• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.292 votes
Profile

De Wereld Draait Door - DWDD

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Cursusje volgen in Italië zou meer zoden aan de dijk zetten maar dan zal de linkse mm enclave wel weer in het verweer komen. Ik noem geen namen

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Italiaanse of Nederlandse wouten, het is allemaal een pot nat.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Dat dacht je

In Italië zijn ze gek op de knuppel

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Eng rampstadprogramma: plukken hun gasten uit dezelfde vriendjes-en-vriendinnetjes-carrousel onder het motto "krab jij mijn rug dan krab ik de jouwe".

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Peter R was weer lekker bezig gister

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Boeren! ? Wie had gedacht dat er mensen met idealen aan tafel zouden zitten waarvoor ik laten we zeggen 1 keer per maand mijn gaspedaal minder diep intrap op de snelweg. Gewoonweg geniaal gisteren. Nu doorpakken totdat pas 2.0 een feit is en het door trollgedrag opgedrongen verkiezingsprogramma van gl van tafel is.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

En 90 procent van de Nederlanders stond achter ze, echt ongekend.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Okay dan hoor ik bij de 10%

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik hoor ook bij de 10%. Die ene boer begreep zelfs niet dat er een verband is tussen lage prijzen, schaalvergroting en uitstoot. Die ander maakte zich er druk om dat startende boeren zouden kunnen worden afgeschrikt. Klaver zei eerlijk waar het op staat: we kunnen niet doorgaan met zoveel vee te houden in Nederland als we nu doen. Geen leuke boodschap, wel de waarheid.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Hoe de politiek toch via een achterdeurtje weer moviemeter binnensluipt.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Van Nieuwkerk spreekt 'Joaquin' uit als Djowakeen..

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Splinters wrote:

Boeren! ? Wie had gedacht dat er mensen met idealen aan tafel zouden zitten waarvoor ik laten we zeggen 1 keer per maand mijn gaspedaal minder diep intrap op de snelweg. Gewoonweg geniaal gisteren. Nu doorpakken totdat pas 2.0 een feit is en het door trollgedrag opgedrongen verkiezingsprogramma van gl van tafel is.

https://youtu.be/AADoOE_KSF0 ben het volkomen met de boeren eens heb er ook enkele jaren gewoond en gewerkt ze proberen hun best te doen . Als schipholeen dagje zou gaan stil liggen zou dat veel beter zijn . Oftwel het ligt niet aan de boeren ze krijgen de schuld voor dingen die ze niet gedaan hebben .

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het gaat niet om schuld. Het gaat om oorzaken en oplossingen.

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

eRCee wrote:

Het gaat niet om schuld. Het gaat om oorzaken en oplossingen.

Ik denk dat je dan eerder wereldwijd wat zal moeten doen aan voedingspatronen (minder vlees) en (over)bevolking.

De producten van onze boeren worden in Nederland verkocht of geëxporteerd, niet weggegooid, als je hier In Nederland een bedrijf sluit, wordt er dus automatisch in het buitenland een nieuw boerenbedrijf opgericht om het productieverlies op te vangen. Zo verschuif je emissies van broeikasgassen en andere afvalstoffen alleen maar over de grens.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Dat moet ook wereldwijd aangepakt worden maar met alleen vingerwijzen schiet je niks op.

Sol1

• 581 messages
  • 261 votes

depri83: wereldwijd is bij mij: dus ook in Nederland...

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Uiteraard!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Hogere prijs is minder vlees eten. Minder vlees eten is minder dieren nodig.

Overigens zijn de Nederlandse boerenbedrijven wel rechtstreeks betrokken bij de te grote hoeveelheid stikstof in natuurgebieden. Dat zal lokaal moeten worden tegengaan. Als je het hebt over broeikasgassen, dan gaat het uiteraard ook om wereldwijde oplossingen, waarbij je altijd nog steeds primair verantwoordelijk bent voor je eigen beleid.

En het idee dat er wordt vingergewezen is gewoon absurd. Niemand doet dat. De politiek ook niet (op misschien Partij voor de dieren en wat dierenrechtenclubs na).

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Gratis openbaar vervoer, dat zou pas helpen!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Gratis openbaar vervoer leidt tot gratis droge, warme ruimte voor daklozen. Niemand zit daar op te wachten. Iedereen gunt de daklozen een onderkomen, maar aub niet in de metro of de bussen. Gratis is niet altijd een oplossing.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Okay dan hoor ik bij de 10%

eRCee wrote:

Ik hoor ook bij de 10%.

Weinig begrip voor de boer dus, hadden jullie er zoveel last van of zijn jullie ook van die klimaatdrammers?

eRCee wrote:

Klaver zei..

Haha, hypocriete (s)linkse prietpraat. Pleur toch op man!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Begrip voor de boer helpt niet om het probleem op te lossen. Het probleem ontkennen of negeren ook niet. Maar ja, dat het voor een individuele boer heel frustrerend en vervelend is dat begrijp ik zeker.

Ik vermoed dat je weinig plezier zult halen uit dit stukje, waar de woorden Europa en subsidie in voorkomen: Waar gaan de Europese landbouwsubsidies naar toe?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Verder lost het probleem van hier minderen wereldwijd niets op als er niet minder vlees wordt gegeten, want veel van ons vlees is voor de export. Stoppen wij, dan neemt een boer in het buitenland het wel over, vaak minder efficiënt dan de Nederlandse boeren doen. Een gigantische taks op vakantievluchten zou al veel helpen. Of een zware crisis. Of fikse oorlog. Of geboortebeperking, wereldwijd.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Of stoppen met/matigen van de ruimtevaart. Samen met die raketten van de rocketman uit Noord-Korea wordt daarmee gigantisch veel brandstof verstookt. Evenals in de wereldwijde scheepvaart. Minder mobiliteit zal ook veel helpen.

Een fikse oorlog lijkt mij daarentegen contraproductief: de wereldbranden WO-I en WO-II hebben op vulkaanuitbarsting niveau ook veel luchtvervuiling, etc. teweeggebracht. Inmiddels letterlijk in de hoogste atmosferen gearriveerd. Laat staan al dat lekkende, tijdens die oorlogen gekelderde, oorlogstuig op de zee en oceaanbodem...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

En dan willen we hier in Nederland helemaal gaan overstappen op biomassa. Want ja, van het gas zullen we afgaan hoe dan ook. Dat gas milieuvriendelijker is dan het stoken van hout vertellen ze er dan alleen niet bij. Heel de wereld schakelt juist over op aardgas, maar wij gaan naar biomassa...

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Het is echt ontzettend vermoeiend dat iedereen die opkomt voor iets of iemand buiten zichzelf meteen in het linkse verdomhoekje geplaatst wordt.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Pecore wrote:

Het is echt ontzettend vermoeiend dat iedereen die opkomt voor iets of iemand buiten zichzelf meteen in het linkse verdomhoekje geplaatst wordt.

Valt wel mee toch. Ik neem het ook op voor de boeren, maar dan ben ik toch niet gelijk links?

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Je komt, ook hier op moviemeter, te pas en te onpas uitlatingen als 'de linkse kerk/meute/enclave' tegen. Ik vind het van weinig niveau getuigen om je gesprekspartner zo te declasseren. Het helpt iedere discussie gelijk om zeep.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Pecore wrote:

Je komt, ook hier op moviemeter, te pas en te onpas uitlatingen als 'de linkse kerk/meute/enclave' tegen. Ik vind het van weinig niveau getuigen om je gesprekspartner zo te declasseren. Het helpt iedere discussie gelijk om zeep.

Zeker, helemaal mee eens (ook omgekeerd overigens). De hele links/rechts discussie is nutteloos, zeker als er geen argumenten worden gebruikt of iets van begrip voor elkaars standpunten.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Maar met stellen 'het is zoals klaver zegt' en vervolgens zo'n beetje zijn gehele verkiezingsprogramma herhalen lok je een dergelijke reactie wel een beetje uit.

Want het is niet precies zoals klaver zegt, het zijn politieke keuzes die men maakt. Waar de een rigoureus kiest voor minder co2 uitstoot vanwege het klimaat en minder stikstof om 'kwetsbare' natuur te ontzien, kiest de ander voor boeren, schaalvergroting, betaalbaar vlees voor iedereen, autorijden, etc, en daarnaast voor innovatie mbt het klimaat en/of stikstof. Of helemaal geen innovatie, die groep is er ook.

Ook ercee heeft het hier mee te doen. Respect tonen voor zijn persoonlijke afwegingen, is iets anders. Ik kan hem vanaf hier prima feliciteren met 'zijn' juridische overwinning, maar duidelijk mag zijn dat ik persoonlijk andere afwegingen maak en ook graag zie dat ten minste een deel daarvan daadwerkelijk wordt gerealiseerd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.