ik niet, hij wilde hem toch écht omleggen. Die twist zal nog uitgelegd moeten worden.
Ik verwacht niet dat Skyler het geld krijgt. Zij houdt de wasstraat en heeft daar genoeg inkomen door. Elke cent die onverwachts in haar bezit zou komen zal door de DEA/FBI/oid in beslag genomen worden
.

Verder een sterke tweede helft van het seizoen. Elke maandag is het weer genieten! Nog slechts twee te gaan, helaas. Helaas, maar toch stopt het wel op tijd voordat ze geen inspiratie meer hebben.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Sublieme aflevering, zoals gewoonlijk wil je haast zeggen, waarbij je toch weer op het puntje van je stoel zit.
De nodige, dramatische ontwikkelingen vonden weer plaats, die hierboven al zijn aangegeven al mag Walt's laatste opmerking richting Jesse over Jane ook niet ontbreken, met een fabuleuze flashback. In de tragiek waarmee deze aflevering wordt geopend zien we Jesse en Walt nog gebroederlijk tijdens hun eerste kooksessie en een tedere telefoongesprek tussen Walt Skylar over de babynaam. Dit wordt vervolgd in een subtiele overgang naar het heden waarin de verhoudingen totaal anders liggen inmiddels...

De A1 car wash zal nooit meer hetzelfde zijn nu.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Heerlijke aflevering. Zo heerlijk om mee te leven met een anti-held. Toen Walt zijn dochter meenam, en later toen hij Skyler via de telefoon op haar plaats zette (ookal is het om haar te redden).... fucking heerlijk. De makers weten hoe ze de kijkers moeten bevredigen. Ook het stuk waarin hij Jesse verteld over hoe hij Jane zag sterven en haar had kunnen redden...

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

@ riesma

Je hebt gelijk, reden waarom Walt ook huilt.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ik hoor ook steeds dat iedereen zo lyrisch is over Breaking Bad. Vorige week het eerste seizoen gekeken, maar hoewel het zeker niet slecht is vind ik het nou ook weer niet bepaald wereld schokkend. Leuk als tussendoortje, maar verder niet zo heel boeiend. Of wordt het nog beter na het eerste seizoen? Ik heb nu nog niet echt de zin om de latere seizoenen ook te gaan kijken...

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Had net hetzelfde na seizoen 1, maar echt een serie die per aflevering beter en beter wordt

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Het wordt beter, vond ik. Ik hoor wel van meer mensen dat ze het eerste seizoen niet echt leuk vonden.. Maar ik vond/vind het steeds beter worden

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

OK dan ga ik verder kijken in de hoop dat het inderdaad beter gaat worden. In seizoen 1 vond ik iedere aflevering eigenlijk heel erg hetzelfde, steeds dezelfde problemen en weinig verdere verhaal ontwikkeling. Het seizoen is ook heel spontaan afgelopen, het wordt helemaal niet afgerond.

Loki87

• 228 messages
  • 0 votes

Dit was echt geniaal zeg. Niet normaal meer, veruit de beste aflevering van de serie tot nu toe, maar ik verwacht veel van het einde. Dit is echt een super serie. De schrijvers en Cranston halen echt alles uit de kast.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Nee, maar dat is te danken aan de schrijversstaking.

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

@Thorak

Ik vond het na seizoen 3 pas echt leuk worden. Geduld hebben t/m seizoen 4 en dan je conclusie trekken zou ik zeggen Thorak!

De laatste aflevering heeft een score van 9.9 op IMDB , nog nooit eerder gezien.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Vanaf halverwege seizoen 2 begon ik het pas echt leuk te vinden. Daarvoor vond ik het ook niet echt heel bijzonder allemaal. Maar inmiddels beschouw ik dit toch wel als 1 van de betere series (ooit?). Zonet met ep 14 was het weer smullen, puntje van mijn stoel. Sluit me ook aan bij de redenatie van Riesma. Benieuwd wat de komende 2 afleveringen nog gaan brengen!

Vlimmie

• 4 messages
  • 2 votes

Jezus fucking christus (sorry voor het taal gebruik) maar wat een geweldige aflevering. Verre weg de beste aflevering tot nu toe en breaking bad in zijn totaal is het beste wat ik ooit op televisie gebied heb gezien. Je hebt acteurs en je hebt bryan cranston. het telefoongesprek met skylar is werkelijk van een geniaal niveau Ook alle credits voor de andere acteurs. Zelfs Holly verdiend een golden globe 'mammmaa'

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

De scene waar Walt en Skylar gaan vechten waarbij Flynn toekijkt maakte meer indruk op mij dan het telefoongesprek. Ik dacht toen echt dat dit het moment was waar hij Skylar zou doodsteken. Laat staan hoe goed RJ Mite zijn rol in vulde.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ik snap nog niet echt waarom Walt Jesse onder de auto weghaalde. Tenzij dat gebeurde omdat Jesse indirect schuldig is aan de dood van Hank, door hem mee te nemen. (Als walt iig zo redeneert)

Het koken met todd en Jesse kan ik ook nog niet plaatsen.

Man wat een aflevering. @riesma's stuk

Die scène tussen walt, skylar en walt jr.

Ooh en die prachtige beginscene en het contrast met 'alles kapot' op t laatst.

Noud

• 545 messages
  • 1157 votes

Man man man... wat een toffe aflervering de laatste!

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

riesma je noemt daar wel wat valide punten op. Ben echt benieuwd hoe dit zich verder gaat ontvouwen.

Het was eigenlijk wel te verwachten dat niemand ongedeerd het vuurgevecht zou overleven, maar het was toch best een schok dat Hank het loodje legde.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

En nu maar hopen dat ik het mis heb, ik wil nog verrast worden!

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Geen woorden voor de laatste episode, manmanman, beste tot nu toe. De laatste paar episodes waren van een krankzinnig hoog niveau maar dit steeg daar nog bovenuit pffff...

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Vette episode weer (gaat de goede kant op!) op naar ep14 tevens ook weer erg gelachen om die Huell

(afbeelding)

starwars321

• 167 messages
  • 915 votes

Woow de laatste aflevering heeft nu zelfs een score van 10.0 op imdb

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Idd zelfs Holly steelt de show met haar maammaamaa.
Die acteert al veel beter dan die Harrison Morgan.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

linxde1 wrote:

Die acteert al veel beter dan die Harrison Morgan.

? verkeerde topic? Overigen >> Televisie >> Dexter (Showtime)

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

starwars321 wrote:

Woow de laatste aflevering heeft nu zelfs een score van 10.0 op imdb

? ? Overigen >> Televisie >> Dexter (Showtime)

linxde1

• 395 messages
  • 346 votes

Sorry , ik zal die spoiler optie niet meer vergeten.

vinnna

• 30 messages
  • 62 votes

Sjezus!!! Wat een aflevering.. beste serie die ik ooit heb gekeken. Laat het heel snel zondagavond zijn! ( en dat zeg ik niet snel )

Delarss wrote:
Wat een geweldige aflevering, kippenvel all over. Dat stukje met Walt aan de telefoon is toch geniaal.. Geweldig die intonatie en gezichtsuitdrukkingen.. Helemaal gek geworden

Dat snapte ik dus eerst niet. Pas later toen ik er over las. (ben niet zo slim). Ga morgen de aflevering nog eens kijken.

Over het begin van de serie, het eerste seizoen: Vond ik ook niet echt geweldig. Ik vond het veel aktie en gaaf, maar toch wat oppervlakkig. Het miste wat diepgang.
Er is meer diepgang gekomen, en nooit eerder heb ik een serie gezien die de mensen zo aan het speculeren heeft gezet over hoe het verder zal gaan en het hoe en waarom van alles.
En er is ook nog nooit eerder een serie geweest die me zo op het puntje van mijn stoel heeft gekregen. Vooral laatste afleveringen/einde seizoen 4 en idem voor seizoen 5...

Knappe analyse Riesma, sommige mensen, zoals jij, denken een stap verder vooruit. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.