• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.048 votes
Profile

Breaking Bad

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

BrBa wordt steeds beklemmender en ongemakkelijker. Sterk hoor, zo anders weer dan andere seizoenen. De Adrenaline Rush zal over een paar afleveringen vast wel komen, maar op dit moment is het genieten van 'de stilte voor de storm'.

Skyler afdoen als 'gezeik' en 'irritant'

Zij is essentieel voor de sfeer die zwanger is van ongemak.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

je zal je kind maar "ongemak"noemen, das wel heel zelfbewust uitgekozen.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Respekked wrote:

Inderdaad, ze wordt door vele kijkers verguisd en gehaat, maar ze is juist het tegenwicht dat de serie nodig heeft.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Inland Rabbit wrote:

je zal je kind maar "ongemak"noemen, das wel heel zelfbewust uitgekozen.

Ik denk dat het beeldspraak is. Respekked heeft het over de ongemakkelijke sfeer

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Respekked wrote:

Onbegrijpelijke beweringen. Ook vaak een teken van slecht inlevingsvermogen. Zie je wel vaker bij dergelijke rollen. Erg jammer.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Skylar's frustraties lijken me ook wel gegrond met de insanity van Walt. Dat ze daardoor wat irritanter word kan je niet omheen natuurlijk.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Snap het ook niet, Skyler hoort dit seizoen zelfs bij m'n persoonlijke hoogtepunten (tot nu toe): haar scènes met Walt zijn gewoon meesterlijk

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wow, die treinscene en het doodschieten van dat jochie...

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Idd nogal een wtf-momentje, alleen vind ik het wel jammer dat ze hiermee een beetje in herhalen vallen. Eerst die jongen in seizoen 3, dan Brock vorig jaar,... We hebben Jesse al met z'n geweten zien sukkelen na de dood van een kind en weten dat Walt tot veel in staat is, dus ik weet niet goed waar ze hiermee naartoe willen.

Maar geweldige aflevering hoor, heel dat gedoe met die trein zorgde toch weer even voor een adrenaline rush

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Denk dat het deze keer wel echt grote consequenties zal hebben. Denk ook niet dat Walt en Mike (vader en opa van kleine kinderen) dit koud laat. En Jesse is telkens degene die geen slachtoffers wil maken, maar hij is wel weer degene die Todd heeft gezegd dat niemand anders dan zij drie van dit plan mogen weten, vlak voor de overval. Kan best een schuldgevoel gaan opleveren.

Wel weer een toffe aflevering, benieuwd of de achtbaan nu in volle vaart is gestart. Want tot dusver raakt seizoen 5 nog niet helemaal het niveau van de eerdere seizoenen. Maar je verneemt wel dat ze ergens naar toe bouwen. En dat lijkt erg intrigerend te worden.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Iemand overigens enig idee wanneer seizoen 3 in Nederland uitkomt op DVD?

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Ik hoop op een release vroeg in 2013, samen met seizoen 4 (zoals met de vorige seizoenen is gebeurd), maar ik reken er niet op.

Jammer dat het zo lang moet duren als je ziet dat andere, nieuwe series zoals Homeland, American Horror Story, The Walking Dead en zelfs Hell On Wheels bijna meteen na de Amerikaanse release bij ons uitkomen. Maar die worden niet gedistributeerd door Sony veronderstel ik...

WardT

• 274 messages
  • 3106 votes

Ik denk juist dat de dood van die jongen in seizoen 3 tekenend gaat zijn voor wat er nu gebeurt. Toen nam Walt wraak op de twee daders, terwijl hij nu zelf in die positie is beland. Hij is geworden waar hij toen nog van walgde. Ik denk niet dat Walt de dood van deze jongen licht zal opnemen, maar ik vermoed wel dat hij het als noodzakelijk kwaad ziet. Ik vermoed dat dit ook het begin gaat zijn van een definitieve splitsing tussen Walt en Jesse.

Het doel van de serie lijkt me om te laten zien hoe iemand van een goed persoon kan veranderen in een harteloos monster (vandaar dat ik die Scarface-scene van een paar afleveringen terug ook zo meesterlijk vond). De scene uit deze aflevering in het kantoor van Hank was dan ook veelzeggend, Walt heeft geen probleem met het uitbuiten van de emotionele crisis waar zijn familie in zit. In elk seizoen lijkt een beslissend moment te zitten, waar we Walt steeds verder zien verschuiven naar de immorele kant (dood van Tuco, het laten sterven van Jane, de moord op Gale en het vergiftigen van Brock). Walt's acties worden steeds moeilijker te verdedigen vanuit een moreel oogpunt. Ik vermoed dan ook dat Walt uiteindelijk nog Skyler, Jesse of Hank zal vermoorden om zijn hachje te redden en zijn transformatie naar evil compleet te maken.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Chainsaw wrote:

Wel weer een toffe aflevering, benieuwd of de achtbaan nu in volle vaart is gestart. Want tot dusver raakt seizoen 5 nog niet helemaal het niveau van de eerdere seizoenen. Maar je verneemt wel dat ze ergens naar toe bouwen. En dat lijkt erg intrigerend te worden.

In de vorige seizoenen waren het ook de laatste afleveringen die aan het knallen waren dus ik heb vertrouwen dat dat hier ook het geval gaat zijn. Ik vond deze 5 eerste afleveringen niet onderdoen dan de eerste 5 van het vorige seizoen.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Eazy wrote:
(quote)

In de vorige seizoenen waren het ook de laatste afleveringen die aan het knallen waren dus ik heb vertrouwen dat dat hier ook het geval gaat zijn. Ik vond deze 5 eerste afleveringen niet onderdoen dan de eerste 5 van het vorige seizoen.

Uiteraard kent elk seizoen een soort opbouw, maar heb wel het idee dat het hier een stuk meer 'opbouwend' is dan in vorige seizoenen. Aan het begin van seizoen 4 zat je natuurlijk bij de eerste aflevering al met Gus, die zijn ware aard laat zien met de brute moord op Victor. Bij seizoen 3 had je dat met de komst van die tweeling, meteen in de eerste scène en seizoen 2 begon direct met het dilemma rondom Tuco. Je merkt toch dat aan het begin van seizoen 5 de grote baas Gus dood en verslagen is en men eerst de rommel opruimt voor een nieuw probleem zich voordoet. Verwacht daarom dat het tweede deel van seizoen 5 volgend jaar vrijwel vanaf de eerste seconde een hoog adrenalinegehalte kent. En dat is overigens bij de afgelopen aflevering duidelijk goed in werking gezet.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Trouwens, al ik het goed heb loopt Walt nog steeds met het geheim rond dat hij Jane niet heeft geholpen met het redden van haar leven toen ze naast Jesse lag? Benieuwd of dat nog uit gaat komen. Zal wel gebeuren op een moment dat de boel teveel op rolletjes loopt.

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

Wanne serie zeg....geweldig. The wire, Sopranos 6 feet under en nog een zooi series gezien de laatste jaren, maar deze spant de kroon.

We zijn aan s4 begonnen, en het wordt alleen maar beter

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

badass Mike!

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Inderdaad Inland Rabbit. Wat kan iemand groeien in een serie.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Serieus een van de vetste BrBa tot nu toe. Opening weer goud, zoals zo vaak. Lijkt bijna normaal die evidence en body disposal, zoals elk seizoen wel een keer terugkomt , maar nu gewoon met een onschuldig jongetje .

Mike = baas. I would never come to the headquarters of our illegal meth operation dragging a bunch of cops Walter. That would be unwise

Maar Mike is ook wel weer beetje dom. Jesse's vertwijfeling. Walt de lijpo.

Eettafel scène is zo grappig.

BrBa

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Bij welke episode zijn ze inmiddels met uitzenden eigenlijk? Ik ga pas kijken als de eerste helft van het laatste seizoen beschikbaar is.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

5.06 was zondag.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Thanks, nog even geduld dus.

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

seizoen 5 is ook weer zo goed. Ik had er wat schrik voor omdat het verhaal na seizoen 4 wel afgelopen leek te zijn, maar niets is minder waar.

Echt een van de weinige series waar alle seizoenen gewoon echt top zijn. Heerlijk, echt veruit de beste serie die ik ooit gezien heb!

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

verschrikkelijk slecht, en niet alleen de tekenstijl.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Seizoen 5 valt toch een beetje tegen. Hoewel dat misschien ook niet zo gek is na seizoen 4 met het epische einde. Toch vind ik seizoen 5 wat onrealistische Prison Break neigingen krijgen. Zoals de scene waarin ze de methylamine uit de trein stelen, en het allemaal weer op het nippertje goed komt. Op een gegeven moment ga je die dingen zien aankomen. Behalve dan het vermoorden van dat jochie, wat, - al klinkt het raar - de aflevering wel goed deed. Maar wanneer Mike Walt vastketent aan een verwarming, weet je eigenlijk al wel dat Walt met een 'ingenieus' plan komt om zichzelf te bevrijden.

Ik hoop dat de serie volgend jaar spetterend en onorthodox wordt afgesloten, en dat dit seizoen vooral als opbouw daartoe diende.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Heisenberg's back!

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Vandaag dus het moment waar Breaking Bad dit seizoen naar opwerkte: Walt vs. Mike. Ik dacht er eerst nog aan dat Walt weleens de machinegun haalde voor Mike (zie episode 1) maar klaarblijkelijk is die gehaald voor zijn nieuwe distributoren. Prima aflevering met een shakey eind natuurlijk. Zat eventjes te rillen. This is it! Één man neer, nog een aantal hoofdpersonen te gaan.

Overigens ook vreemd dat er tot nu toe juist totaal niet is opgewerkt naar het ''all hail the king''-gebeuren. Doet mij toch speculeren dat er een time-skip gaat plaatsvinden.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ik ben benieuwd. Vanavond of vannacht maar eens kijken. Teveel lawaai nu dankzij al het heen en weer gesjouw hier thuis, as usual.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.