- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Californication
Californication
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Shit, piss, fuck, cunt, ass, anal, dick, boner, cum, mangina, dildo, cocksmith, vernedering van Charlie, treurig einde met Hank. Volgende aflevering please.
Ook RZA voegt weinig meer toe op dit moment, en nu las ik ergens dat er ook nog een seizoen 6 komt. Ik hou van snappy dialogue, maar wat dat betreft is House of Lies op dit moment een stuk frisser dan het 'stale' Californication. De magie is weg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Spijtig om te lezen dat het zo banaal aan het worden is. HoL lijkt voor Showtime de opvolger te worden, die wel raunchy weet te zijn zonder ook maar banaal te worden. Stukken subtieler ook. Best veel raakvlakken met Californication trouwens.
Fortune
-
- 4313 messages
- 2772 votes
Nieuwe aflevering is redelijk leuk waar ik wel weer even de sfeer kon proeven van eerdere seizoenen al kan dat ook gewoon door de zwart/wit flashbacks komen.
Ik dacht eigenlijk dat Hank en Karen niet meer bij elkaar zouden komen en dat dat voorgoed verleden tijd was maar het einde laat toch weer zien dat er weer kans is dat ze bij elkaar komen en dat is jammer maar aan de andere kant gebeurt dit al 5 seizoenen lang.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Redelijk inderdaad, weinig bijzonders, maar niet zo erg als de vorige.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Karen moet weer een paar seizoenen net doen als of ze niks moet hebben van Hank, Hank raakt hier door in de problemen en pakt weer eens flink aan de fles of aan teveel vrouwen.
Dit mag voor mij wel weer terugkomen, Karen leek in het eerste seizoen veel overtuigender dat ze Hank niet meer wou hebben, nu is het eigenlijk een beetje voorspelbaar aan het worden.
Niet te min kijk ik Californication nog graag hoor, dat Charlie door een vent werd gepijpt was een hilarische scene 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Camilla Luddington mag er wezen, en leuk om Drea de Matteo weer eens te zien. De rest was verwaarloosbaar.
Aapje81
-
- 2227 messages
- 5186 votes
Ik heb de eerste twee afleveringen van s5 nu gezien maar kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Natascha McElhone is prachtig en een incidenteel woordgrapje is wel aardig maar over de hele linie genomen zit er nauwelijks verhaal in en is alles nogal puberaal.
Neemt niet weg dat Hank, Runkle en Karin nog wel vermakelijk zijn en de nieuwe liefde van Becka geeft Hank goed partij maar voor de verder rest is het huilen met de pet op.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Voor fans van de nieuwe liefde van Becca, al is het een vreselijk personage, als Cappie in Greek is hij vele malen leuker.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
508 was alweer wat beter. Iets minder nadruk op de dialogen en iets meer op de personages.
Al hoop ik dat Charlie wel doorheeft dat hij gebruikt wordt door de mooie Camilla Luddington.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ze hebben er weer eentje hoor, bij Californication: Camilla Luddington. Zeer aangenaam om te zien en met dat accentje er dan nog bij...sjezus..
Rico91
-
- 3 messages
- 0 votes
Top serie !
Nog een hilarisch momentje:
Runkle is ankling 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Seizoen 5 afgekeken en inderdaad, het is niet zo veel soeps. Die hele verhaallijn met Samurai Apocalypse en z´n bitch is totaal niet interessant.
depri83
-
- 6803 messages
- 1490 votes
Aan het korreltje zout wat je soms nodig hebt bij deze serie had ik bij de laatste aflevering niet voldoende. Ontzettend slordige afwikkeling van het seizoen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het lijkt ook dat ze die verhaallijn halverwege het seizoen maar vergaten om er vlak voor het einde nog even op terug te komen, al moet ik 512 nog zien. Ik vond het niet erg, want ik vond Rza ook weinig toevoegen.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Duidelijk het minste seizoen. Te veel gewoon drama en veel te weinig Californication.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik mis juist de drama, er zit geen verhaallijn of karakterontwikkeling meer in.
Als ik schrijver van Californication was dan ging Moody depressief ten onder aan alcohol en drugs. Het zou geweldig zijn als ze het aandurven de serie luchtig te laten beginnen, om e'm vervolgens gifzwart te laten eindigen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Maar eens vanaf het begin begonnen. Heerlijk scherpe serie, die helaas volgepropt zit met verschrikkelijke muziek.
Fortune
-
- 4313 messages
- 2772 votes
Die 'verschrikkelijke' muziek past toch wel bij de rock & roll lifestyle van Moody.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Was na afl. 4 van S5 afgehaakt, maar net de laatste 10 minuten van de seizoensfinale via CC meegepakt. Hoe belachelijk en stompzinnig was die? Iedereen had iedereen geneukt en afgezogen en RZA schiet bijna Runkle dood maar wint wel zijn meisje terug en wordt niet opgepakt.
Kan bijna boos worden om de verpaupering van deze serie.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Moody boeide het ook geen ene flikker dat RZA hem probeerde neer te schieten. Compleet stompzinnig inderdaad.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik zou een definitief einde maken aan dat ge-jojo tussen Hank en Karen. Dat interesseert me geen fuck. Moody moet naar de klote. Samen met BFF Runkle.
Liefje12
-
- 76 messages
- 59 votes
David Duchovny is echt lekker, hmmm..
Kijk gaag naar 'm
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
David Duchovny is echt lekker, hmmm..
Kijk gaag naar 'm
En hoe oud ben jij dan? 12 zoals je naam zegt? 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Paar weekjes geleden tijdens mijn vakantie in de US, ook nog even in Venice geweest. Uiteraard kon ik het niet laten om ook het adres van Hank en Karen (en Bill) op te zoeken. Ben bij zowel Hank z'n appartement als Karen en Bill hun huis geweest. Erg leuk om dat eens in het echt te zien.
Toch de locaties waar mijn held vaak heeft rondgelopen en waar zich de mooiste scénes van de beste seizoenen afspelen. Seizoen 5 al wel gezien, die heeft de magie van de 1e 4 gewoon niet. Binnenkort maar weer eens herzien.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Seizoen 5 heb ik net de helft van gezien en afgehaakt. Maar binnenkort weer even heel het seizoen terug kijken om hopelijk weer een beetje in the mood te komen voor het aankomende 6de seizoen.
Hoop wel dat seizoen 6 beter wordt, zo niet dan vrees ik dat Californication toch een beetje aan het op drogen is. 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Tweede helft is helaas niet beter. Vooral het eind is een grote deceptie en erg moeilijk om serieus te nemen. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Tweede helft is helaas niet beter. Vooral het eind is een grote deceptie en erg moeilijk om serieus te nemen.
Haha, ik volg het ook alleen bij gebrek aan beter tegenwoordig.
De eerste 3 seizoenen waren zo sterk maar nu teveel herhaling.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
De eerste 3 seizoenen waren zo sterk maar nu teveel herhaling.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Inderdaad in seizoen 4 zitten nog een paar erg leuke afleveringen. Seizoen 5 vond ik het minste seizoen. Er is een duidelijke negatieve spiraal gaande met Californication; Het seizoen wat volgt is net weer een stapje minder dan zijn voorganger.
Weet iemand of/wanneer seizoen 6 gaat starten? Maar ben wel erg gereserveerd met mijn verwachtingen....