• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

Breaking Bad

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Nou ja, de titel van het nieuwe seizoen draagt al ''All hail the king''. (Kan het beter? ) Dat betekent dus een Walt die waarschijnlijk nu de nieuwe Gus wordt, misschien wel groter (Walt heeft vaak ook iets ongecontroleerd itt Gus

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

AHWA wrote:
Prima afsluiter, maar niet zo geniaal als ik had verwacht. De manier waarop met Gus afgerekend wordt wel, maar dat hij dat kind wellicht heeft vergiftigd, valt bij mij niet zo goed eigenlijk. Maar wellicht is het kenmerkend voor de transformatie. Gus was wel bereid om kinderen te vermoorden, Walt niet. Of Walt nu wel? Betekent het dat hij de rol van Gus wil gaan overnemen? Wel benieuwd waar het verhaal nu naartoe gaat.

Dit is het werk van Walt. Gus was veel te berekenend om zoiets roekeloos te doen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

The last shot says it all.. It's all Heisenberg now.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

vs. Pinkman.. bitch.

Oh man, heb zoveel zin in 15 juli (of eigenlijk 16). 2012/2013 gaat zo hard door BrBa gedomineerd worden. De wereld kijkt reikhalzend uit naar de ultieme climax.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Weet er iemand waarom S3 hier maar niet op de markt verschijnt?

westsaid013

• 40 messages
  • 94 votes

Ik ben helemaal verslaafd aan deze serie binnen een week heb ik twee seizoenen gekeken. Ben zwaar benieuwd naar seizoen 5, ik heb het idee dat WW beseft dat de markt vrij is om te doen wat hij wil, zonder Gus en geen Kartel. Heb er echt zin in!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Niemand?

Vette opener hoor, niet zo goed als 4.01, maar Walt was aan het shinen als een malle. Heisenberg is terug en hij vergeeft je! Koude rillingen!

Verder weer geweldige shots, die uitgebrande kelder zag er zo cool uit. Minpunt was dat er stiekem teveel verteld moest worden, waardoor er soms te snel geschakeld werd. BrBa is juist op zijn best op een lome dreigende manier, nu ging het soms net iets te snel. Maar dat zijn minor issues.

heel benieuwd tegen wie Walt die dikke gun in gaat zetten. Hij zag er daar overigens echt beroerd - op een positieve manier - uit.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Was inderdaad gewoon een goede opener. Het was misschien beter geweest wanneer ik even de laatste twee afleveringen had bekeken alvorens deze, want m'n geheugen moest flink opgefrist worden. In ieder geval zaten er wat leuke vindingen bij, maar ging het inderdaad wat snel, waarschijnlijk omdat ze iedereen ook weer even wilden introduceren als het ware. Ik ben benieuwd naar de volgende.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Gisteren toch gezondigd met de veronderstelling dat ik de eerste acht afleveringen van seizoen 5 zou opsparen. Wat een geweldige opener! Ik heb er weer zin in.. nu maar weer wachten

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ga me wel houden aan die discipline. Gewoon omdat de payoff hartstikke groot is. Series kijken per episode is masochistisch.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ik trek het gewoon niet om te wachten. Kon het bij Mad Men wel, maar BrBa is simpelweg te goed.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik was het eerste seizoen beginnen volgen op televisie maar ben ondertussen afgehaakt. Ik snap wel wat mensen hier zo geweldig aan vinden maar om de één of andere reden trekt het me echt niet, het was dan ook niet zo'n goed teken dat er maar één aflevering per week werd uitgezonden en dat ik er alweer zo'n 3 achter stond.

Misschien dat ik me hier later nog eens aan waag maar op de moment zijn er series die meer mijn aandacht verdienen imho.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Grappig die aflevering die ''A No-Rough-Stuff-Type-Deal'' heet. Jerry Lundegaard hoorde ik dat ooit al eens zeggen in Fargo. Zou het een standaard Amerikaanse uitdrukking zijn? - in (semi/quasi-) criminele kringen dan.

Ik blíjf benieuwd naar deze serie...

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Naomi Watts wrote:

Ik ga me wel houden aan die discipline. Gewoon omdat de payoff hartstikke groot is. Series kijken per episode is masochistisch.

Ik heb al gefaald, gister de eerste gekeken.

Geen spijt van, de rest spaar ik weer op. Heb mijn fix gehad.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Junkie. You relapsed!

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Naomi Watts wrote:

Wetend dat je een aflevering kunt kijken en je zelf tegenhouden om het te kijken is volgens mij de ultieme vorm van masochisme of van zelfcontrole , ik persoonlijk ervaar het als masochisme.

Wat een geweldige episode weer. Toch vind ik de skyler toch niet altijd goed uit de verf komen, misschien komt het door de actrice of de rol zelf, maar is duidelijk een van de minste hoofdpersonen (met uitzondering van de vrouw van Hank, maar die reken ik ook niet tot een hoofdpersoon

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Vind de aflevering goed tegenvallen.

Moest ook even bijbenen, vergeten wat er allemaal precies gebeurd was maar vind het geen sterke opener. Het enigste wat er nu gebeurd is, is eigenlijk dat magneet gebeuren wat sowieso maar een makkelijke oplossing was voor het probleem. Heisenberg is wel een dreigend personage maar alle andere personages deden helemaal niks.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

korenbloem02 wrote:
(quote)

Wetend dat je een aflevering kunt kijken en je zelf tegenhouden om het te kijken is volgens mij de ultieme vorm van masochisme of van zelfcontrole , ik persoonlijk ervaar het als masochisme.

Wat een geweldige episode weer. Toch vind ik de skyler toch niet altijd goed uit de verf komen, misschien komt het door de actrice of de rol zelf, maar is duidelijk een van de minste hoofdpersonen (met uitzondering van de vrouw van Hank, maar die reken ik ook niet tot een hoofdpersoon

Hehe. Ik zie het liever allemaal in één keer, nu is het volledige beeld van een seizoen niet helemaal representatief. Een beetje hetzelfde als per week 10 minuten van een film te bekijken wat een veel minder representatief beeld geeft als een film in één keer kijken.

Nu worden afleveringen an sich beoordeeld terwijl een serie toch per seizoen beoordeeld dient te worden. Ik was ook zo'n per week kijker maar zolang het niet om standalone episodes gaat vind ik de payoff met per week kijken veel onbevredigender. Maar dat is persoonlijk merk ik wel .

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Sterker nog: Ik wil deze serie ooit wel zien, maar pas als de laatste aflevering gemaakt is en ik alle seizoenen achter elkaar kan kijken.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Dat is wel het beste, al is maandag-seriedag ook wel fijn.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

De opening van seizoen 5 heeft een sinistere toon, ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Het is wel duidelijk dat Walter een hele grote hufter aan het worden is, na zijn gesprek met Saul en het einde. Ik ben wel benieuwd waar dat toe leidt. Ik denk dat hij de open plek van Gustavo gaat innemen en zelf een imperium gaat opzetten.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Prima seizoensopener. Er zit wat meer vaart in en Cranston blijft fantastisch.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Vooral Jesse's enthousiaste Yeah Bitch, magnets! vond ik erg sterk. Iedereen loopt te stressen en hij loopt gewoon ff relaxed gangster te zijn. haha.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Gisteren was het de seizoensfinale van het eerste seizoen op televisie (Canvas) en nu wil ik er wel iets over kwijt. In het begin had ik zo mijn twijfels of het wel een serie voor mij is. Het onderwerp en de sfeer spreekt me enorm aan, maar het ging zo traag in het begin. Ik zag het als rijden op de E40 met maar 30 km per uur. Maar nu het verhaal pas echt op gang komt, voel ik me wel aangetrokken door deze serie. Het gaat nog altijd traag, maar nu wordt die tijd tenminste opgevuld met nuttige dingen. De serie is niet weggelegd voor de simpele ziel en kinderen onder de zestien. Het ziet er enorm volwassen uit en er hangt altijd wel een depressieve sfeer rond de serie die wordt versterkt door de volwassene, soms tot het cynisme verworven, ondertoon. In mijn ogen zit er wel een stuk humor in deze serie, een soortgelijke humor vindt je ook in de American Dream. Hier is de humor nog een stuk zwarter dan in laatstgenoemde film.

Ik denk wel dat ik verder kijk en heb ik dus nog vier seizoenen te gaan.Ik hoop dat ik zo snel mogelijk kan beginnen met kijken, want ik heb er wel zin in.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Hehe. Ik zie het liever allemaal in één keer, nu is het volledige beeld van een seizoen niet helemaal representatief. Een beetje hetzelfde als per week 10 minuten van een film te bekijken wat een veel minder representatief beeld geeft als een film in één keer kijken.

Nu worden afleveringen an sich beoordeeld terwijl een serie toch per seizoen beoordeeld dient te worden. Ik was ook zo'n per week kijker maar zolang het niet om standalone episodes gaat vind ik de payoff met per week kijken veel onbevredigender. Maar dat is persoonlijk merk ik wel .

Probleem is wel dat iedereen deze serie zo vet vindt (opeens) dat je wel al het een en ander kan horen. Wat Starbright doet is in dat opzicht slimmer. Want dan weet je nog helemaal niet eens wie wie is. Dan komen de spoilers ook veel minder aan. Had ik bij de Wire. In 1 ruk gekeken en toen was het al weer even van de buis. Hoewel die serie in NL toen ook nog weinig following had. Dus dan heb je dat probleem ook minder.

1ste episode belooft gewoon weer een constant niveau aan meesterlijkheid.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens, had ik bvb ook bij The Wire. De manier van sb is nog wel de meest effectieve. De enorme buzz is het grote probleem idd.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Fora als dit maken het er inderdaad niet makkelijker op. Het beste is gewoon als je achteraf van zo een serie hoort en een marathon inpland.

(Zoals ik binnenkort ga doen met The Wire )

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Eazy wrote:

(Zoals ik binnenkort ga doen met The Wire )

Voor het eerst?

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Ja, ik moet em alleen nog in m'n bezit krijgen. Snap alleen dan weer niet waarom ie niet op Blu-Ray is.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Omdat die niet is gefilmd op hd kwaliteit. 480i SDTV volgens wikipedia. Dus heeft een blueray versie niet zoveel nut.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.