• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.338 votes
Profile

Breaking Bad

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Musicer wrote:

Ongelooflijk hoe AMC zo gierig kan doen over de series die hen groot hebben gemaakt. Maar ben er wel zeker van dat ze net als Mad Men tot een akkoord zullen komen en een normaal vijfde seizoen zullen maken.

Heeft niet zo veel te maken met gierigheid. Bij succes van een serie lopen dek osten vaak erg hoog op en AMC is dan nog niet zo'n station die dergelijke risico's kunnen dekken. Vooral omdat in serieland er veel variabele factoren mee spelen. Internet is een grote veroorzaker. Ik denk ook niet dat jij de aflevering kijkt bij streams die invloed uitoefenen op de viewing shares. Of de dvd's in huis haalt bvb.

Al zal dat akkoord er vast wel komen, al zullen er op bepaalde vlakken concessies gedaan moeten worden of het onderbrengen bij een ander station. Gegadigden zullen er zeker zijn.

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Respekked wrote:
Ben blij dat Hank weer wat politiewerk krijgt, trek zijn gehang in bed niet zo goed. Hoewel de depressie natuurlijk wel begrijpelijk is.

Helemaal mee eens! Overigens wel erg tof om te zien hoe de oude Hank met z'n grappen en stoere gedrag even weer boven kwam toen z'n partner die aantekeningen kwam brengen .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bij 203 inmiddels en seizoen 2 is nu al veel spannender dan seizoen 1. Heel benieuwd waar dit naartoe gaat.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

jacobine_rodijk wrote:
(quote)

Mwah, de invalshoek van die bottle episode kon ik wel waarderen maar had 0,0 toevoeging aan de rest van het verhaal, wat een beetje misplaatst was zo diep in het seizoen (volgens mij aflevering 9).

Ben ik niet met je eens. In die episode krijg je door de dialogen toch wel meer inzicht in de karakters. Het voelde misschien aan als een filler maar toch had die episode erg veel toegevoegde waarde. Juist sterk aan deze serie is dat ze de tijd nemen voor de karakters. Neergeschoten worden en twee dagen later weer vrolijk politie zaken doen past niet binnen wat deze serie wil zijn. Daarom kan het goed voorkomen dat na een explosieve episode de volgende vrij rustig is.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Macmanus wrote:
Ben ik niet met je eens. In die episode krijg je door de dialogen toch wel meer inzicht in de karakters. Het voelde misschien aan als een filler maar toch had die episode erg veel toegevoegde waarde. Juist sterk aan deze serie is dat ze de tijd nemen voor de karakters.

Heb de aflevering sinds de dag van de uitzending niet meer herkeken (eveneens als de rest van de serie), maar als ik hem direct voor de geest moet halen herinner ik me letterlijk alleen Walt die intensief op een vlieg aan het concentreren is met een vliegenmepper in de aanslag, dus je kan zomaar gelijk hebben dat er bepaalde nuances waren m.b.t. karakterontwikkeling die ik even niet herinner meer.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

De eerste drie seizoenen laatst herzien, om er weer in te komen na een vrij lange pauze. En het past vrij goed in elkaar mijn inziens. Natuurlijk worden er een bepaald aantal episodes besteld en ontsnapt vast ook BB niet aan enige filler. Maar het grootste gedeelte van deze episode had zeker een toegevoegde waarde imo.

Martin87

• 2 messages
  • 0 votes

echt de vetste serie ooit!!!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Better Call Saul 208 is een weergaloze aflevering. Hoe Walt de DEA afleidt is niets minder dan briljant. Beste aflevering tot nu toe.

Uier

• 2006 messages
  • 3749 votes

Deze serie wordt steeds beter.

Nog nooit wist een serie me zolang te boeien, aangezien ik meestal na seizoen 1 of 2 het wel gezien had.

Daar waar S1 nog vrij dramatische trekjes had en af-en-toe vrij zwaar beladen was, is seizoen 3 echt geniaal. Weinig gezeur (Marie anyone?), veel bizarre situaties weer en ongelofelijk hoe het plot en de wendingen telkens naadloos op elkaar aansluiten, terwijl het toch telkens weer weet te verrassen. S03E07 is nog wel de sterkste aflevering tot nu toe en het einde van het seizoen hakt er ook weer lekker in.

Binnenkort aan S04 beginnen en dan maar gewoon van week tot week gaan volgen.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Erg goede aflevering 4.04: de spanning wordt opgedreven en hoewel de opener met Mike uiteindelijk vooral bleek om wat badass toe te voegen, was het toch wel een mooi stukje.
Walt komt weer een beetje los na 3 afleveringen onder Skyler haar gezeur te hebben gezeten en die scène op de trap met Jesse en Mike was zeer goed acteerwerk.

Het tempo wordt wat omhoog gekrikt, ben benieuwd waar dit naartoe gaat.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Breaking Bad op zijn best, toewerkend naar een mid-season-climax, gok ik. Ook een soort mini-bottle van een minuutje of 10 in de woonkamer. Geweldige scène, Walter op zijn ongemakkelijkst! Verder Jesse v. Mike en Walter v. Hank

Wat een serie!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Inmiddels begonnen aan seizoen 3. Seizoen 2 was erg goed, zij het voor 1 keer. Breaking Bad is voor mij net als The Wire geen serie met een hoge herkijkwaarde. De sterkste aflevering is 208, maar het moment dat Walter niets doet bij de overdosis van Jane is ook erg sterk. Dat vliegtuigongeluk vond ik een beetje zinloos, ik had iets verwacht wat meer met het verhaal te maken had, maar we zullen zien hoe ze dat in S3 oppakken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ook al is het tempo niet redelijk hoog, en speelt Cranston nog steeds iedereen weg behalve Odenkirk, toch blijft het iets verslavends hebben (no pun intended). Je wil zien hoe het verder gaat, je blijft kijken. De herkijkwaarde is misschien niet hoog, maar de doorkijkwaarde wel.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

4.04 is eindelijk weer eens een goede aflevering van het nieuwe seizoen.

De andere 3 waren wel aardig maar het duurt me allemaal te lang.

Alle stukken met Skyler irriteren me.

Eindelijk ook weer eens een cliffhanger om van te .

Er is weer spanning!

Kan niet wachten tot volgende week en zit er weer helemaal in.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

307 was tot dusver de beste van het seizoen, en 308 ging daarin goed mee. De kracht van dramaseries zoals Breaking Bad, The West Wing, Friday Night Lights en The Wire is het schrijfwerk. Geen enkele aflevering staat op zichzelf, maar de hele serie vormt een verhaal. Alsof je een hele lange film kijkt. Als een dramaserie dat kan, ben je goed bezig.

Rascal

• 537 messages
  • 792 votes

Season 1 afgekeken. Mooie serie. De bescheidenheid van de hoofdrolspeler = inspirerend. Hier en daar een beetje humor tussendoor. Like it. Toch weird dat ze niet laten zien wat crystal met je doet. Daar gaat toch de hele serie over. Maar misschien wordt dat later in beeld gebracht. Ben wel benieuwd. Serie is mooi genoeg om 'n 2e seizoen te gaan watchen.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Het is officieel, ze gaan een Soprano'tje doen: AMC heeft BrBa hernieuwd voor een laatste, extra lang seizoen van 16 afleveringen (dus 3 meer dan normaal). De afleveringen kunnen wel over 2 jaar gespreid worden.

(spoilertv)

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

4.05 strakke aflevering.

Hoe minder Skyler erin voorkomt hoe leuker de aflevering.

Redelijk wat spanning en opvallend veel speelse cameravoering in deze aflevering wat ik alleen maar waardeer.

Het stukje tussen Mike en Jesse was leuk om te volgen.

En het einde was ook erg goed gevonden.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Geweldige aflevering inderdaad. Vooral het gebruik van Spaanse hiphop was erg sterk qua soundtrack. Snelle editing, aardig wat spanning. Mooie scenes met Jesse, benieuwd waar dat heengaat. Wat hebben mensen toch tegen Skyler? Ze heeft wel wat en is zeker niet onaangenaam om te zien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ana Tijoux .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

wie?Skyler zeker

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^Hij bedoelt de zangeres van het liedje dat speelde tijdens één van de montages.

Vond het best wel passen. Ik weet niets over de zangeres, maar het draagde toch bij aan de sfeer.

Los daarvan, idd erg 'mooie' aflevering, vooral de time-lapses dan, maar ook de openingsscène met Walt achter het stuur.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Verdikkeme, wat duurt het toch lang voordat seizoen 3 in de winkels ligt!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Verdomd fijne montages weer. Miste ze een beetje. Heerlijke serie toch.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

AC1 wrote:

Verdikkeme, wat duurt het toch lang voordat seizoen 3 in de winkels ligt!

Inderdaad, ben er ook al even op aan het wachten. Dexter S5 kunnen ze dezelfde week in de Benelux uitbrengen als in de USA en Sons of Anarchy staat ook gepland voor het najaar, maar van BrBa niets te horen. Ofwel valt de verkoop van de eerste twee seizoenen tegen, ofwel zit een of andere zender te klungelen voor de uitzendrechten nu de serie eindelijk wat meer aandacht krijgt.

Reijersen

• 520 messages
  • 4226 votes

Zeer positieve verhalen van vrienden over deze serie gehoord. Dus ga maar eens beginnen aan seizoen 1

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Musicer wrote:

Ofwel valt de verkoop van de eerste twee seizoenen tegen, ofwel zit een of andere zender te klungelen voor de uitzendrechten nu de serie eindelijk wat meer aandacht krijgt.

Hmm, het zou niet de eerste keer zijn. Ik zit al heeeeeel lang te wachten op de volgende seizoenen van HBO's Big Love. Dat zou toch geen jaren mogen duren! Van Big Love zou ik kunnen begrijpen dat de verkoop is tegengevallen maar Breaking Bad? Misschien toch eerder iets met rechten te maken. Of misschien zijn we gewoon wat te ongeduldig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

In de states gewoon uit dus lijkt me gewoon een distributor probleem.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

4x06 = perfectie

Kan er weinig meer over zeggen, alles was perfect aan deze aflevering. De spanningsopbouw tussen Skyler en Walt, Walt die in zijn ogen probeert goed te doen en toch alles verpest, Jesse die ingewerkt wordt bij Gus,...

Die openingsscène met het kartel was geweldig, mooi contrast met de opener van 4x04. En om nog maar te zwijgen over het einde, wat een acteerwerk!

Het seizoen is wat traag begonnen, maar nu zitten ze imo al boven het niveau waar seizoen 3 zat rond dit deel van het seizoen.

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Wat een fantastische aflevering! Ik word zelfs bang van Walt. Skyler was voor mij vooral een irritatie in vrijwel alles wat er gebeurde, maar de laatste paar afleveringen maken ook haar rol een spannende toevoeging.

Vind het altijd lullig om mezelf te quoten maar Jesse lijkt gelukkig een iets volwassener rol te krijgen, daar hoopte ik al op.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.