• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.545 votes
Profile

Breaking Bad

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Heb alles nu gezien, geweldige serie die tot in detail is uitgewerkt. Op een paar enkele schoonheidsfoutjes na. Alleen al de karakter uitdieping in deze serie is van fenomenaal niveau.

S4 loopt eind goed al goed af. Ben daarom benieuwd wat ze met S5 gaan doen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Goed, heb nu seizoen 3 ook afgekeken. Interessant einde, daar kunnen ze op verder bouwen. Maar ik vind het wel wat ongeloofwaardig hoe Walter plots helemaal into de misdaad is. Eerst was de drugs er nog om zijn gezin niet financieel blut achter te laten. Maar nu? En verder heeft hij er ook geen moeite geloof ik mee om tegenstanders dood te rijden en headshots te geven. Het is een beetje vergezocht, aangezien Walter altijd een stereotype brave burger was.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Verre van ongeloofwaardig. Vrij duidelijk en logisch als je eenmaal in dat milieu verkeerd, je meeverandert en hij steeds meer Heisenberg wordt. Word ook gewoon duidelijk gemaakt d.m.v. subtiele cues. Ook is het vrij logisch dat je tijdens je chemokuur medicijnen als prednison krijgt toegediend, wat het veranderen van een gedragspatroon helemaal plausibel maakt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Het gaat me er vooral om dat Walter veel egoistischer is geworden. Nu draait alles om hemzelf, niet om anderen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Onzin. Hij beschermt zichzelf maar daarnaast ook zijn gezin. Maar zoals gezegd is dat de tweestrijd waar hij mee te maken krijgt. Walter worstelt enorm met Heisenberg, wat steeds meer zijn alter ego aan het worden is. Maar het is lang niet zo zwart/wit als jij het voorstelt.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

The Oceanic Six wrote:
Goed, heb nu seizoen 3 ook afgekeken. Interessant einde, daar kunnen ze op verder bouwen. Maar ik vind het wel wat ongeloofwaardig hoe Walter plots helemaal into de misdaad is. Eerst was de drugs er nog om zijn gezin niet financieel blut achter te laten. Maar nu? En verder heeft hij er ook geen moeite geloof ik mee om tegenstanders dood te rijden en headshots te geven. Het is een beetje vergezocht, aangezien Walter altijd een stereotype brave burger was.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

The Oceanic Six wrote:

Iedereen is een brave burger totdat ie het niet meer is. Je ziet ook hoe hij al langer rondloopt met een bepaald haatgevoel, vanwege zijn carrière en zijn zoon die een handicap heeft etc. Je voelt dat hij het gevoel heeft dat er op hem neergekeken wordt. Een zielige oude leraar, die niks bereikt heeft. Hij is niet veranderd. Hetgeen wat al in hem zat kwam eindelijk naar buiten, nadat hij te horen kreeg dat hij kanker had. Al die boze wraak gevoelens. Je ziet het ook terug in zijn eeuwige trots. Te trots om hulp te accepteren en de ongelofelijke trots die hij heeft voor zijn product.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 4 afgekeken. Mooi slot, geniaal eindshot met de bloembak

Met afstand het beste seizoen, vooral door de diversiteit die ik voorheen wat vond missen soms.

Voice Of TV

• 3 messages
  • 1 votes

Beste serie ooit, ik kan niet wachten tot volgend seizoen!

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ik wacht al een eeuwigheid op het verschijnen van S3 op DVD.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Jij niet alleen. Maar aangezien de BD van S1 en 2 nog maar net uitgekomen is, vrees ik dat het weer even wachten gaat worden.

Misschien wachten ze weer om 2 seizoenen tegelijk uit te geven, dus dan zou het ten vroegste juni ofzo zijn denk ik. Al is Sony niet erg gehaast blijkbaar, vergelijk dat met HBO (True Blood, Game of Thrones gelijktijdige releases met de VS).

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Het lijkt anders of ik ook al een eeuwigheid zit te wachten op Games Of Thrones. Is uit in de US en UK maar niet in de lage landen. What else is new?

De Blu-ray's van BB zijn inderdaad net uit maar de DVD's heb ik toch al een heel tijdje. Ik begrijp ook niet dat de eerste aflevering van S5 van Mad Men pas deze maand wordt uitgezonden op de Amerikaanse televisie. Zo duurt het nog eens een jaar voor de serie hier op DVD en Blu-ray verschijnt. In afwachting zit ik maar naar sh!t series zoals Nip/Tuck te kijken!

Gromule

• 46 messages
  • 2601 votes

Wat een serie! Héérlijk om te volgen! Ga vandaag beginnen met seizoen 3 schijf 3.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Aha, de Franse import versie (Engelstalig met Franse subtitels) van seizoen 3 ligt in de FNAC. Nu kan het niet lang meer duren. Ik kan deze kopen maar ik ga toch wachten want ik wil geen Frans hoesje.

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Justinw wrote:
Heb alles nu gezien, geweldige serie die tot in detail is uitgewerkt. Op een paar enkele schoonheidsfoutjes na. Alleen al de karakter uitdieping in deze serie is van fenomenaal niveau.

S4 loopt eind goed al goed af. Ben daarom benieuwd wat ze met S5 gaan doen.

Ik ook. Ben vooral benieuwd naar "The Prestige", de onthulilng. Die kop van Ome Hank, dat wordt nog wat.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

AC1 wrote:

Aha, de Franse import versie (Engelstalig met Franse subtitels) van seizoen 3 ligt in de FNAC. Nu kan het niet lang meer duren. Ik kan deze kopen maar ik ga toch wachten want ik wil geen Frans hoesje.

De Franse versie ligt nu ook in de Saturn. Vreemd.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Binnen 3 weken start het Vlaamse (en vernieuwde) Canvas met het uitzenden van BrBa. Dat zou toch wat schot in de zaak moeten brengen. En het neemt de plek van Boardwalk Empire in in primetime, dus hopelijk ook wat extra bekendheid voor deze reeks.

TrueLoveOne

• 36 messages
  • 40 votes

Gisteren de pilot gekeken, en die beviel ZEER goed!!

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Eind vorig jaar heb ik, na vele lovende verhalen in combinatie met het feit dat ik Bryan Cranston een erg goed acteur vind, me maar gewaagd aan Breaking Bad. En mijn god, daar heb ik geen enkele seconde spijt van gehad.

Velen zeiden dat het eerste seizoen even doorkomen was, maar ik zat bij de pilot meteen al in het verhaal. Goed geschreven, geweldige karakters, goede vertolkingen, prachtige afwisseling van drama en humor.. je hoeft bar weinig moeite te doen om met de karakters mee te leven. Bryan Cranston is, zoals ik had verwacht, fenomenaal in zijn rol, het is prachtig hoe hij langzaam maar zeker transformeert. Enkel een blik naar de pilot aflevering en vervolgens naar een aflevering uit het vierde seizoen en je ziet hoe fenomenaal Cranston het personage van Walter White neerzet. Maar ook hier uiteraard alle lof voor bedenker en maker Vince Gilligan.

Precies hetzelfde geldt overigens voor die andere hoofdrol; Aaron Paul is fantastisch in zijn rol als Jesse, de momenten dat Walter en Jesse dan ook samen zijn, leveren veruit de beste scènes op. Hoop dat er in seizoen 5 meer ruimte is voor enkel die twee samen. Maar Breaking Bad kent naast geweldige hoofdrollen ook een aantal prachtige bijrollen. Sleazebag advocaat Saul Goodman (Bob Odenkirk) is bijvoorbeeld hilarisch, 'klusjesman' Mike (Jonathan Banks) is zo badass als je ze maar krijgen kan en zelden was een karakter zo bizar intimiderend als Gus (Giancarlo Esposito). Elk karakter wist mij op zijn eigen wijze kippenvel te bezorgen.

Verder is Breaking Bad van alle markten thuis. Hier en daar erg geestig, maar vooral af en toe spannend en met ijzersterk drama. Maar ook de actie stelt niet teleur, de film kent genoeg adrenaline-verhogende scènes. De cliffhangers waren elke scène weer geweldig, met als gevolg dat ik de gehele serie in een paar weken tijd heb gekeken. En heb nu al behoefte om de hele reeks nog een keer te zien. Ware liefde zullen we het maar noemen. Had Moviemeter series toegestaan, had ik nu een nieuwe nummer 1 gehad.

5 gigantische dikke sterren.

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

Chainsaw wrote:

Eind vorig jaar heb ik, na vele lovende verhalen in combinatie met het feit dat ik Bryan Cranston een erg goed acteur vind, me maar gewaagd aan Breaking Bad. En mijn god, daar heb ik geen enkele seconde spijt van gehad.

Velen zeiden dat het eerste seizoen even doorkomen was, maar ik zat bij de pilot meteen al in het verhaal. Goed geschreven, geweldige karakters, goede vertolkingen, prachtige afwisseling van drama en humor.. je hoeft bar weinig moeite te doen om met de karakters mee te leven. Bryan Cranston is, zoals ik had verwacht, fenomenaal in zijn rol, het is prachtig hoe hij langzaam maar zeker transformeert. Enkel een blik naar de pilot aflevering en vervolgens naar een aflevering uit het vierde seizoen en je ziet hoe fenomenaal Cranston het personage van Walter White neerzet. Maar ook hier uiteraard alle lof voor bedenker en maker Vince Gilligan.

Precies hetzelfde geldt overigens voor die andere hoofdrol; Aaron Paul is fantastisch in zijn rol als Jesse, de momenten dat Walter en Jesse dan ook samen zijn, leveren veruit de beste scènes op. Hoop dat er in seizoen 5 meer ruimte is voor enkel die twee samen. Maar Breaking Bad kent naast geweldige hoofdrollen ook een aantal prachtige bijrollen. Sleazebag advocaat Saul Goodman (Bob Odenkirk) is bijvoorbeeld hilarisch, 'klusjesman' Mike (Jonathan Banks) is zo badass als je ze maar krijgen kan en zelden was een karakter zo bizar intimiderend als Gus (Giancarlo Esposito). Elk karakter wist mij op zijn eigen wijze kippenvel te bezorgen.

Verder is Breaking Bad van alle markten thuis. Hier en daar erg geestig, maar vooral af en toe spannend en met ijzersterk drama. Maar ook de actie stelt niet teleur, de film kent genoeg adrenaline-verhogende scènes. De cliffhangers waren elke scène weer geweldig, met als gevolg dat ik de gehele serie in een paar weken tijd heb gekeken. En heb nu al behoefte om de hele reeks nog een keer te zien. Ware liefde zullen we het maar noemen. Had Moviemeter series toegestaan, had ik nu een nieuwe nummer 1 gehad.

Ik wilde ook een stukje gaan schrijven over breaking bad maar ik kan het niet beter zeggen als dit! Precies hoe ik er ook over denk!

Ik baal nog altijd dat ik er zo doorheen ben gevlogen door de 4 seizoenen van breaking bad

Alles wat ik nu kijk is toch echt een pak minder (Boardwalk Empire, Californication, Dexter)

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Chainsaw wrote:

Esp

• 115 messages
  • 647 votes

Het eerste deel van het 5de/laatste seizoen van Breaking Bad begint deze zomer (rond juli), en het tweede deel van seizoen 5 pas in 2013. Wel een beetje apart om een seizoen in 2 ''delen'' uit te zenden als je het mij vraagt. Niet helemaal het idee van een seizoen, maar goed. Heb hier trouwens geen probleem mee.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Tja hadden ze net zo goed 2 aparte seizoen kunnen makken. Scheelt in totaal maar 4 delen. Vond het ook vreemd toen ze het met The Sopranos in twee stukken knipten.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Hoeveel afleveringen gaat dit seizoen krijgen?

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Seizoen 5 in totaal 16 afleveringen, maar verspreid over 2 jaar. Deze zomer dus 8 afleveringen, de laatste 8 dan in zomer 2013.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Hadden ze voor 2 seizoen gekozen, waren het er op zn hoogst 26 geweest, Het zijn alsnog 2 seizoenen, wat mij betreft.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Inderdaad, pure marketing door AMC. Opbouw zal waarschijnlijk ook op 2 seizoenen lijken, met een mooie cliffhanger na aflevering 8.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Briljante move.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

(afbeelding)

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.