• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

Flikken Maastricht

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Elineloves wrote:
Net de aflevering 'Verkracht' gezien waar Eva ook slachtoffer werd. Heavy hoor. Ik hoop wel echt dat Thomas Acda blijft, vind hem zó leuk!

Die afleveringen kreeg ik echt een gevoel van nee dit kan niet...
Meteen een heftig onderwerp bij iemand van de hoofdrol...

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, aan de andere kant ook wel weer heel rauw. De volgende aflevering die op 't programma staat is met Piet Römer, leuk! Zag net trouwens op Wikipedia dat Thomas Acda wel weer gaat verdwijnen uit de serie, jammer man, vind hem echt leuk.

Ik ga er snel doorheen, nog een paar afleveringen en dan alweer klaar met seizoen 4. In de volgende seizoenen zou ik een paar bekenden moeten zien. Aantal kennissen van op 't MBO figureren dan een aantal keer. Ben benieuwd of ik ze kan spotten.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Haha lekker handig dat je op wiki kijkt, is meteen die spanning eraf of hij nou blijft of niet !

Piet Römer indd, zijn laatste rol voor zijn overlijden (Ontzettend zonde dat NL zo'n persoonlijkheid

moet missen).

Die scene met Eva vond ik zelf inderdaad rauw / wreed. Kreeg er zelf een nare gevoel bij

heel gek!

Ik ga morgen de laatste afleveringen van seizoen twee herzien, zal morgen middag me mening over het tweede seizoen plaatsen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, ben te nieuwsgierig geweest. Gelukkig geen spoilers gelezen!

Ben benieuwd naar je s2 review.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Seizoen 2

Vandaag de laatste aflevering herzien van dit tweede seizoen. Net zoals bij het eerste
seizoen worden er veel meer dingen duidelijk(er) na het herzien beurt dan nadat je het
voor de eerste keer bekijkt.
Allereerst zie je de verhalen ontstaan voor het verloop van de serie dan denk ik aan het
verhaal met Frank de Pontí / Marion Dressen en het verhaal met Fleur d'r vriend Luka.

In dit tweede seizoen krijgen we te maken met een (grote) bijrol van Leeuwen, van de openbare ministerie. Leuke dame om te zien maar tevens voegt het in dit seizoen zeker wat toe.
Eugene Hoeben vind ik itt Flammand veel beter uit de verf komen in de rol van Chef poltitie.
Zit veel meer pit in dan in seizoen 1. Heel veel feller en dat mag ik wel!

Vond die vent van de landelijke recherche die kale, een geinig vent met zijn droge opmerkingen.

Ook in dit seizoen zijn er weer zinnen tussen de regels door die me prima bevallen zoals momenten van na het schiet incident in het gebouw.

- Het lijkt me geen ongelukje
- Vergissen is menselijk
- Dat je me af en toe kunt schieten
- Niet geschoten is altijd mis
- Ik hou niet van mensen die liegen (Romeo).

Heerlijke dingen die tussen de regels prima passen. Een kleine opmerking richting Eva (Angela Schijf) AUB niet meer die blauwe en zwarte trainingsbroek, dat is het hem niet.

Ook in dit tweede seizoen een lijst met mooie cq leuke momenten:

- Eva die krijgt te horen dat ZIJ Wolfs heeft neergeschoten (met bijbehorende reactie)
- Hoeben die Eva berispt terwijl zij ontslag wilt nemen.
- Fluitende agenten naar Wolfs omdat hij een verdachte te paard achterna is gegaan
- Met deze mooie man willen ze wel praten (Bordeelhoudster tegen Wolfs)
- Ik ben je partner niet gek (Romeo over vreemdgaan Marion)
- Wolfs / van Dongen hun reactie nadat de CIE de zaak overneemt.
- Wolfs die tekeer gaat tegen de landelijke recherche
- Wolfs zijn reactie tegen over Hoeben (Geweldig)

Dat Wolfs en Eva met elkaar naar bed zijn gegaan werd tijd. Het zat er al een aantal afleveringen aan te komen.

Er is niet een echte cliffhanger al weet ik wel waar het verder over zal gaan.

Op naar seizoen 3!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jeeezus, Daan de Vos! Baaaalen. Altijd als ik iemand leuk vind... zucht! Spannend einde van seizoen 4! Op naar 5! Kan niet meer wachten, MOET weten hoe het afloopt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ Patrick, heb jij die film al gezien 'De Overloper'? Is dat een op zichzelf staande film of moet ie ergens tussen de seizoenen door gekeken worden?

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Die ken ik ja, die moet tussen de 5e en het 6e seizoen bekeken worden. Het is geen losstaande film. Heb hem zelf al in de bestelling staan, krijg hem begin mei binnen. Tip (en wellicht heb je

dat zelf ook al gezien) 30 April zenden ze hem uit... (alleen dat duurt nog wel een weekje haha) op nederland 3 dacht ik.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Oh, oké! Ik begin vanaaf met seizoen 5 dus denk dat ik dr binnen een week wel weer doorheen ben, 't gaat zo snel. Misschien loopt 't net gelijk met de film op TV, maar heb 'm sowieso op mijn pc staan dus komt goed. Thanks!

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Je bent binnen die week al klaar met het 5e seizoen. 100 %, ik heb dat zelf ook hoor.

Is het spannend en dan toch nog even een aflevering bekijken.

Ik zit nu zelf in het derde seizoen de 2e aflevering.

Moet zeggen vind de film zelf een waardige toevoeging. Ik hoor het wel wat je ervan

vind / vond. Succes

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Bijna klaar inderdaad, nog 2 á 3 afleveringen te gaan. De laatste die ik gezien heb was grappig, mijn straat kwam telkens in beeld. Leuk om dat te zien.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Mocht jij zelf niet mee doen als figurant dan??

Moet zelf nog twee afleveringen bekijken van het derde seizoen.

Vanmiddag me mening wel even neerzetten.

Wordt nu erg spannend in het derde seizoen.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Seizoen 3

Leuk en fris derde seizoen. De verhaallijnen stroomde weer verder waar het was gebleven.
Zo hebben we het verhaal met Marion en de stalker. Ook gaan we verder met de brieven
van Frank de Pontí. Wat tot een eind komt...

Allereerst vind ik het gedreig van ontslag / ontslagen worden wel teveel worden. Drie seizoenen onderweg en er is al even zoveel keer gedreigd met ontslagen van zowel Wolfs als van Dongen.
Dit seizoen kent weer 19 bekende gezichten die ik ook in Baantjer heb gezien. Vind ik zelf
toch een leuk feitje.
In dit derde seizoen hebben we ook weer tussen de regels door zinnen die goed bevallen:

- Moet ik bang zijn dat jij me gaat verraden (Frank tegen Wolfs)
- Miss vind hij haar echt leuk (Wolfs tegen Eva)
- Ook niet van een slippertje (dito)
- Miss is het handig als je zegt wat je wilt (dito)
- Of gewoon niet kunnen kiezen.

Zitten weer leuke personages in. Zoals die dikke vent Smits die telkens aan het schelden is op
Marion Dreesen. Vind Romeo Sanders dit seizoen ook erg sterk. Die jongen heeft wat in de serie.

Mooie cq leuke momenten

- Wolfs die de auto uit moet, ruzie krijgt met Eva, die hem bij zijn shirt pakt.
- Romeo en Hoeben steken de duim naar elkaar op
- Wolfs verteld Frank dat hij met Eva naar bed is gegaan.
- Wat ben je toch een ontzettende lul (Hoeben over Wolfs zijn ontslag)
- Huwelijk / Emoties Wolfs / dood Frank in een moment
- ''Klootzak'' Wolfs slaat getuige / verdachte voor zijn bek
- Hoeben tegen Romeo over afspraakje met een 'homo'
- Wolfs pakt Hoeben bij z'n shirt naar het horen van bedreiging dochter.

De laatste twee afleveringen zijn tot nu toe de beste uit de hele serie (drie seizoenen).

Ik ga me opmaken voor het 4e seizoen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben er doorheen! Jezus, die cliffhanger van seizoen 6, dan smaakt naar méér! Wanneer komt seizoen 7?

Edit:

Hoofdrolspelers Victor Reinier (Floris Wolfs) en Angela Schijf (Eva van Dongen) kunnen hun revolvers alvast gaan oppoetsen. De opnamen van seizoen 7 starten later dit jaar.

Nog zó lang wachten, MEH!

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Daar kun je inderdaad lang op wachtten, ik verwacht het zelf dat dit gebeurd op Feb 2013.

Dat was met dit 6e seizoen namelijk ook zo.

Het einde is natuurlijk een geweldige cliffhanger.

Zit zelf in seizoen 4, morgen beginnen met de aflevering ''Verkracht''.

Deze week krijg ik de DVD's van de film + s6 binnen.

Wat is je mening nu je heel de serie + film hebt gezien Elineloves?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja stukken beter dan verwacht. Begrijp ook niet meer waarom ik eerst zo'n antipathie tegen de serie had, waarschijnlijk door het slechte acteerwerk maar ook dat werd steeds beter. Over het algemeen waren de onderwerpen goed en de spanningsopbouw ook. Enkele 'grotere' verhaallijnen werden goed ingezet en ook weer afgesloten.

Verder probeer ik er niet te diep naar te kijken, want als je nagaat hoevaak Eva en Floris een bijna dood ervaring hebben gehad en wat ze allemaal meegemaakt hebben (gijzeling, verkrachting, verdenking van moord, verdenking van verkrachting, ontvoering, miskraam etc) dan zou een normaal mens allang in een gekkenhuis zitten, maar enfin.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Haha dat laatste klopt inderdaad wel. Op een gegeven moment heb je dat ook wel weer gezien.

Daarom vond ik het goed dat in het 6e seizoen een andere hoofdrolspeelster, Marion in het

verhaal extra erbij kwam. Prima dus.

Mooi dat je het leuk vind. Heb ik je toch enthousiast kunnen maken voor de serie.

Yeah! (H)

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Seizoen 4

Het beste seizoen tot nu toe van de reeks. Met recht kan ik wel zeggen. Het is spannend
en ook verrassend, al moet ik eerlijk zeggen, nu ik hem de tweede keer bekijken is de voorspelbaarheid al eerder te zien. Maar dat maakt voor de rest niet uit.

Het 4e seizoen heeft eigenlijk al een eerdere start in seizoen 1 over het verleden van
Wolfs in Amsterdam. Nu komt dit in het 4e seizoen beter tot zijn recht. Dat begon met
het mailtje met de overlijdingsacte van Marloes Veeman dat Wolfs ontving via de mail.

Ook de rol van Fleur werd iets groter met het drugsgebruik.

Yolanthe zag er erg goed uit in de aflevering Heksen. Een genot om naar te kijken
Ontzettend leuk vond ik het dat Piet ''de Cock'' Römer een rol speelt in een aflevering. Hij zag er op dat moment nog harstikke goed uit, ongelofelijk dat hij nu de pijp uit is. Kwam in deze 4e seizoen tot 37 oud personages uit Baantjer. Leuk om te zien als Baantjer volger.

Personage van Daan de Vos is dus een mooie toevoeging aan de serie, Acda voert zijn rol prima in. Vond de verkrachting van Eva wel heel wreed... Krijg je toch een naar gevoel bij eerlijk gezegd. Trouwens ook leuk dat Wolfs in de laatste aflevering zijn auto op ging halen en hetzelfde liedje was als in de eerste aflevering van FM.

Mooie / leuke momenten uit het 4e seizoen:

- Hoeben over Wolfs ''Die godvergeten klote klapper''.
- Wolfs tegen Romeo, die verteld over drugsgebruik Fleur ''Waarom heb je haar niet meteen
aangehouden''
- Geintje over dikke en rooie (Marion en de Vos over niet izen van verdachte inbreker)
- Wolfs wilt Gaston de Ruiter ophalen (Is de beste man overleden / muziek erbij)
- Huilende Wolfs naar verkrachting Eva / Drugs gebruik Fleur.
- Die vent in zijn dure pak (Loretta beweerd dat Wolfs haar verkracht heeft)
- Zoek de man met de poedel (Wolfs tegen Eva)
- Emailchecker Roy kijkt voor Wolfs wie hem gehackt heeft, Wolfs komt tot de ontdekking.
- Wolfs / Hoeben over mail Daan de Vos.

De cliffhanger is natuurlijk zeer spannend. De beste tot nu toe uit de serie.

Ik ga beginnen met het 5e seizoen!

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Krijg morgen eindelijk me DVD van de film binnen. Dan maak ik vanmiddag seizoen 5 af.

Vanmiddag de review wat ik ervan vond...

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Seizoen 5

Opzich een aardig seizoen al word ik nu zo langzamerhand wel een beetje moe van
het geld kwestie. Dat is vanaf seizoen 3 eigenlijk al aan de hand. Met de personage van Luca
al begonnen in seizoen 2. Maar goed dat is niets ten nadele van dit seizoen.
Het is een vermakelijke seizoen met de laatste aflevering als een van de betere uit de hele
reeks van Flikken Maastricht.

Toch zitten er een paar schoonheidsfoutjes in wat ik heb gezien. Ten eerste in de eerste deel van dit seizoen heeft Romeo Sanders kort haar... terwijl hij op het eind van seizoen 4 (wat grenst en verder gaat in seizoen 5) langer haar. Tevens dat Eugene Hoeben weg is / midden in een onderzoek lijkt het me niet dat je weggaat van een zaak, waar je eigen personeel bij betrokken is. Op de beelden over dat geld is een wegrennende Luca te zien, dat is iemand anders, want die heeft opeens ook lang haar. Een paar kleine schoonheidsfoutjes...

In dit 5e seizoen gebeurd weer van alles. Een nieuwe personage met Esmee van Rooyen. Leuke toevoeging, hierdoor kwam Marion wat minder in dit seizoen voor. Vond het mongooltje in de aflevering die dood werd gevonden zielig. Wel een leuk mannetje. Geinig als trouwe Baantjer volger is dat in de 4e aflevering, 3 personage's in dezelfde aflevering spelen dit was ook het geval in Baantjer, precies hetzelfde. Leuk dat Mimoun Oiassa ook een rol heeft in FM.

Mooie / leuke momenten

- Waar is die zak (Wolfs tegen Flammand over Eugene Hoeben)
- Daan de Vos die ziet dat Wolfs nog leeft
- Wolfs die Youssef nadoet met kickbox bewegingen
- Sla hem op z'n neus (Wolfs tegen Eva over dat zij met Youssef gaat kickboxen)
- Hoef je je ook niet meer zo uit te sloven (Yous zei iets tegen 'oude' Wolfs)
- Net als ik (Eva over het feit dat Caro op oudere rijpe mannen viel)
- Wolfs schilt een appel voor Antwan
- Kickboxen tussen Wolfs en Youssef.

Op naar de film die ik morgen binnen krijg!!!

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

De Overloper

Vandaag de film nogmaals herzien. Het is een prima aanvulling op het 5e seizoen.
Alleen ik ben wel blij dat de geld kwestie nu eindelijk over zal zijn.
Dat werd wat te langdradig naar mij mening. De film geeft meer duidelijkheid, de puzzel
stukjes vallen nu allemaal op z'n plaats. Ook over het gestolen geld.

Toch een paar dingen:

Vond dat Eva wel erg snel het bed in dook met Peer van Walraven (zo kennen we haar
niet in de serie, al snap ik het wel want de reden waarom is bekend).
Ook mooi om te zien dat Eva in het echt zwanger was, ze droeg steeds grote kleding om het te verbergen.

Tijdens de film een paar goede dingen zoals dat Wolfs erin geluisd wordt door hogere hand.
Dat Hoofd officieer Walraven de rat is binnen het OM. Al speelt Winne ook een vieze rol.

Al met al een leuke toevoeging tot de serie deze film. Prima.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Seizoen 6

Een heel ander verhaallijn dan we gewend zijn. Afwisselingen meer dan prima.
Wel WEER een andere hoofd met Frieda Mechels. Dat is wel jammer dat het telkens
andere mensen zijn. Flammand komt iig niet meer terug.

Leuk dat Frans Bauer een klein rolletje speelt. Bill Stark zijn rol lijkt klein maar wordt groter
ook prima.
Daan de Vos....... Ik ben er zeer benieuwd naar, zal me niets verbazen als hij het
meisje heeft verkracht............

leuke / mooie momenten:

- Mart Grevers verteld over zijn handel: Auto's / wiet / hoeren en noemt Ferdi van Dam een klootzak
- Eva pakt Ferdi bij zijn klote naar zijn opmerking over dat Eva een beurt nodig heeft.
- Arresteer een wortel (Romeo tegen Marion over haar vergeten lunch)
- Zuster Serafine / Esmeralda veranderd qua persoonljkheid en wilt Wolfs pakken (dit is wat je wilt he grote vent mij lekker pakken)
- Eva verteld dat ze zwanger is, Wolfs weet het al
- Daan de Vos wordt vrijgelaten
- Annemarie Hofstede schiet Evert Smeenk dood, nadat hij haar uitlacht over haar vermoorde zoon.
- Bill Stark is de rat

Leuk ook met Bran Collins / Gerry Utters. Leuk bedacht.

Wachtten op het nieuwe seizoen!!!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Denk je wel aan de spoilers?

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Je hebt gelijk! In de haastigheid vergeten ook bij seizoen 5 zie ik!

Aangepast nu wachtten op het 7e seizoen.

Ik ben vooral benieuwd wat er met jou favoriete speler gaat gebeuren.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Hopelijk is het zevende seizoen weer wat beter, vond het zesde plots te veel neigen naar televisie - Bassie & Adriaan intriges, te veel karikaturen (die Frieda Mechels is om te janken, evenals die Amerikaan) en in tegenstelling tot de eerdere seizoenen (en dan vooral het vierde en vijfde) een stuk oppervlakkiger en minder serieus -, een fenomeen waar veel televisieseries na een x aantal seizoenen opeens last van lijken te moeten krijgen (Grijpstra & De Gier, All Stars, Flodder, om maar eens wat te noemen). Jammer, had gehoopt dat het niveau van het vijfde seizoen werd vastgehouden (of beter nog: dat de stijgende lijn zich doorzette). Vermakelijk en goed te kijken is het echter allemaal nog wel, alleen verwacht ik van Flikken Maastricht meer dan dat.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Geweldige serie, ben net bij seizoen 5, maar geniet van elke aflevering

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Jeeezus, Daan de Vos! Baaaalen. Altijd als ik iemand leuk vind... zucht! Spannend einde van seizoen 4! Op naar 5! Kan niet meer wachten, MOET weten hoe het afloopt.

Daar ben ik nu beland, had al wel door dat er iets was met Daan de Vos, maar zal nog wel veel spannender worden.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Aflevering Amok van Seizoen 7 was behoorlijk heftig en indrukwekkend

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ben nu, na het teleurstellende zesde seizoen, begonnen aan seizoen 7. Ook dat is een stuk rommeliger en minder serieus aangepakt dan het uitstekende vierde en vijfde seizoen. Zit weinig focus in de afleveringen, de afleveringen afzonderlijk kennen een fragmentarische opbouw en er worden zeer rare keuzes gemaakt in bijv. montage, muziek en technische afwerking (af en toe is het geluid zeer slecht gedubt en die stem van de hulpdiensten in het begin van aflevering 2 ('Amok') was hilarisch tenenkrommend en amateuristisch. Dat kan echt niet als je jezelf serieus neemt). Tot nu toe was enkel aflevering vijf een welkome uitzondering, die kwam weer in de buurt van het niveau van met name seizoen vijf. En dat heeft mijns inziens alles te maken met de duidelijke focus die daar in het scenario is gelegd, zonder allerlei onnodig zijlijntjes en quasi-grappige intermezzo's.

Jammer dat het niveau van seizoen 5 niet vastgehouden is. Stond toen een erg sterke basis, met een fijne vertelstructuur per aflevering en een mooie mix tussen drama, spanning en zelfs ontroering. Technisch ook prima (net als de seizoen ervoor), zowel visueel als auditief. Jammer dat veel series opeens menen veel luchtiger te moeten worden en quasi-grappig gaan doen naarmate de seizoenen elkaar opvolgen.

AmazingPP

• 2523 messages
  • 1858 votes

Ik heb in het voorjaar de box met alle seizoenen en de film en een boek van achter de schermen gewonnen bij bol.com. Altijd leuk! Ik had nog nooit een aflevering gezien en ik ben gisterenavond begonnen met, geloof het of niet, seizoen 1. Ongelofelijk dat ik deze serie over de kop heb gekeken. Ik heb nu de eerste drie afleveringen gezien en ik kan alleen maar zeggen: HULDE! Ik was bang dat je Renier alleen als Vledder zag in een andere rol, maar na 1 aflevering was ik heel Vledder al vergeten. Ook Schijf is perfect gecast. Daarnaast is de serie vlot, spannend en goed geschoten. Nu heb ik nog bijna zeven seizoenen te gaan... Heerlijk!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.