• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Flikken Maastricht

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ben ik de enige die dit een goedkope rip-off vind van "Flikken"?

Ze deden zelf de moeite niet om een andere titel te vinden

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ AGE-411: Ik ben een Maastrichtse, je zou dus verwachten dat ik zeker wel zou kijken, maar ik heb het nooit gedaan omdat de BE Flikken toch niet te overtreffen valt.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Elineloves wrote:

@ AGE-411: Ik ben een Maastrichtse, je zou dus verwachten dat ik zeker wel zou kijken, maar ik heb het nooit gedaan omdat de BE Flikken toch niet te overtreffen valt.

De gentse (lees: 'gheintse') flikken waren in hun begindagen inderdaad onovertrefbaar. Was volgens mij ook de eerste keer dat een Vlaamse politiereeks zich NIET in Brussel afspeelde. (Hoe realistisch is het ook nog om een Vlaamse reeks in Brussel te laten afspelen?)

Flikken moest de opvolging worden van de reeks 'Heterdaad' uit midden jaren '90. Die reeks hebben ze deze zomer nog eens uitgezonden, en vond ik eigenlijk even goed als de eerste seizoenen van Flikken.

Er is zelf 1 personage uit heterdaad dat terug keert in Flikken: John Nauwelaerts.

In het eerste seizoen met hem in Flikken wordt ook gezegd dat ie van de Rijkswacht van Brussel komt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ah ja ja dat herinner ik me nog! Heb wel eens over Heterdaad gehoord, maar heb het nog nooit gezien. Heb wel alle dvd's van Flikken Gent hier liggen, binnenkort weer eens herzien. Andrea, Joke, Cahit en Axel.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Elineloves wrote:

Ah ja ja dat herinner ik me nog! Heb wel eens over Heterdaad gehoord, maar heb het nog nooit gezien. Heb wel alle dvd's van Flikken Gent hier liggen, binnenkort weer eens herzien. Andrea, Joke, Cahit en Axel.

Dat waren idd de beste. Toen Andrea Cronenberghs weg was hoefde het voor mij al niet meer.

De eerste 2-3 seizoenen waren echt de beste

Gent in de jaren 90

Doet me er aan denken waarom ik mijn stad zo fantastisch vind

Pint gaan drinken in dat café (dat ook in de serie voor komt)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja de laatste seizoenen waren veel te 'nieuw', ze hadden beter kunnen stoppen na de leegloop van de vaste cast.

lars-pixar

• 1460 messages
  • 3939 votes

Het komt steeds meer voor in de kranten en op tv, dat er een film komt van Flikken Maastricht en de titel van de film ook namelijk De Overloper volgens de spits dan (krant) veder zegt de krant:

Dat het gister middag bekend is gemaakt dat er een film komt.De tele film is een van 6 tele films van 2012 die op televisie wordt uit gezonden.De hoofdtrollen zijn (had ook niet anders verwacht!) Viktor Reinier en Angela Schijf.De film wordt dit voorjaar gefilmd.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

AGE-411 wrote:

Flikken moest de opvolging worden van de reeks 'Heterdaad' uit midden jaren '90. Die reeks hebben ze deze zomer nog eens uitgezonden, en vond ik eigenlijk even goed als de eerste seizoenen van Flikken.

Ook een van mijn favoriete Belgische politie series.

Ik heb de serie bij eerste uitzending helemaal gevolgd, en de herhalingen eveneens.

Met veel plezier mag ik wel erbij zeggen.

Gilda de Bal en Jo de Meyere waren geweldig.

Een andere serie die ik heel graag zag was 'Langs de Kade'., die in Antwerpen speelde.

Mocht die op DVD uitgebracht worden, dan zou ik die meteen kopen.

Met 'Flikken Maastricht' heb ik niks, al kom ik wel af en toe in de verleiding om even te kijken of er nog leuke opnames van de stad te zien zijn.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ken de serie niet, maar Angela Schijf is een hele mooie mama.

puckb96

• 1849 messages
  • 0 votes

Geweldige serie. Volg ik ook al heel lang! Victor Reinier speelt een goede rol. Angelina Schijf

casualjaantje

• 70 messages
  • 0 votes

Soms enigszins tegenvallend, maar over het algemeen wel vermakelijk.

In Overigen > Televisie > Flikken Maastricht kan weg:

Hallo,

ik vind Flikken Maastricht een geweldige serie om even te kijken op de vrijdag avond... maar ik vroeg me af wie de componist is van de soundtrack van Flikken die je aan het begin hoort.

ik had al even op google gekeken maar kon het niet vinden wie kan mij veder helpen.

Menno,

De aflevering van afgelopen vrijdag was behoorlijk. Een lekker schokkend begin, waarin dat nieuwe politiemeisje wordt aangereden. De opbouw naar de aanrijding was ook erg goed, met die POV van de bestuurder. Dit gooide de structuur van de serie even lekker om en de (normaal altijd losse) verhaallijnen van Romeo en Marion en Wolfs en Eva werden op deze manier mooi aan elkaar geweven, waardoor we continu bezig waren met de hoofdlijn van de aflevering (en niet een saai subplot waarin Romeo bijvoorbeeld een burenruzie moet oplossen). We ontmoetten nu ook de ouders van dat politiemeisje, haar moeder werd erg sterk gespeeld door Miryanna van Reeden en het bracht gelijk wat diepgang in dat nieuwe politiemeisje (sorry jongens, ik ben even haar naam kwijt ), die ik op het eerste gezicht nogal saai en irritant vond. Het enige echte minpunt van deze aflevering was wat mij betreft dat ze Marion een te grote rol gaven. Want wat vind ik dat een afschuwelijke actrice. Komt op mij totáál niet overtuigend over. Nee, de ster van deze serie blijft Victor Reinier: elke aflevering zet hij een natuurlijke, charismatische en overtuigende prestatie neer en is daarmee bijna de enige van de gehele cast.

Ook wil ik nog een minpunt over de gehele serie bespreken: de muziek. De muziek opzich is prima in orde. Het probleem is alleen dat ze élke aflevering dezelfde muziek afspelen. Echt alsof die componist voor de pilot vijf nummertjes had gecomponeerd en elke keer plakken ze die nummertjes weer onder een nieuwe aflevering. Ik begin er me elke aflevering meer aan te storen.

puckb96

• 1849 messages
  • 0 votes

Albus Dumbledore wrote:
De aflevering van afgelopen vrijdag was behoorlijk. Een lekker schokkend begin, waarin dat nieuwe politiemeisje wordt aangereden. De opbouw naar de aanrijding was ook erg goed, met die POV van de bestuurder. Dit gooide de structuur van de serie even lekker om en de (normaal altijd losse) verhaallijnen van Romeo en Marion en Wolfs en Eva werden op deze manier mooi aan elkaar geweven, waardoor we continu bezig waren met de hoofdlijn van de aflevering (en niet een saai subplot waarin Romeo bijvoorbeeld een burenruzie moet oplossen). We ontmoetten nu ook de ouders van dat politiemeisje, haar moeder werd erg sterk gespeeld door Miryanna van Reeden en het bracht gelijk wat diepgang in dat nieuwe politiemeisje (sorry jongens, ik ben even haar naam kwijt ), die ik op het eerste gezicht nogal saai en irritant vond. Het enige echte minpunt van deze aflevering was wat mij betreft dat ze Marion een te grote rol gaven. Want wat vind ik dat een afschuwelijke actrice. Komt op mij totáál niet overtuigend over. Nee, de ster van deze serie blijft Victor Reinier: elke aflevering zet hij een natuurlijke, charismatische en overtuigende prestatie neer en is daarmee bijna de enige van de gehele cast.

Ook wil ik nog een minpunt over de gehele serie bespreken: de muziek. De muziek opzich is prima in orde. Het probleem is alleen dat ze élke aflevering dezelfde muziek afspelen. Echt alsof die componist voor de pilot vijf nummertjes had gecomponeerd en elke keer plakken ze die nummertjes weer onder een nieuwe aflevering. Ik begin er me elke aflevering meer aan te storen.

De afleveringen 'verkracht' en 'kameraden' zijn ook heftig.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Prima eerste vier afleveringen van het vijfde seizoen. Serie heeft zo nu en dan nog steeds last van de gebruikelijke iets te stereotype (neven)karakters, maar ik blijf het geheel met veel plezier kijken. Vooral visueel bijzonder aantrekkelijk (en vooruit, Schijf en Grant incluis). Vind de muziekscore ook erg fijn, mag van mij zelfs nog wat vaker ingezet worden, maar heb dan ook een zwak voor films en series die 'drijven' op muziek.

puckb96

• 1849 messages
  • 0 votes

AGE-411 wrote:

Ze deden zelf de moeite niet om een andere titel te vinden

misschien is dat ook wel. maar dan is het wel een goeie

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Over een paar weken begint het zesde seizoen, met eerst de film De Overloper. Heb er weer erg veel zin in. Blijft een topserie.

Hier de preview van seizoen 6

YouTube - Preview Flikken Maastricht seizoen 6

lars-pixar

• 1460 messages
  • 3939 votes

TomPSV wrote:

Over een paar weken begint het zesde seizoen, met eerst de film De Overloper. Heb er weer erg veel zin in. Blijft een topserie.

Hier de preview van seizoen 6

YouTube - Preview Flikken Maastricht seizoen 6

De trailer ziet er goed uit van het 6de seizoen, ik vindt nog steeds jammer dat ik 5de seizoen niet heb gevolgd jammer.

En is al bekend wanneer het 6de seizoen op televisie komt?

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

lars-pixar wrote:

(quote)

De trailer ziet er goed uit van het 6de seizoen, ik vindt nog steeds jammer dat ik 5de seizoen niet heb gevolgd jammer.

En is al bekend wanneer het 6de seizoen op televisie komt?

Seizoen 6 begint op vrijdag 3 februari. Een week daarvoor, op vrijdag 27 januari, is de film te zien.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Morgen is het zover. De Film ''De Overloper'' is dan te zien op de televisie.

Ik ben er benieuwd naar...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

De serie eigenlijk nooit gezien behalve wat kleine stukjes als mijn ouders het zitten te kijken. Maar die film laat ik niet schieten, die gaat opgenomen worden.

lars-pixar

• 1460 messages
  • 3939 votes

Ik ben ook erg benieuwd naar de film, spannend hoor!

Quentin wrote:

Volgens mij twee hele seizoenen (en talloze andere afleveringen) gemist, maar schakelde gister toch nog eens in voor 0501. Wat een bij elkaar gestolen troep, het Bassie en Adriaan niveau van de scripts is nog niets veranderd.

slap gezeik van jou zit heel goed in elkaar goede verhaallijn en de spanning word goed op gevoerd dus niet met de mensen eens die dat anders zien hoop dat ze nog heel lang door gaan met flikken maastricht groetjes van een trouwe kijker.

AGE-411 wrote:

kijk je toch niet goed wat als je dat niet zit dan denk ik dat je het ook beter maar met jou antwoorden kan houden echt niet mee eens groetjes van een trouwe flikken maastricht kijker hoop dat ze nog heel lang door gaan met flikken maastricht nou groetjes van een trouwe flikken maastricht kijker.Ze deden zelf de moeite niet om een andere titel te vinden

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

De laatste aflevering van afgelopen vrijdag was geniaal het einde.

Hoe Wolfs dat vrouwtje uitdaagt voor een bekentenis met haar uitleg.

''Dit is wat je wilt.......... grote vent'' ''Mij lekker pakken he''..............

Ik heb ervan genoten!!!

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Afgelopen vrijdag was idd een aardige aflevering, een stuk beter dan die van een week daarvoor. Tot nu toe valt seizoen 6 me een beetje tegen eerlijk gezegd.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Leuk einde van dit seizoen. Zaten toch wel een paar kleine verrassingen in.

Wat ik me trouwens wel afvraag, het verhaal met Esmee (politieagente) heeft nooit

een vervolg gekregen, was aardig abrupt afgebroken.

en nu een nieuw seizoen.

Daan de Vos!!!!!!!!!!!!!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben nu bij seizoen 1 aflevering 10, en man man man, die Angela Schijf.. Wat een slecht acteerwerk. Victor gaat nog enigszins. De verhaallijnen zijn gelukkig wel leuk, en de locaties voor mij als Maastrichtse natuurlijk ook.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Elineloves wrote:

Ik ben nu bij seizoen 1 aflevering 10, en man man man, die Angela Schijf.. Wat een slecht acteerwerk.

Hehe, ik dacht al dat ik de enige was die er zo over denkt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.