• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.292 votes
Profile

Breaking Bad

Cyaxares

• 14 messages
  • 5 votes

Ja maar er komt wel een spinoff

''Better Call Saul''

Cyaxares

• 14 messages
  • 5 votes

linxde1 wrote:

(quote)

Hahaha, heb je vakantie of zit je net in de WW ofzo?

Sommige lessen zijn nou eenmaal niet zo belangrijk

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Na vele goede dingen erover gehoord te hebben ben ik begonnen aan Breaking Bad. Gisteren seizoen 1 afgerond. Na twee, drie afleveringen had ik iets van: dit gaat hem echt niet worden . "Blijven kijken, het wordt beter" hoorde ik van collegae. Omdat men zo enthousiast is over deze serie ga ik seizoen 2 ook nog kijken. Hou ik aan het einde daarvan hetzelfde gevoel dan hou ik het voor gezien. Waarom BB mij tot zover niet boeit:

1) verhaal is niet boeiend / intrigerend

2) geen van de personages vind ik sympathiek of een sterke rol neerzetten

3) het gaat allemaal erg traag

4) het geheel komt mij te ééndimensionaal over

Waar Prison Break en Lost mij gelijk pakten wil het met BB blijkbaar niet lukken. Maar goed, ik geef het nog niet op. Of zijn er meer mensen hier die ook niet zo laaiend enthousiast over BB zijn?

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Na het twee seizoenen moet je het maar voor gezien houden lijkt me.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@Joy4ever

Tja, als het verhaal je al niet boeit dan was ik in jouw geval allang gestopt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Joy4ever wrote:

Na vele goede dingen erover gehoord te hebben ben ik begonnen aan Breaking Bad. Gisteren seizoen 1 afgerond. Na twee, drie afleveringen had ik iets van: dit gaat hem echt niet worden . "Blijven kijken, het wordt beter" hoorde ik van collegae. Omdat men zo enthousiast is over deze serie ga ik seizoen 2 ook nog kijken. Hou ik aan het einde daarvan hetzelfde gevoel dan hou ik het voor gezien. Waarom BB mij tot zover niet boeit:

1) verhaal is niet boeiend / intrigerend

2) geen van de personages vind ik sympathiek of een sterke rol neerzetten

3) het gaat allemaal erg traag

4) het geheel komt mij te ééndimensionaal over

Waar Prison Break en Lost mij gelijk pakten wil het met BB blijkbaar niet lukken. Maar goed, ik geef het nog niet op. Of zijn er meer mensen hier die ook niet zo laaiend enthousiast over BB zijn?

Ik ken je probleem. Ik vond het namelijk in het begin ook verre van pakkend en geniaal. Maar dat komt vanzelf wel als je door blijft kijken. Het is gewoon een serie die niet zo toegankelijk voor iedereen is. Maar het is echt de moeite om door te blijven kijken, want de hoofdrolspeler Walter White gaat in latere seizoenen echt helemaal los.

merijn82 wrote:

@Joy4ever

Tja, als het verhaal je al niet boeit dan was ik in jouw geval allang gestopt.

Waarom? Een serie heeft tijd nodig om te groeien. Genoeg series die pas na een paar seizoenen hun piek beleven in niveau, kijkcijfers en waardering.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Joy, wachten op episode 2.10, als je dan niet om bent dan ben je hopeloos . Al zijn dit verhalen die je er wel bij meer hoort, dus komt goed.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@Ajax&Litmanan1

Natuurlijk heeft een serie de tijd nodig om te groeien en ik snap dat series hun pieken pas later beleven vaak, maar als het verhaal in zijn algemeenheid (of de setting/het concept) mij niet aanspreekt dan ga ik mij daar zelf niet langer mee zitten kwellen. Dan pak ik er wel één die mij wel wat interesseert.

Maar dat zou mijn advies zijn, jij denkt daar weer anders over.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt toch ook gewoon merijn. Je kan altijd wel inschatten of het algemene concept wat voor je is, ook al is een ruimte tot verbetering. In veel gevallen kan je prima beslissen of het nodig is de stekker eruit te trekken. Anderen kunnen die beslissing weer moeilijker nemen.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Movie-Addicted wrote:
Ahh, dat is ook wel weer zo. Had er dan alleen nog een extra episode aangeplakt. Spoiler: (dat je echt ziet dat Walter naar de klote gaat in zijn hutje en hoe hij zijn dagen invult enzo. En de verdere ontwikkelingen met zijn vrouw, hoe zij haar dagen invult enzo?) Dit kon makkelijk verwerkt worden in ca. 50min extra. Dus een eventuele episode 16 en dan episode 17 als zijnde de Finale ipv episode 16

Maar goed laat me ook maar lullen en lekker afwachten tot de FINALE! (zin in)

Vond dit hier juist totaal niet storend. Had in eerdere afleveringen meer het idee dat er bepaalde grote momenten niet werden getoond (die ik in ieder geval graag had gezien), maar de transformatie van Walt in het huisje vond ik dan weer sterk gedaan. Geen ellenlange scènes nodig, een klein moment als de ring die van zijn vinger glijdt zeggen eigenlijk alles. Vond het niet nodig om dingen te rekken terwijl een paar seconden beeld al zoveel impact kunnen hebben. Het fantastische spel van Cranston speelt daar overigens een goede rol, vond het zeer ontroerend hoe hij Foster vroeg om nog even een uurtje of twee bij hem te blijven.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Naomi Watts wrote:

Joy, wachten op episode 2.10, als je dan niet om bent dan ben je hopeloos .

We'll see

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

merijn82 wrote:

@Ajax&Litmanan1

Natuurlijk heeft een serie de tijd nodig om te groeien en ik snap dat series hun pieken pas later beleven vaak, maar als het verhaal in zijn algemeenheid (of de setting/het concept) mij niet aanspreekt dan ga ik mij daar zelf niet langer mee zitten kwellen. Dan pak ik er wel één die mij wel wat interesseert.

Maar dat zou mijn advies zijn, jij denkt daar weer anders over.

Toch heb ik genoeg series meegemaakt, BB inclusief, die me pas na ruim een seizoen echt konden bekoren. Gewoon omdat je tijd nodig hebt om te wennen aan een serie, personages, stijl, verhaal etc. Bij BB had ik toen ik net begon en S1 keek (en ook bij het begin van S2) was ik ook niet echt lyrisch. Nu wel.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Hmm ja dat kan. Ligt bij mij toch anders, wellicht ook omdat ik niet de tijd heb om alles maar te zien en dus keuzes moet maken.

Maar ik kan mij er maar weinig bij voorstellen dat als je na bijvoorbeeld één seizoen bekend bent met het concept en het gegeven van een serie, het stijltje je duidelijk is en de acteurs en hun personages uitgebreid geïntroduceerd zijn je gewoon doorgaat als het je niet bevalt.

Dat het dan helemaal 'losgaat' later, de intensiteit groter wordt en er veel actie komt ... (om maar eens wat te noemen, wat hier ook enigszins opgaat bij Breaking Bad), tja. Dat zou ik dan prima kunnen missen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mee eens. Denk ik net het verschil tussen kwlaiteit en kwantiteit kijkers. Mijn manier van kijken is ook wel veranderd. Stop nu ook veel sneller met een serie, selectieproces is strenger en het inschatten is nauwkeuriger geworden. Al zijn er echt geen series die in het eerste seizoen niks zijn, en die opeens goed worden. Potentie moet je dan ook zien.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Precies wat jij zegt, over die potentie.

Dat had ik dus ook totaal niet met Breaking Bad, het pakte mij vanaf het begin. Herken niet wat anderen zeggen over het matige begin etc. Lijkt er vaak toch op dat dat mensen zijn die naar veel spectakel en actie op zoek zijn. Nou is dat ook lekker hoor zo'n climax als nu in seizoen 5 en ook seizoen 4 waar al relatief 'meer gebeurde', begrijp me niet verkeerd. Maar als dat alles zou zijn waar ik een serie voor keek, zette ik wel een actiefilm op. Heerlijk juist die opbouwende seizoenen/episodes, zolang het totaalplaatje je maar aanspreekt dan.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ikzelf ook niet, de klasse van BrBa merk je gelijk, dat de serie constant beter wordt (door de sublieme karakterontwikkeling) maar herken me ook niet i nde verhalen. Veel schijnen het te hebben, maar lijkt eerder aan de verwachtingen/preferenties te liggen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Toch kan ik zat series opnoemen die een behoorlijk slap eerste seizoen hadden en waar ik op het punt stond om mee te stoppen. Ik noem een "I'ts Always Sunny in Philedelphia" of "Parks & Recreation", zelfs het eerste seizoen Seinfeld was niet supersterk.. Die eerste seizoenen waren echt niet sterk en nu behoren ze tot mijn favoriete comedy's. Het is dat ik wel erg veel tijd had, anders was ik waarschijnlijk gestopt en had ik de verbetering nooit gezien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bij comedy series kan dat nog wel gebeuren. Daar gelden andere wetten.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Ikzelf ook niet, de klasse van BrBa merk je gelijk, dat de serie constant beter wordt (door de sublieme karakterontwikkeling) maar herken me ook niet i nde verhalen. Veel schijnen het te hebben, maar lijkt eerder aan de verwachtingen/preferenties te liggen.

En niet te vergeten het referentiekader. Wij hebben dingen als The wire gezien; dan is zo'n opmerking van Ajax&Litmanen1 dat Breaking bad ontoegankelijk is moeilijk te bevatten. En Joy4ever heeft het over Prison break; tja, dan kan ik me voorstellen dat zelfs Breaking bad andere koek is.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Breaking Bad ontoegankelijk kan ik me ook maar heel weinig bij voorstellen inderdaad.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Naomi Watts wrote:

Ik zie totaal niet waar je gelijk de klasse in zou moeten herkennen bij BB. Lijkt me zeker in dit geval puur suggestief. Vrij simpel verhaal, geen heel sterke acteerprestaties. Het kan wel zijn dat het sfeertje je aanstaat of het verhaal je gelijk pakt / aanspreekt. Je sympathie hebt voor de hoofdpersoon. Dat verschilt uiteraard per kijker. Ik probeer altijd met open mind een serie/film te bekijken. Hoewel de positieve reacties van anderen mij uiteraard benieuwd hadden gemaakt. Voor mij wringt de schoen eigenlijk met name dat het script mij niet zo aanspreekt en dat tot zover de uitvoering ervan mij ook niet overtuigd.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Apollinisch wrote:

]En niet te vergeten het referentiekader. Wij hebben dingen als The wire gezien; dan is zo'n opmerking van Ajax&Litmanen1 dat Breaking bad ontoegankelijk is moeilijk te bevatten. En Joy4ever heeft het over Prison break; tja, dan kan ik me voorstellen dat zelfs Breaking bad andere koek is.

Ik weet niet hoe ik dit bericht moet interpreteren maar komt wat pretentieus over. BB is imo overigens verre van ontoegankelijk, integendeel zelfs. Wellicht dat ik daar ook moeite mee heb, het intrigeert te weinig.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Joy4ever wrote:

(quote)

Ik weet niet hoe ik dit bericht moet interpreteren maar komt wat pretentieus over. BB is imo overigens verre van ontoegankelijk, integendeel zelfs.

Ja dat zeg ik. En je geeft in je eerste bericht aan dat je Breaking bad traag vindt. Ik vind dat begrijpelijk als Prison break je referentiekader/norm is. Wat is daar pretentieus aan?

Kan je trouwens vertellen wat je zo eendimensionaal aan Breaking bad vindt? Als ik de serie namelijk iets niet zou noemen is het dat wel.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Apollinisch wrote:

Ja dat zeg ik. En je geeft in je eerste bericht aan dat je Breaking bad traag vindt. Ik vind dat begrijpelijk als Prison break je referentiekader/norm is. Wat is daar pretentieus aan?

Kan je trouwens vertellen wat je zo eendimensionaal aan Breaking bad vindt? Als ik de serie namelijk iets niet zou noemen is het dat wel.

Je opmerkingen over The Wire en PB komen op mij pretentieus over. Maar dat is mijn interpretatie. Dat is soms het lastige met tekstberichten . Je kunt PB / Lost ook amper vergelijken met een serie als BB. PB / Lost spraken mij echter gelijk aan. De personages, het verhaal, de spanning, de mysterie (bij Lost dan). Puur kwestie van persoonlijke smaak.

Eendimensionaal bedoel ik in dit opzicht dat het een klein wereldje is wat we voorgeschoteld krijgen, vrij basic allemaal. Zeer makkelijk te overzien. Eigenlijk een heel "simpele" serie wat dat betreft. Maar goed, dat is mijn interpretatie tot zover.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Breaking Bad ontoegankelijk

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
En niet te vergeten het referentiekader. Wij hebben dingen als The wire gezien; dan is zo'n opmerking van Ajax&Litmanen1 dat Breaking bad ontoegankelijk is moeilijk te bevatten. En Joy4ever heeft het over Prison break; tja, dan kan ik me voorstellen dat zelfs Breaking bad andere koek is.

BB is geen alledaagse serie waar iedereen even aan kan schuiven en het bijna altijd wel leuk zal vinden, zoals bv Friends.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Br.Ba is natuurlijk heel toegankelijk, maakt het niet minder goed ofzo.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Joy4ever wrote:

(quote)

Ik zie totaal niet waar je gelijk de klasse in zou moeten herkennen bij BB. Lijkt me zeker in dit geval puur suggestief. Vrij simpel verhaal, geen heel sterke acteerprestaties. Het kan wel zijn dat het sfeertje je aanstaat of het verhaal je gelijk pakt / aanspreekt. Je sympathie hebt voor de hoofdpersoon. Dat verschilt uiteraard per kijker. Ik probeer altijd met open mind een serie/film te bekijken. Hoewel de positieve reacties van anderen mij uiteraard benieuwd hadden gemaakt. Voor mij wringt de schoen eigenlijk met name dat het script mij niet zo aanspreekt en dat tot zover de uitvoering ervan mij ook niet overtuigd.

Lijntjes worden uitgezet waar je een vooruitzicht hebt die heel rooskleurig is, sublieme soundtrack, cinematografie is voor een serie enorm uitgesproken, acteerwerk is sterk, magistraal schrijfwerk. What's not to love? .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

Br.Ba is natuurlijk heel toegankelijk, maakt het niet minder goed ofzo.

Ik heb het nergens over de kwaliteit, want ik vind BB echt top. Maar het is geen serie waar iedereen enthousiast zal worden. Zoals bv Lost dat ook niet is. Maar bv Friends is wel een serie die door de massa omarmd werd.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Naomi Watts wrote:

Lijntjes worden uitgezet waar je een vooruitzicht hebt die heel rooskleurig is, sublieme soundtrack, cinematografie is voor een serie enorm uitgesproken, acteerwerk is sterk, magistraal schrijfwerk. What's not to love? .

Een rooskleurig vooruitzicht hebben wanneer je longkanker hebt. Wicked . Soundtrack is sterk, true. Mijn knowledge van cinematografie is te beperkt om daar iets over te roepen, daar zal je best gelijk kunnen hebben. Acteerwerk vind ik tot zover dus niet heel sterk. Qua het wel of niet magistrale van het schrijfwerk moet ik denk nog even wachten tot verdere seizoenen. Ik vond seizoen 1 vrij simpel eerlijk gezegd.

Genoeg not to love (his wife for instance ) maar toch ook genoeg puntjes om niet nu al af te haken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.