- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Heerlijk hoe het ego van Walt stukje bij beetje uit elkaar getrokken wordt. Die scene dat hij een blikje cola uit de machine haalt met Bogdan's dollar zegt zoveel over de shit waarin Walt terecht aan het komen is. Aflevering is weer om je vingers bij af te likken qua opbouw en suspense. Verder blijft Cranston zo sterk, terwijl Gunn ook steeds meer uit de verf begint te komen. Wat Breaking Bad ook zo goed maakt is dat ze niet in het oude stramien blijven, maar constant een stap vooruit zetten. En je merkt pas een aflevering of 3 later dat die stap gezet is.
Het duo van 2011 is Mike en Jesse. Guess we'll go with plan A then? 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Why don't you just go break the door down, pistolwhip those bitches and show'em who is boss 
Geweldige aflevering. Het wordt hier nog maar eens pijnlijk duidelijk hoe Walt soms als een klootzak overkomt, maar dat hij dat eigenlijk helemaal niet wil. Het duo Mike/Jesse is ook steeds leuker, vooral nu Mike steeds meer gaat zeggen. Paar prachtige shots: Gus en Mike door de lamellen heen, maar vooral Jesse en de schep met dat 360 graden shot, damn!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
[i] maar vooral Jesse en de schep met dat 360 graden shot, damn!

the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Why don't you just go break the door down, pistolwhip those bitches and show'em who is boss
Fantastisch!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Ow btw: Sneakje voor maandag
Breaking Bad Clip (Sneak Preview: Season Four, Episode 7) - IMDb
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Kijk ik eigenlijk nooit. Niets is spannender dan het niet weten wat er gaat gebeuren.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Super aflevering weer. Vooral de opening met Jesse en de game. Jesse die sowieso een geweldig karakter is dit seizoen. Zoveel emotie en diepgang.
Hank tsjah, het ging me eigenlijk allemaal wat te snel. Al worden er geen details vergeten en is er eigenlijk geen sprake eer van een te snelle plotontwikkeling.
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Inderdaad toffe aflevering. Er komt weer wat gang in het verhaal, nu de verhoudingen wat meer op spanning komen. Openingsscene is inderdaad super heftig
! Helaas weer een week wachten nu...
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Paul is Cranston dit seizoen in alle opzichten de baas. Daar kan Cranston niks aan doen, het is gewoon klasse schrijfwerk. Even de focus verschuiven. Maar de manier waarop dit wordt gedaan is fenomenaal. Openingsscene is een van de gaafste die ik in lange tijd heb gezien en het kringgesprek is top5 Breaking Bad scene materiaal. Verder, als fan van toffe prints op shirts, krijgt Jesse's Jezus een eervolle vermelding 
Top het af met wat ouwerwets detective werk van Hank en 4.07 = awesome.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Damn right. Doordat ze de tijd nemen lijken sommige episodes wat droogjes, maar uiteindelijk komt het de geloofwaardigheid alleen maar ten goede. Prachtige serie toch!
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Awesome aflevering weer.
Breaking Bad is na een moeizame start weer helemaal terug op het oude niveau.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
408 is puur character based, maar met de hoge standaards die de serie voor zichzelfzet, vond ik dit niet eens zo geweldig als vorig week. Tot het keerpunt, de flashback scene, prachtig. Dat lang gerekte eindshot aan het zwembad is werkelijk briljant.
Zo blijft de serie op hoog niveau ren het is eigenlijk belachelijk als je van afleveringen moet zeggen dat ze "minder" zijn en dat het dan niet eens komt omdat het kwalitatief zoveel slechter is.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Fijne aflevering met een geweldig slot. Dat benauwde, verstikkende kleurenfilter over die scène
. Ik vroeg me al af wanneer we meer over Gus te weten zouden komen. Begint zich ook langzaam maar zeker in mijn top10 favoriete serie characters te nestelen!
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Komt 'ie voor of na Al Bundy?
But on a more serious note: Gus zijn autoriteit en onschendbaarheid begint een beetje af te brokkelen. Hij moet wel een hele grote geweest zijn in Chili. Toch wel weer knap dat de serie weer een totaal nieuw hoofdstuk aansnijdt dat weer de fantasie prikkelt.
Jesse begin ik ook steeds meer te waarderen. Eerst was hij al heftig, maar dan meer als clown van de serie. Nu neem ik 'm steeds serieuzer, waardoor alle verhoudingen in de serie weer verschuiven. Heerlijk!
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Wauw, overkocht van een mede MM'er. Nadat deze bij populaire tv series op imdb in de top 5 stond. Ook de rating was erg goed. Verbazingwekkend dat ik nog nooit van de serie gehoord had. Nu net de eerste drie afleveringen bekeken, en het is me tot nu toe erg goed bevallen. De rol is weggelegd voor Cranston. Morgen maar wat meer kijken.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Gus zijn autoriteit en onschendbaarheid begint een beetje af te brokkelen.
Gus lijkt na de laatste episode zijn autoriteit weer terug te hebben. Als hij tenminste niet zelf ook aan het gif ten onder gaat... Zou hij van te voren al een soort tegengif hebben ingenomen?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Beetje makkelijk maar o zo spannend. Een onvervalste cliffhanger. Meestal eindigt BrBa met een meer suggestieve scène, maar dit is een welkome afwisseling. Ik had eigenlijk zo een stand-off tussen de 'eindbazen' als seizoensfinale verwacht. Klasse dat er nu nog een climax aan zal komen!
Gebroken Walt, die beseft dat hij de vader-zoon relatie tussen hem en Jesse kapot heeft gemaakt was best indrukwekkend!
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Heel toffe aflevering weer. Scene's in Mexico zijn prachtig geschoten en zorgen voor veel spanning. Helaas weer een week wachten...
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
En wat een aflevering ook deze keer weer. Schitterende climax met zeer sterk acteerwerk. Heftig!
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Wat een einde
Het ziet er naar uit dat deze laatste 3 afleveringen die van vorig jaar kunnen evenaren 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Met gemak, al is dat absurd, als je ziet hoe goed het vorig jaar was. Deze aflevering spande er al echt om en dan hebben we nog 2 afleveringen te gaan. Lekkere climax en dan Walter op het eind met dat trage uitzoom shot en die noise, Vetjes!
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Dat 'ie ineens overging op die vreemde schaterlach was ook echt freaky 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ja heb weinig toe te voegen, dat einde is pure klasse! Ook mooi hoe de stoffige kelder soort van Walt's hoestje verbloemd. Kans dat de kanker terug is begint steeds groter te worden. En Walt in het nauw, op meerdere manieren, kan wel eens hele gekke sprongen gaan maken. Hoop ik althans. Minpuntje: Ted en zijn struikelpartij, beetje jammer.
Nog maar 2 eps. dit seizoen, damn!
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Al deze goede afleveringen maken het nog maar des te pijnlijker dat S3 hier maar niet op DVD uitkomt 
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
S3 is ook niet uit in de UK dus er zal wel niets aan de hand zijn. Gewoon nog eventjes wachten. Ik zal wel blij zijn als ik 'm in de rekken zie liggen. Ik kijk momenteel naar S1 van Brotherhood (Showtime) maar vind het niet zo vet.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Gus lijkt na de laatste episode zijn autoriteit weer terug te hebben. Als hij tenminste niet zelf ook aan het gif ten onder gaat... Zou hij van te voren al een soort tegengif hebben ingenomen?
Ja hij had dat van tevoren ingenomen, dat zag je toen hij aan het zwembad stond. Maar dit was duidelijk een alles of niets actie, dat hoef je niet te doen als je in control bent
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Een Walt in het nauw maakt rare sprong zei ik vorige week.. Hoewel het er nu op lijkt dat Gus het jongetje heeft vergiftigd, is er wat mij betreft een grote kans dat we weer eens op het verkeerde been zijn gezet. En als je BrBa goed hebt gevolgd de afgelopen seizoenen, dan weet je dat deze oplossing niet helemaal 'des Breaking Bad' is. Hoewel het plausibel lijkt dat Jesse zijn oude mentor moet vermoorden, kan ik me bijna niet voorstellen dat de zo berekenende Gus Fring met een plan komt dat 'reckless' is en in 1x al het opgebouwde krediet bij Jesse kapot maakt. Daarnaast is Gus een business man, zoals hij zelf zegt, en heeft hij gewoon een 'kook' nodig. De kans dat Jesse zou falen Mr. White te vermoorden is behoorlijk groot, en de kans dat Fring zonder 'kook' zou komen te zitten dus ook.
Het zou echt een duivels plan van Walter White zijn. Maar ja, Walt in het nauw...
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Aankomende zondag zullen ongetwijfeld superlatieven te kort schieten om het seizoen en de seizoensfinale te beschrijven!