- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
SPOILERS: voor de gene die het interessant vinden het script van episode s5e01
nicoot
-
- 63 messages
- 67 votes
Dju zeg, ik heb hier al 9 pagina's van dat script gelezen, ik hou ermee op!
Kan iemand me zeggen of we in Nederland/België al op 15 juli (dan komt de eerste aflevering van het vijfde seizoen op de buis in de VS) zullen kunnen kijken op het internet? Sites, links,... PM graag 
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Gewoon pindakazen. Ik gebruik usenet. Ik weet zo geen site waar je het via stream zou kunnen kijken.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Ik vind download altijd gewoon een torrent, staat er meestal vrijwel direct na de uitzending op en dan kun je iig gewoon HD kwaliteit kijken.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Nou, dat belooft wat. Zal mr. White dan echt zo'n gevaarlijke badass worden zoals de meeste mensen denken?
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Seizoen 5 in totaal 16 afleveringen, maar verspreid over 2 jaar. Deze zomer dus 8 afleveringen, de laatste 8 dan in zomer 2013.
In de zomer van 2013? Dan moet ik toch even naar linkjes op zoek gaan, maar ik verwacht het volgende:
half september dus een half seizoen The Walking dead, dan lange kerstperiode, half januari de rest van Breaking bad en dan de rest van The Walking dead om vanaf mei weer een nieuw seizoen The Killing uit te zenden, om vanaf juli seizoen 6 van Breaking bad te laten beginnen.
Van mij hoeft het niet, maar zo lang ze maar niet de fout maken als ze bij The walking dead deden; 2 cliffhangers moeten hebben en daardoor in het eerste deel van het tweede seizoen veel te lang oprekken. Sowieso vind ik Breaking bad een serie die pas bij aflevering 8 a 9 in het seizoen in een stroomversnelling komt en heel, heel sterk eindigt en alle punten in de eerdere afleveringen afhandelt, 2 cliffhangers.. ik weet het niet.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
^^Walking Dead is altijd begonnen halverwege/laat oktober, net voor Halloween, ik denk niet dat ze dit gaan veranderen.
En volgens de press release van AMC kunnen we seizoen 5.2 van BrBa verwachten in de zomer van 2013 (press release). Jammer maar helaas.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Ah, bedankt, het is ook final season, dan zijn het dus gewoon 2 korte seizoenen a la Entourage
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Begonnen aan seizoen 4. Breaking Bad is voor mij nog steeds wel een beetje een onemanshow, want de scenes met Cranston zijn om te smullen. Speelt echt de rol van z'n leven. Toch was 401 Box Cutter een geweldige aflevering, vooral de scenes in het lab. De familie van Walt boeit me vooralsnog weinig.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Paul gaat Cranston dit seizoen naar de kroon steken overigens. Verder zijn Esposito en in iets mindere mate Odenkirk en Banks (Mike) toch ook wel dragers van deze serie? Maar wellicht is dit vooral in S4.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nee, de hele ontwikkeling van Jesse doet me helemaal niets eigenlijk, totaal geen binding mee. Vind hem zeker niet beter dan Cranston. 404 inmiddels gehad en het verhaal blijft boeiend en Cranston blijft geweldig, maar dit is voor mij geen serie om meerdere malen te kijken. Visueel wel een van de betere series, maar daar kijk ik het niet voor.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Too bad. Vind het echt geweldig hoe het zwaartepunt van de serie terug naar het midden schuift door meer focus op Jesse te leggen. Als zijn moment supreme in 4.07 je niks doet, dan weet ik het ook niet meer
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik ben benieuwd. Ik zal uiteraard m'n bevindingen hier plaatsen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Het is weer eventjes geleden dat ik S3 en 4 heb gezien, maar ik vond Paul juist in seizoen 3 erg sterk.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Vooral seizoen 4 is betreft Jesse top, eerste paar seizoenen is hij vooral een lowlife en maakt hij altijd de verkeerde keuze en is het een beetje een karikaktuur.
TrueLoveOne
-
- 36 messages
- 40 votes
Zojuist de laatste aflevering van seizoen 4 gezien, wat een fenomenale serie is dit!!
Ik kan "Breaking Bad" dan ook iedereen aanraden, absolute topper, ik kijk echt uit naar seizoen 5!!
Ontzettend jammer dat dit soort series nooit het grote publiek bereiken hier in NL. Het gros kijkt denk ik naar RTL4 en dergelijke, en niet naar de VPRO.
In mijn directe omgeving is helemaal niemand bekend met deze serie, terwijl ik het persoonlijk 10x beter vind dan bijvoorbeeld CSI of iets dergelijks, wat dan wel hoge kijkcijfers scoort.....
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Onder jongere bereikt breaking bad ook wel het grote publiek hoor. Vandaag de dag download bijna iedereen dus kijkcijfers zeggen dan ook niet alles.
CSI is dan ook echt zo'n programma dat je kijkt uit verveling / bij gebrek aan beter. Breaking Bad wil je echt volgen en dat is gewoon erg kut op TV.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
405 lijkt een beetje een keerpunt te zijn voor Jesse. Goede aflevering.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Too bad. Vind het echt geweldig hoe het zwaartepunt van de serie terug naar het midden schuift door meer focus op Jesse te leggen. Als zijn moment supreme in 4.07 je niks doet, dan weet ik het ook niet meer
.
407 gezien en nee, niet echt. Paul doet het prima, maar de hele therapiesessie kwam bij mij gewoon niet aan, heb gewoon weinig emotionele binding met het personage. Goede cliffhanger wel, en de spanning is nog steeds aanwezig, dus het blijft zeer vermakelijk.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Toch jammer dat Jesse je weinig doet, maar we kunnen het niet altijd eens zijn natuurlijk 
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Jesse is een geweldig karakter in de serie. Alleen al de chemie en de haat/liefde relatie tussen hem en Walter is awesome!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nee, ik ben net voorbij 407 en voor mij is de reden om de serie te kijken toch echt de transformatie van Walt van sullige leraar tot misdaadbaas of waar hij ook tot uitgroeit. Ik ben nog spoilervrij voor het einde van seizoen 4 en dat hoop ik ook te blijven.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
410 Salud is weer zo'n aflevering die Breaking Bad zo goed maakt, zelfs Jesse Pinkman is briljant in deze ep. Ook leuk om die gozer uit 24 weer eens te zien.
Beste ep van het seizoen tot dus ver.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Oeh, 411 en 412 bouwen de spanning heel erg hoog op voor de finale. Vanmiddag in de trein de finale van het seizoen bekijken. Nou weet ik niet of ik het goed heb begrepen, maar voor mij is dit toch wel een soort seizoen van de ommekeer. In de voorafgaande seizoenen was Jesse altijd de wildebras en Walt het rustpunt, die altijd nadacht, en hij was ook het meest intimiderend. Nu Jesse is z'n rol groeit en meer verantwoordelijkheid krijgt, zie je hem steeds intimiderender worden. Het is een soort vader-zooneffect. De zoon staat nu voor het moeilijke moment dat hij z'n vader voorbijstreeft. En Walt ziet dat gebeuren en probeert het uit alle macht te voorkomen en wordt steeds wanhopiger en impulsiever. Zie het auto-ongeluk dat hij veroorzaak met Hank. De rollen lijken omgedraaid te zijn. Zo zie ik het tenminste, maar wie weet zit ik er wel ver naast.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Prima afsluiter, maar niet zo geniaal als ik had verwacht. De manier waarop met Gus afgerekend wordt wel, maar dat hij dat kind wellicht heeft vergiftigd, valt bij mij niet zo goed eigenlijk. Maar wellicht is het kenmerkend voor de transformatie. Gus was wel bereid om kinderen te vermoorden, Walt niet. Of Walt nu wel? Betekent het dat hij de rol van Gus wil gaan overnemen? Wel benieuwd waar het verhaal nu naartoe gaat.