• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.015 votes
Profile

Breaking Bad

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Eazy wrote:

Ja, ik moet em alleen nog in m'n bezit krijgen. Snap alleen dan weer niet waarom ie niet op Blu-Ray is.

Doe er verslag van in het topic. Ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Mwah, weer niet heel erg overtuigd. Ik vraag me ook af of het beter werkt wanneer je alles achter elkaar kijkt, dat zou heel goed mogelijk zijn. Daarnaast ergerde ik me ook aan het acteerwerk van die Madrigal of wat haar naam ook mogen wezen. Maar goed, op naar volgende week, en we zien wel of ze dan meer te bieden hebben.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Openingsscene is weer om 'van te smullen'. Aardig ep., Walt zijn grootheidswaan vs. Mike en zijn achternaam. Goed om wat meer achtergrond van Mike te krijgen. Ik mis wel Jesse screentime, hij was toch de pilaar van S4.

Typische BrBa scène als ze op zoek zijn naar de risin peuk . Blijft het goed bij mij doen.

Verder grappig hoe Walt in 2 afleveringen al zijn sympathie bij mij heeft verloren. .

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Hij kijkt graag The Caine Mutiny ^^

(afbeelding)

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Seizoen 3 nog steeds hier niet verkrijgbaar.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Op Play.com hebben ze hem wel, hoor.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Maar dan steun ik de Engelse economie en dat wil toch niemand?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

5x03 deed me qua sfeer een beetje denken aan seizoen 1. Alles "lijkt" luchtiger, meer ongedwongen en er is niets aan de hand. Stilte voor de storm natuurlijk, maar voor nu was het gewoon een lekker luchtige aflevering.

WardT

• 274 messages
  • 3106 votes

Ik vond die Scarface-scene echt geniaal. Verder moet alles eerst inderdaad een beetje worden opgezet voordat de serie echt naar een climax toe kan gaan werken.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Inderdaad WartT,

de serie lijkt qua tempo een stapje terug hebben gedaan, maar dat mag ook wel kijkend naar hoeveel afleveringen dit seizoen gaat krijgen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

eh 6? 6 nu en 6 volgend jaar. Opgesplitst in respectievelijk seizoen 5 en 6, als ik t goed heb. Eigenlijk is het gewoon S5 over 2 seizoenen. Logischer was dus een sneller tempo geweest, maar stoor me er verder ook niet aan.

WardT

• 274 messages
  • 3106 votes

8 dacht ik en dan nog 8 volgend jaar, maar wordt wel als 1 seizoen beschouwd.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^8 en 8, 16 afleveringen in totaal. Ik zie het idd ook als twee seizoenen maar officieel is het één geheel en zal het verhaal dus ook wel een dergelijk verloop kennen, cliffhanger in 5.08 maar doorlopend verhaal tot in 5.16 (zoals de flashforward in 5.01).

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Beste aflevering (van dit seizoen) tot nu toe. Heb erg genoten en ook mij deed het een beetje denken aan seizoen 1. Het begint eindelijk op gang te komen, na de eerste paar ietwat teleurstellende afleveringen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Imdb zegt ook 16 afleveringen.

Leuk om Jesse 'Landry' Plemmons hierin te zien. Zal nog wel wat screentime krijgen, heb ik het idee.

Verder weer geweldige aflevering. Prachtig het kookproces in beeld gebracht. Walt is ook zo'n klootzak. Jesse opent up en Walt kan alleen maar aan geld denken. En tegen Marie vertellen dat Skylar een affaire had met Ted. Dark times are coming ..

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

5.02 - Na de nogal wat overdreven opener van het seizoen maakt deze aflevering al meteen heel wat goed. Het lijstje met namen en dat paranoïde vrouwtje, vond vooral de kill van Mike erg goed. Behoorlijk koud maar wel rechtvaardig natuurlijk. Het einde was niet helemaal wat wat we van Mike gewend zijn maar toch wel weer geloofwaardig omdat er brood op de plank moet komen.

5.03 - Een hele sterke montage van de opbouw en proces van het koken. Hoewel hun hier een uiterst verslavende drug aan het brouwen zijn die levens verwoest, is het bijna kunst, alsof ze iets zeer waardevols en geniaals aan het maken zijn. Vind dit de allersterkste montage tot nu toe.
Hopelijk raakt Jesse zijn vriendin niet kwijt al is dat wel een beetje onvermijdelijke drama op een of andere manier.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik zit nu op het einde van seizoen 3 (nog 3 afleveringen te gaan) en de laatste aflevering die ik zag (The Fly) was de slechtste tot nu toe; een soort 'rek' aflevering denk ik om de plot over 13 afleveringen uit te kunnen smeren.

Ik kijk nooit series maar de vele aanbevelingen en het hoge gemiddelde op imdb hebben me een keer een uitzondering laten maken. Ik moet zeggen dat het aardig wegkijkt, maar alle lofbetuigingen snap ik toch echt niet (ik zou tot nu toe op 2,75* uit 5* komen). Elk seizoen tot nu toe kent zo'n 3 goede afleveringen (vaak de wat actierijkere en grafische afleveringen) en een paar goede cliffhangers, maar het merendeel wordt toch gevuld met middelmatig familiedrama en geheimhouding's gedoe. Dat is teleurstellend. Ook de aantrekkingskracht van de personages verschilt: Walt en Hank vind ik cool, Jesse en Skyler zijn weinig 'likeable'' en dat nekt een beetje het inlevingsvermogen. Ook heb ik wat moeite met bepaalde plottwists. O.a. het gedoe rondom Tuco. Er is geen enkele reden om 'm te laten leven en ik heb geen enkel idee hoe Hank op de finaleplek terecht kon komen Tsja...

Ik had er wat meer van verwacht. Ontstijgt nauwelijk het niveau van een doorsnee Hollywoodfilm eigenlijk. Ook qua diepgang niet baanbrekend. Toch is het wel aangenaam kijkvoer. Op naar de finale van seizoen 3!

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Ik ben erg benieuwd wat je van The Wire zou vinden, Ramon.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Zojuist in een tijdsbestek van 2-3 weken alles achter elkaar gekeken. Had er alleen nog van gehoord, maar toch maar met de serie begonnen. Begint een beetje langzaam maar na een paar episodes was ik compleet hooked.

Vooral de sterke acteerprestaties van Jesse en Walt smaakte naar meer en toen Gus zijn intrede maakte kon ik helemaal niet meer stoppen met kijken. Zowat iedere scene met hem was ijzersterk. Helaas ontkom ik er nu ook niet meer aan dan elke keer een weekje te moeten wachten. Op zoek naar een nieuwe serie dan maar voor de volgende inhaalsessie.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Ik ben erg benieuwd wat je van The Wire zou vinden, Ramon.

Is me ook al vaker aangeraden ja. Moet wat dieper en serieuzer zijn, niet? Maar waarschijnlijk zou een 'logische' volgende serie (afgaande op de aanbevelingen) 'Dexter' moeten worden, maar ik vrees dat ik dan over dezelfde struikelblokken val dan in BB. Misschien is het gewoon geen format voor me, zo'n serie.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^Als je diepgaand en serieus zoekt moet je absoluut niet naar Dexter overgaan, wat zeker vanaf seizoen 5 op infantiel niveau begint te werken.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Is me ook al vaker aangeraden ja. Moet wat dieper en serieuzer zijn, niet? Maar waarschijnlijk zou een 'logische' volgende serie (afgaande op de aanbevelingen) 'Dexter' moeten worden, maar ik vrees dat ik dan over dezelfde struikelblokken val dan in BB. Misschien is het gewoon geen format voor me, zo'n serie.

Dexter komt bij lange niet in de buurt van BrBa. Dus als je dit al niet al te best vindt, zou ik Dexter links laten liggen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Thanks! Ik denk dat ik na BB op zoek ga naar The Wire. Ziet er interessanter uit.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

The Wire is geweldig, zeker doen.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

5x04 =

Die scène in de slaapkamer, echt... wow.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Niet zoveel actie dit keer, maar die slaapkamer scene was idd zeer sterk! Skyler en het zwembad was ook een groot WTF moment.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Die auto scene in het begin dan

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Heel subtiel, die auto's xD Hiding in plain sight

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ik ben tot nu toe niet echt te spreken over seizoen 5. Ik vind het allemaal maar wat traag gaan zonder veel actie en dergelijke. Het gezeik van Skyler wordt ik ook een beetje moe van.

Wel zaten er in aflevering 4 een aantal heerlijke scenes waar ik erg van genoten heb.

De serie mag voor mij nu toch wat sneller gaan lopen qua actie ed. want het kijkt niet meer zo lekker weg als alle voorgaande seizoenen..

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Ja Skyler zou ik ook niet missen, die is zwaar irritant. Maar actie hoef ik juist weer niet veel. Ik vond de derde aflevering nog 't beste, en daar zat nagenoeg geen actie in. Zolang het maar interessant blijft...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.