• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Breaking Bad

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

Vergelijking Dexter, Breaking Bad is het donkere en tergelijkertijd ook het tragikomische aspect van het menselijke motief om dingen te doen, af te handelen.

Beide series hebben ook een fantastisch script en doordringende humor, en blijven na aantal seizoenen even sterk ( buiten seizoen3 van Dexter dan).

Dat is volgens mij de sterkte, en overeenkomst tussen de 2.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

De stijl is toch wel volledig anders. Breaking Bad doet me minder aan een serie denken en meer aan film. Dexter is toch een pak 'gladder' en 'luchtiger'.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ceeda7 wrote:

Vergelijking Dexter, Breaking Bad is het donkere en tergelijkertijd ook het tragikomische aspect van het menselijke motief om dingen te doen, af te handelen.

Beide series hebben ook een fantastisch script en doordringende humor, en blijven na aantal seizoenen even sterk ( buiten seizoen3 van Dexter dan).

Dat is volgens mij de sterkte, en overeenkomst tussen de 2.

Als ik een vergelijking maak tussen de pilot van Dexter en die van Breaking Bad, dan vind ik persoonlijk dat er in die eerste serie meer humor zit en in Breaking Bad wat meer tragische momenten.

Scènes waar je medelijden krijgt met de personages: dat is bij Dexter eigenlijk nooit voor gekomen en bij de eerste aflevering van Breaking Bad had ik dat wel meteen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

AC1 wrote:

De stijl is toch wel volledig anders. Breaking Bad doet me minder aan een serie denken en meer aan film. Dexter is toch een pak 'gladder'.

Dat sowieso, maar ligt dat niet meer aan de studio's die verantwoordelijk zijn voor de series? Showtime heeft met Californication en The Tudors aangetoond dat het er eigenlijk allemaal wel slick uit ziet.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Dexter is wat meer formulewerk dan Breaking Bad. Elk seizoen heeft een bepaalde killer centraal staan met een verhaallijn daar omheen die netjes wordt afgesloten in de laatste episode, naast de doorlopende perikelen. Breaking Bad heeft een doorlopend verhaal waarvan de voortgang niet bepaald wordt door een wat beperkende formule. Het is dus niet te voorspellen hoe seizoen 4 van BB precies gaat verlopen, terwijl ik dat bij Dexter in grote lijnen al weet.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Nicholas wrote:

Als ik een vergelijking maak tussen de pilot van Dexter en die van Breaking Bad, dan vind ik persoonlijk dat er in die eerste serie meer humor zit en in Breaking Bad wat meer tragische momenten.

Kan ik me niet in vinden. Ik lag dubbel om het haantjesgedrag van Hank, om Marie die Walt compleet verveeld masturbeert, of Walt die in paniek rondrent in z'n ondergoed. Kan me niet herinneren dat ik bij de pilot van Dexter dubbel lag van het lachen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

SilverGun wrote:

(quote)

Kan ik me niet in vinden. Ik lag dubbel om het haantjesgedrag van Hank, om Marie die Walt compleet verveeld masturbeert, of Walt die in paniek rondrent in z'n ondergoed. Kan me niet herinneren dat ik bij de pilot van Dexter dubbel lag van het lachen.

Zoals ik al zei: dat is persoonlijk. Blijkbaar hou jij van een ander soort humor dan ik.

Bovendien lig ik bij Dexter ook niet krom van het lachen, maar er zijn weinig series die me daar wel toe brengen.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Nicholas wrote:

Dat sowieso, maar ligt dat niet meer aan de studio's die verantwoordelijk zijn voor de series? Showtime heeft met Californication en The Tudors aangetoond dat het er eigenlijk allemaal wel slick uit ziet.

Ik bedoel niet de 'look' maar de 'stemming'. Zoals je al zei, BB voelt vaker tragischer aan, een beetje in de stijl van de Coen brothers. Dexter is luchtiger en gaat er soms zelfs wat te makkelijk in. Het ligt er te dik op. Het moraal van het verhaal krijg je altijd uitgelegd door de voiceover. Ik vind niet dat er een echt verband is.

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

SilverGun wrote:

(quote)

Idd, het is niet de echte definitie van humor die Breaking Bad bevat eerder het persifleren of vergroten van type'tjes die op deze wereld voortkomen. Zoals Silvergun aanhaalt: Hank zijn stoer gedrag, de advocaat met zijn belachelijk commerciele overtuigingskracht, de situaties in het algemeen die in de serie tragisch blijken maar als je er bij stil staat soms hilarische gevallen zijn.

Veelal doet deze serie mij denken aan de gebroeders Coen. No Country For Old Men gezien? Of Burn After Reading...

Sterke raakpunten volgens mij. Vooral ook de zwartgallige gebeurtenissen, met een komisch sausje er rond.

edit: Ik had de reactie van AC1 hieronder zelfs niet gelezen. Treffend hoe we beide op de Coens uitkomen...

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

17 juli begint seizoen 4. In een recentelijk interview met Collider geeft Vince Gilligan weinig vrij over het nieuwe seizoen maar zegt wel dat de toon nog donkerder zal zijn dan voorheen. Daarnaast laat hij doorschemeren dat seizoen 5 heel goed het laatste zou kunnen worden.

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Ceeda7 wrote:

edit: Ik had de reactie van AC1 hieronder zelfs niet gelezen. Treffend hoe we beide op de Coens uitkomen...

In een goede recensie van deze serie in het NRC Handelsblad (door Ron Rijghard, 3 sept 2010) wordt deze vergelijking inderdaad ook gemaakt. Had dat artikel van toen bewaard, vond het wel gaaf, vandaar dat ik dit nog weet .

In het artkel wordt ter afsluiting nog genoemd dat Vince Gilligan het liefst Walt in 40 a 50 afleveringen ziet veranderen in een soort scarface, en dat daarmee de transformatie van zijn karakter van 'suffe brave man' naar drugscrimineel dan helemaal compleet zou zijn. Gezien we nu 33 afleveringen hebben gehad in seizoen 1 tot 3, worden het dan waarschijnlijk nog 1 of 2 seizoenen inderdaad..

Heel veel zin in seizoen 4 in ieder geval, wat een topserie is dit

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Ceeda7 wrote:

de advocaat met zijn belachelijk commerciele overtuigingskracht

Oh, dit kwam ik trouwens tegen, misschien al bekend, maar erg hilarisch!

DUI? Dealing Drugs? Better Call Saul! - bettercallsaul.com

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

SilverGun wrote:
In een recentelijk interview met Collider geeft Vince Gilligan weinig vrij over het nieuwe seizoen maar zegt wel dat de toon nog donkerder zal zijn dan voorheen. Daarnaast laat hij doorschemeren dat seizoen 5 heel goed het laatste zou kunnen worden.

De toon was in seizoen 3 al aardig donker moet ik zeggen. Zeer grimmiger van sfeer ivg met seizoen 1/2 of is dat enkel mijn indruk?
Het is alsof Walt z'n volledige omgeving in de neerwaartse spiraal meesleurt ook al hoeft hij er niet veel voor te doen ( z'n vrouw die vrijwillig de laundry wilt doen, Jesse die een hechte bondgenoot aan het worden is...) Ik vraag mij enkel af welke piste ze gaan opgaan bij z'n schoonbroer Hank, want het script zat ferm oké met de 2 neven van Tuco ( wat een heerlijk duo was dat ). Ook de zoon raakt in de vergetelheid en gelukkig ook de vrienden van Jesse, die naar mijn mening niets bijbrengen aan het verhaal.

Moet wel aangeven dat deze serie met gemak mijn top 5 binnensluipt. Na Seizoen 4/5 zal hij een vaste stek krijgen. Moet wel nog tal van series bekijken( Sopranos, Six Feet Under, The Wire, Entourage)

1. Band of Brothers
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. Mad Man
5. Californication

meuh

• 14 messages
  • 0 votes

Juist de drie seizoen uitgezien ! Wat een serie seg Eén van de betere die ik heb gezien. Vind ook dat Breaking Bad toch heel wat gelijknissen heeft met Dexter. Dexter is een superserie, maar persoonlijk vind ik dat het 5de seizoen Dexter niet ten goede heeft gedaan :/

Bij deze staat Breaking Bad op nummer 1 bij mij!

Volledige review Breaking Bad

shockdog

• 322 messages
  • 1024 votes

Net het eerste seizoen uit gekeken, was nogal een tegenvaller. Walt is simpelweg te saai als hoofdpersoon en Jesse irriteerde me vooral. Jammerrrrr, misschien seizoen 2 nog een keer kijken maar ik denk het niet.

EDIT: de serie deed mij vooral denken aan Weeds (waarin een moeder wiet dealt om het hoofd boven water te kunnen houden na de dood van haar man)

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Uiteraard is het hoofdpersonage 'saai' maar dat betekent niet dat de serie of de situaties waarin de karakters zich bevinden ook saai zijn. Gewoon volhouden, shockdog. Jesse wordt super in S2.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

En deze serie is véél beter dan Weeds.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Fortune wrote:

En deze serie is véél beter dan Weeds.

En buiten een gelijkaardige basisverhaal (enige gelijkenis) is de opzet ook totaal anders. En inderdaad BB>>Weeds

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

prachtige serie. Vooral vanaf halve wegen seizoen 2 begint het steeds interessanter te worden. De fotografische film opnames zal de diehard filmliefhebber ook af en toe kunnen vermaken. prachtig gefilmde serie, met hele sterke karakters

toch jammer van Skyler dat ze nu mee gaat doen d.m.v. het witwassen, erg jammer.

Noud

• 544 messages
  • 1156 votes

In Overigen > Televisie > Breaking Brad:

He ik wilde weten wie de vader van Krysten Ritter (Jane Margolis) speelt/

Staat volgens mij niet op de IMDB site

tnx

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John de Lancie. En het is Breaking Bad .

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Vorige maand eindelijk eens begonnen aan deze reeks en ben blij dat ik het gedaan heb

Breaking Bad staat bij mij voorlopig mooi tussen Six Feet Under en The Sopranos in, hopelijk houden ze dit niveau (en stoppen ze op tijd, de door Gilligan gehinte 5 jaar zou mooi zijn).

Nu nog een maand wachten op seizoen 4, bummer

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Seizoen 4? Ik moet nog steeds wachten op seizoen 3. En ik wacht al langer dan jij.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Op DVD bedoel je? Seizoen 3 is hier in de winkel ook nog niet te zien hoor, maar er zijn andere manieren

En ik weet wel dat het lullig is dat ik hier over een maandje wachten kom zeuren als vele anderen meer dan een jaar hebben moeten wachten, ik wou gewoon mijn liefde voor de serie uiten

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Vorige week begonnen met seizoen 1 en vandaag af gekeken.

Prima serie. Waar je in het begin vooral medelijden hebt met Walt, daar krijg je aan het eind respect en ontzag voor hem. Vooral die truc met dat "meth-bommetje". Badass.

Morgen verder met seizoen 2.

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

Vond het een goede serie maar voel me niet echt geroepen om met seizoen 4 verder te gaan..of vijf? iig heb ik alles gekeken en zat er toen wel lekker in. Maar heb niet zin om weer al die drama te moeten verdragen. Misschien pak ik hem later nog op

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Trailer voor seizoen 4:

http://www.youtube.com/watc...

Nog enkele weken wachten, en dan begint het weer... Belooft weer goed te worden!

shockdog

• 322 messages
  • 1024 votes

Seizoen 2 ook gekeken, was leuk. Saul is erg komisch en naar Gus ben ik ook benieuwd. Wel jammer van de cliffhanger, grote teleurstelling en erg ver gezocht (de vliegtuigbotsing). Ook erger ik me nog steeds aan Jesse, met z'n 'mééén' en 'yooo'

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik vind Jesse wel een goed ventje. Beetje een nepgangster, maar dat heeft wel z'n charme.

Walter wordt meaner met de aflevering.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Vanavond gaan we weer! Eindelijk. Het zomerseizoen is weer open!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.