• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Breaking Bad

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Moet morgen gewoon werken dus kan vannacht niet kijken maar bij thuiskomst zit ik meteen voor de tv. Doet het momenteel trouwens extreem goed op Metacritic.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Erg goede premiere. Ik zag het wel aankomen dat Gus Victor zou vermoorden, maar de spanningsopbouw in die scène (en de hele aflevering trouwens) was geweldig.

Skyler kreeg imo een beetje te veel aandacht, ik had liever wat meer gezien van Hank en Marie. Maar goed, er zijn nog 12 afleveringen om dat evenwicht recht te trekken.

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Met je eens. Vond het ook weer een schitterende seizoensopening. Ben erg benieuwd naar de volgende afleveringen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Spijkerharde seizoensopener. Iets meer actie had gemogen, maar de onderhuidse spanning zat er goed in. De beruchte scene, tsjah ik denk dat op dit moment alleen AMC daar de ballen voor heeft. Niet dat Showtime en HBO watjes zijn, maar het maag omdraaiende geweld in Breaking Bad is wel ongeëvenaard, ook omdat het allemaal zo gewoon lijkt. YAY, op naar volgende week!

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Niet dat Showtime en HBO watjes zijn, maar het maag omdraaiende geweld in Breaking Bad is wel ongeëvenaard,

The Wire nog niet gezien denk ik Nog wat harder en killer qua geweld imo.

Over een uurtje ga ik s04e01 zien, kan niet wachten.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

The Wire niet gezien nee, maar ik ben eigenlijk zelden fan van crime spul, met politie en detectives or whatever.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Inland Rabbit wrote:

The Wire niet gezien nee, maar ik ben eigenlijk zelden fan van crime spul, met politie en detectives or whatever.

Dat speelt allemaal slechts een bijrol in The Wire, lijkt in de verste verte niet op de crime series op (de Nederlandse) tv.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Wow, wtf!!, geniaal, yes!!!!

Wat een seizoensopener, onge-evenaard in serieland, zo spannend. Zag het ook totaal niet aankomen door de geweldige spanningsopbouw. Maar hier wordt wel even het machtsevenwicht hersteld door Gus . Tevens laat Gilligan zien wie de baas is, een week voordat Mad Men en Entourage hoge ogen mogen gooien. Kan me niet voorstellen dat Ellin en Weiner dit kunnen toppen.

Breaking Bad

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Zo stuk meer reacties dan bij het begin van seizoen 3. De vroege fans hebben hun werk goed gedaan zo te zien. Geniale opening inderdaad. Wordt een groots seizoen met hopelijk de klapper finale die deze serie verdient. Als dat zo is komt deze makkelijk in het rijtje beste series ooit.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Grappig idd hoe weinig mensen vorig jaar maart in dit topic te vinden waren. Goed early bird werk Macmanus

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

"met hopelijk de klapper finale die deze serie verdient"

Gaat dit het laatste seizoen worden dan? Was me niks van bekend?

Edit: Series creator Vince Gilligan has indicated that he intends to conclude Breaking Bad with the fifth season. Aha

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

5de pas. O dacht ergens gelezen te hebben dat dit het laatste seizoen is.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Macmanus wrote:

Zo stuk meer reacties dan bij het begin van seizoen 3.

Kijkcijfers voor deze aflevering zijn ook meteen de hoogste ooit voor BrBa: 30% hoger dan de premiere van seizoen 3.

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Super heftige opening! Kan er weer helemaal tegenaan.

Ben erg benieuwd wat dit seizoen zal brengen, maar de stijl is gelukkig niet veranderd. Ik hoop dat Jesse een intelligentere rol krijgt dit seizoen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Misschien moet ik na The Wire dan maar eens verder met BB. Ben pas bij 102.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Dat denk ik ook

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Gilligan heeft bevestigd in de New York TImes dat het vijfde seizoen het laatste zal zijn.

This was never intended to be an open-ended show. As creators of the show, we have to see it through to the end, to finish what we started.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^Hallelujah en heil Gilligan

5 seizoenen is over het algemeen de beste duur voor een serie en als hij het niveau kan houden dat tot nu toe geweest is, dan petje af.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

AHWA wrote:

Misschien moet ik na The Wire dan maar eens verder met BB. Ben pas bij 102.

Seizoen 1-3 gevonden. Na The Wire is Breaking Bad aan de beurt.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Sterke Jesse episode! Muziek en Jesse blinken uit deze aflevering. Eindshot is geweldig. Alleen maar vette tracks die de scenes op scherp zetten!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

101 herzien en 102 gekeken. Beste moment uiteraard het bad dat door het plafond komt.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Geen idee waar dit seizoen naartoe gaat. Het is nog steeds goede televisie (o.a. Jesse gaat karten, geweldige montage!!) en eindelijk kreeg Marie wat meer aandacht, maar sommige scènes slepen maar aan, zoals het gesprek tussen Walt, Skyler en Saul.

Grootste probleem volgens mij was dat de 'baddies' volledig afwezig waren in deze aflevering: geen Mike, geen Gus. En Skyler wringt de veel tegen om echt een vaart in het verhaal te krijgen. De rem wordt echt compleet ingedrukt wat betreft Walt, het voordeel hierbij is dan weer dat Jesse/Aaron Paul de kans krijgt om echt te schitteren.

Maar de promo voor volgende week lijkt wel veel beters te beloven, dus beschouw dit maar als kritiek onder voorbehoud

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Bekende gastregisseurs lijken wel garantie voor een monotone aflevering, de vliegen-aflevering was geregisseerd door Rian Johnson (Brick, Brothers Bloom) en deze Marie Klepto aflevering door David Slade (Hard Candy, 30 Days of Night).

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Kon jij 'Fly' niet waarderen?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

David Slade? niet eens gezien cool, maar vond het een sterke aflevering. Dit seizoen lijkt vooral Jesse veel meer ruimte te krijgen als individu en dat levert geweldige scenes op (die montage met de Fever Ray soundtrack ). Toch blijf je een beetje hopen op lompe actie, die deze aflevering helemaal afwezig was zelfs. Season 3 was al behoorlijk character driven, in plaats van gedreven op humor en actie, dit seizoen helemaal. Stilte voor de storm?

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Respekked wrote:

Kon jij 'Fly' niet waarderen?

Mwah, de invalshoek van die bottle episode kon ik wel waarderen maar had 0,0 toevoeging aan de rest van het verhaal, wat een beetje misplaatst was zo diep in het seizoen (volgens mij aflevering 9).

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ja Fly was idd redelijk laat, 3.10. Ik vond het toen wel een welkome afwisseling na de stevige climax rond 3.07. En goed voor character development.

4.03 was goed, maar zeker niet briljant. Stukken met Jesse overigens wel weer heel sterk, die gore bende in zijn huis (weer vette soundtrack overigens)! Ben blij dat Hank weer wat politiewerk krijgt, trek zijn gehang in bed niet zo goed. Hoewel de depressie natuurlijk wel begrijpelijk is.

Echt heel benieuwd waar dit seizoen naar toe gaat!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Eerste seizoen was kort en voelde niet echt af. Serie is op zich boeiend, maar hoop toch dat seiz 2 en verder beter zijn dan 1. Cranston speelt iedereen weg, hij heeft iemand nodig die hem kan uitdagen, yo.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Net zoals bij Mad Men begint AMC nu ook moeilijk te doen bij BrBa vanwege toenemende kosten. Zo willen ze dat seizoen vijf 6 tot 8 afleveringen zal hebben in tegenstelling tot de gewoonlijke 13. Sony zou nu ook stilletjes op zoek zijn naar een andere zender om het laatste seizoen aan te verkopen.

Ongelooflijk hoe AMC zo gierig kan doen over de series die hen groot hebben gemaakt. Maar ben er wel zeker van dat ze net als Mad Men tot een akkoord zullen komen en een normaal vijfde seizoen zullen maken.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

AHWA wrote:

Eerste seizoen was kort en voelde niet echt af. Serie is op zich boeiend, maar hoop toch dat seiz 2 en verder beter zijn dan 1. Cranston speelt iedereen weg, hij heeft iemand nodig die hem kan uitdagen, yo.

Komt goed.

Paul's character ontwikkelt zich redelijk sterk naarmate S2 en S3 vorderen, kan hierdoor betere tegenstand aan Cranston bieden!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.