- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The Fly is een bottle episode (voor de final episodes) dus dat komt wel goed met je met de laatste afleveringen.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Gelukkig waren de laatste 3 afl. weer een pak beter. Wat zijn die spannende scènes toch steeds goed gedaan, zeg! De suspense is bijna te vergelijken met sommige momenten van No Country For Old Men. En wat is die kaalkop (die kerel die alle 'dirty work' doet voor Gus, the boss) een geweldige aanwinst voor de serie! Het is zo'n acteur die je herkent uit een duizendtal andere dingen maar hier is hij werkelijk op z'n plaats.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
sjzs wat een briljante serie en personages 
Zijn twee/drie weken geleden in de vakantie begonnen en doorgeramd naar season 5 aflevering 3. Bizar goed script, audiovisueel leuke dingen (ook in details zoals hoe de score/muziek van de eindscene soms doorgaat in de aftiteling en uitmondt in de theme-melodie), uitgekiende spannings-opbouw, slim hoe het vaak tegen je verwachting in uitpakt en de morele kwesties die je om de oren worden gesmeten.
Ook ijzersterke dialogen (sowieso elke zin die Fring eruit gooit... de aflevering met de flashback waarin hij bij het zwembad voor het eerst tegenover de Mexicanen zit vind ik een van de beste afleveringen).
Seizoen 3 vond ik over het algemeen wat minder maar 4 weer echt genieten. Het begin van 5 valt ietwat tegen (relatief gezien dan, want de onderlinge spanning en wantrouwen broeien ondertussen maar door bij iedereen) maar dat lijkt de opmaat naar het restant. Wat AC1 hierboven zegt ben ik wel mee eens (No Country ...) en ik moet ook regelmatig denken aan Pulp Fiction. Slechts enkele "zij-paden" en gebeurtenissen vind ik minder geslaagd (Ted, de vriendinnen van Jesse, een paar beslissingen van Tuco) maar je kan niet alles hebben. De transformatie van Walter is haast beangstigend overtuigend in woord, gebaar en uitstraling.
Humor is prima, vooral dankzij de karakters en mimiek van Walt en Hank. Ben erg benieuwd hoe S5 zich verder gaat ontwikkelen en of het erin slaagt om te blijven uitstijgen boven het voorgaande seizoen, lijkt me haast ondoenlijk gezien de status en uitstraling van Gus - wat een ongelooflijk cool character.
PS is iemand in - ik dacht - The Fly de scene opgevallen dat Walt naar beneden valt en via een ketel op de grond kwakt? Lijkt één take te zijn waarin langzaam ingezoomd wordt op Walter's gezicht, kan me haast niet voorstellen dat hij zelf die stunt deed.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Seizoen 3:
De eerste 6 afleveringen waarin Walt de erfenis van de dood van Tuco gepresenteerd krijgt zijn ronduit briljant. Aflevering 1 begint gelijk beangstigend als die Mexicanen hun ritueel uitvoeren. Daarna stapelt de spanning zich op om halverwege het seizoen al te eindigen met een seizoenswaardig einde, alle lof voor Breaking Bad dat dit gewoon kan en niet tot het einde van het seizoen gerekt wordt. Helaas ontkomt Breaking Bad seizoen 3 niet helemaal aan het onderdeel: filler.
Vanaf aflevering 7 kakt de serie even een beetje in, met als absoluut dieptepunt de Breaking Bad onwaardige aflevering The Fly. Een nogal geforceerde en ongrappige aflevering die nauwelijks diepgang creëert en ook niet spannend is, omdat de verhaallijnen van de voorgaande afleveringen worden weggelaten en alles zich concentreerd op maar 1 onderwerp op 1 locatie.
Gelukkig is er wel weer veel zwarte humor in dit seizoen aanwezig. Wat heb ik moeten lachen om Hank in slechte doen, die juist dan 2 van Mexico `s gevaarlijkste huurmoordenaars op zich af krijgt gestuurd. En wat is die baas van dat fastfoodketen toch een grote meerwaarde voor deze film, zo ijzig kalm en berekend!
De intro `s die terugblikken op ontbrekende achtergrondinfo uit het verleden ( Jesse `s posse feestje ),het wederzien met personages uit het verleden ( Jesse `s voormalige junkievriendinnetje ) of gewoon een reclame voor een fastfoodrestaurant voorstellen zijn ook geweldig!!!
Richting het einde van het seizoen bouwt de spanning zich weer vakkundig op, om weer met een spectaculair slot te eindigen. Ik heb trouwens nog geen eens vermeld dat Breaking Bad mag pronken met schitterend camerawerk. Ik ben een gezegend mens, omdat ik Breaking Bad seizoen 4 heb klaarliggen voor vanavond! Ik kan niet wachten, zin in! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The Fly is dan ook niets minder dan een bottle episode, gewoon een extraatje non storyarc episode. Ik hoor de kritiek vaak, al had ik helemaal geen probleem met die episode, puur omdat je op het eind van het seizoen de payoff van die aflevering krijgt. In de tijd van recessie vind ik zo'n bottle episode ook vrij plausibel. Geweldig camerawerk in BrBa idd.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Helaas ontkomt Breaking Bad seizoen 3 niet helemaal aan het onderdeel: filler. Vanaf aflevering 7 kakt de serie even een beetje in, met als absoluut dieptepunt de Breaking Bad onwaardige aflevering The Fly. Richting het einde van het seizoen bouwt de spanning zich weer vakkundig op, om weer met een spectaculair slot te eindigen.
Ik heb het ook zo ervaren, max. Je moet er eens op letten. De kwaliteit van dit seizoen loopt gelijk met de conditie van schoonbroer Hank.
Wel vreemd dat je S4 al hebt klaarliggen. Daar moet ik nog zeker een jaar op wachten.
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Seizoen 4 is te koop bij play.com maar geen ned. ondertiteling.

choller
-
- 79 messages
- 122 votes
gruwelijke goeie serie!!!!! waarna allen films die je kijkt super slecht geacteerd lijken
thegoodfella
-
- 329 messages
- 2533 votes
Weet iemand wanneer seizoen 3 in nederland uitkomt op dvd??? (en dan geen import versie, maar de nederlandse)
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Heel goed want bij bol.com kost seizoen 4 €40.99 (ook import) dat is een behoorlijk verschil
.

knusse stoel
-
- 3284 messages
- 4307 votes
In twee woorden: TOP SERIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb nu 4 seizoen gezien en seizoen 5 is begonnen, dus ik weet bij voorbaat al dat het plezierig kijken wordt. Heb "veel" series gezien maar dit was toch echt de top!
En zo levensecht alles overkomt, het is zoals bijna alle radio/tv gidsen schreven: de beste serie ooit uitgebracht!
Als je nog niet hebt gekeken, raad ik je aan dat in de komende herfst/winter avonden te doen, je krijgt er geen spijt van!
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Oke nu t/m 5-8 gezien en in een zwart gat beland tot de afleveringen in 2013.. Kijk erg uit naar
de langverwachte clash tussen Walt en Hank; degene die het meest aan breaking bad doet versus degene die er als enige totaal niet aan doet (tenzij je het roken van Cubaanse sigaren daaronder schaart
)
De laatste reeks moet toch ook wel het toppunt worden van het nemen van de 'juiste' keuzes
familie <-> morele plicht (hank) en gezin <-> zelfzucht (Walt).
Ook mooi trouwens hoe de (grootste) drijfveer voor Walt soms eventjes de revue passeert maar constant een rol speelt: stoppen met Gray Matter dat later zou uitgroeien tot 2,16 miljard waarde..
Majoor Landzaat
-
- 112 messages
- 22 votes
Ik had eind seizoen 4 moeten stoppen, om over een jaar heel seizoen 5 te kunnen zien, en niet al die tijd met deze cliffhanger in mijn maag te zitten. Toch kan ik er slecht tegen dat ze halverwege een seizoen besluiten (om commerciele redenen) om er gewoon een jaar lang mee te stoppen. Eigenlijk heb ik het dan gelijk gehad met zo'n serie en voel ik me genaaid. Het is dat het zo'n gruwelijk verlavende klasseserie is, anders had ik me de moeite van het wachten bespaart.
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Eindelijk alles gezien. Seizoen 4 en de eerste 8 afleveringen van seizoen 5 zelfs in 3 dagen gekeken. Heb nu toch wel een beetje last van het bekende zwarte gat.
De sympathie voor Walt was eigenlijk helemaal weg, maar in de laatste aflevering komt dat toch weer een beetje terug omdat hij zegt dat hij gaat stoppen. Al is dat natuurlijk nog maar afwachten. Wel vind ik het erg jammer dat Mike dood moest. Wat een held was dat zeg
Dat was zeker mijn favoriete personage
Zo jammer dat dit het laatste seizoen is, al is dat waarschijnlijk wel het beste voor de serie. Nu nog lang wachten op de laatste afleveringen helaas 
Dexter was voordat ik met Breaking Bad begon mijn favoriete serie, maar BB is echt vele malen beter en dat had ik niet verwacht. Wat een heerlijke serie 
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Jeeeezus, in aflevering 7 van seizoen 3, die super close-up van Gus als hij het politiekantoor buitenstapt na de ondervraging. Jongens, jongens, jongens, ...
Tezamen met Mad Men is Breaking Bad het beste wat TV tegenwoordig heeft te bieden.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
^ Ik bedoelde aflevering 8.
Aflevering 10 is daarentegen een tegenvaller. De 'flow' was volledig zoek, de gebeurtenissen te extreem, de drama te gemakkelijk.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Ik ben ook begonnen met het bekijken van BB seizoen 3. Het ziet het er weer fantastisch uit. Enig minpuntje misschien, hoewel ik al een paar afleveringen gezien had vroeger van seizoen 3 ( de eerste 4 ofzo) op TV, is het bovennatuurlijke element van die 2 mexicanen. Eerst vond ik het wel cool en absurd maar nu ik de eerste 3 afleveringen (her)bekeken heb toch een dubbel gevoel hoor. Neem nu de scene van BB2 waarbij Combo wordt neergeschoten door dat jongetje met zijn fiets, die gasten in de auto die combo zonder woorden aankeken waren veel dreigender in mijn ogen omdat ze echt waren, je weet wel, mensen van vlees en bloed. Terwijl die 2 mexicanen meer slechteriken lijken die weggelopen zijn uit een superheldenfilm. Een verdomd goeie superheldenfilm, maar toch. Ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal gaat eindigen en wanneer ze in de serie voorkomen kijk ik wel met enige interesse om wat er nu staat te gebeuren maar ze hadden het toch anders mogen aanpakken, de schrijvers van BB. Voor de rest, wel weer even geniaal als de 2 voorgaande seizoenen en ik heb seizoen 4 hier ook al klaarliggen. Erg benieuwd naar het vervolg.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Seizoen 4:
Tot nu toe het allerbeste seizoen! Vooral Skylar vind ik een regelrechte verademing ten opzichte van de vorige seizoenen. Ze zeurt steeds minder en wordt steeds meer de partner in crime van Walter. Saul Goodman speelt ook een geweldige rol als de man die alles wat scheef is recht moet praten.
Op een passieve Hank in het begin na, kan ik mij ook geen enkel minpunt herinneren.
De acteerprestaties van Gus (
), Mike, Walter en Jesse zijn weergaloos. Er hangt constant een dreigende sfeer, het verhaal is boeiend en vaak onvoorspelbaar en dankzij enkele sublieme flashbacks komen er nieuwe inzichten naar boven. De cinematografie is ook ronduit briljant en zorgt voor de juiste sfeerschepping, maar is vaak ook bijzonder functioneel. Met als bijna hoogtepunt als Walter besluit om Gus thuis op te komen zoeken, mooi geïllustreerd met een fabuleus shot van bovenaf in de duisternis. De timelapses en wijdse landschappen zijn ook stuk voor stuk om in te lijsten!
Nog even mijn favoriete momenten op een rijtje:
1. Gus `s one man show, waarin hij de rivaliserende clan vergiftigd dankzij een sluwe truc.
2.Jesse wordt gedwongen om met Mike op pad te gaan. Met name het moment waarop ze snel allerlei adressen aandoen is Breaking Bad op zijn allerbest!!! Cinematografische krachtpatserij en een Spaans nummertje op de achtergrond zorgen voor een enorm relaxte vibe waarin sfeer boven het vertellen van een verhaal gaat. Machtig mooi!
3. De 10 minuten durende flashback, ergens in een zonovergoten paradijs waarin we meer te weten komen over de onderlinge relatie tussen Gus en Hector. Oogverblindend mooie cinematografie en bloedstollend spannend.
4. Enigzins voorspelbaar, maar dat mag niet deren bij zo `n uitvoering: Het moment waarop Walt victorie kraait tegenover zijn onverslaanbaar geachte vijand Gus
5. Jesse is totaal de weg kwijt en lijkt geen doel meer te hebben om voor te leven. Verveeld zoekt hij de kartbaan op, om daarna verder af te glijden en terecht te komen in een roes van sex, drugs & rock n roll. Hij lijkt moreel failliet. En dat alles wordt ingeleidt met dreigende muziek: Fever Ray - If I Had a Heart, op de soundtrack. 
Breaking Bad behoort absoluut tot mijn Top 3 favoriete series!!! Als een intercity ben ik door dit deel heen geraasd en ik kan niet wachten op meer vers materiaal!
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Seizoen 4:
Vooral Skylar vind ik een regelrechte verademing ten opzichte van de vorige seizoenen. Ze zeurt steeds minder en wordt steeds meer de partner in crime van Walter.
Vind ik tegelijkertijd ook een beetje jammer. Ze maakte zich misschien niet sympathiek maar ik vond het wel realistisch en ik begreep haar wel. En nu is dat gedeelte van de serie dat conflict veroorzaakte weg. Langs de andere kant, Skylar's ommekeer zorgt voor 'verandering' en dat laatste is een must als je een goeie TV-serie wil maken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mee eens, al valt het wel mee in seizoen 4 met parthner in crime. Haar principes blijven hetzelfde maar probeert een gulden middenweg te vinden. Ze doet dit ook om Walt in het gareel te houden.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Eens, ze probeert Walt te helpen. Ze is nu alleen wel duidelijk medeplichtig bij zijn zaken. Ze deinst er niet terug voor om zelf initiatieven te nemen als mensen haar tegenwerken. Ze kickt er zelfs al een beetje op om de wet te omzeilen. En:Ze stuurt op eigen initiatief toch mooi een knokploeg naar haar voormalige werkgever.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens. Aardig staaltje zelfopoffering van een moeder. Al lijkt ze aan het idee te wennen waar door ze zelf ook de wet weet te omzeilen. Als boekhouder heeft ze volgens mij ook wel ervaring met een schaduwboekhouding.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
3. De 10 minuten durende flashback, ergens in een zonovergoten paradijs waarin we meer te weten komen over de onderlinge relatie tussen Gus en Hector. Oogverblindend mooie cinematografie en bloedstollend spannend.
Was dat het zwembad? Op echt alle vlakken uitmuntend inderdaad
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Ja!
Vooral het contrast tussen de warme kleuren, vakantie - achtige setting en anderzijds de koele, ijzingwekkende spanning is zo goed uitgewerkt in deze scene! 
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Wat een finale in szn 4. de scene waarbij Gus Hector gaat bezoeken in de laatste aflevering, pfuw. Ook het etentje bij Hank en Marie vond ik zeer sterk. Hank praat over Heisenberg en dicht diens genialiteit toe aan die andere chemicus, de reactie van Walter, normaal zo een doordacht rationeel man, die op dat moment zijn ego niet meer kan controleren en ervoor zorgt dat het frot dat hij doorheen de seizoenen heeft opgebouwd eigenhandig met een sloophamer uit elkaar slaat. Dat vond ik één van de sterkste momenten waarin Walters tranformatie wordt aangetoond, meer nog dan het moorden en zijn verlies van moraal. Eerste aflevering van szn 5 nu bekeken, ik verwacht een heftig eindseizoen. Ik ben blij dat ik zo lang gewacht heb met het verder bekijken van deze serie want dit is van een hoogstaande kwaliteit zeg.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Ja!
Vooral het contrast tussen de warme kleuren, vakantie - achtige setting en anderzijds de koele, ijzingwekkende spanning is zo goed uitgewerkt in deze scene!

Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Eindelijk dan begonnen aan S1. Chick's got an ass like an onion. ... Makes me wanna cry. Leuk tot erg leuk, maar ben niet helemaal onverdeeld positief, meer volgt. -edit- 'Handful of nothing' begon er weer op te lijken, maar ietsje teleurstellend dat er explosies aan te pas moesten komen om die OG te overtuigen; bewijs richting deze Tuco die bij de suspicious death of W.W. vrijgegeven zouden worden, was toch wel afdoende geweest? Nou ja, de vaart zit er in ieder geval wel weer in.