- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Wereld Draait Door - DWDD
De Wereld Draait Door - DWDD
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Matthijs 'mijn mening is maatgevend' van Nieuwkerk heeft in deze gelijk!
Het meest frapante is nog dat DWDD hogere kijkcijfers heeft dan de voorbeschouwing op de CL-wedstrijd(en).
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik snap überhaupt niet dat voetbal op de publieke zenders wordt uitgezonden ten koste van andere programma's. Gooi die onzin op een aparte sportzender dan heeft niemand er last van en kunnen voetbalkijkers het gewoon blijven kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik snap überhaupt niet dat voetbal op de publieke zenders wordt uitgezonden ten koste van andere programma's. Gooi die onzin op een aparte sportzender dan heeft niemand er last van en kunnen voetbalkijkers het gewoon blijven kijken.
Ja en ik snap weer niet dat een boel andere kutprogramma's van ons belastinggeld worden betaald. Zo hebben we allemaal wel wat te klagen.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
De waarheid ligt ergens in het midden: Sport in het algemeen en voetbal in het bijzonder is prima op de publieke zenders, maar je gaat geen programma's inkorten om de voorbeschouwing op een wedstrijd in beeld te kunnen brengen. Waar hebben we het over?
I'll take it dat Selma niet van voetbal houdt? 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ja en ik snap weer niet dat een boel andere kutprogramma's van ons belastinggeld worden betaald. Zo hebben we allemaal wel wat te klagen.
Dan is het toch juist een goede oplossing om het te splitsen? Één zender voor sport en bijvoorbeeld twee voor andere programma's. Dan kun je tenminste kiezen wat je kijkt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan is het toch juist een goede oplossing om het te splitsen? Één zender voor sport en bijvoorbeeld twee voor andere programma's. Dan kun je tenminste kiezen wat je kijkt.
Net of de overheid een aparte sportzender gaat financieren.
Nu behoort het gewoon tot de programmering van de NOS. En zoveel voetbal heeft de publieke omroep niet. In het weekend de Eredivisie en door de weeks soms de Champions League.
Ik snap Mathijs overigens wel. Eigenlijk is het flauwekul dat alles moet wijken. Ook Pownews is er niet op CL-voetbal avonden. Wat dat betreft kan je dan beter als programma verhuizen. Of gewoon eerder beginnen. Zet DWDD dan ook op NED3 om 19.00 uur...
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Tja, wat mij betreft wordt ook alles van de Tros op één zender geflikkerd, dan heb ik daar ook geen last meer van.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De PO heeft een behoorlijk aantal voetbal op het net. In een CL week vergooi je dus al twee primetime timeslots. Ik ben ook voor een overkoepelende zender voor al het sport, zoals de VS bvb ESPN heeft. Op de PO moeten gewoon kwaliteitsprogramma's komen en hersenloos vermaak op een zender of bij de commerciëlen. Samenvattingen alleen moet nog wel kunnen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Eens, CL is ook zonder Nederlandse inbreng veelal. Dat kan prima naar een andere zender. WK, EK, Nederlands Elftal welke wedstrijd dan ook en Eredivisie mogen wat mij betreft op de PO. Andere sporten sowieso want die leveren voor de commerciëlen te weinig op.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Begrijp waar je naar toe wilt NW, maar is daar de markt in NL niet té klein voor en feitelijk hebben we hier maar één grote sport: voetbal. Maar wie weet wat FOX gaat doen nu ze de rechten hebben.
En we hebben al Sport1, Eredivisie Live en Eurosport.
Al is ESPN America voor mij veruit de meest interessante..... dat terzijde.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Of gewoon eerder beginnen. Zet DWDD dan ook op NED3 om 19.00 uur...
Dan gaat het toch nog steeds ten koste van andere programma's? Op Ned 3 om 19:00 komt Spangas. Dat is een goed bekeken kinderprogramma. Deze doelgroep is absoluut niet minder relevant dan de voetbalkijkers of de kijkers van DWDD.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Van 19.00 tot 20.00 op NL1 met aansluitend het journaal? Is dat wat? Wel meteen een powerhouse voor NL1 in de vroege avond.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Ja, dat wil Van Nieuwkerk ook. is ook het beste. Maar, dan gaan lingo-liefhebbers zeuren én dan schijnt Nederland 1 te links te worden, met DWDD en Pauw en Witteman als opinieprogramma's.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lingo lekker naar omroep Max om half 4 's middags, waar zo'n duf bejaardenprogramma hoort.
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Wat AL aan gaf, gewoon op Ned. 3 van 19:00 tot 20:00 tijdens de CL. Dan vervalt Spangas een paar keer die kunnen dat makkelijk opschuiven.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Want bejaarden horen 's avonds geen tv te kijken
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Want bejaarden horen 's avonds geen tv te kijken
.
Klopt. Die moet je wegpesten, hebben overdag ruim de tijd 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wat AL aan gaf, gewoon op Ned. 3 van 19:00 tot 20:00 tijdens de CL. Dan vervalt Spangas een paar keer die kunnen dat makkelijk opschuiven.
Want kinderen zijn ondergeschikt en betalen geen belasting, dus daar hoeven we dus geen rekening mee te houden? Het voetbal moet gewoon tussen de reguliere uitzendingen uit worden gehaald, zodat er niemand de dupe van wordt. En dat mag zelfs van mijn belastinggeld (naast al het andere belastinggeld wat al gaat naar voetbal zoals beveiliging enz.).
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
het is natuurlijk ook gewoon raar dat je driekwartier zit voor te beschouwen. 20 minuten kan ook makkelijk. Daarmee is elk probleem opgelost. Tenzij dat weer niet mag van de UEFA ofzo, dat kan natuurlijk ook best.
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Compromissen sluiten lijkt me belangrijk. Er kijken tig keer meer mensen naar voetbal dan Spangas.
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
het is natuurlijk ook gewoon raar dat je driekwartier zit voor te beschouwen. 20 minuten kan ook makkelijk. Daarmee is elk probleem opgelost. Tenzij dat weer niet mag van de UEFA ofzo, dat kan natuurlijk ook best.
Daar ben ik het mee eens. Ik kijk trouwens die voorbeschouwing geeneens.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Is ook onzin wat je zegt, want de live uitzending begint kwart over 8, terwijl een half uur later al de aftrap is. En vanaf half 9 tot 10 over half 9 is er altijd reclame. Dus je hebt net 20 minuten praat tijd.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Net of de overheid een aparte sportzender gaat financieren.
Sporza 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Is ook onzin wat je zegt, want de live uitzending begint kwart over 8, terwijl een half uur later al de aftrap is. En vanaf half 9 tot 10 over half 9 is er altijd reclame. Dus je hebt net 20 minuten praat tijd.
Denk niet dat DWDD veel boodschap heeft aan het feit dat er allerlei reclame tussen de voorbeschouwing door moet. Driekwartier, halfuur, het is allebei te lang. Je hebt zat aan de opstellingen, bijzonderheden, interviewtje met de trainers ofzo in 10 minuten. Die vulling van Jack van Gelder die het zo'n heeeeerlijke avond vindt en dat soort dingen is geen goeie reden om het best scorende programma van de publieke omroep halverwege te stoppen als je het mij vraagt.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Sporza heerst 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Als je de naam van je zender voor een bepaald deel van de uitzending verandert maakt dat het nog geen aparte zender is.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Gewoon die voorbeschouwing laten wijken. Als er meer kijkers voor de DWDD zijn, dan de voorbeschouwing, is dat makkelijk conclusies trekken.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik had even hoop dat de grote promotieshow van meneer Van Nieuwkerk er mee zou stoppen toen ik het in de krant las vanmorgen. Helaas was het een misleidende stukje en wordt het programma alleen verplaatst naar een andere zender.
Ze hadden ook een compromis kunnen sluiten: Geen voorbeschouwing als er geen Nederlands team speelt.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Die 35 minuten voorbeschouwing met 2 (!) analisten en 2 (!!!) presentatoren + nog een pipo (soms ook 2) op locatie gaat ook helemaal nergens over. Kan me voorstellen dat mensen dat niet en masse kijken (doe ik eigenlijk ook nooit). Gisteren zat er een oud portretje van Xavi tussen, wie zit daar nou op te wachten... breng dan ook echt nieuws.
Maar goed: DWDD op 1 gaat die zender natuurlijk nog verder nummer 1 maken. Onklopbaar. Ook de eerste stap op weg naar 2 ipv 3 publieke zenders lijkt me zo.
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Voetbal mag van mij gewoon op de Publieke Omroep blijven hoor. Je had het er trouwens over om de sport helemaal van de PO te halen, toch?
Verder heeft Matthijs gewoon gelijk.