- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
Loki87
-
- 228 messages
- 0 votes
Hoe kan het nou niet bevredigend eindigen? De aflevering van vandaag was toch ook weer schitterend. Al die onderhuidse spanning die zich ophoopt. 55 minuten lijkt me meer dan voldoende voor de finish. Het gaat me wat worden zeg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Absoluut niet. Ze speelt haar rol als Skyler erg matig. Veel overacting, weinig gevoel voor timing. Een onterechte prijs, al heb ik geen idee wie ze verslagen heeft.
Oneens. Gelukkig denken de kenners er anders over, en zit ik vaak op één lijn met de kenners (wat maakt dat mij dan?
).
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Overacting? Neuhh dat zie ik bij Skyler niet zo. Ze heeft dan weer wel de 'queen of overacting' verslagen om deze Emmy te bemachtigen. 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Je kan van het personage Skyler vinden wat je wil (bitch) maar Anna Gunn vertolkt haar rol goed.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Mooie aflevering weer, inderdaad niet veel langer. Maar er moet nu nog echt een hoop gebeuren in de allerlaatste aflevering. Walt met een M60 die iedereen kapot schiet?
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Opzich een mooie, opbouwende aflevering inderdaad. Maar vrees een beetje voor de laatste. Zoals eerder gezegd zie ik niet in hoe ze dit voor mij in 50 minuten nog bevredigend moeten afsluiten.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Beetje vertrouwen in de brille van Gilligan mag wel, merijn.
Wat een heerlijke aflevering gisteren weer. En dat muziekje op het laatst in combinatie met de blik in Walt's ogen. Spann0nde tijden liggen in het verschiet. Wel jammer dat ik 2 weken in Marokko zit vanaf donderdag en zodoende de climax der climaxen ga missen, na 3,5 jaar trouwe volgdienst 
Anna Gunn, erg mooi dat ze die Emmy heeft gewonnen. Zeer ondergewaardeerd sleutelfiguur van BrBa.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Die arme Jesse ook, verliest zo een beetje elke geliefde in zijn leven.
Ben erg benieuwd naar de finale, dat moet me toch wel episch gaan worden. Zeker hoe deze aflevering is geëindigd met de Breaking Bad theme.
chipnibbler
-
- 7 messages
- 0 votes
Wat een fantastische serie. De aflevering (15) was wat rustig vond ik.
Ik heb zo ontzettend te doen met die arme Jesse. Ik denk dat Walter White moeilijk kan ontkomen in die besneeuwde omgeving waar hij zit. De politie zit hem nu op de hielen. Waarschijnlijk vinden ze ook zijn schuilplaats en raakt hij de ton met geld ook nog kwijt. Ik denk dat hij achter zijn oude vrienden aan gaat ook, van Grey Matters, en dat hij ook afrekent met de bende van Todd.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Inderdaad een rustige aflevering (er gebeurde niet echt veel) Wat ik wel minder vind/vond is dat ze een enorme verschuiving van de tijd in deze aflevering hebben verwerkt. Dit had van mij niet gehoeven. Wellicht hebben ze dit gedaan ivm het naderen van het einde?
JanDahler
-
- 199 messages
- 262 votes
Inderdaad een rustige aflevering (er gebeurde niet echt veel) Wat ik wel minder vind/vond is dat ze een enorme verschuiving van de tijd in deze aflevering hebben verwerkt. Dit had van mij niet gehoeven. Wellicht hebben ze dit gedaan ivm het naderen van het einde?
dat kon toch haast niet anders? Anders had je wel hele saaie afleveringen gehad tot aan de laatste.
Ik vond deze aflevering toch best wel goed, mss iets minder actie maar het blijft wel interessant om volgen. Ik ben zeer beniewd naar hoe dit gaat aflopen, ik hoop écht op een goed einde, dat verdiend deze serie.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Ze moesten wel opschieten/de tijd opschieten, want in de flashforwards had hij ook gewoon weer haar.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ahh, dat is ook wel weer zo. Had er dan alleen nog een extra episode aangeplakt. Spoiler: (dat je echt ziet dat Walter naar de klote gaat in zijn hutje en hoe hij zijn dagen invult enzo. En de verdere ontwikkelingen met zijn vrouw, hoe zij haar dagen invult enzo?) Dit kon makkelijk verwerkt worden in ca. 50min extra. Dus een eventuele episode 16 en dan episode 17 als zijnde de Finale ipv episode 16
Maar goed laat me ook maar lullen en lekker afwachten tot de FINALE! (zin in)

Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ahh, dat is ook wel weer zo. Had er dan alleen nog een extra episode aangeplakt. Spoiler: (dat je echt ziet dat Walter naar de klote gaat in zijn hutje en hoe hij zijn dagen invult enzo. En de verdere ontwikkelingen met zijn vrouw, hoe zij haar dagen invult enzo?) Dit kon makkelijk verwerkt worden in ca. 50min extra. Dus een eventuele episode 16 en dan episode 17 als zijnde de Finale ipv episode 16
Berty
-
- 88 messages
- 158 votes
Dat is natuurlijk onzin, je weet dat de schrijvers en makers creatief genoeg zijn om deze fase (overgeslagen maand) van skyler en walt creatief en boeiend in beeld te brengen, we hebben immers ook een keer een aflevering gezien waar walt achter een vlieg aanzat.
Verder vind ik niet dat je kan stellen dat er weinig gebeurt in deze aflevering (Movie-Addicted); walt belt met zijn zoon, we zien weer hoe hard todd is en krijgen meer te doen met jesse, en ten slotte zien we nog de compaan van Grey Matters die zijn zoon doet.
Het einde word absoluut magistraal en ik denk dat ook deze een 10 gaat scoren op imdb.
(aflevering 14 heeft met 30.000 stemmen een 10 op imdb, wat wel iets zegt over de kwaliteit van deze serie)
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dat is natuurlijk onzin, je weet dat de schrijvers en makers creatief genoeg zijn om deze fase (overgeslagen maand) van skyler en walt creatief en boeiend in beeld te brengen, we hebben immers ook een keer een aflevering gezien waar walt achter een vlieg aanzat.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Er gebeurt in die maand(en) niet veel boeiends met Walt: hij is ondergedoken en wacht op een oplossing.
Skyler daarentegen kan nog wel een interessant verhaal opleveren. Ze wordt gevolgd door DEA/FBI en wordt waarschijnlijk vaker ondervraagd. Todd en co komen eenmalig op babybezoek en daarmee is de kous af. Eén enkele "ik beloof het" is genoeg om haar verder met rust te laten, terwijl zij hun organisatie kan laten opdoeken. Maar in al die tijd gebeurt daar blijkbaar niets? Ja, ze solliciteert, maar ik hoef dat niet per se te zien. Ze komt er zo wel makkelijk vanaf. En de schrijvers ook.
Het vreemde aan deze aflevering - net als met de vlieg - is dat hij buiten de boot valt. Ze hebben niet eerder zo'n grote tijdsprong in een aflevering gemaakt, los van flashforwards/-backs. Waarschijnlijk dat het daardoor vreemd aanvoelt dat ze nu ineens wel zo'n skip maken om snel naar het eind toe te werken.
Toch blijft het een goede aflevering waarbij de climax steeds voelbaarder wordt. Ik wacht met mijn verdere beoordeling van deze aflevering totdat ik de finale volgende week heb gezien. Dan is pas alles in context te plaatsen, waardoor nog openstaande vragen beantwoord kunnen worden. Kon ik nu maar een tijdsprong maken.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Er gebeurt in die maand(en) niet veel boeiends met Walt: hij is ondergedoken en wacht op een oplossing.
Skyler daarentegen kan nog wel een interessant verhaal opleveren. Ze wordt gevolgd door DEA/FBI en wordt waarschijnlijk vaker ondervraagd. Todd en co komen eenmalig op babybezoek en daarmee is de kous af. Eén enkele "ik beloof het" is genoeg om haar verder met rust te laten, terwijl zij hun organisatie kan laten opdoeken. Maar in al die tijd gebeurt daar blijkbaar niets? Ja, ze solliciteert, maar ik hoef dat niet per se te zien. Ze komt er zo wel makkelijk vanaf. En de schrijvers ook.
.
Dat is natuurlijk wel in te vullen, dat weet ik ook wel. Toch hadden ze dat best ook in beeld kunnen of mogen brengen. Ik wilde deze episode absoluut niet in het kwaad daglicht stellen, maar ik vind/vond de verschuiving van de tijd in deze episode erg cheap.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik begrijp de achterliggende gedachte van jouw reactie wel, maar om het zo te beredeneren
Hoogstwaarschijnlijk ben je misschien de momenten van de gezellige onderonsjes aan tafel vergeten? Uhummm...
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Verder vind ik niet dat je kan stellen dat er weinig gebeurt in deze aflevering (Movie-Addicted); walt belt met zijn zoon, we zien weer hoe hard todd is en krijgen meer te doen met jesse, en ten slotte zien we nog de compaan van Grey Matters die zijn zoon doet.
Dat is ook wel zo. Ik haalde dat alleen maar aan omdat mijn verwachtingspatroon heel anders was. Spoiler: Dit mede omdat het zo in de media aangehaald wordt dat de laatste episodes he-le-maal "te gek" zouden zijn. Met andere woorden dat alles los zou gaan. Om het zo maar even te noemen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik begrijp de achterliggende gedachte van jouw reactie wel, maar om het zo te beredeneren
Hoogstwaarschijnlijk ben je misschien de momenten van de gezellige onderonsjes aan tafel vergeten? Uhummm...
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ondertussen in het Breaking Bad universum: Zou Huell nog steeds op die bank in dat huis zitten?
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Haha! Dat vroeg ik me deze laatste afleveringen dus ook af, hoe het met hem zou zijn! Zou hij nog een laatste rol hebben? Ik verwacht het niet, maar het zou wel cool zijn.
chipnibbler
-
- 7 messages
- 0 votes
Haha! Dat vroeg ik me deze laatste afleveringen dus ook af, hoe het met hem zou zijn! Zou hij nog een laatste rol hebben? Ik verwacht het niet, maar het zou wel cool zijn.
Bang gemaakt door Hank en Gomez voor Walt zou het goed kunnen dat ook hij wordt opgepikt door die stofzuigermeneer hahaha. Dat zou een stunt zijn!
Cyaxares
-
- 14 messages
- 5 votes
Vorige week begonnen met deze serie, en ik zal de serie deze week, samen met de rest van de wereld, afkijken. Ben namelijk al bij Seizoen 5, aflevering 8
.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik wist niet dat jij wel de goede adresgegevens in bezit had.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Vorige week begonnen met deze serie, en ik zal de serie deze week, samen met de rest van de wereld, afkijken. Ben namelijk al bij Seizoen 5, aflevering 8
.
Wow, dan heb je wel flink doorgekeken zeg. 
Cyaxares
-
- 14 messages
- 5 votes
Ja haha. Series zijn niet bedoeld om in 2 weken af te kijken xD.
linxde1
-
- 395 messages
- 346 votes
.
Hahaha, heb je vakantie of zit je net in de WW ofzo? 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Toch lijkt het me sterk dat Breaking Bad ons niet met vragen zal achterlaten. Het lijkt me niet de serie die voor de afgeraffelde finale zal gaan. En ook al duurt de episode iets langer. Ik laat me verrassen.
Wel leuk dat er weer is een drukbezocht topic is over een serie. Blijf ik hier missen